مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

استخدام افراد معاف از رزم چه شرایطی دارد؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
5 / 5 ( 1 vote )
چگونگی استخدام افراد معاف از رزم
استخدام افراد معاف از رزم و شرایط آن یکی از مهم ترین سوال هایی است که این روزها جوانان زیادی با آن درگیر هستند. معافیت خدمات رزمی یکی از انواع معافیت هایی است که به مشمولین دارای برخی بیماری ها و مشکلات جسمی داده میشود. معافیت های پزشکی یکی از مهم ترین و پرمخاطب ترین نوع معافیت ها به حساب میاید. بر همین اساس افراد برای بهره مندی از انواع مختلف معافیت های پزشکی شرایط آن را بررسی کرده و در سه گروه مختلف قرار میگیرند. گروهی از مشمولین که به دلیل شرایط بیماری خود از معافیت های دائم بهره مند میشوند. گروه دوم افرادی هستند که ببه طور موقت معاف شده و پس از بهبودی باید برای انجام دوره ی خدمت ضرورت خود به پادگان های نظامی اعزام شوند. گروه مهم سوم کسانی هستند که به دلیل بیماری یا مشکلت جسمی توانایی انجام کارهای سنگین را نداشته و با تشخیص کمیسیون پزشکی به این افراد معافیت از خدمات رزمی داده میشود.
با دریافت این نوع معافیت مشمولین تنها از انجام خدمات رزمی معاف خواهند شد و باید دوره ی خدمت ضرورت سربازی خود را به طور کامل بگذرانند. بر این اساس برخی از سازمان ها استخدام افراد معاف از رزم را انجام نداده و اولویت آن ها شرایط جسمی سالم میباشد. اما بر اساس آخرین اخبار و اطلاعیه های سازمان نظام وظیفه عمومی کشور، استخدام افراد معاف از رزم در سازمان ها و نهادهای دولتی بلامانع میباشد. مگر سازمانی شرایط خاصی برای سلامت جسمی و روحی افراد در نظر گرفته باشد. هم چنین متقاضی برای استخدام در مشاغل دولتی و خصوصی باید از نظر جسمی توانایی انجام کار مربوطه را داشته باشد.
همانطور که میدانید نیروی انتظامی از استخدام مشمولین معاف از خدمات رزمی خودداری میکند. این بدان دلیل است که کارمندان این سازمان باید به مدت ۳۰ سال در این ارگان مشغول به خدمت بوده و از سلامت جسمی و روجی کامل بهره مند باشند.
بیشتر بخوانید: پذیرش امریه چگونه ممکن است؟
طبق گفته های معاونت اجتماعی سازمان نظام وظیفه، معافیت خدمات رزمی سربازان بر روی کارت هایشان ثبت نخواهد شد. بنابراین استخدام این افراد با این نوع معافیت در دستگاه های دولتی امکان پذیر است. ادارات و نهادهایی که شرط سلامت جسمی و روانی را در مجموعه شرایط استخدامی خود اعمال نکرده اند میتوانند از این افراد  دعوت به عمل آورده و این متقاضیان میتوانند در همه ی شرکت ها و سازمان ها مشغول به کار شوند.
گاهی اوقات اگر بخواهیم در مورد همه چیز تخصص پیدا کنیم قطعا کار سختی پیش رو داریم. حال اگر شما هم درباره معافیت های پزشکی سوالاتی برایتان پیش آمده است. رسیدن به همه جوانب و انجام این موضوع به بهترین نحو می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. زمانی که شما با موضوعات خدمت سربازی روبرو می شوید برای رسیدگی کردن به تمام جوانب شان نیاز به کمک دارید. البته باید توجه کنید که کمک گرفتن باید از کسانی باشد که آگاهی لازم را در مورد معاف از رزم داشته باشد. بدین ترتیب شما می توانید راهکارهای کارسازی در مورد معافیت های پزشکی بیابید که مشکلات تان را به بهترین نحو حل و فصل کنند.هنگامی که شما نیازمند مشاوره ای حرفه ای در مورد مسائل معاف از رزم باشید،
می توانید از راهنمایی های کارشناسان مرکز مشاوره آویژه بهره بگیرید. همفکری با کارشناسان مرکز مشاوره آویژه فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید مسائل خود را بدون ترس از قضاوت شدن مطرح کنید. از طرفی با همفکری هایی که بدین صورت انجام می گیرد شما از این فرصت برخوردار می شوید که راه حل های مختلف را آزمون کنید تا ببینید بهترین راهکاری که مناسب با مشکل شماست، چیست. امیدواریم از مطالبی که سایت آویژه در اختیار شما قرار می دهد به خوبی استفاده کنید. همچنین در زمینه استخدام افراد معاف از رزم اطلاعات کافی کسب نماییذ.
خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:
کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:
کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
کسری خدمت جبهه پدر
کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
کسری بسیج
کسری خدمت نخبگان
کسری خدمت متاهلین
پروژه های کسری خدمت می باشد.
مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.
انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت کفالت
معافیت ایثارگری
معافیت موقت
معافیت دائم
معاف از رزم
و غیره می باشد.
افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.
نحوه دریافت امریه:
افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.
اعزام به خدمت:
هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.
قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:
طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.
خروج از کشور:
افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.
مشمولین خدمت:
افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.
توجیه غیبت:
در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.
استخدام افراد معاف از رزم چه شرایطی دارد؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه استخدام افراد معاف از رزم چه شرایطی دارد؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۱:۳۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)