مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مراحل معافیت خدمت سربازی چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
مراحل معافیت کفالت که مانند سایر انواع کفالت ها نیازمند کسب اطلاعات لازم در مورد آن می باشد ، یکی از انواع معافیت های ساده ای می باشد که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت .قبل از  هرچیز باید کمی توضیحات درباره ی خدمت سربازی و چگونگی گرفتن انواع معافیت ها در اختیار مشمولین قرار دهیم . حال این سوال پیش می آید که مشمولین کیست و به چه کسی می گویند ؟ باید بگوییم مشمول آن فرد ذکور ایرانی است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود . با شروع سن ۱۹ سالگی مشمول باید تکلیف سربازی رفتن خود را مشخص کند .
در واقع یا باید  مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سربازی برود . که  این کار برای درصد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سربازی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنبال راهی می گردند تا بتوانند از رفتن به سربازی سر باز زنند و این مرحله را با گرفتن معافیت بگذارند . در واقع با کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و  مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .
اما این معافیت ها چه نوعی هستند ؟ مشمولین چگونه می توانند از این معافیت ها استفاده کرده و معافیت خود را بگیرند ؟ مدارک معافیت خدمت برای مشمولین چیست ؟ مراحل معافیت کفالت به چه صورت است ؟ مشمولین با گرفتن مشاوره معافیت می توانند از انواع معافیت ها  مانند معافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، معافیت پزشکی خدمت سربازی ، معافیت ایثارگری ، معافیت بخشودگی سنی و سایر معاففیت ها استفاده کنند ؟ آیا گرفتن معافیت پزشکی سربازی کار راحتی است ؟ مدت زمان معافیت پزشکی سربازی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی چیست ؟ مراحل معافیت کفالت کدام است ؟
مشمولین چگونه می توانند مراحل معافیت کفالت را به درستی طی کرده و اطمینان داشته باشند که معافیت آن ها  صد درصدی است ؟مرکز مشاوره نظام وظیفه در این مقاله سعی کرده است که راجع به مراحل معافیت هم چنین مراحل معافیت کفالت ، پزشکی ، ایثارگری و سایر معافیت ها اطلاعات کاملی در اختیار مشمولین قرار دهد . تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا از این اطلاعات مفید استفاده کنید . مشمولین باید بدانند برای گرفتن معافیت کفالت باید مراحل معافیت کفالت را به درستی طی کرده تا بتوانند به نتیجه مطلوب یعنی گرفتن کارت معافیت برسند . اما برای گذراندن مراحل معافیت کفالت باید از شروط اصلی این نوع معافیت نیز بهره مند باشند . داشتن این شروط اصلی برای رد شدن از مراحل معافیت کفالت الزامی است .
بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن
شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت
مشمولین باید به سن ۱۹ سالگی رسیده باشند تا بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
مشمولین نباید هیچ نوع غیبتی داشته باشد تا بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
مشمولین باید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی بالای ۱۸ سال فردی باشند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .
اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند با کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما در اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را در اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .
بیشتر بخوانید: شرایط دریافت معافیت سربازی کفالت
قوانین معافیت کفالت
بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی بالا ، دارای هر کدام از شرایط زیر باشند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .
مشمول باید تنها فرزند بالای ۱۸ سال پدر خود باشد که این پدر یا بالای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت باشد .
مشمول باید تنها فرزند بالای ۱۸ سال مادر فاقد شوهر خود بوده باشد .
مشمول باید تنها برادر تنی خواهر خود باشد که فاقد پدر و مادر و بدون همسر و فرزند باشد .
مشمول باید تنها برادر سرپرست و نگهدارنده ی برادر کبیر خود باشد که نیازمند مراقبت است و پدر و مادر و زن و فرزندی نیز ندارد .
مشمول باید تنها سرپرست بالای ۱۸ سال برادر صغیر خود باشد .
تنها نوه ی ذکور بالای ۱۸ سال برای جد پدری یا مادری خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها باشد .
تنها نوه ی ذکور بالای ۱۸ سال برای جده پدری یا مادری خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته باشد .
مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می باشد تا زمانی که ازدواج نکرده باشد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته باشد .
مشمول دارای همسر معلول بوده باشد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری باشد .
بیشتر بخوانید: آخرین خبرهای معافیت سربازی نظام وظیفه
مراحل معافیت پزشکی
مراحل معافیت پزشکی و داشتن  اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند این مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین در سن ۱۸ سالگی تمایل دارند از معافیت پزشکی استفاده کنند .طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دردسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما باید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سربازی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می باشد .
اما مشمولین با تماس با مرکز مشاوره معافیت پزشکی و همچنین بهره مندی از مشاورین مجرب ما در زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم درباره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و با راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند . در واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می باشد که بسیار شایع شده و درصد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی در چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :
افرادی که از سلامت کامل برخوردار بوده و توانایی انجام خدمت را دارند .
افرادی که به علت بیماری و نقص عضو نمی توانند خدمات رزمی انجام دهند .
افرادی که به علت بیماری و عدم رشد به طور موقت قادر به انجام خدمت وظیفه خود نیستند .
بیشتر بخوانید: چگونه معافیت سربازی کفالت والدین را بگیریم؟
برای اطلاع دقیق از مراحل معافیت سربازی با ما تماس بگیرید
شرایط معافیت پزشکی سربازی
شرایط معافیت سربازی
مدت خدمت سربازی
شرایط معافیت سربازی تک فرزندی
ساده ترین راه معافیت سربازی
قانون معافیت فرزندان ایثارگران
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
معافیت پزشکی چشم
دفترچه معافیت پزشکی
معافیت سربازی کفالت
مراحل معافیت پزشکی
شرایط خرید سربازی
بیشتر بخوانید: جزئیات آیین نامه های معافیت سربازی
مراحل معافیت کفالت مادر
مراحل معافیت کفالت مادر یکی دیگر از مراحل معافیت هایی می باشد که مشمولین به راحتی از مراحل گذز کرده و معافیت خود را می گیرند . یکی از اولین و در واقع مهم ترین مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر این است که مشمول دارای یک سری شرایط عمومی باشد . این شرایط عبارتند از :
مادر مشمول باید فاقد شوهر باشد . ( یا پدر مشمول فوت شده باشد یا مادر مشمول از همسر خود جدا شده باشد و ازدواج مجدد نکرده باشد .)
مشمولین باید تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال برای مادر باشد .
مشمول نباید وارد غیبت شده باشد .
سالم بودن و شاغل بودن مادر مشمول هیچ تاثیری بر رای سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در مورد صادر کردن کارت معافیت کفالت برای مشول ندارد .
بعد از داشتن شرایط بالا ، مشمول می تواند با طی کردن مراحل زیر مراحل معافیت کفالت مادر را گذرانده و معافیت کفالت حود را بگیرد . در ابتدا مشمول باید مذارک حود را جمع آوری کرده و به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ارسال کند . بعد از ارسال مدارک ، سازمان نظام وظیفه در تاریخی از مشمول دعوت کردهه تا در جلسه رسیدگی شرکت کند . پس از تایید از سوی این شورا مشمول می تواند معافیت دائم خود را بگیرد . اما مشمولین باید دقت داشته باشند که اگر از تاریخ طلاق مادر ۳۰ ماه نگذشته باشد سازمان  نظام وظیفه معافیت موقت برای مشمولین صادر می کند . پس از آن اگگر بعد از گذشت ۳۰ ماه مادر مشمول هنوز ازدواج نکرده باشد معافیت موقت مشمولین تبدیل به معافیت دائم خواهد شد .
بیشتر بخوانید: توضیحات جامع درمورد انواع معافیت سربازی
مراحل معافیت خدمت سربازی
مراحل معافیت خدمت سربازی همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم بسیار گسترده است . مراحل معافیت خدمت سربازی برای انواع معافیت ها به صورت مجزا خواهد بود . در اینجا انواع معافیت ها و مراحل معافیت خدمت سربازی را به طور خلاصه توضیح خواهیم داد .
انواع معافیت ها :
معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پدر یا مادر یا سایر بستگان خود اقدام می کند .
معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .
معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها را دارند .
معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر بالا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .
معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .
معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانباز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که با گذراندن مراحل معافیت خدمت سربازی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .
بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست
سایر موارد مربوط به مراحل معافیت از سربازی
سن معافیت سربازی
بند ۱۲ معافیت سربازی
راه های معافیت از سربازی
آموزشی سربازی
حقوق سربازی
دوره احتیاط سربازی چیست؟
خرید خدمت سربازی
قیمت خرید خدمت سربازی
سایت نظام وظیفه خرید سربازی
معافیت تک پسری سال
شرایط معافیت کفالت پدر بیمار
شرایط معافیت کفالت مادر طلاق گرفته
سن کفالت پدر
ایا در حین تحصیل میتوان معافیت کفالت گرفت
کسری خدمت ایثارگری
عفو رهبری سربازی
بیشتر بخوانید: معافیت سربازی با پای پرانتزی
مراحل معافیت بهزیستی
مراحل معافیت بهزیستی یا همان معافیت مددجویان که در بالا نیز اشاره ی کوتاهی به آن شد . از مراحلی است که به افرادی تعلق می گیرد که عضو سازمان های بهزیستی و کمیته امداد می باشند و با داشتن شرایط می توانند از این مراحل گذر کرده و کارت معافیت خود را بگیرند . بر اساس ماده ۴۴ از قانون سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گذراندن مراحل معافیت بهزیستی برای ۴ گروه زیر مجاز است :
معافیت یکی از فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال مادر فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی می باشد .
معافیت مشمولینی که دارای فرزند معلول می باشند .
معافیت تنها فرزند ذکور خانواده ک دارای ۳ دختر می باشند .
معافیت مشمولینی که دارای همسر معلول می باشند .
  برای مشاوره در زمینه مراحل معافیت خدمت سربازی چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۶:۴۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)