مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط تاسیس مطب روانشناسی چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
تاسیس مطب روانشناسی
تاسیس مطب روانشناسی یکی از انگیزه های داوطلبان کنکور سراسری برای انتخاب این رشته میباشد . سالانه بسیاری از داوطلبان در مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته ی روانشناسی پذیرش میشوند . که هدف اکثریت این داوطلبان تاسیس مطب روانشناسی میباشد . اما با توجه به اهمیت بالای امر مشاوره و روانشناسی در جامعه و همچنین افزایش نیاز در این زمینه برای فعالیت در این حوزه قوانین سخت گیرانه ای تصویب شده است . لذا با وجود اینکه داشتن مدرک تحصیلی یکی از شرایط لازم برای تاسیس مطب روانشناسی میباشد ، اما باید توجه نمود که داشتن این مدرک شرط کافی برای این امر نیست . بلکه فردی که متقاضی تاسیس مطب روانشناسی است باید واجد تمام شرایط تعیین شده از سوی نظام روانشناسی نیز باشد . که اخذ تاییدیه و یا همان پروانه ی اشتغال از این سازمان مراحل و ضوابط خود را دارد .
علاقه مندان و متقاضیان تاسیس مطب روانشناسی ممکن است درباره ی شرایط لازم و قوانین تصویب شده و همچنین مراحل اداری اخذ پروانه فعالیت با سوالات مختلفی مواجه باشند . به همین خاطر در ادامه ی این متن سعی میکنیم به پاسخ سوالاتی همچون مدرک تحصیلی مورد تایید برای اخذ پروانه ی فعالیت برای مطب روانشناسی ، چگونگی دریافت پروانه فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی ، مراحل صدور آن و بسیاری مطالب دیگر که متقاضیان در این مسیر باید بدانند ، خواهیم پرداخت . لذا به شما توصیه میکنیم برای اطلاع از این موارد و رفع ابهامات و سوالات خود به موارد ذکر شده در این مطلب دقت نمایید .
شرایط تاسیس مطب روانشناسی
شرایط تاسیس مطب روانشناسی در سازمان روانشناسی و مشاوره به تصویب رسیده است . که تنها افراد دارای این شرایط میتوانند برای تاسیس مطب روانشناسی اقدام نمایند . اگر بخواهیم به برخی از شرایط تاسیس مطب روانشناسی بپردازیم باید به مواردی همچون داشتن مدرک تحصیلی مرتبط اشاره کرد . که حداقل مدرک تحصیلی مورد نظر شامل مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره میباشند و دیگر رشته های مرتبط با این حوزه ، اجازه فعالیت ندارند . این در حالی است که داوطلبان با رشته های نامرتبط در مقطع کارشناسی که مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا مرتبط دریافت میکردند ، تا قبل سال نود و سه میتوانستند مجوز فعالیت مرکز مشاوره و روانشناسی دریافت کنند . اما پس از این تاریخ داشتن مدرک کارشناسی مرتبط نیز یکی از شرایط لازم برای دریافت مجوز است . از دیگر شرایط تاسیس مطب روانشناسی باید به عضویت در نظام مشاوره و روانشناسی کشور اشاره کرد .
همچنین برای دریافت اجازه فعالیت در زمینه ی مشاوره روانشناسی و ارائه خدمات در مطب روانشناسی حداقل باید یک سال از زمان فارغ التحصیلی متقاضی گذشته باشد . از دیگر شرایط تاسیس مطب روانشناسی مربوط به شرایط نظام وظیفه ی آقایان میباشد . که بر این اساس متقاضیان مرد باید دارای کارت پایان خدمت سربازی باشند و هیچگونه محدودیتی در این مورد نداشته باشند . یکی از مواردی که در گذشته برای دریافت مجوز فعالیت الزامی بود داشتن مدرک کارورزی بود . این مدرک مبنی بر داشتن سابقه فعالیت حرفه ای است . که در حال حاضر جز شرایط لازم برای اخذ مجوز مطب روانشناسی نمیباشد . اما این به این معنا نیست که داشتن مهارت ها و سابقه عملی برای این کار لازم نمیباشد . بلکه یکی از ضروریات فعالیت در هر زمینه ای اخذ تجربه و مهارت کافی در آن مورد میباشد .
مراحل تاسیس مطب روانشناسی
مراحل تاسیس مطب روانشناسی شامل تمام مواردی میباشد که از سوی سازمان های زیربط اعلام شده و متقاضی تاسیس مرکز مشاوره و روانشناسی ملزم به گذراندن تمام این مراحل میباشد . یکی از اولین مراحل تاسیس مطب روانشناسی عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور میباشد . که برای این کار باید فرم های مربوطه را پر کند و مدارک خواسته شده را برای این سازمان ارسال نماید . پس از ارسال این مدارک و بررسی آنها در کمیسیون های مربوطه ، نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش متقاضی به شکل کتبی اعلام میگردد . انجام مصاحبه حضوری از دیگر مراحل تاسیس مطب روانشناسی میباشد . در این مصاحبه تعیین میگردد که فرد متقاضی برای فعالیت در حوزه مشاوره و روانشناسی فرد مناسبی میباشد یا خیر . که در صورت عدم قبولی دلیل آن به اطلاع متقاضیان میرسد .
همچنین در صورت قبولی در این مصاحبه ، مراجعه برای دریافت پروانه فعالیت و یا مجوز مطب روانشناسی میباشد . افراد دارای این مدرک میتوانند برای راه اندازی مطب روانشناسی اقدام نمایند . این افراد پس از تاسیس مطب موظف میباشند ضمن نصب تابلو بر اساس مصوبات و تعرفه های سازمان مربوطه هزینه ی مربوط به خدمات خود را دریافت نمایند .
چگونگی اخذ مجوز تاسیس مطب روانشناسی
چگونگی اخذ مجوز تاسیس مطب روانشناسی همانطور که در پاراگراف قبل گفته شد ، شامل چند مرحله و پله میباشد . که متقاضی باید بر اساس این مراحل برای راه اندازی مطب روانشناسی گام بردارد . در حال حاضر نیاز به خدمات مشاوره دربین اقشار مختلف جامعه افزایش یافته است ، لذا نظارت بر تاسیس مراکز مشاوره و دریافت پروانه ی فعالیت در این زمینه افزایش یافته است . و صرفا داشتن مدرک تحصیلی نمیتواند تایید کننده صلاحیت فرد برای فعالیت در این حوزه باشد . به همین دلیل سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور برای نظارت بر این موضوع راه اندازی شده است . لذا متقاضیان برای کسب اطلاعات کامل درباره چگونگی اخذ مجوز تاسیس مطب روانشناسی  باید به سایت اینترنتی این سازمان مراجعه نمایند و در نهایت در این سازمان عضو شوند تا طی مراحلی صلاحیت و یا عدم صلاحیت آنها برای دریافت مجوز راه اندازی مطب روانشناسی تایید شود .
متقاضیان میبایست بعد از دریافت پروانه فعالیت از این سازمان ، نسبت به تاسیس مرکز مشاوره و روانشناسی اقدام کنند . در این مورد نیز باید پس از تکمیل فرم های مربوطه ، مدارک خواسته شده ارائه شوند . که این مدارک شامل شرحی از فعالیت ها و سوابق حرفه ای متقاضی و همچنین کپی پروانه فعالیت میباشد . پس از دریافت مجوز نیز فعالیت مراکز مشاوره تحت نظر سازمان روانشناسی و مشاوره کشور میباشد . که تعرفه ها و هزینه های دریافتی از مراجعین باید منطبق بر مصوبات و قوانین این سازمان باشد .
مدارک لازم برای تاسیس مطب روانشناسی
مدارک لازم برای تاسیس مطب روانشناسی یکی از چندین سوالی است که پیش روی متقاضیان تاسیس مراکز روانشناسی و مشاوره میباشد . این مدارک از سوی سازمان ناظر بر صدور مجوز فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی اعلام میگردد . لذا متقاضیان دریافت مجوز مرکز مشاوره و روانشناسی برای اطلاع از این مدارک باید به اطلاعیه های این سازمان توجه نمایند . اما برای راحتی کار شما عزیزان ما در اینجا به شرح این مدارک میپردازیم . از جمله مدارک لازم برای تاسیس مطب روانشناسی میتوان به مواردی همچون ؛ کپی برابر اصل تمام مدارک تحصیلی مربوط به رشته های مشاوره و روانشناسی ، عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و داشتن تاییدیه از این سازمان ، گواهی سلامت روانی ، کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ، گواهی عدم سابقه کیفری ، دوقطعه عکس پرسنلی  و … اشاره نمود .
سوالات متداول
شرایط گرفتن مجوز دفتر مشاوره چیست ؟
داشتن مدرک تحصیلی مشاوره و یا روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر ، عضویت در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از جمله شرایط گرفتن مجوز مرکز مشاوره میباشد .
صدور مجوز دفتر مشاوره خانواده چیست ؟
صدور مجوز شامل دریافت اجازه فعالیت در حوزه مشاوره و روانشناسی و راه اندازی مطب روانشناسی میباشد که تحت نظر سازمان نظام روانشناسی کشور صورت میپذیرد .
چگونگی تاسیس مطب روانشناسی ؟
علاقه مندان باید ضمن داشتن مدرک تحصیلی و همچنین مهارت های مورد تایید سازمان روانشناسی کشور و همچنین عضویت در این سازمان برای راه اندازی مطب روانشناسی اقدام نمایند .
  برای مشاوره در زمینه شرایط تاسیس مطب روانشناسی چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۶:۱۹ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)