مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مدارک ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی ۹۸ بدون کنکور

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یکی از مهمترین سوال ها و موضوعاتی است که در ذهن تمامی متقاضیان دانشگاه جامع علمی کاربردی به وجود می آید . مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چه چیزهایی می باشد ؟ ؟ ؟ و یا این مدارک را به چه بخشی باید تحویل بدهند ؟ ؟ ؟ در این مقاله می‌خواهیم له این مطلب بپردازیم که مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع مختلف و برای خانم ها و آقایان چه چیزهایی می باشد .
همانطور که می دانید ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو نیمه مهر ماه و بهمن ماه ، در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و در هر دو مقطع بدون کنکور صورت میگیرد که این یکی از برتری هایی است که باعث شده است هر ساله تعداد کثیری دانشجو به دانشگاه جامع علمی کاربردی جذب شوند . نکته دیگری که وجود دارد این است که تنوع رشته ها در این مرکز آموزشی بسیار زیاد است و این رشته ها در قالب چهار گروه مدیریت و خدمات اجتماعی ، صنعت ،کشاورزی و فرهنگ و هنر در حال ارائه هستند و ثبت نام در تمامی این رشته ها شرایط یکسانی را دارد .
از طرفی دیگر در تمامی واحدهای آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و شرایط اخذ شده برای پذیرش در این دانشگاه برای عموم یکسان میباشد . تمامی نکات ذکر شده  باعث شده است که اکثر افرادی که بنا به هر دلیلی موفق به ورود به دانشگاه نشده‌اند بتواند با حداقل مدارک و حداقل شرایط در رشته و شهر دلخواه خود ادامه تحصیل بدهند . جزئیات مربوط به مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را می توانید از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و یا دریافت مشاوره تحصیلی از مراکز مربوطه به دست آورید . مرکز مشاوره آویژه  یکی از مراکز مشاوره تحصیلی  است که  با داشتن کادر مجرب و با تجربه به صورت تمام مدت می تواند به شما در این راستا کمک کند .
بیشتر بخوانید:  مشاوره تلفنی انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی
مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی یکی از موضوعاتی است که تمامی افراد خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی باید پیش از اقدام به ثبت نام در هر واحد از این مرکز آموزشی در مورد آن کسب اطلاعات کنند و تمامی آنها را تهیه کنند . مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تفاوت هایی با هم دارند و همچنین مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای آقایان و خانم ها نیز در مواردی با هم متفاوت است .
نکته ای که در مورد مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد این است که لیست این مدارک در مقاطع مختلف و همچنین نحوه ارائه این مدارک و روال اداری آن بسیار آسان تر است گذراندن این مرحله در ثبت نام دیگر مراکز آموزشی کشور می باشد و در این مورد سعی شده است که در سریع ترین زمان و با صرف کمترین انرژی و وقت ارائه شود .
همانطور که همگی تجربه کرده اید در تمامی اقدامات اداری همیشه مسئله  ناقص بودن مدارک  و نحوه ارائه آن و دوندگی های مربوط به آن موضوع آزار دهنده ای بوده است ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نیز از این قضیه مستثنی آن نمی باشد پس شما می توانید پیش از اقدام به ثبت‌ نام از طریق یک مشاوره تحصیلی از ریز مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و چگونگی عرضه این مدارک مطلع شوید تا مراحل ابتدایی ثبت نام خود را بدون هیچ مشکلی و در سریع ترین زمان ممکن به انجام برسانید .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی
مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور همانطور که گفتیم یکی از مزیت‌ های این مرکز آموزشی در مقایسه با سایر مراکز آموزشی سطح کشور می‌باشد ، چرا که ارائه مدارک در ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقایسه با سایر مراکز آموزشی هم از نظر لیست مدارک و هم از نظر نحوه ارائه مدارک بسیار آسان تر می باشد .
متقاضیان ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانند پس از اعلام شروع ثبت نام  از طریق سایت سازمان سنجش ، مدارک خود را به صورت عکس در صفحه مربوط به ثبت نام خود در سایت سازمان سنجش آپلود کرده و پس از تایید ثبت نام  اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش ، می توانند اقدام به انجام مراحل حضوری ثبت نام خود در واحد آموزش مورد نظر کرده ، مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور  به جز چند مورد خاص بنا بر اساس سوابق تحصیلی میباشد . موردی که در مورد مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور وجود دارد این است که نیاز به مدرک پیش دانشگاهی نمی باشد و تنها داشتن مدرک دیپلم در هر کدام از شاخه های تحصیلی کفایت می‌کند .
بیشتر بخوانید: ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
برای اطلاع دقیق از ثبت نام علمی کاربردی با ما تماس بگیرید
زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام کنکور سراسری
دانشگاه علمی کاربردی تهران
لیست رشته های علمی کاربردی
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن
دفترچه علمی کاربردی
دفترچه دانشگاه علمی کاربردی
دانلود دفترچه علمی کاربردی
ثبت نام کنکور سراسری
سازمان سنجش سراسری
ثبت نام آزمون سراسری سال
سازمان سنجش کارشناسی ارشد
ثبت نام کنکور
خرید سریال ثبت نام کنکور
بیشتر بخوانید: کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی
مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی
مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی همانطور که پیش از این ذکر شد  تفاوت هایی با مقطع کارشناسی ناپیوسته دارد و به سوابق تحصیلی دبیرستان یا به عبارتی دیپلم مرتبط می‌شود تنها بر اساس سوابق تحصیلی فرد می باشد . همچنین مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی برای آقایان و خانم ها در مواردی دارای تفاوت می باشد .  اکنون در اینجا  مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی را  برای شما بیان خواهیم کرد . . .
کپی و اصل مدرک دیپلم ، کپی و اصل کارت شناسایی ، کپی و اصل شناسنامه ، ۱۲ قطعه عکس تمام رخ  به صورت سه در چهار ، داشتن کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت از خدمت برای آقایان ، همین طور برای افراد در حال اشتغال داشتن گواهی اشتغال با مهر و امضای رئیس یا بالا ترین مقام مسئول ، آخرین حکم کارگزینی یا آخرین فیش حقوقی ، کپی برگ اول دفترچه بیمه ، از طرفی در مورد افرادی که گواهی پایان تحصیل یا مدرک دیپلم آنها آماده نشده است  داشتن گواهی تاییدیه معدل الزامی می باشد .
بیشتر بخوانید: کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
سایر موارد مربوط به تاریخ ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور
آزمون سنجش
نتایج کنکور سراسری
آدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران
رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران 
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تهران
آدرس ساختمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران
دانشگاه علمی کاربردی هم آوا
سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج
رشته حقوق علمی کاربردی
ثبت نام علمی کاربردی
دانشگاه علمی کاربردی کیش
ثبت نام دانشگاه پیام نور
بیشتر بخوانید: کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی
مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقطع کارشناسی
مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقطع کارشناسی با مدارک لازم برای ثبت نام مقطع کاردانی که بر اساس سوابق تحصیلی دوران دبیرستان و مدرک دیپلم میباشد متفاوت است و بر اساس مقطع کاردانی دانجشو می باشد . نکته قابل ذکری که در مورد کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد این است که برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته این مرکز آموزشی می توان با هر مدرکی از مقطع کاردانی ، رشته دلخواه خود در مقطع کارشناسی انتخاب رشته کرد .
اما حداکثر تعداد رشته ای که میتوان در انتخاب رشته کارشناسی برگزید به طور معمول کمتر از مقطع کاردانی می باشد . نکته‌ای که در این باره وجود دارد این است که دانشجویی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته غیر مرتبط با مدرک کاردانی قصد ادامه تحصیل دارد باید تمامی واحد های پیش نیاز آن رشته را بگذراند و تطبیق دهد . مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقطع کارشناسی به شرح زیر می باشد . . .  کپی و اصل مدرک کاردانی دانشجو ، کپی و اصل شناسنامه ، کپی و اصل کارت ملی ، دوازده قطعه عکس تمام رخ به صورت سه در چهار ، داشتن کارت معافیت از خدمت یا گواهی پایان خدمت برای آقایان .
همین طور داشتن گواهی اشتغال برای افراد شاغل که باید این گواهی اشتغال با مهر و امضای بالاترین مقام ناظر بر واحد در حال فعالیت باشد ، کپی برگ اول دفترچه بیمه ، آخرین حکم کارگزینی یا آخرین فیش حقوقی یا قرار داد معتبر ، همچنین گواهی تاییدیه معدل برای افرادی که گواهی پایان تحصیل آن ها صادر نشده است .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید
در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
  برای مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی ۹۸ بدون کنکور
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۹:۱۷ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی ۹۸ بدون کنکور

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی در سال های اخیر  رشد چشمگیری  داشته است . با توجه به اینکه ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی نیاز به کنکور و مشکلات خاص آن را ندارد ، از این رو این مرکز آموزشی توانسته جمع کثیری از دانشجویان را به سمت خود جذب کند . ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد ، لذا جهت ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی داوطلب باید دارای مدرک دیپلم نظام قدیم  و یا نظام جدید باشند .
از دیگر شرایط ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی داشتن معدل کافی جهت پذیرش است . هر یک از رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی معدل خاصی را نیازمند است . می توانید جهت کسب اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی با مرکز مشاوره تحصیلی آویژه تماس حاصل کنید و اطلاعات لازم جهت ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی را دریافت کنید .
بیشتر بخوانید: رشته های غیر حضوری دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی بدون مدرک پیش دانشگاهی
ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی بدون مدرک پیش دانشگاهی فرصت ویژه ای است برای آن دسته از افرادی که مدرک دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش نظام قدیم را دارند و نیز گروهی که مدرک دیپلم نظری دارند و قصد گذراندن دوره پیش دانشگاهی را ندارد . از این طریق می‌توانند جهت ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی بدون مدرک پیش دانشگاهی اقدام نمایند . این امتیاز زمانی  ارزش خود را نشان می دهد که بسیاری از افراد بدون مدرک پیش دانشگاهی  ‌نمی توانند در دانشگاه‌های  سراسری و یا برخی دیگر از مراکز دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازند .
افرادی که قصد ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی بدون مدرک پیش دانشگاهی را دارند می توانند در مقطع کاردانی پیوسته به ادامه تحصیل بپردازند . همان طور که می دانید رشته های دانشگاه علمی کاربردی در چهار گروه صنعت ، مدیریت و خدمات ،اجتماعی ، کشاورزی و فرهنگ و هنر تقسیم می شوند . لذا هریک از رشته های تحصیلی این دانشگاه در یکی از این چهار گروه قرار می گیرد . شما نیز می توانید برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی بدون مدرک پیش دانشگاهی در میان رشته هایی که تعیین شده اند و نیازی به مدرک پیش دانشگاهی ندارند گزینه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید .
جهت ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی بدون مدرک پیش دانشگاهی می توانید در رشته های امور بانکی ، حسابداری مالیاتی ، مدیریت کسب و کار ، امور گمرکی ، مربیگری پایه شنا ، فوتبال ، آمادگی جسمانی ، آرایش زنانه ، رشته های گروه صنعت ، جنگلداری ، تولیدات زراعی ، گیاه پزشکی ، دامپزشکی ، پرورش صنعتی گاو ، محصولات دامی ، صنایع غذایی ، بهداشت آبزیان ، امور فرهنگی ، موزه و هتل داری و دها رشته متنوع دیگر در شاخه های مختلف شرکت کنند .
بیشتر بخوانید: کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
شرایط ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
شرایط ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای تمامی رشته ها و تمامی متقاضیان به صورت یکسان است . شرایط ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور برای داوطلبان داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید می باشد . تمامی افرادی که دارای مدرک  دیپلم رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کار و دانش هستند . می توانند جهت ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام نمایند .
از دیگر شرایط ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور داشتن معدل کافی است . تمامی متقاضیان باید معدل ۱۰ و یا ۱۰ به بالا را  داشته باشد چرا که تمامی رشته های دانشگاه علمی کاربردی معدل خاصی را نیازمند هستند . در مقطع کارشناسی نیز داوطلبان باید از حد نصاب معدل کاردانی جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی برخوردار باشند .
داوطلبان باید برای شرکت در رشته‌های مختلف دانشگاه علمی کاربردی از معدل موردنیاز مطلع باشند ، جهت آگاهی از شرایط انتخاب رشته می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی آویژه تماس حاصل کنید و از مشاوره تحصیلی و راهنمایی های جامع و دقیق این مرکز آموزشی بهره مند گردید . علاوه بر اینها از دیگر شرایط ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور داشتن شرایط عمومی و خصوصی است.
بیشتر بخوانید: کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی
سایر موارد مربوط به تاریخ ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور
آزمون سنجش
نتایج کنکور سراسری
آدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران
رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران 
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تهران
آدرس ساختمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران
دانشگاه علمی کاربردی هم آوا
سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج
رشته حقوق علمی کاربردی
ثبت نام علمی کاربردی
دانشگاه علمی کاربردی کیش
ثبت نام دانشگاه پیام نور
بیشتر بخوانید: ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
شرایط عمومی ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی
شرایط عمومی عبارتند از : اعتقاد داشتن به دین اسلام و یا دیگر دین های مورد قبول ، جمهوری اسلامی ،  عدم دشمنی با جمهوری اسلامی ایران شرایط فیزیکی مناسب  با رشته انتخابی ، عدم سوء پیشینه اخلاقی در دوران تحصیل و یا نداشتن سابقه شرکت در گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی
شرایط خصوصی ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی
شرایط خصوصی ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور عبارتند از : دیپلم ۴ ساله نظام قدیم ، دیپلم سه ساله نظری ، دیپلم فنی و حرفه ای و یا کار و دانش . جهت ثبت نام در مقطع کارشناسی ارائه مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم ، نداشتن مشکل نظام وظیفه جهت ثبت نام آقایان الزامی است . در دانشگاه علمی کاربردی در صورت وجود مغایرت بین رشته انتخابی و مدرک فارغ التحصیلی داوطلب مستلزم به گذراندن دروس پیش نیاز و جبرانی است .
ثبت نام داوطلبان بر اساس معدل کل فارغ التحصیلی است و با توجه به سهمیه های شاغلین ، بومی و ایثارگر انجام می شود . منظور از سهمیه شاغلین تمامی افرادی است که در کادر های دولتی و غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند . افرادی که به صورت رسمی در سازمان های دولتی مشغول به کار هستند در صورت موافقت نامه کتبی از سازمان می‌توانند در دانشگاه علمی کاربردی به ادامه تحصیل بپردازند . افراد شاغل باید در رشته مرتبط با فعالیت های کاری خود  ادامه تحصیل بپردازند ، در غیر این صورت  ثبت نام نام آنها کان لم یکن  محسوب می گردد ‌.
بیشتر بخوانید:  مشاوره تلفنی انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی
مراحل ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی
مراحل ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی پس از اطلاعیه سازمان سنجش مشخص می شود و در دفترچه راهنمای ثبت نام تمامی مراحل و نحوه ثبت نام اخذ شده است . داوطلبان مستلزم به رعایت تمامی قوانین مندرج هستند . کلیه مراحل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی می باشد و متقاضیان باید در ابتدا به سایت سازمان سنجش قسمت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی  مراجعه کنند . دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را دانلود کنند و تمامی قوانین ، شرایط  و رشته های ارائه شده را با دقت مطالعه فرمایند .
در ادامه داوطلبان باید تمامی مدارک لازم را جهت ثبت نام آماده کنند . سپس باید کارت اعتباری را خریداری نموده و هزینه ثبت نام را پرداخت نمایند . پس از این داوطلبان باید دفترچه ثبت نام را تکمیل نموده ، دانشجویان مقطع کاردانی می توانند حداکثر ۳۰ کد رشته محل مختص به تحصیل خود را انتخاب کنند و دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته حداکثر ۲۰ کد رشته مختص منطقه تحصیلی خود را انتخاب نمایند . در پایان باید تمامی مراحل ثبت نام خود را تایید نموده و رسید ثبت نام خود را دریافت کنند .
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی
برای اطلاع دقیق از ثبت نام علمی کاربردی با ما تماس بگیرید
زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام کنکور سراسری
دانشگاه علمی کاربردی تهران
لیست رشته های علمی کاربردی
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن
دفترچه علمی کاربردی
دفترچه دانشگاه علمی کاربردی
دانلود دفترچه علمی کاربردی
ثبت نام کنکور سراسری
سازمان سنجش سراسری
ثبت نام آزمون سراسری سال
سازمان سنجش کارشناسی ارشد
ثبت نام کنکور
خرید سریال ثبت نام کنکور
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی تهران
تاریخ ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی
تاریخ ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی به صورت دقیق توسط سازمان سنجش تعیین می شود . دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد . تاریخ ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی های مهر ماه در ماه های مرداد و شهریور انجام می شود . جهت ثبت نام در نیمه دوم می توانید از اواخر دی ماه اقدام به ثبت نام فرمایید . از زمان آغاز ثبت نام داوطلبان یک هفته فرصت دارند که دانلود دفترچه و پرداخت هزینه ثبت نام خود را انجام دهند .و جهت تکمیل مدارک و انجام مراحل لازمه جهت ثبت نام خود اقدام کنند .
داوطلبانی که به هر دلیلی موفق به پذیرش در نیمسال اول یعنی مهر ماه  نشده‌اند می‌ توانند از فرصت ویژه ثبت‌ نام نیمه دوم یعنی بهمن ماه بهره مند شوند ‌ .ثبت نام نیمه دوم از اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه آغاز می شود و پس از دوره کاردانی ثبت نام دوره کارشناسی انجام می شود . اگر به ادامه تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی علاقه مند هستید . می توانید ضمن تماس با مرکز مشاوره تحصیلی آویژه از تمامی شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی مطلع شوید .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید
در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
  برای مشاوره در زمینه ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی ۹۸ بدون کنکور
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۹:۵۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

تاریخ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی ۹۸ بدون کنکور

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
تاریخ ثبت نام علمی کاربردی همیشه از مسائل مهمی بوده است که ذهن داوطلبان به ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی را به خود درگیر کرده است برای اینکه بدانند تاریخ ثبت نام علمی کاربردی در چه زمانی است و تا چه زمانی ادامه دارد و آیا اینکه تاریخ ثبت نام علمی کاربردی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته قابل تمدید است یا خیر . . . در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل به موضوع تاریخ ثبت نام علمی کاربردی در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور بپردازیم .
همانطور که اطلاع دارید دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو نیم سال یعنی مهر ماه و بهمن ماه و در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ، در چهار گروه  آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی ،کشاورزی ، صنعت و فرهنگ و هنرهر ساله اقدام به جذب دانشجو می کند  و به واسطه  مزایا و برتری هایی که این مرکز آموزشی دارد که از مهمترین آنها به بدون کنکور بودن تمامی رشته ها در مقاطع مختلف میتوان اشاره کرد و همینطور شرایط آسان پذیرش در این مرکز آموزشی ، تعداد افرادی که  مایل به ثبت نام در این دانشگاه می باشند بسیار زیاد است .
به طور کل روند ، قوانین ، شرایط و تبصره هایی که در سیستم آموزشی این دانشگاه وجود دارد باعث شده است که عموم افرادی که  در انتخاب رشته کنکور خود موفق به پذیرش در دانشگاه نشده اند بتوانند به راحتی در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند و همانطور که می دانید تنوع رشته در این مرکز آموزشی بسیار زیاد می باشد و حتی در بعضی از زیر گروه ها رشته هایی وجود دارد که هرگز در سایر مراکز آموزشی کشور تدریس نشده اند . از این رو اطلاع از تاریخ ثبت نام علمی کاربردی  مسئله بسیار مهمی می باشد که عدم آگاهی از آن می‌تواند شما را حداقل  یک نیمه یعنی از نیمه مهر ماه تا نیمه بهمن ماه  از ورود به این مرکز آموزشی عقب بیاندازد .
  بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
تاریخ ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور  را باید  دانشجویان متقاضی ثبت نام در این دانشگاه پیگیر باشند تا بتوانند  در زمان مقرر شده مراحل ثبت نام خود را انجام دهند . تاریخ ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور در نیمه  مهر ماه با بهمن ماه  متفاوت است . دانشجویان باید با اعلام  تاریخ ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراحل ابتدایی و اینترنتی ثبت‌نام خود را در این مرکز آموزشی انجام دهند به این صورت که با مراجعه به سایت سازمان سنجش و صفحه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در این سایت ، با خرید کارت اعتباری ثبت نام  و آپلود مدارک لازم برای ثبت نام در این مرکز آموزشی ، مراحل ابتدایی ثبت نام خود را انجام دهند .
باید گفت که تاریخ ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور در تمامی واحد های دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور به طور همزمان از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود و همینطور شرایط و قوانین موجود برای ثبت نام در تمامی واحد ها یکسان میباشد .  علاقه‌ مندان می‌توانند با اعلام تاریخ ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور در رشته های متنوع  این مرکز آموزشی  در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور اقدام به ثبت نام کنند و ادامه تحصیل دهند .
بیشتر بخوانید: لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
تاریخ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی
تاریخ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی به دو نوبت تقسیم می شود . همانگونه که پیش از این نیز گفته شد ، ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی  در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور ، در دو نوبت از سال و در نیمه های مهر ماه و بهمن ماه صورت می گیرد از این رو فرصت مناسبی پیش می آید که دانشجویانی که در نیمه اول یعنی نیمه مهر ماه موفق به ثبت نام و ورود به این مرکز آموزش نشده اند بتوانند با ثبت نام در نیمه بهمن ماه در تمامی رشته های  ارائه شده در نیمه مهر ماه اقدام به ثبت‌نام کنند و ادامه تحصیل دهند .
تاریخ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ورودی مهر ماه از وایل مرداد ماه می باشد و در یک بازه زمانی خاص انجام می‌شود یعنی دانشجویان با اعلام شروع تاریخ ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور از طریق سایت سازمان سنجش ، در بازه زمانی مقرر شده باید اقدام به ثبت نام کنند . ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نیمه بهمن ماه در دی ماه و در یک بازه زمانی صورت می گیرد . اما گاه در تاریخ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی ممکن است تاخیر  اتفاق بیفتد و یا حتی  زودتر از حالت معمول انجام گیرد . از این رو نیاز است دانشجویان از طریق مشاوره تحصیلی ، پیگیر تاریخ دقیق ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور باشند . به این منظور می‌توان از خدمات مرکز مشاوره آویژه کمک گرفت .
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مترو تهران
برای اطلاع دقیق از ثبت نام علمی کاربردی با ما تماس بگیرید
زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام کنکور سراسری
دانشگاه علمی کاربردی تهران
لیست رشته های علمی کاربردی
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن
دفترچه علمی کاربردی
دفترچه دانشگاه علمی کاربردی
دانلود دفترچه علمی کاربردی
ثبت نام کنکور سراسری
سازمان سنجش سراسری
ثبت نام آزمون سراسری سال
سازمان سنجش کارشناسی ارشد
ثبت نام کنکور
خرید سریال ثبت نام کنکور
علاوه بر اطلاع از تاریخ ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی از طریق مشاوره تحصیلی می توان از لیست رشته های ارائه شده در واحدهای آموزشی مختلف این دانشگاه ، محتوای رشته ها ، آینده شغلی و بازار کار و همچنین شرایط و نحوه ثبت نام و مراحل مختلف آن و مدارک مورد نیاز  برای ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی اطلاعات پیدا کرد .
بیشتر بخوانید: ورود به دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
تاریخ ثبت نام علمی کاربردی تهران
تاریخ ثبت نام علمی کاربردی تهران هماهنگ با  سایر واحد های آموزشی در سراسر کشور از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود . ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون کنکور تهران نیز در دو نیمه مهر ماه و بهمن ماه انجام می‌شود که ثبت نام در نیمه مهر ماه از اوایل مرداد ماه و شروع ثبت نام بهمن ماه  در دی ماه انجام می شود .
نکته قابل ذکری که پیش از اطلاع از تاریخ ثبت نام علمی کاربردی تهران لازم است از در مورد آن کسب اطلاعات کنید این است که هر واحد آموزشی از دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران تحت نظارت و سرپرستی یک ارگان بخصوص می باشد و رشته های ارائه شده در آن واحد بر اساس اهداف و نیازهای ارگان مربوطه ارائه می شود از این رو لازم است از طریق مشاوره تحصیلی پیش از ثبت نام ، از لیست رشته های ارائه شده در واحد آموزشی مد نظر ، محتوای رشته ها و همچنین آینده شغلی و بازار کار آنها کسب اطلاعات کنید .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی
سایر موارد مربوط به تاریخ ثبت نام علمی کاربردی بدون کنکور
آزمون سنجش
نتایج کنکور سراسری
آدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران
رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران 
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تهران
آدرس ساختمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران
دانشگاه علمی کاربردی هم آوا
سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج
رشته حقوق علمی کاربردی
ثبت نام علمی کاربردی
دانشگاه علمی کاربردی کیش
ثبت نام دانشگاه پیام نور
بیشتر بخوانید:  مشاوره تلفنی انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی
تاریخ ثبت نام علمی کاربردی اصفهان
تاریخ ثبت نام علمی کاربردی اصفهان از تاریخ ثبت نام دیگر واحدهای آموزشی در سطح کشور جدا نمیباشد و ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان نیز  بر اساس قوانین کلی این مرکز آموزشی و سازمان سنجش انجام می شود . ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان  در رشته های  مختلف در قالب چهار گروه مدیریت و خدمات اجتماعی ،صنعت ، کشاورزی و فرهنگ و هنر ، در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور انجام میشود .دانشگاه علمی کاربردی اصفهان یکی از واحد های فعال این مرکز آموزشی در سراسر کشور می باشد که هر ساله تعداد بسیار زیادی دانشجو در رشته‌ های مختلف به خود جذب می‌کند .
علاوه بر تنوع رشته های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان جاذبه ها و زیبایی های طبیعی این شهر و به طور کل توریستی بودن شهر اصفهان باعث شده است که آمار افراد علاقمند به ادامه تحصیل در این شهر بالا باشد . از این رو اطلاع از تاریخ ثبت نام علمی کاربردی اصفهان دارای اهمیت بالایی میباشد تا علاقه‌ مندان بتوانند پیش از تکمیل ظرفیت در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند .تاریخ ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اصفهان را می توانید از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و همینطور به کمک مشاور تحصیلی به دست آورید . مرکز مشاوره آویژه می تواند  اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهد .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید
در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
  برای مشاوره در زمینه تاریخ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی ۹۸ بدون کنکور
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۰۷:۱۷ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

شرایط معافیت از رزم چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
معافیت از رزم یا همان معاف از رزم خدمت سربازی شرایطی است که به برخی از مشمولین تعلق می گیرد . حال این سوال پیش خواهد آمد معافیت سربازی و معافیت از رزم چه تفاوتی با هم دارند ؟ معافیت از رزم به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ شرایط معافیت از رزم چیست ؟ اقدام برای گرفتن معافیت پزشکی می تواند منجر به معافیت از رزم شود ؟ معافیت پزشکی خدمت سربازی چه ارتباطی با  معافیت از رزم دارد ؟ با داشتن چه بیماری هایی مشمولین می توانند معافیت از رزم بگیرند ؟ آیا کسانی که  از معافیت از رزم استفاده می کنند از مدت خدمت وظیفه عمومی آنها کم می شود ؟ مشاوره معافیت پزشکی در اینجا به تمامی سوالات مرتبط با معافیت از رزم مشمولین پاسخ خواهد داد .
بیشتر بخوانید: معافیت موقت پزشکی
مزایای معاف از رزم
ما در این مقاله سعی داریم در مورد انواع معافیت از خدمت رزم  و شرایط و ضوابط مرتبط با معافیت از رزم با مشمولین سخن بگوییم . اگر بخواهیم در یک تعریف کلی معافیت از رزم را توضیح دهیم باید بگوییم زمانی که یکسری افراد در شرایط جسمی و روحی خاصی قرار دارند یا مبتلا به بیماری خاصی هستند و برای معافیت خدمت سربازی اقدام می کنند با تشخیص کمیسیون پزشکی و سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به این افراد معافیت از رزم تعلق می گیرد . اگر بخواهیم تعریف دقیق تری از معافیت از رزم داشته باشیم باید بگوییم در این موارد افراد از رفتن به خدمت سربازی معاف نخواهند شد . در واقع مشمولین با معافیت از رزم از انجام دادن کارهای سخت و سنگین که به آن ها و سلامتی شان صدمه می زند معاف می شوند . یعنی معافیت آنها فقط مرتبط با معافیت از خدمات رزمی می باشد .
بیشتر بخوانید: معاف از رزم بیماری های معافیت پزشکی
شرایط معافیت از رزم
یکی از مهم ترین چیزهایی که مشمولین معاف از رزم باید بدانند این است که این نوع معافیت در کارت پایان خدمت آن ها به هیچ عنوان ذکر نخواهد شد . حال این سوال پیش خواهد آمد که آیا افرادی که معافیت از رزم می گیرند می توانند در دستگاه های دولتی و سازمان ها و ادارات استخدام شوند ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این موضوع بستگی به شرایط استخدام سازمان مربوطه دارد .
همانطور که در بالا گفتیم معافیت از رزم در کارت پایان خدمت ثبت نخواهد شد . بنابراین  ادارات و سازمان هایی که شراییط جسمی و روحی افراد برایشان اهمیتی ندارد می توانند این افراد را استخدام کنند. یعنی استخدام این افراد هیچ محدودیتی نخواهد داشت . اما این نکته را باید در نظر داشت که افرادی که از خدمات رزمی معاف می شوند نمی توانند در نیروی انتظامی استخدام شوند . چون شرایط جسمی کاملا سالم برای این افراد در طول ۳۰ سال خدمت مهم و قابل توجه خواهد بود .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
برای معاف از رزم شدن در سربازی با ما تماس بگیرید
معاف از رزم برای لیسانس
معافیت پزشکی خارج از کشور
معافیت تحصیلی
قوانین نظام وظیفه
آیین نامه معافیت پزشکی
استعلام معافیت کفالت
دوره آموزشی سربازی برای لیسانس
مدت دوره آموزشی سربازی برای لیسانس
نحوه تقسیم سربازان بعد از آموزشی
دوره طلایی آموزشی سربازی
مرخصی در دوره آموزشی سربازی
دوره آموزشی سربازی چند روز است؟
بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن
انواع معاف از رزم
بر اساس ماده ۳۹ از قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولین از نظر شرایط جسمی و روحی در چهار دسته مختلف قرار می گیرند . ما در اینجا به تفصیل  آن ها را شرح خواهیم داد .
دسته اول کسانی هستند که از نظر جسمی و روحی از سلامت کامل برخوردارند و می توانند خدمت سربازی خود را به طور کامل انجام دهند .
دسته دوم افرادی هستند که از سلامت کامل جسمی برخوردار نبوده و ممکن است به علت نقص عضو و دلایل دیگر قادر به انجام خدمات رزمی نباشند . که این افراد می توانند از معافیت از رزم استفاده کرده و از خدمات رزمی معاف شوند .
دسته سوم مشمولینی هستند که به علت بیماری به طور موقت از انجام خدمت ضرورت معاف می شوند . یعنی این افراد بعد از بهبود پیدا کردن باید خدمت ضرورت خود را بگذرانند .
دسته چهارم مشمولینی هستند که به دلیل بیماری های جسمی و روانی و همچنین نقص عضو نمی توانند خدمت ضرورت را انجام دهند . بنابراین اینه افراد از خدمت ضرورت معاف می شوند و معافیت دائم به آن ها تعلق می گیرد .
بیشتر بخوانید: نحوه دریافت معافیت مینیسک زانو
معافیت از رزم چشم
معافیت از رزم چشم مربوط به بخش قوانین بیماری های چشم و عوارض بینایی می باشد که جزو قوانین و ضوابط تعریف شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می باشد . معافیت از رزم چشم و بیماری های مرتبط با آن بسیار گسترده است . در ادامه به توضیح مفصلی درباره ی برخی از بیماری های چشمی که منجر به معافیت از رزم چشم می شود خواهیم پرداخت .
بیماری هیپرمترویی یا سیکلوپلژی کامل اگر بیش از ۶ دیوپتر برای یک چشم باشد مشمول می تواند از معافیت دائم استفاده کند . اما این مقدار برای افرادی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند باید بیش از ۸ دیوپتر باشد . اما اگر هیپرمتروپی در هر یک از چشم ها از ۳ تا ۶ باشد در این موارد این افراد می توانند معافیت از رزم بگیرند . این مقدار برای افرادی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند از ۳ تا ۸ دیوپتر می باشد .
میوپی یا سیکلوپلژی کامل اگر بین ۳ تا ۶ دیوپتر برای هر کدام از چشم ها باشد مشمول می تواند از خدمات رزمی معاف شود . این مقدار برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر بین ۳ تا ۸ دیوپتر می باشد .
آستیگماتیسم ساده ، مرکب یا مخلوط با سیکلوپلژی کامل از ۳ تا ۵ دیوپتر در هریک از چشم ها معافیت از خدمات رزمی را به دنبال خواهد داشت . این مقدار برای افراد دارای مدرک کارشناسی و مقاطع بالاتر برای دریافت معافیت از خدمت رزم باید از ۳ تا ۷ دیوپتر در هر یک از چشم ها باشد .
افراد با داشتن بیماری اورام ملتحمه فصلی حاد و شدید می توانند از معافیت خدمت رزم استفاده کرده و از خدمات رزمی معاف شوند .
بیماری های ملتحمه و پلک از قبیل سیمبلفارون ، گزروزیس ، آنتروپیون واکتروپیون در یک چشم نیز معاف از خدمات رزمی را به دنبال خواهد داشت .
بیشتر بخوانید: مزایا و معایب معاف از رزم خدمت سربازی چیست ؟
معافیت از رزم پزشکی
معافیت از رزم پزشکی از مواردی است که افراد می توانند از آن استفاده کرده و از خدمات رزمی معاف شوند . اقدامات لازم برای گرفتن معافیت از رزم پزشکی مانند سایر معافیت ها باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ صورت گیرد . ما در اینجا مدارک لازم برای گرفتن معافیت از رزم پزشکی را به طور مفصل توضیح خواهیم داد .
تکمیل برگه شماره ۱ وضعیت مشمولین .
تکمیل برگه شماره ۲ معاینه ی اولیه پزشکی .
تکمیل برگه شماره ۵ واکسیناسیون .
اصل کارت شناسایی ملی مشمول و کپی آن .
اصل شناسنامه ی عکس دار مشمول و کپی تمامی صفحات آن .
اصل گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول و کپی تایید شده آن .
یک قطعه عکس ۳*۴ سیاه و سفید مشمول .
و داشتن پرونده ی کامل پزشکی برای گرفتن معافیت از رزم پزشکی الزامی می باشد .
بیشتر بخوانید: معافیت سربازی با پای پرانتزی
آیا از مراحل معاف از رزم سربازی اطلاع دارید؟
شرایط معاف از رزم
معاف از رزم در سپاه
انواع معافیت سربازی
معافیت پزشکی چشم
شرایط معافیت پزشکی سربازی
معافیت کفالت
معافیت پزشکی واریکوسل
کمیسیون پزشکی نظام وظیفه
شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
خرید سربازی خارج از کشور
شرایط تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور
اقدام برای معافیت پزشکی در حین تحصیل
سازمان نظام وظیفه خروج از کشور
ثبت نام سربازی
معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی
معافیت تحصیلی خارج از کشور
بیشتر بخوانید: معافیت واریکوسل و شرایط دریافت آن
معافیت از رزم اعصاب و روان
معافیت از رزم اعصاب و روان نیز مانند سایر بیماری های دیگر دارای شرایط خاصی می باشد . همان طور که در بالا به برخی معافیت از رزم چشم و بیماری های آن اشاره کردیم . در اینجا قصد داریم راجع به بیماری های عصاب و روان و انواع معافیت از رزم اعصاب و روان صحبت کنیم .
اختلالات خلقی یکی از بیماری هایی است که در بخش اول قوانین بیماری های عصاب و روان سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا آورده شده است . این نوع اختلالات خلقی افسردگی خفیف در صورتی که با دارو قابل کنترل باشند و برای اطرافیان تهدید کننده نباشند معاف از خدمات رزمی را در پی خواهند داشت . هم چنین اگر حداقل ۶ ماه از دوره افسردگی فرد و حمله حاد مانیا گذشته باشد . یعنی هیچ علائم و نشانه ای از آن وجود نداشته باشد . در این مورد نیز مشمول می تواند از معافیت از رزم اعصاب و روان استفاده کند .
انواع اختلالات شخصیتی در افراد مانند صفات شخصیتی مرزی اگر برای فرد ناتوان کننده نباشد نیز مشمولین می توانند از معافیت از خدمات رزمی استفاده کنند .
انواع اختلالات وسواس مانند اختلال پانیک ، اخلال اضطراب ، فوبیا و سایر اختلالات اضطرابی اگر از نوع شدید باشند معافیت دائم می توان گرفت . اما در موارد خفیف این نوع بیماری ها ، مشمولین می توانند از انجام خدمات رزمی معاف شوند .
و بسیاری بیماری های دیگر در این قسمت معافیت از رزم اعصاب و روان را برای مشمولین به ارمغان خواهد آورد .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
سایر موارد مربوط به معاف از رزم سربازی
تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان
معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی
لغو معافیت تحصیلی
اعلام اتمام معافیت تحصیلی
مدت زمان معرفی به نظام وظیفه بعد از فارغ التحصیلی
نظام وظیفه خرید سربازی
استعلام وضعیت نظام وظیفه
دفترچه نظام وظیفه
نظام وظیفه معافیت پزشکی
آخرین اخبار نظام وظیفه
تلفن پاسخگویی سازمان نظام وظیفه
نظام وظیفه اصفهان
معافیت پزشکی اعصاب و روان
نظام وظیفه
معافیت پزشکی مغز و اعصاب
معافیت چاقی
  برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت از رزم چیست؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۵:۴۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

معافیت موقت سربازی چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
معافیت موقت سربازی به آن دسته از معافیت هایی گفته می شود که دائمی نیستند و بو صورت موقت به مشمولین داده می شود . این معافیت موقت سربازی می تواند در بخش های مختلف معافیت به مشمولین داده شود . به طور مثال برخی مشمولین می توانند  به دلیل داشتن بیماری معافیت موقت سربازی خود را در بخش پزشکی بگیرند . از طرف دیگر افراد می توانند از طریق گرفتن کفالت پدر یا مادر از معافیت موقت سربازی استفاده کنند . یا بسیاری از دلایل دیگری که به مشمولین این اجازه را خواهد داد تا بتوانند برای مدت کوتاهی معافیت موقت سربازی داشته باشند و به خدمت سربازی نروند .
برای برخی مشمولین این سوال پیش خواهد آمد که معافیت موقت چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ زمان معافیت موقت سربازی به چه صورتی خواهد بود ؟ مشمولین چه زمانی می توانند برای معافیت موقت سربازی اقدام کنند ؟ مدارک معافیت موقت سربازی کدام اند ؟ بعد از گرفتن معافیت موقت ، مدت زمان اعزام به خدمت سربازی به چه صورت خواهد بود ؟ تمام این سوالات در جای خود مهم و قابل بحث خواهند بود .
بیشتر بخوانید: معافیت موقت پزشکی
انواع معافیت موقت سربازی
مرکز مشاوره نظام وظیفه در نظر دارد تا اطلاعات جامع و کامل درباره ی مشاوره معافیت موقت سربازی را در اختیار مشمولین قرار دهد .همانطور که می دانید افراد ذکور در پایان سن ۱۸ سالگی و شروع سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت وظیفه عمومی خواهند شد . حال اگر مشمولین براساس شرایط و ضوابط تعریف شده از شوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بتوانند از انواع معافیت ها استفاده کنند و خدمت سربازی نروند ، می توانند برای گرفتن معافیت خود اقدام کنند . حال اگر بخواهیم به طور کلی درباره ی معافیت ها صحبت کنیم باید بگوییم معافیت ها به دو نوع معافیت دائم و معافیت موقت سربازی تقسیم می شوند .
همانطور که باید بدانید در معافیت دائم ، مشمول به دلیل داشتن مشکلات پزشکی یا گرفتن کفالت مادر یا پدر و یا بسیاری شرایط دیگر می تواند از معافیت دائم استفاده کرده و معافیت سربازی را با توجه به شرایط خود بگیرد . اما در معافیت موقت سربازی مشمول برای مدت کوتاهی از اعزام به خدمت معاف می شود . بعد از اتمام این زمان موقت ، مشمولین موظف هستند برای اعزام به خدمت اقدام کرده و مراحل آن را انجام دهند و برای رفتن به خدمت سربازی آماده شوند .
بیشتر بخوانید: معاف از رزم بیماری های معافیت پزشکی
برای معافیت موقت سربازی با ما تماس بگیرید
واریکوسل و معافیت سربازی
ژنیکوماستی و معافیت سربازی
معافیت سربازی بیماری قلبی
معافیت چاقی
مراحل معافیت پزشکی
معافیت دیسک کمر
دفترچه معافیت پزشکی
شرایط معافیت سربازی تک فرزندی
شرایط معافیت پزشکی سربازی
انواع معافیت سربازی
ساده ترین راه معافیت سربازی
شرایط خرید سربازی
معافیت افسردگی
معافیت واریکوسل
معافیت پزشکی چشم
کوتاهی تاندون آشیل معافیت
معافیت پزشکی ماده ۳۰ بند ۵
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
معافیت موقت پزشکی
معافیت موقت پزشکی به آن دسته از معافیت هایی اطلاق می شود که مشمولین به خاطر رویارویی با بیماری در دوره ای کوتاه مدت بین ۳ تا ۶ ماه از رفتن به خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند . همان طور که می دانید سطح سلامت جسمی و روحی مشمولین برای رودر رو شدن با دوران سربازی بسیار مهم است . به همین دلیل قبل از اعزام به خدمت ، مشمولین باید توسط پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معاینه شوند و سطح سلامت آن ها بررسی گردد . بنابراین در صورت سلامت کامل ، مشمولین در ردیف سربازان سالم قرار گرفته و خود را برای مراحل اعزام به خدمت آماده می کنند . این افراد باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و مراحل اعزام را طی کنند .
اما برخی دیگر به دلیل بیماری های گوناگون ممکن است معافیت دائم بگیرند یا از خدمات رزمی معاف شوند . یک گروهی از سربازان که از مشکلات و بیماری کوتاه مدت خاصی رنج می برند . باید برای بررسی بیشتر بیماری از سوی نظام وظیفه عمومی ناجا به بیمارستان های تخصصی زیر نظر خود سازمان فرستاده می شوند تا بیماری آن ها به طور جدی بررسی شده تا بتوانند از معافیت موقت پزشکی استفاده کنند و به طور موقت معاف شوند . این افراد به دلیل داشتن بیماری به طور موقتی قادر نخواهند بود خدمت سربازی خود را انجام دهند بنابراین با نطر نهایی کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا این افراد معافیت موقت پزشکی می گیرند .
این نکته را نیز توجه داشته باشید که به از اتمام این معافیت موقت مشمولین یک ماه فرصت دارند تا برای اعززام به خدمت وظیفه عمومی تعیین تکلیف شوند . در بعضی موارد اگر بیماری مشمول بهبود نیابد ممکن است این افراد معافیت دائم دریافت کنند . اما در برخی موارد دیگر با نظر کمیسیون پزشکی سازمان وظیفه عمومی ناجا زمان معافیت موقت پزشکی آنان تمدید خواهد شد .
بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن
معافیت موقت کفالت
معافیت موقت کفالت نیز از جمله معافیت هایی است که مشمولین می توانند از آن استفاده کرده و معافیت موقت کفالت بگیرند . به طور مثال اگر فرزند ذکور بالای ۱۸ سال یک خانواده در صورت طلاق و جدایی پدر و مادر یا فوت پدر تنها فرزند ذکور شناخته شده باشد . می تواند کفالت مادر را گرفته و از معافیت موقت کفالت استفاده کند . اما این جا این سوال مطرح خواهد شد که آیا با ازدواج مجدد مادر هم فرزند می تواند از معافیت کفالت استفاده کند ؟
در این جا باید بگوییم طبق قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مدت کفالت مادر از تاریخ طلاق یا فوت پدر مشمول محاسبه می شود . یعنی بعد از طلاق یا فوت ، فرزند ذکور بالای ۱۸ سال به مدت ۳۰ ماه بعد از ثبت طلاق یا فوت می تواند از معافیت موقت کفالت استفاده کند . اگر در این مدت مادر ازدواج مجدد کند ، معافیت موقت کفالت باطل خواهد شد و مشمول باید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به خدمت سربازی برود . حال در صورتی که مادر مشمول بعد از گذشت ۳۰ ماه از طلاق یا فوت هنوز ازدواج نکرده باشد . معافیت موقت کفالت فرزند ذکور بالای ۱۸ سال او تبدیل به معافیت دائم خواهد شد .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
برای اطلاع از مراحل معافیت سربازی با آویژه تماس بگیرید
معافیت پزشکی حین تحصیل
معافیت پزشکی سربازی
معافیت پزشکی اعصاب و روان
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
کمیسیون پزشکی نظام وظیفه
هرنی دیسکال
بیماری دیسک کمر
انواع دیسک کمر
تورم دیسک کمر
فتق دیسک گردن
پروتروژن دیسک
معافیت پزشکی مغز و اعصاب
شرایط معافیت پزشکی سربازی
معافیت کفالت
هم چنین بر اساس ماده ۲ قانون کفالت سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا آن دسته از مشمولینی که با افراد معلول جسمی و حرکتی ازدواج می کنند نیز می توانند از معافیت موقت کفالت استفاده کحنند . مدت زمان این معافیت موقت کفالت برای این افراد ۵ سال متوالی می باشد . چنانچه بهد از گذشت ۵ سال ازدواج آن ها استمرار داشته باشد معافیت موقت کفالت آن ها تبدیل به معافیت دائم خواهد شد .
آن دسته از افرادی که پدر آن ها بر اساس حکم قضایی به حبس بیش از ۱۰ سال مجکوم شده باشند نیز می توانند به مدت ۵ سال از معافیت موقت کفالت استفاده کنند .
بیشتر بخوانید: مزایا و معایب معاف از رزم خدمت سربازی چیست ؟
معافیت موقت تحصیلی
معافیت موقت تحصیلی نیز یکی دیگر از انواع معافیت های موقت می باشد که مشمولین می توانند از آن استفاده کرده و به تحصیل خود ادامه دهند . معافیت موقت تحصیلی بر اساس ماده ۳۱ قانون محصلین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به این صورت خواهد بود که تمامی دانش آموزان و دانشجویان محصل در مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم که در حین تحصیل به سن مشمولیت می رسند می توانند تا زمانی که مشغول به تحصیل هستند از معافیت موقت تحصیلی استفاده کنند .
مدت سنوات مجاز برای افرادی که در مقاطع مختلف در حال تحصیل می باشند متفاوت است . در اینجا به طور کامل مدت زمان سنوات مجاز برای تمامی مقاطع را توضیح خواهیم داد .
مقطع کاردانی : ۲ سال و نیم .
مقطع کارشناسی ناپیوسته : ۳ سال .
مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته : ۳ سال .
مقطع کارشناسی پیوسته : ۵ سال .
مقطع کارشناسی ارشد پیوسته : ۶ سال .
مقطع دکتری پزشکی پیوسته : ۸ سال .
مقطع دکتری تخصصی : ۶ سال .
بیشتر بخوانید: معافیت سربازی با پای پرانتزی
معافیت موقت حین خدمت
معافیت موقت حین خدمت به آن دسته از معافیت هایی اطلاق می شود که افراد در حین خدمت مجبور می شوند از آن استفاده کنند . به طور مثال آن دسته از مشمولینی که قبل از اعزام به خدمت دارای بیماری ساده یا عارضه ی کمی هستند . اما این عارضه یا بیماری در حین خدمت جدی شده و موجب سخت شدن شرایط برای مشمول می شود . یا اینکه برخی افراد در حین خدمت وظیفه عمومی دچار مشکل یا عارضه ای می شوند که با تشخیص پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا و بیمارستان های زیر نظر این سازمان ، این سربازان از ادامه ی خدمت سربازی مرخص می شوند . بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا این مشمولین از معافیت موقت حین خدمت استفاده کرده و تا بهبودی کامل در مرخصی خواهند ماند .
  برای مشاوره در زمینه معافیت موقت سربازی چیست ؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۷:۵۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
دانش آموختگان رشته علوم تجربی که علاقه زیادی به رشته هایی مانند پزشکی ، پرستاری ، علوم پزشکی و بسیاری از رشته هایی که زیر مجموعه وزارت بهداشت است دارند می توانند ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت را داشته باشند.  اما نحوه ثبت نام بدون کنکور تجربی به چه صورتی است ؟
شرایط ثبت نام بدون کنکور هنر به چه صورتی است ؟ مرکز مشاوره آویژه به عنوان مشاوره ثبت نام بدون کنکور تجربی به شما خواهند گفت که مراحل ثبت نام بدون کنکور هنر به چه صورتی است .
امیدوارم علاقه شما تنها به واسطه پولی که در آینده قرار است به دلیل داشتن این رشته عایدتان شود نباشد . علاقه قلبی شما به این رشته ها می تواند قطعا زمینه ساز موفقیت شما باشد .
شرایط ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت
شرایط ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت از موضوعات دارای اهمیت برای هر یک از داوطلبان رشته تجربی می باشد .
چرا که داوطلب باید پیش از انجام مراحل ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت کلیه این شرایط را که شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می باشد را مطالعه کرده و با اشراف کامل بر شرایط نسبت به ثبت نام اقدام کند .
در ابتدا شرایط اختصاصی و سپس شرایط عمومی را بررسی می کنیم .
بیشتر بدانید: ثبت نام بدون کنکور رشته ریاضی
شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت  :
داوطلب باید مدرک دیپلم نظام ۴ ساله یا دیپلم و پیش دانشگاهی یا مدرک نظام جدید ۱۲ ساله  را دارا باشد .
داوطلبانی که در حال حاضر دانشجو هستند باید تا تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال ۹۷ انصراف قطعی خود از دانشگاه را اعلام کنند .
اگر مدرک دیپلم فرد با گروه آزمایشی که خواهان آن می باشد متغایر باشد در صد تاثیر معدل کتبی در نتایج متفاوت است و این مقدار تفاوت در دفترچه راهنمای بدون کنکور قابل مشاهده است .
از بین چندین دانشگاهی که پذیرش می کنند در نهایت بایستی در یکی از رشته محل هایی که مورد موافقت قرار گرفته است مراحل ثبت نام خود را پیگیری کند .
  حال به شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت می پردازیم:
داوطلب باید به نطام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشد .
با نظام جمهوری اسلامی ایران عنادی نداشته باشد .
از قوانین جمهوری اسلامی ایران تبعیت کند .
قوانین و مقررات دانشگاه را رعایت کند .
سایت آویژه به عنوان یکی از مطرح ترین مشاوره ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت این نکته را به شما داوطلب عزیز خاطر نشان می کند که پیش از انجام مراحل ثبت نام مشورت کردن با افراد متخصص امری بسیار یاری کننده می باشد.
برای مشاوره با مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه با شماره تماس ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ با ما در ارتباط باشید . مشاورین ما همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در کنار شما هستند .
  بیشتر بدانید: ثبت نام بدون کنکور هنر 
رشته های ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت
هر داوطلب رشته تجربی حتما پیش خود رشته های تحصیلی را مد نظر دارد که در آینده در دانشگاه به تحصیل در آن رشته بپردازد .
سازمان سنجش رشته های تحصیلی بدون کنکور و دانشگاه های آن رشته ها  را به تفکیک محل تحصیل در دفترچه مربوطه بر روی سایت رسمی سازمان قرار داده است تا کلیه داوطلبان پیش از ثبت نام اقدام به دریافت آن کرده و به بررسی کامل پرداخته تا مطمین شوند رشته مورد علاقه آن ها و شهری که متناسب با شرایط آن ها می باشد در لیست رشته های بدون کنکور وزارت بهداشت می باشد .
در این دفترچه که با عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی شناخته می شود برای شما در فصل دوم رشته های موجود به تفکیک استان و نام دانشگاه قابل مشاهده است .
البته دقت کنید که تمامی رشته ها جزو وزارت بهداشت نیستند و  این را باید یک متخصص متوجه شود اگر برای شما سخت است که بفهمید می توانید با انتخاب رشته خود جزو وزارت بهداشت باشید یا خیر با مشاورین ما در مرکز مشاوره تحصیلی آویژه در تماس باشید .
    وزارت بهداشت به دلیل مزایای حقوقی که دارد داوطلبین زیادی را به سمت خود می کشد . البته ما به شما توصیه می کنیم حتما به علاقه خود از نظر روحی توجه کنید تنها پول در آینده مهم نیست .
ما تعدادی از کد رشته های قابل ثبت نام را برای شما آورده ایم که می توان به رشته های زیر اشاره کرد :
پزشکی
دندان پزشکی
پرستاری
پرتو درمانی
فیزوتراپ
داروسازی
هوشبری
کاردرمانی
مامایی
و….
  مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه با شماره تماس ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ با ما در ارتباط باشید . مشاورین ما همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در کنار شما هستند .
بیشتر بدانید: ثبت نام بدون کنکور رشته انسانی
زمان ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت
ثبت ‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌ های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می ‌پذیرد.
منحصراً به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۷ آغاز و در روز چهارشنبه مورخ  ۰۶/۰۶/۱۳۹۸ پایان می‌ پذیرد .
اگر دقت کنید تنها چند روزی مانده به زمان ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت مانده است پس حتما عجله کنید .
البته فرصت خوبی است که همین حالا به خودمان بیاییم و فکر کنیم آیا واقعا این رشته ها به درد ما می خورد؟ چرا به دنبال اینگونه رشته ها می روید ؟ آیا پول برای شما همه چیز شده است ؟ سعی کنید منطقی باشید .
در جامعه گروه زیادی هستند که دکتر شده اند و اکنون کار خود را رها کرده اند حال چه به دلیل عدم مراجعه به آن ها و یا به دلیل شخصی که دارند . اگر فکر می کنید پول انگیزه خوبی برای ادامه تحصیل آن هم تحصیلات وزارت بهداشت که کتب سنگینی دارد در اشتباه بزرگی هستید .
مرکز مشاور تحصیلی آویژه به عنوان مرکز تخصصی در امر مشاوره کنکور و هدایت تحصیلی به شما داوطلبان محترم و عزیز توصیه می کند. حتما در صورت علاقه به رشته تجربی این رشته را انتخاب کرده و برای مشاوره در خصوص انواع رشته های این رشته و آینده آن با ما از طریق شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ در تماس و ارتباط باشید .
مرکز مشاوره تحصیلی آویژه برای شما آرزوی موفقیت می کند .
    برای مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۰:۳۷ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

قوانین معافیت سربازی و نظام وظیفه را بدانیم

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
قوانین معافیت سربازی چیست ؟ معافیت سربازی به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ قوانین معافیت سربازی در مورد معافیت های پزشکی چیست ؟ مدت زمان معافیت  و هم چنین مدارک مورد نیاز معافیت خدمت سربازی چیست ؟ همانطور که می دانید قوانین معافیت سربازی در شرایط مختلف متفاوت خواهد بود . قبل از هر چیز باید بدانیم برای مشمولین چه نوع معافیت هایی در نظر گرفته شده است . بعد از آن دانستن قوانین معافیت سربازی برای مشمولین ضرورت خواهد پیدا کرد . همانطور که می دانید انواع معافیت های مختلفی وجود دارد که ما در اینجا به طور مفصل راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: آخرین خبرهای معافیت سربازی نظام وظیفه
انواع معافیت ها بر اساس ضوابط و قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا
معافیت کفالت : به آن دسته معافیت هایی گفته می شود که مشمولین می توانند از این طریق کفالت پدر ، مادر یا سایر بستگان خود را گرفته و با توجه به قوانین معافیت کفالت از رفتن به خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند . معافیت کفالت خدمت سربازی یکی از پرطرفدارترین نوع معافیت ها به حساب می آید که بسیاری از مشمولین از این طریق می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .
معافیت پزشکی : به آن دسته از معافیت ها گفته می شود که مشمولین به دلیل رنج بردن از بیماری و نقص عضو نتوانند یه خدمت اعزام شوند و با رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا و قوانین معافیت پزشکی  از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند .
معافیت تحصیلی : به آن دسته از معافیت ها گفته می شود که مشمول برای ادامه تحصیل مجبور است از این نوع قوانین معافیت تحصیلی استفاده کرده و بر اساس قوانین معافیت سربازی در یک مدت تعیین شده معافیت تحصیلی بگیرد .
معافیت ایثارگران : به آن دسته ازمعافیت هایی گفته می شود که فرزندان جانبازان و ایثارگران به خاطر وجود پدر در جبهه و هم چنین جانباز شدن آن ها می توانند از قوانین معافیت سربازی پیروی کرده و از خدمت سربازی معاف شوند . همچنین بر اساس ماده ۴۵ قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی مشمولین می توانند با ارائه ی سابقه آزادگی ، ایثارگری و جانبازی والدین می توانند از خدمت سربازی معاف شوند .
و سایر معافیت ها که براساس قوانین معافیت سربازی مشمولین می توانند با توجه به شرایط خود برای گرفتن کارت معافیت خود اقدام کنند .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت سربازی – مشاوره نظام وظیفه
آخرین اخبار معافیت سربازی
بر اساس آخرین اخبار اعلام شده توسط سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح ، معافیت ایثارگری  به کسانی تعلق می گیرد که والدینشان دارای ۲۸ یا ۲۹ ماه سابقه ی ایثارگری باشند یا فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا می توانند هنگام مشمول شدن برای گرفتن معافیت سربازی اقدام کنند .
بر اساس ماده ۳۹ قوانین معافیت سربازی مشمولین از نظر جسمی و روحی در چهار دسته قرار می گیرند :
افرادی که دارای سلامتی کامل جسمی و روحی بوده و می توانند خدمت سربازی خود را به طور کامل بگذرانند .
افرادی که به دلیل مشکلات سلامتی و نقص عضو قادر به انجام خدمان رزمی نیستند .
آن دسته از مشمولینی که به دلیل ابتلا به بیماری و عدم رشد به طور موقت قادر به انجام خدمت سربازی خود نیستند .
مشمولینی که به دلیل بیماری و نقص عضو و بسیاری دلایل دیگر که در بالا نیز اشاره شد نمی توانند دوره خدمت ضرورت خود را بگذرانند و بر اساس قوانین معافیت سربازی به طور دائم از خدمت سربازی معاف می شوند .
بیشتر بخوانید: جزئیات آیین نامه های معافیت سربازی
برای معافیت سربازی با ما تماس بگیرید
شرایط معافیت پزشکی سربازی
شرایط معافیت سربازی
مدت خدمت سربازی
شرایط معافیت سربازی تک فرزندی
ساده ترین راه معافیت سربازی
قانون معافیت فرزندان ایثارگران
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
معافیت پزشکی چشم
دفترچه معافیت پزشکی
معافیت سربازی کفالت
مراحل معافیت پزشکی
شرایط خرید سربازی
بیشتر بخوانید: توضیحات جامع درمورد انواع معافیت سربازی
جدیدترین قوانین معافیت سربازی
جدیدترین قوانین معافیت سربازی در ماه های اخیر توسط ابلاغیه ای از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شده است . بر اساس این قوانین معافیت سربازی مشمولین غایبی که جریمه خود را هنوز پرداخت نکرده اند اجازه دارند تا آخر سال ۹۸ نسبت به پرداخت جریمه ی خود اقدام کنند . همانطور که فروردین امسال اعلام شده است قانون خرید سربازی برای مشمولین غایب در حال حاضر اجرا نخواهد شد . اما سایر مشمولین که تا فروردین امسال ۸ سال غیبت آن ها گذشته و درخواست خود را برای خرید خدمت ثبت کردند اجازه دارند تا پایان امسال جریمه های خود را از طریق بانک های اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا پرداخت کرده تا کارت معافیت خود را بگیرند .
هم چنین از جدیدترین قوانین معافیت سربازی می توانیم به معافیت بخشودگی سنی اشاره کنیم که بر اساس قوانین معافیت سربازی متولدین سال ۵۴ و ماقبل آن بر اساس مدرک تحصیلی خود می توانند برای معافیت اقدام کنند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مدارک معافیت خدمت خود را تحویل داده و درخواست خود را ثبت کنند . در این نوع معافیت علاوه بر شرط سنی مشمولین ، مدرک تحصیلی آنان نیز ملاک و معیاری برای معافیت می باشد .
مرکز مشاوره معافیت سربازی در سایت آویژه در نظر دارد مشاوره قوانین معافیت و انواع مشاوره معافیت را در اختیار مشمولین بگذارد . شما می توانید با تماس با مرکز مشاوره نظام وظیفه یا همان مرکز مشاوره معافیت سربازی اطلاعات کاملی در زمینه ی انواع معافیت ها و اخبار جدید در زمینه ی معافیت های مختلف بدست آورید .
بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست
قوانین معافیت سربازی و نظام وظیفه
قوانین معافیت سربازی و نظام وظیفه برای آن دسته از افردی که می خواهند از سابقه ایثارگری والدین خود استفاده کنند این گونه می باشد که بر اساس صحبت های  سردار تقی مهری این مشمولین فقط تا شهریور سال ۹۸ مهلت دارند تا به واسطه ی سابقه ی ایثارگری والدین خود از خدمت سربازی معاف شوند . هم چنین بر اساس این قانون مشمولینی که والدینشان دارای ۲۸ یا ۲۹ ماه سابثه ایثارگری هستند در صورت نداشتن غیبت غیر موجه می توانند از قوانین معافیت سربازی و نظام وظیفه پیروی کرده و کارت معافیت دائم خود را دریافت کنند .
سردار تقی مهری اعلام کردند بعد از شهریور ماه معافیت سربازی به ازای سابقه ایثارگری ۲۸ یا ۲۹ ماه والدین دیگر اجرا نخواهد شد و بر اساس ماده ۴۵ قوانین معافیت سربازی سازمان خدمت وظیفه عمومی ناجا مبنای معافیت ایثارگری ۳۰ ماه سابقه رزمندگی ، ۲۵ درصد جانبازی و ۲۴ ماه آزادگی می باشد .
بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن
انواع قوانین معافیت سربازی
انواع قوانین معافیت سربازی برای انواع معافیت های مختلف متفاوت می باشد همانطور که در بالا نیز به برخی از انواع معافیت ها اشاره کردیم این معافیت ها دارای قوانین خاص خود می باشند . که مشمولین بر اساس شرایط معافیت خود باید انواع قوانین معافیت سربازی مرتبط با آن را بررسی کرده و از آن آگاهی کامل داشته باشند . انواع معافیت ها شامل معافیت های پزشکی ، معافیت های کفالت بستگان ، معافیت تحصیلی ، معافیت ایثارگری ، معافیت سنی ( رهبری) ، معافیت مددجویان و معافیت متعهدین خدمت می باشد  .
البته مشمولین غایب نیز بعد از گذشت ۸ سال از غیبت آن ها می توانند از معافیت برخوردار شوند . اما درباره ی این نوع معافیت باید در نظر داشته باشید که این مشمولین غایب باید بر اساس مدرک تحصیلی و میزان تحصیلات خود مبلغی را به عنون جریمه به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا پرداخت کنند تا بتوانند کارت معافیت دائم خود را دریافت کنند .
بیشتر بخوانید: شرایط دریافت معافیت سربازی کفالت
سایر موارد مربوط به معافیت از سربازی
سن معافیت سربازی
بند ۱۲ معافیت سربازی
راه های معافیت از سربازی
آموزشی سربازی
حقوق سربازی
دوره احتیاط سربازی چیست؟
خرید خدمت سربازی
قیمت خرید خدمت سربازی
سایت نظام وظیفه خرید سربازی
معافیت تک پسری سال
شرایط معافیت کفالت پدر بیمار
شرایط معافیت کفالت مادر طلاق گرفته
سن کفالت پدر
ایا در حین تحصیل میتوان معافیت کفالت گرفت
کسری خدمت ایثارگری
عفو رهبری سربازی
بیشتر بخوانید: معافیت سربازی با پای پرانتزی
قوانین معافیت سربازی در ایران
قوانین معافیت سربازی در ایران بسیار متنوع می باشد . ما در اینجا به برخی از این قوانین معافیت سربازی در ایران درمورد انواع معافیت ها صحبت خواهیم کرد .
به طور مثال قوانین معافیت سربازی در ایران که مربوط به معافیت کفالت می باشد در سال های گذشته این گونه بود که مشمولینی که می خواستند از معافیت کفالت پدر استفاده کنند باید مدارک شناسایی پدر را که دال بر ۶۵ سال بودن او بود را به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ارائه می دادند . اما در سال های اخیر این قانون تغییرات قابل ملاحضه ای داشته و سن پدر از ۶۵ سال به ۷۰ سال تغییر کرده است .
قوانین معافیت سربازی در ایران مربوط به معافیت پزشکی نیز دارای بندها و تبصره های بسیاری می باشد ما در اینجا لیستی از این بیماری ها را برای مشمولین جمع آوری کرده ایم :
بیماری های عمومی
بیماری های عدد مترشحه داخلی
بیماری های پوستی
بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری ههای اعصاب و روان
بیماری های جراحی مغز و اعصاب
بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های اسکلت و استخوان
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی های عمومی
بیماری های خون و آنکولوژی
بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
بیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های چشم
بیماری های گوش ، حلق، بینی
بیماری های قلب و عروق
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
بیماری های عفونی
      برای مشاوره در زمینه  قوانین معافیت سربازی و نظام وظیفه را بدانیم
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۳:۱۴ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
کسری خدمت سربازی چیست ؟ انواع کسری خدمت کدام اند ؟ چه مشمولینی می توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند ؟ کسری خدمت سربازی برای مشمولین غایب محاسبه می شود یا خیر ؟ مدت زمان کسری خدمت سربازی و شرایط و مدارک مورد نیاز کسری خدمت سربازی کدام است ؟ این ها تماما سوالاتی است که امروزه ذهن بسیاری از مشمولین را به خود درگیر کرده است . همانطور که می دانید جوانان باید بعد از اتمام سن ۱۸ سالگی و شروع سن ۱۹ سالگی برای اعزام به خدمت آماده شوند .
برخی از جوانان که می خواهند ادامه تحصیل دهند می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند . برخی دیگر نیز شرایط معافیت را داشته و می توانند از طریق پزشکی ، کفالت ، ایثارگران ، مددجویان ، معافیت سنی و از طریق موارد دیگر معافیت دائم خود را دریافت کنند . اما امروزه رفتن به خدمت سربازی برای بسیاری از جوانان کاری سخت و بس دشوار به نظر می رسد . بنابراین جوانان به دنبال راهی می گردند تا حداقل بتوانند از کسری خدمت سربازی استفاده کرده و مدت ۲۱ ماه خدمت سربازی خود را کاهش دهند . اما این کسری خدمت سربازی چگونه امکان پذیر خواهد بود ؟ مشمولین با داشتن چه شرایطی می توانند از کسری خدمت بهره مند شوند ؟ مدارک کسری خدمت این افراد باید به چه سازمانی تحویل داده شود ؟
بیشتر بخوانید: آیین نامه های پروژه کسری خدمت
چگونه کسری خدمت سربازی بگیریم
مرکز مشاوره کسری خدمت با ارائه انواع مشاوره کسری خدمت سربازی به مشمولین کمک خواهد کرد تا اطلاعات لازم در زمینه های مختلف کسری خدمت را بدست آورده و بتوانند از کسری خدمت سربازی بهره مند شوند .
همانطور که می دانید کسری خدمت سربازی از جمله تسهیلاتی است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای مشمولین ایجاد کرده و قوانین ثابتی را نیز برای آن وضع کرده است . از آنجایی که مراحل دریافت و اخذ کسری خدمت بسیار گسترده است باید برای گرفتن کسری خدمت سربازی اول اطلاعات جامع و کاملی درمورد آن ها کسب کنیم . مرکز مشاوره نظام وظیفه در این مقاله تمام اطلاعات لازم در زمینه کسری خدمت و مراحل اخذ آن را در اختیار مشمولین خواهد گذاشت تا بدانند کدام نوع کسری خدمت سربازی به آن ها تعلق خواهد گرفت و از چه طریقی می توانند بیشترین کسری خدمت سربازی را دریافت کنند . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها پروژه کسری خدمت – مشاوره نظام وظیفه
برای دریافت کسری خدمت سربازی با ما تماس بگیرید
شرایط خرید سربازی در سال
مراحل خرید سربازی
خرید خدمت سربازی
دوره احتیاط سربازی چیست؟
دوره آموزشی سربازی
حقوق سربازی
خدمت سربازی چند ماه است؟
دوره کد سربازی لیسانس
کسری خدمت فرزندان ایثارگران در سال
کسری خدمت جبهه پدر سال
کسری خدمت جبهه متولدین ۷۳
قانون معافیت فرزندان ایثارگران
انواع معافیت سربازی
شرایط معافیت سربازی تک فرزندی
ساده ترین راه معافیت سربازی
شرایط معافیت سربازی
خرید سربازی
معافیت سربازی دو تابعیتی
بیشتر بخوانید: نکات قابل توجه پروژه کسری خدمت – مشاوره نظام وظیفه
پروژه کسری خدمت
پروژه کسری خدمت نیز یکی از راه های موجود برای فارغ التحصیلان می باشد تا بتوانند از طریق پروژه کسری خدمت ماه های کمتری را مشغول گذراندن دوران خدمت ضرورت خود باشند . این پروژه کسری خدمت دارای مراحلی است که باید مشمولین آن را طی کرده تا بتوانند یک پروژه را اخذ کرده و کسری خدمت بگیرند . یکی از نکات مهم در این نوع کسری خدمت این است که مشمول باید دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا مقاطع بالاتر باشد تا بنیاد نخبگان پروژه کسری خدمت به آن ها بدهد . هم چنین میزان کسر شدن از خدمت این افراد بستگی به نوع پروژه و میزان سختی و آسانی آن می باشد .
برای برخی این سوال پیش می آید که آیا دانشجویان در حین تحصیل نیز می توانند مراحل اخذ پروژه کسری خدمت را طی کرده و پروژه را در طول تحصیل انجام دهند ؟ باید اشاره کنیم که انجام پروژه کسری خدمت در طول تحصیل نیز امکان پذیر است . بنابراین دانشجویان و فارغ التحصیلان مقازع ارشد و دکترا می توانند بین ۲ تا ۶ ماه بنا بر نوع پروژه کسری خدمت بگیرند و میزان خدمت ضرورت خود را کاهش دهند . مشمولین باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشند که عنوان پروژه باید توسط سازمان ملی نخبگان مورد تایید قرار گرفته باشد . در غیر این صورت به هیچ عنوان کسری خدمت برای آنان در نظر گرفته نخواهد شد .
بیشتر بخوانید: پروژه کسری خدمت نظام وظیفه چیست
راه های کسری خدمت
راه های کسری خدمت همان راه های قانونی هستند که  مشمولین می توانند بر اساس این راه ها با رعایت قوانین وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مدت زمان دوره ضرورت خود را کاهش دهند .ما در اینجا راه های کسری خدمت موجودد را به طور خلاصه بیان کرده و در ادامه مقاله توضیح مفصلی راجع به هر کدام خواهیم داشت .
کسری خدمت مناطق
کسری خدمت فرزند
کسری خدمت ایثارگری
کسری خدمت نخبگان
کسری خدمت بسیجی
بیشتر بخوانید: پروژه کسری خدمت سپاه
مراحل گرفتن کسری خدمت
مراحل گرفتن کسری خدمت آن زمانی امکان پذیر خواهد بود که مشمولین به سن ۱۹ سالگی رسیده باشند . بنابراین سن مشمولیت سنی است که مشمول می تواند برای انواع راه های کسری خدمت اقدام کرده و مراحل گرفتن کسری خدمت را طی کند . همچنین اولین مرحله برای درخواست کسری خدمت این است که مشمولین باید درخواست خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ ثبت کنند . این نکته را نیز مشمولین باید در نظر داشته باشند که قبل از ارسال دفترچه به هیچ عنوان نمی توانند برای گرفتن کسری خدمت اقدام کنند . این افراد باید برای اقدام برای کسری خدمت خود برگه اعزام به خدمت را داشته باشند . در واقع آن دسته از افرادی که در حال گذراندن خدمت خود نیز هستند می توانند برای کسری خدمت از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ اقدامات لازم را انجام دهند .
بیشتر بخوانید: پروژه کسری خدمت شامل چه کسانی می شود
جهت آگاهی از موارد زیر با آویژه تماس بگیرید
  استعلام کسری خدمت
آخرین اخبار خرید خدمت سربازی
مدارک لازم برای گرفتن کسری خدمت جبهه
سامانه کسر خدمت
پروژه کسر از خدمت
لیست پروژه های کسر خدمت
استعلام پایان خدمت
پروژه کسری خدمت سربازی بنیاد نخبگان
پروژه کسری خدمت ارتش
انجام پروژه کسری خدمت
بنیاد نخبگان نیروهای مسلح
گرفتن پروژه کسری خدمت با لیسانس
پروژه کسری در حین خدمت
تاثیر بسیج فعال در سربازی
استعلام کسری بسیج
کسری بسیج در سال ۹۸
مدارک لازم جهت کسری بسیج
سایت نظام وظیفه خرید سربازی
قیمت خرید خدمت سربازی
بیشتر بخوانید: راهنمای دریافت پروژه کسری خدمت – مشاوره نظام وظیفه
انواع کسری خدمت
 انواع کسری خدمت همانطور که در بالا نیز اشاره شد بسیار متنوع می باشد . اگر بخواهیم به طور مفصل انواع کسری خدمت را برای مشمولین ارائه دهیم باید بگوییم چند راه متفاوت برای دریافت کسری خدمت وجود دارد .
بیشتر بخوانید: چه کسانی می توانند پروژه کسری خدمت بگیرند
کسری خدمت مناطق امنیتی و مناطق محروم و بد آب وهوا
این نوع کسری خدمت از انواع کسری خدمت می باشدکه افراد با توجه به محل خدمت خود می توانند از آن استفاده کنند . کسری خدمت مناطق امنیتی به آن دسته از مناطقی گفته می شود که مشمولین در مرزها و مناطق عملیاتی مجبور به انجام خدمت ضرورت خود هستند . همانطور که می دانید مدت خدمت ضرورت به طور عادی ۲۱ ماه است . اما افرادی که در مناطق عملیاتی مشغول به انجام خدمت وظیفه ی خود هستند به جای ۲۱ ماه می توانند ۱۸ ماه خدمت کنند . یعنی این ۳ ماه کسری خدمت آنان محسوب می شود . اما در مورد کسری مناطق محروم و بد آب و هوا باید مشمولین این نکته را در نظر داشته باشند که خدمت کردن در این مناطق محروم ۲۱ ماه خدمت ضرورت را به ۱۹ ماه کاهش می دهد . یعنی کسری خدمت برای مشمولین در این موارد ۲ ماه می باشد .
بیشتر بخوانید: مزایا و معایب پروژه کسری خدمت
کسری نخبگان یا همان ارائه پروژه کسری خدمت 
این نوع کسری خدمت بر اساس حکم رهبر جمهوری اسلامی جزو قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی قرار گرفته است . این نکته ضروری است که این نوع کسری خدمت فقط شامل افرادی می شود که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر می باشند . این افراد تحصیل کرده برای افزایش سطح ارتقا علمی کشور با همکاری سازمان نحبگان می توانند پروژه های پژوهشی-تحققیقاتی انجام داده و مدت ۲ ماه تا ۶ ماه کسری خدمت بگیرند .
بیشتر بخوانید: جزئیات پروژه کسری خدمت نظام وظیفه
کسری خدمت فرزندان جانبازان ، ایثارگران و آزادگان
این نوع کسری خدمت یکی از پرمتقاضی ترین انواع کسری خدمت به حساب می آید که بسیاری از مشمولین بر طبق آخرین قوانین تصویب شده در این زمینه می توانند بر اساس میزان درصد جانبازی والدین ، میزان ایثارگری و حضور در جبهه والدین و هم چنین میزان اسارت از کسری خدمت برخوردار شوند . مدارک کسری خدمت ایثارگری باید از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران و هم چنین ادارات و سازمان های مربوطه جمع آوری شده تا سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بتواند بر اساس مدارک موجود میزان کسری خدمت مشمولین را محاسبه کند . هم چنین محاسبه میزان کسری خدمت مشمولین به ازای هر درصد جانبازی ، هرماه اسارت و هرماه حضور در جبهه به مدت ۱۲ روز می باشد .
بیشتر بخوانید: پروژه کسری خدمت نیرو های مسلح
کسری خدمت فرزند
مشمولینی که متاهل هستند و دارای فرزند می باشند می توانند به ازای هر فرزند از ۳ ماه کسری خدمت استفاده کنند .
کسری خدمت بسیجیان فعال
این نوع کسری خدمت به افرادی تعلق می گیرد که دارای بسیجی فعال بوده و در رزمایش و رژه های سازمان بسیج فعالیت می کنند . میزان این نوع کسری خدمت بنابر نوع فعالیت بسیجیان بین ۲ تا ۶ ماه می باشد .
این ها انواع کسری خدمت می باشند که مشمولین میتوانند از آن ها استفاده کنند به شرطی که غیبت غیر موجه نداشته باشند .
  برای مشاوره در زمینه نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۵:۳۳ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

انواع بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
بیماری های معافیت پزشکی چیست ؟ بیماری های معافیت پزشکی از مواردی است که بسیاری از مشمولین درگیر آن ها هستند . همانطور که می دانید پسران در ایران در پایان سن ۱۸ سالگی و در آغاز سن ۱۹ سالگی به سن مشمولیت رسیده و یک مرحله ی اجباری در زندگیشان پیش رو خواهند داشت . بنابراین هر کدام از آن ها تصمیم می گیرند به نحوی از رفتن سر باز زنند و به خدمت سربازی نروند . اما این اتفاق چگونه ممکن است ؟ آیا مشمولین می توانند بی دلیل دوره ی خدمت ضرورت خود را بگذرانند ؟ مشمولین چگونه می توانند از خدمت سربازی معاف شوند ؟ انواع معافیت های سربازی کدام اند ؟ آیا مشمولین می توانند از طریق بیماری های معافیت پزشکی کارت معافیت دائم خود را بگیرند؟
بیماری های معافیت پزشکی دارای چه ویژگی هایی هستند؟ آیا همه ی بیماری ها در لیست بیماری های معافیت پزشکی قرار دارند؟ مراحل گرفتن معافیت از طریق بیماری های معافیت پزشکی چگونه خواهد بود؟ مشمولین چگونه می توانند معافیت سربازی خود را بگیرند؟ آیا غیبت کردن مشمولین در گرفتن معافیت پزشکی خدمت سربازی تاثیر منفی دارد؟ در این جا مرکز مشاوره معافیت پزشکی انواع مشاوره معافیت را در اختیار مشمولین قرار خواهد داد . در نتیجه مشمولین اطلاعات لازم در زمینه انواع معافیت ها بخصوص اطلاعات راجع به بیماری های معافیت پزشکی را بدست خواهند آورد .
با ما تا انتهای مقاله همراه باشید . ما در این مقاله درباره ی بند ها و ماده های قوانین وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا درباره لیست بیماری های معافیت پزشکی و نوع معافیت آن ها از نظر معافیت دائم ، معافیت موقت یا معاف از خدمات رزمی صحبت خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت پزشکی – مشاوره نظام وظیفه
قوانین معافیت پزشکی
بر اساس ماده ۳۹ از قوانین پزشکی سازمان نظام وظیفه افراد ذکوری که به سن مشمولیت می رسند از نظر سلامت جسمی و وضعیت مزاجی خود در چهار گره مختلف قرار می گیرند . ما در اینجا توضیخات کامل راجع به این گروه ها را در اختیارتان خواهیم گذاشت .
مشمولینی که از سلامت کامل برخوردار بوده و توانایی انجام همه خدمات رزمی و غیر رزمی را دارد .
مشمولینی که دچار بیماری یا نقص عضو بوده و تنها قادرند خدمات غیر رزمی را انجام دهند .
مشمولینی که به دلیل بیماری یا عدم رشد به صورت موقت از سربازی معاف می شوند .
مشمولینی که بیماری و نقص عضو آن ها در حدی است که به هیچ عنوان نمی توانند دوره ضرورت خود را بگذرانند .
حال مشمولین بعد از کسب کردن اطلاعات راجع به این چهار گروه ذکر شده باید ببینند با توجه به شرایط خود ، آن ها در کدام گروه ها قرار می گیرند و با مشورت از طریق مشاوره معافیت پزشکی اطمینان پیدا خواهند کرد که آیا این مشمولین از طریق بیماری های معافیت پزشکی می توانند معافیت دائم خود را بگیرند یا خیر . همچنین مشمولین باید در نظر داشته باشند که بر اساس تبصره ی همین قانون شیوه ی طبقه بندی آن ها و نخوه ی معاینه شان بر اساس مقاطع تحصیلی آن ها صورت می گیرد .
بیشتر بخوانید: جزئیات آخرین خبر های معافیت پزشکی
برای آگاهی از شرایط معافیت خدمت سربازی با آویژه تماس بگیرید
معافیت سربازی
مجموع نمره چشم برای معافیت
هیپرمتروپی یعنی چی؟
کسری خدمت ایثارگری
معافیت ایثارگری
کارت ایثارگری کسری خدمت
روش های معافیت سربازی
شرایط جدید معافیت سربازی
بند ۱۲ معافیت سربازی
قانون معافیت از خدمت سربازی
سن سربازی
آموزشی سربازی
فواید سربازی
مدت زمان سربازی
بیشتر بخوانید: مدت زمان معافیت پزشکی خدمت سربازی
لیست بیماریهای معافیت پزشکی
 لیست بیماریهای معافیت پزشکی که در اینجا برای مشمولین آورده شده است بسیار گسترده است . در این لیست بیماری های معافیت پزشکی انواع مختلفی از بیماری های معافیت پزشکی به همراه نوع و میزان آن ها دارای معافیت های مختلف می باشد . به این صورت که مشمولین با مبتلا بودن به برخی بیماری ها می توانند از معافیت دائم استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند . اما برخی دیگر از بیماری های موجود در لیست بیماری های معافیت پزشکی از نظر سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا نیازی به معافیت دائم نداشته و مشمولین با رای شورای پزشکی از انجام خدمات رزمی معاف می شوند .
از طرف دیگر برخی بیماری ها در لیست بیماری های معافیت پزشکی تنها معافیت موقت را به دنبال خواهد داشت . مشمولین باید در نظر داشته باشند که تشخیص نوع بیماری و میزان حاد بودن آن بر عهده پزشکان معتمد ستاد نیروی مسلح بوده و رای نهایی توسط کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی صادر خواهد شد . بنابراین گرفتن این نوع معافیت از طریق بیماری های معافیت پزشکی کار چندان آسانی نخواهد بود . پس مشمولین تا می توانند باید اطلاعاذت خود در این زمینه را باید بالا ببرند تا بتوانند به نتیجه ای مطلوب و دلخواه برسند .
لیست بیماری های معافیت پزشکی بر اساس آخرین قوانین صادر شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی :
بیماری های عمومی
بیماری های عدد مترشحه داخلی
بیماری های پوستی و بافت های زیر پوستی
بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های اعصاب و روان
بیماری های جراحی مغز و اعصاب
بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های اسکلت و استخوان
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی
بیماری های خون و آنکولوژی
بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
بیماری های  فک و دهان و دندان
بیماری های چشم
بیماری های گوش ، حلق ، بینی
بیماری های قلبی و عروقی
بیماری ههای روماتولوژی و بافت همبند
بیماری های عفونی
بیشتر بخوانید: چگونه معافیت پزشکی بگیریم ؟
بیماری های معافیت پزشکی سربازی
بیماری های معافیت پزشکی سربازی میتوانند باعث ایجاد معافیت دائم ، معافیت موقت و معافیت از خدمات رزمی شوند .
معافیت دائم برای آن دسته از افرادی است که دارای بیماری های حاد بوده و بر اساس لیست بیماری های معافیت پزشکی و رای شورای پزشکی به این افراد معافیت دائم تعلق می گیرد و می توانند با مدارک معافیت خدمت خود کارت معافیت بگیرند .
معافیت موقت برای آن دسته از افرادی است که بیماری آن ها بعد از مدت کوتاه ۶ ماهه یا کمی بیشتر بهبود می یابد.این افراد بعد از بهبود یافتن از بیماری باید مراحل اعزام به خدمت خود را انجام داده و به خدمت سربازی بروند .
معافیت از خدمات رزمی برای آن دسته از افرادی است که بیماری و مشکلشان در حدی خواهد بود که فقط از خدمات رزمی معاف شده و دیگر نیاز نیست که به اردوهای رزمی بروند یا در رژه ها شرکت کنند . این مشمولین مانند سایر مشمولین دیگر ۲۱ ماه خدمت ضرورت را انجام می دهند اما اجازه ندارند کارهای رزمی و سخت انجام دهند .
بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی حین خدمت
دیگر موارد مربوط به معافیت پزشکی سربازی
معافیت پزشکی سربازی
مراحل معافیت پزشکی
نحوه درخواست معافیت پزشکی
شرایط معافیت پزشکی سربازی
انواع معافیت سربازی
معافیت پزشکی حین تحصیل
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
دفترچه معافیت پزشکی
سن معافیت سربازی
کمیسیون پزشکی نظام وظیفه
معافیت پزشکی خارج از کشور
لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
انواع بیماری های معافیت پزشکی
انواع بیماری های معافیت پزشکی که در لیست بیماری های معافیت پزشکی قرار دارند می توانند به مشمولین کمک کنند تا به آسانی معافیت دائم یا موقت خود را بگیرند . اما برای شناخت انواع بیماری های معافیت پزشکی و مراحل دریافت این نوع معافیت مشمولین چه کارهایی را باید انجام دهند ؟ ما در بالا لیستی از انواع بیماری های معافیت پزشکی را به طور کامل نام برده و در ادامه مراحل دریافت معافیت از طریق بیماری های معافیت پزشکی را برای مشمولین به طور کامل توضیح خواهیم داد .
در مرحله اول مشمولین باید درخواست معافیت پزشکی خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +۱۰ ثبت کرده و دفترچه راهنمای نظام وظیفه را باید دریافت کنند . در این مرحله باید مدارک پزشکی خود را تکمیل کردهه و به دفاتر مذکور تحویل دهند .
در مرحله بعد مشمولین معرفی نامه ای دریافت می کنند که باید بر اساس آن به بیمارستان های ستاد نیروهای مسلح مراجعه کرده و مورد معاینه قرار بگیرند .
در مرحله سوم مشمولین بعد از معاینات تخصصی باید منتظر بمانند تا به کمیسیون پزشکی دعوت شوند . این پروسه ممکن از ۳۰ روز بعد از معاینات در بیمارستان طول بکشد . در کمیسیون پزشکی بر اساس رای شورای پزشکان مشمولین متوجه خواهند شد که معافیت آن هها دائم خواهد بود یا خیر .
بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست
لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی
لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی همانطور که در بالا به آن  اشاره کردیم بسیار گسترده است . این لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی دارای انواع بیماری ها می باشد که متاسفانه درصد زیادی از مشمولین به آن ها مبتلا هستند . این افراد می توانند  با داشتن مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی و اطلاعات لازم در زمینه مدت زمان معافیت پزشکی سربازی برای گرفتن معافیت پزشکی سربازی به سرعت اقدام کنند و به نتیجه برسند . با تماس با مرکز مشاوره نظام وظیفه مشمولین می توانند به پاسخ تمام سوالات خود در خصوص انواع معافیت ها به ویژه معافیت های پزشکی برسند . پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید .
  برای مشاوره در زمینه انواع بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۰:۰۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

مراحل معافیت خدمت سربازی چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
مراحل معافیت کفالت که مانند سایر انواع کفالت ها نیازمند کسب اطلاعات لازم در مورد آن می باشد ، یکی از انواع معافیت های ساده ای می باشد که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت .قبل از  هرچیز باید کمی توضیحات درباره ی خدمت سربازی و چگونگی گرفتن انواع معافیت ها در اختیار مشمولین قرار دهیم . حال این سوال پیش می آید که مشمولین کیست و به چه کسی می گویند ؟ باید بگوییم مشمول آن فرد ذکور ایرانی است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود . با شروع سن ۱۹ سالگی مشمول باید تکلیف سربازی رفتن خود را مشخص کند .
در واقع یا باید  مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سربازی برود . که  این کار برای درصد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سربازی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنبال راهی می گردند تا بتوانند از رفتن به سربازی سر باز زنند و این مرحله را با گرفتن معافیت بگذارند . در واقع با کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و  مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .
اما این معافیت ها چه نوعی هستند ؟ مشمولین چگونه می توانند از این معافیت ها استفاده کرده و معافیت خود را بگیرند ؟ مدارک معافیت خدمت برای مشمولین چیست ؟ مراحل معافیت کفالت به چه صورت است ؟ مشمولین با گرفتن مشاوره معافیت می توانند از انواع معافیت ها  مانند معافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، معافیت پزشکی خدمت سربازی ، معافیت ایثارگری ، معافیت بخشودگی سنی و سایر معاففیت ها استفاده کنند ؟ آیا گرفتن معافیت پزشکی سربازی کار راحتی است ؟ مدت زمان معافیت پزشکی سربازی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی چیست ؟ مراحل معافیت کفالت کدام است ؟
مشمولین چگونه می توانند مراحل معافیت کفالت را به درستی طی کرده و اطمینان داشته باشند که معافیت آن ها  صد درصدی است ؟مرکز مشاوره نظام وظیفه در این مقاله سعی کرده است که راجع به مراحل معافیت هم چنین مراحل معافیت کفالت ، پزشکی ، ایثارگری و سایر معافیت ها اطلاعات کاملی در اختیار مشمولین قرار دهد . تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا از این اطلاعات مفید استفاده کنید . مشمولین باید بدانند برای گرفتن معافیت کفالت باید مراحل معافیت کفالت را به درستی طی کرده تا بتوانند به نتیجه مطلوب یعنی گرفتن کارت معافیت برسند . اما برای گذراندن مراحل معافیت کفالت باید از شروط اصلی این نوع معافیت نیز بهره مند باشند . داشتن این شروط اصلی برای رد شدن از مراحل معافیت کفالت الزامی است .
بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن
شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت
مشمولین باید به سن ۱۹ سالگی رسیده باشند تا بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
مشمولین نباید هیچ نوع غیبتی داشته باشد تا بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
مشمولین باید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی بالای ۱۸ سال فردی باشند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .
اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند با کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما در اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را در اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .
بیشتر بخوانید: شرایط دریافت معافیت سربازی کفالت
قوانین معافیت کفالت
بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی بالا ، دارای هر کدام از شرایط زیر باشند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .
مشمول باید تنها فرزند بالای ۱۸ سال پدر خود باشد که این پدر یا بالای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت باشد .
مشمول باید تنها فرزند بالای ۱۸ سال مادر فاقد شوهر خود بوده باشد .
مشمول باید تنها برادر تنی خواهر خود باشد که فاقد پدر و مادر و بدون همسر و فرزند باشد .
مشمول باید تنها برادر سرپرست و نگهدارنده ی برادر کبیر خود باشد که نیازمند مراقبت است و پدر و مادر و زن و فرزندی نیز ندارد .
مشمول باید تنها سرپرست بالای ۱۸ سال برادر صغیر خود باشد .
تنها نوه ی ذکور بالای ۱۸ سال برای جد پدری یا مادری خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها باشد .
تنها نوه ی ذکور بالای ۱۸ سال برای جده پدری یا مادری خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته باشد .
مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می باشد تا زمانی که ازدواج نکرده باشد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته باشد .
مشمول دارای همسر معلول بوده باشد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری باشد .
بیشتر بخوانید: آخرین خبرهای معافیت سربازی نظام وظیفه
مراحل معافیت پزشکی
مراحل معافیت پزشکی و داشتن  اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند این مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین در سن ۱۸ سالگی تمایل دارند از معافیت پزشکی استفاده کنند .طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دردسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما باید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سربازی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می باشد .
اما مشمولین با تماس با مرکز مشاوره معافیت پزشکی و همچنین بهره مندی از مشاورین مجرب ما در زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم درباره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و با راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند . در واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می باشد که بسیار شایع شده و درصد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی در چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :
افرادی که از سلامت کامل برخوردار بوده و توانایی انجام خدمت را دارند .
افرادی که به علت بیماری و نقص عضو نمی توانند خدمات رزمی انجام دهند .
افرادی که به علت بیماری و عدم رشد به طور موقت قادر به انجام خدمت وظیفه خود نیستند .
بیشتر بخوانید: چگونه معافیت سربازی کفالت والدین را بگیریم؟
برای اطلاع دقیق از مراحل معافیت سربازی با ما تماس بگیرید
شرایط معافیت پزشکی سربازی
شرایط معافیت سربازی
مدت خدمت سربازی
شرایط معافیت سربازی تک فرزندی
ساده ترین راه معافیت سربازی
قانون معافیت فرزندان ایثارگران
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
معافیت پزشکی چشم
دفترچه معافیت پزشکی
معافیت سربازی کفالت
مراحل معافیت پزشکی
شرایط خرید سربازی
بیشتر بخوانید: جزئیات آیین نامه های معافیت سربازی
مراحل معافیت کفالت مادر
مراحل معافیت کفالت مادر یکی دیگر از مراحل معافیت هایی می باشد که مشمولین به راحتی از مراحل گذز کرده و معافیت خود را می گیرند . یکی از اولین و در واقع مهم ترین مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر این است که مشمول دارای یک سری شرایط عمومی باشد . این شرایط عبارتند از :
مادر مشمول باید فاقد شوهر باشد . ( یا پدر مشمول فوت شده باشد یا مادر مشمول از همسر خود جدا شده باشد و ازدواج مجدد نکرده باشد .)
مشمولین باید تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال برای مادر باشد .
مشمول نباید وارد غیبت شده باشد .
سالم بودن و شاغل بودن مادر مشمول هیچ تاثیری بر رای سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در مورد صادر کردن کارت معافیت کفالت برای مشول ندارد .
بعد از داشتن شرایط بالا ، مشمول می تواند با طی کردن مراحل زیر مراحل معافیت کفالت مادر را گذرانده و معافیت کفالت حود را بگیرد . در ابتدا مشمول باید مذارک حود را جمع آوری کرده و به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ارسال کند . بعد از ارسال مدارک ، سازمان نظام وظیفه در تاریخی از مشمول دعوت کردهه تا در جلسه رسیدگی شرکت کند . پس از تایید از سوی این شورا مشمول می تواند معافیت دائم خود را بگیرد . اما مشمولین باید دقت داشته باشند که اگر از تاریخ طلاق مادر ۳۰ ماه نگذشته باشد سازمان  نظام وظیفه معافیت موقت برای مشمولین صادر می کند . پس از آن اگگر بعد از گذشت ۳۰ ماه مادر مشمول هنوز ازدواج نکرده باشد معافیت موقت مشمولین تبدیل به معافیت دائم خواهد شد .
بیشتر بخوانید: توضیحات جامع درمورد انواع معافیت سربازی
مراحل معافیت خدمت سربازی
مراحل معافیت خدمت سربازی همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم بسیار گسترده است . مراحل معافیت خدمت سربازی برای انواع معافیت ها به صورت مجزا خواهد بود . در اینجا انواع معافیت ها و مراحل معافیت خدمت سربازی را به طور خلاصه توضیح خواهیم داد .
انواع معافیت ها :
معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پدر یا مادر یا سایر بستگان خود اقدام می کند .
معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .
معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها را دارند .
معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر بالا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .
معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .
معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانباز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که با گذراندن مراحل معافیت خدمت سربازی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .
بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست
سایر موارد مربوط به مراحل معافیت از سربازی
سن معافیت سربازی
بند ۱۲ معافیت سربازی
راه های معافیت از سربازی
آموزشی سربازی
حقوق سربازی
دوره احتیاط سربازی چیست؟
خرید خدمت سربازی
قیمت خرید خدمت سربازی
سایت نظام وظیفه خرید سربازی
معافیت تک پسری سال
شرایط معافیت کفالت پدر بیمار
شرایط معافیت کفالت مادر طلاق گرفته
سن کفالت پدر
ایا در حین تحصیل میتوان معافیت کفالت گرفت
کسری خدمت ایثارگری
عفو رهبری سربازی
بیشتر بخوانید: معافیت سربازی با پای پرانتزی
مراحل معافیت بهزیستی
مراحل معافیت بهزیستی یا همان معافیت مددجویان که در بالا نیز اشاره ی کوتاهی به آن شد . از مراحلی است که به افرادی تعلق می گیرد که عضو سازمان های بهزیستی و کمیته امداد می باشند و با داشتن شرایط می توانند از این مراحل گذر کرده و کارت معافیت خود را بگیرند . بر اساس ماده ۴۴ از قانون سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گذراندن مراحل معافیت بهزیستی برای ۴ گروه زیر مجاز است :
معافیت یکی از فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال مادر فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی می باشد .
معافیت مشمولینی که دارای فرزند معلول می باشند .
معافیت تنها فرزند ذکور خانواده ک دارای ۳ دختر می باشند .
معافیت مشمولینی که دارای همسر معلول می باشند .
  برای مشاوره در زمینه مراحل معافیت خدمت سربازی چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۶:۴۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)