مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

انواع بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
بیماری های معافیت پزشکی چیست ؟ بیماری های معافیت پزشکی از مواردی است که بسیاری از مشمولین درگیر آن ها هستند . همانطور که می دانید پسران در ایران در پایان سن ۱۸ سالگی و در آغاز سن ۱۹ سالگی به سن مشمولیت رسیده و یک مرحله ی اجباری در زندگیشان پیش رو خواهند داشت . بنابراین هر کدام از آن ها تصمیم می گیرند به نحوی از رفتن سر باز زنند و به خدمت سربازی نروند . اما این اتفاق چگونه ممکن است ؟ آیا مشمولین می توانند بی دلیل دوره ی خدمت ضرورت خود را بگذرانند ؟ مشمولین چگونه می توانند از خدمت سربازی معاف شوند ؟ انواع معافیت های سربازی کدام اند ؟ آیا مشمولین می توانند از طریق بیماری های معافیت پزشکی کارت معافیت دائم خود را بگیرند؟
بیماری های معافیت پزشکی دارای چه ویژگی هایی هستند؟ آیا همه ی بیماری ها در لیست بیماری های معافیت پزشکی قرار دارند؟ مراحل گرفتن معافیت از طریق بیماری های معافیت پزشکی چگونه خواهد بود؟ مشمولین چگونه می توانند معافیت سربازی خود را بگیرند؟ آیا غیبت کردن مشمولین در گرفتن معافیت پزشکی خدمت سربازی تاثیر منفی دارد؟ در این جا مرکز مشاوره معافیت پزشکی انواع مشاوره معافیت را در اختیار مشمولین قرار خواهد داد . در نتیجه مشمولین اطلاعات لازم در زمینه انواع معافیت ها بخصوص اطلاعات راجع به بیماری های معافیت پزشکی را بدست خواهند آورد .
با ما تا انتهای مقاله همراه باشید . ما در این مقاله درباره ی بند ها و ماده های قوانین وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا درباره لیست بیماری های معافیت پزشکی و نوع معافیت آن ها از نظر معافیت دائم ، معافیت موقت یا معاف از خدمات رزمی صحبت خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت پزشکی – مشاوره نظام وظیفه
قوانین معافیت پزشکی
بر اساس ماده ۳۹ از قوانین پزشکی سازمان نظام وظیفه افراد ذکوری که به سن مشمولیت می رسند از نظر سلامت جسمی و وضعیت مزاجی خود در چهار گره مختلف قرار می گیرند . ما در اینجا توضیخات کامل راجع به این گروه ها را در اختیارتان خواهیم گذاشت .
مشمولینی که از سلامت کامل برخوردار بوده و توانایی انجام همه خدمات رزمی و غیر رزمی را دارد .
مشمولینی که دچار بیماری یا نقص عضو بوده و تنها قادرند خدمات غیر رزمی را انجام دهند .
مشمولینی که به دلیل بیماری یا عدم رشد به صورت موقت از سربازی معاف می شوند .
مشمولینی که بیماری و نقص عضو آن ها در حدی است که به هیچ عنوان نمی توانند دوره ضرورت خود را بگذرانند .
حال مشمولین بعد از کسب کردن اطلاعات راجع به این چهار گروه ذکر شده باید ببینند با توجه به شرایط خود ، آن ها در کدام گروه ها قرار می گیرند و با مشورت از طریق مشاوره معافیت پزشکی اطمینان پیدا خواهند کرد که آیا این مشمولین از طریق بیماری های معافیت پزشکی می توانند معافیت دائم خود را بگیرند یا خیر . همچنین مشمولین باید در نظر داشته باشند که بر اساس تبصره ی همین قانون شیوه ی طبقه بندی آن ها و نخوه ی معاینه شان بر اساس مقاطع تحصیلی آن ها صورت می گیرد .
بیشتر بخوانید: جزئیات آخرین خبر های معافیت پزشکی
برای آگاهی از شرایط معافیت خدمت سربازی با آویژه تماس بگیرید
معافیت سربازی
مجموع نمره چشم برای معافیت
هیپرمتروپی یعنی چی؟
کسری خدمت ایثارگری
معافیت ایثارگری
کارت ایثارگری کسری خدمت
روش های معافیت سربازی
شرایط جدید معافیت سربازی
بند ۱۲ معافیت سربازی
قانون معافیت از خدمت سربازی
سن سربازی
آموزشی سربازی
فواید سربازی
مدت زمان سربازی
بیشتر بخوانید: مدت زمان معافیت پزشکی خدمت سربازی
لیست بیماریهای معافیت پزشکی
 لیست بیماریهای معافیت پزشکی که در اینجا برای مشمولین آورده شده است بسیار گسترده است . در این لیست بیماری های معافیت پزشکی انواع مختلفی از بیماری های معافیت پزشکی به همراه نوع و میزان آن ها دارای معافیت های مختلف می باشد . به این صورت که مشمولین با مبتلا بودن به برخی بیماری ها می توانند از معافیت دائم استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند . اما برخی دیگر از بیماری های موجود در لیست بیماری های معافیت پزشکی از نظر سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا نیازی به معافیت دائم نداشته و مشمولین با رای شورای پزشکی از انجام خدمات رزمی معاف می شوند .
از طرف دیگر برخی بیماری ها در لیست بیماری های معافیت پزشکی تنها معافیت موقت را به دنبال خواهد داشت . مشمولین باید در نظر داشته باشند که تشخیص نوع بیماری و میزان حاد بودن آن بر عهده پزشکان معتمد ستاد نیروی مسلح بوده و رای نهایی توسط کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی صادر خواهد شد . بنابراین گرفتن این نوع معافیت از طریق بیماری های معافیت پزشکی کار چندان آسانی نخواهد بود . پس مشمولین تا می توانند باید اطلاعاذت خود در این زمینه را باید بالا ببرند تا بتوانند به نتیجه ای مطلوب و دلخواه برسند .
لیست بیماری های معافیت پزشکی بر اساس آخرین قوانین صادر شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی :
بیماری های عمومی
بیماری های عدد مترشحه داخلی
بیماری های پوستی و بافت های زیر پوستی
بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های اعصاب و روان
بیماری های جراحی مغز و اعصاب
بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های اسکلت و استخوان
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی
بیماری های خون و آنکولوژی
بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
بیماری های  فک و دهان و دندان
بیماری های چشم
بیماری های گوش ، حلق ، بینی
بیماری های قلبی و عروقی
بیماری ههای روماتولوژی و بافت همبند
بیماری های عفونی
بیشتر بخوانید: چگونه معافیت پزشکی بگیریم ؟
بیماری های معافیت پزشکی سربازی
بیماری های معافیت پزشکی سربازی میتوانند باعث ایجاد معافیت دائم ، معافیت موقت و معافیت از خدمات رزمی شوند .
معافیت دائم برای آن دسته از افرادی است که دارای بیماری های حاد بوده و بر اساس لیست بیماری های معافیت پزشکی و رای شورای پزشکی به این افراد معافیت دائم تعلق می گیرد و می توانند با مدارک معافیت خدمت خود کارت معافیت بگیرند .
معافیت موقت برای آن دسته از افرادی است که بیماری آن ها بعد از مدت کوتاه ۶ ماهه یا کمی بیشتر بهبود می یابد.این افراد بعد از بهبود یافتن از بیماری باید مراحل اعزام به خدمت خود را انجام داده و به خدمت سربازی بروند .
معافیت از خدمات رزمی برای آن دسته از افرادی است که بیماری و مشکلشان در حدی خواهد بود که فقط از خدمات رزمی معاف شده و دیگر نیاز نیست که به اردوهای رزمی بروند یا در رژه ها شرکت کنند . این مشمولین مانند سایر مشمولین دیگر ۲۱ ماه خدمت ضرورت را انجام می دهند اما اجازه ندارند کارهای رزمی و سخت انجام دهند .
بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی حین خدمت
دیگر موارد مربوط به معافیت پزشکی سربازی
معافیت پزشکی سربازی
مراحل معافیت پزشکی
نحوه درخواست معافیت پزشکی
شرایط معافیت پزشکی سربازی
انواع معافیت سربازی
معافیت پزشکی حین تحصیل
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
دفترچه معافیت پزشکی
سن معافیت سربازی
کمیسیون پزشکی نظام وظیفه
معافیت پزشکی خارج از کشور
لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
انواع بیماری های معافیت پزشکی
انواع بیماری های معافیت پزشکی که در لیست بیماری های معافیت پزشکی قرار دارند می توانند به مشمولین کمک کنند تا به آسانی معافیت دائم یا موقت خود را بگیرند . اما برای شناخت انواع بیماری های معافیت پزشکی و مراحل دریافت این نوع معافیت مشمولین چه کارهایی را باید انجام دهند ؟ ما در بالا لیستی از انواع بیماری های معافیت پزشکی را به طور کامل نام برده و در ادامه مراحل دریافت معافیت از طریق بیماری های معافیت پزشکی را برای مشمولین به طور کامل توضیح خواهیم داد .
در مرحله اول مشمولین باید درخواست معافیت پزشکی خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +۱۰ ثبت کرده و دفترچه راهنمای نظام وظیفه را باید دریافت کنند . در این مرحله باید مدارک پزشکی خود را تکمیل کردهه و به دفاتر مذکور تحویل دهند .
در مرحله بعد مشمولین معرفی نامه ای دریافت می کنند که باید بر اساس آن به بیمارستان های ستاد نیروهای مسلح مراجعه کرده و مورد معاینه قرار بگیرند .
در مرحله سوم مشمولین بعد از معاینات تخصصی باید منتظر بمانند تا به کمیسیون پزشکی دعوت شوند . این پروسه ممکن از ۳۰ روز بعد از معاینات در بیمارستان طول بکشد . در کمیسیون پزشکی بر اساس رای شورای پزشکان مشمولین متوجه خواهند شد که معافیت آن هها دائم خواهد بود یا خیر .
بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست
لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی
لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی همانطور که در بالا به آن  اشاره کردیم بسیار گسترده است . این لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی دارای انواع بیماری ها می باشد که متاسفانه درصد زیادی از مشمولین به آن ها مبتلا هستند . این افراد می توانند  با داشتن مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی و اطلاعات لازم در زمینه مدت زمان معافیت پزشکی سربازی برای گرفتن معافیت پزشکی سربازی به سرعت اقدام کنند و به نتیجه برسند . با تماس با مرکز مشاوره نظام وظیفه مشمولین می توانند به پاسخ تمام سوالات خود در خصوص انواع معافیت ها به ویژه معافیت های پزشکی برسند . پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید .
  برای مشاوره در زمینه انواع بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۰:۰۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)