مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

قوانین معافیت سربازی و نظام وظیفه را بدانیم

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
قوانین معافیت سربازی چیست ؟ معافیت سربازی به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ قوانین معافیت سربازی در مورد معافیت های پزشکی چیست ؟ مدت زمان معافیت  و هم چنین مدارک مورد نیاز معافیت خدمت سربازی چیست ؟ همانطور که می دانید قوانین معافیت سربازی در شرایط مختلف متفاوت خواهد بود . قبل از هر چیز باید بدانیم برای مشمولین چه نوع معافیت هایی در نظر گرفته شده است . بعد از آن دانستن قوانین معافیت سربازی برای مشمولین ضرورت خواهد پیدا کرد . همانطور که می دانید انواع معافیت های مختلفی وجود دارد که ما در اینجا به طور مفصل راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: آخرین خبرهای معافیت سربازی نظام وظیفه
انواع معافیت ها بر اساس ضوابط و قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا
معافیت کفالت : به آن دسته معافیت هایی گفته می شود که مشمولین می توانند از این طریق کفالت پدر ، مادر یا سایر بستگان خود را گرفته و با توجه به قوانین معافیت کفالت از رفتن به خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند . معافیت کفالت خدمت سربازی یکی از پرطرفدارترین نوع معافیت ها به حساب می آید که بسیاری از مشمولین از این طریق می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .
معافیت پزشکی : به آن دسته از معافیت ها گفته می شود که مشمولین به دلیل رنج بردن از بیماری و نقص عضو نتوانند یه خدمت اعزام شوند و با رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا و قوانین معافیت پزشکی  از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند .
معافیت تحصیلی : به آن دسته از معافیت ها گفته می شود که مشمول برای ادامه تحصیل مجبور است از این نوع قوانین معافیت تحصیلی استفاده کرده و بر اساس قوانین معافیت سربازی در یک مدت تعیین شده معافیت تحصیلی بگیرد .
معافیت ایثارگران : به آن دسته ازمعافیت هایی گفته می شود که فرزندان جانبازان و ایثارگران به خاطر وجود پدر در جبهه و هم چنین جانباز شدن آن ها می توانند از قوانین معافیت سربازی پیروی کرده و از خدمت سربازی معاف شوند . همچنین بر اساس ماده ۴۵ قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی مشمولین می توانند با ارائه ی سابقه آزادگی ، ایثارگری و جانبازی والدین می توانند از خدمت سربازی معاف شوند .
و سایر معافیت ها که براساس قوانین معافیت سربازی مشمولین می توانند با توجه به شرایط خود برای گرفتن کارت معافیت خود اقدام کنند .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت سربازی – مشاوره نظام وظیفه
آخرین اخبار معافیت سربازی
بر اساس آخرین اخبار اعلام شده توسط سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح ، معافیت ایثارگری  به کسانی تعلق می گیرد که والدینشان دارای ۲۸ یا ۲۹ ماه سابقه ی ایثارگری باشند یا فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا می توانند هنگام مشمول شدن برای گرفتن معافیت سربازی اقدام کنند .
بر اساس ماده ۳۹ قوانین معافیت سربازی مشمولین از نظر جسمی و روحی در چهار دسته قرار می گیرند :
افرادی که دارای سلامتی کامل جسمی و روحی بوده و می توانند خدمت سربازی خود را به طور کامل بگذرانند .
افرادی که به دلیل مشکلات سلامتی و نقص عضو قادر به انجام خدمان رزمی نیستند .
آن دسته از مشمولینی که به دلیل ابتلا به بیماری و عدم رشد به طور موقت قادر به انجام خدمت سربازی خود نیستند .
مشمولینی که به دلیل بیماری و نقص عضو و بسیاری دلایل دیگر که در بالا نیز اشاره شد نمی توانند دوره خدمت ضرورت خود را بگذرانند و بر اساس قوانین معافیت سربازی به طور دائم از خدمت سربازی معاف می شوند .
بیشتر بخوانید: جزئیات آیین نامه های معافیت سربازی
برای معافیت سربازی با ما تماس بگیرید
شرایط معافیت پزشکی سربازی
شرایط معافیت سربازی
مدت خدمت سربازی
شرایط معافیت سربازی تک فرزندی
ساده ترین راه معافیت سربازی
قانون معافیت فرزندان ایثارگران
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
معافیت پزشکی چشم
دفترچه معافیت پزشکی
معافیت سربازی کفالت
مراحل معافیت پزشکی
شرایط خرید سربازی
بیشتر بخوانید: توضیحات جامع درمورد انواع معافیت سربازی
جدیدترین قوانین معافیت سربازی
جدیدترین قوانین معافیت سربازی در ماه های اخیر توسط ابلاغیه ای از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شده است . بر اساس این قوانین معافیت سربازی مشمولین غایبی که جریمه خود را هنوز پرداخت نکرده اند اجازه دارند تا آخر سال ۹۸ نسبت به پرداخت جریمه ی خود اقدام کنند . همانطور که فروردین امسال اعلام شده است قانون خرید سربازی برای مشمولین غایب در حال حاضر اجرا نخواهد شد . اما سایر مشمولین که تا فروردین امسال ۸ سال غیبت آن ها گذشته و درخواست خود را برای خرید خدمت ثبت کردند اجازه دارند تا پایان امسال جریمه های خود را از طریق بانک های اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا پرداخت کرده تا کارت معافیت خود را بگیرند .
هم چنین از جدیدترین قوانین معافیت سربازی می توانیم به معافیت بخشودگی سنی اشاره کنیم که بر اساس قوانین معافیت سربازی متولدین سال ۵۴ و ماقبل آن بر اساس مدرک تحصیلی خود می توانند برای معافیت اقدام کنند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مدارک معافیت خدمت خود را تحویل داده و درخواست خود را ثبت کنند . در این نوع معافیت علاوه بر شرط سنی مشمولین ، مدرک تحصیلی آنان نیز ملاک و معیاری برای معافیت می باشد .
مرکز مشاوره معافیت سربازی در سایت آویژه در نظر دارد مشاوره قوانین معافیت و انواع مشاوره معافیت را در اختیار مشمولین بگذارد . شما می توانید با تماس با مرکز مشاوره نظام وظیفه یا همان مرکز مشاوره معافیت سربازی اطلاعات کاملی در زمینه ی انواع معافیت ها و اخبار جدید در زمینه ی معافیت های مختلف بدست آورید .
بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست
قوانین معافیت سربازی و نظام وظیفه
قوانین معافیت سربازی و نظام وظیفه برای آن دسته از افردی که می خواهند از سابقه ایثارگری والدین خود استفاده کنند این گونه می باشد که بر اساس صحبت های  سردار تقی مهری این مشمولین فقط تا شهریور سال ۹۸ مهلت دارند تا به واسطه ی سابقه ی ایثارگری والدین خود از خدمت سربازی معاف شوند . هم چنین بر اساس این قانون مشمولینی که والدینشان دارای ۲۸ یا ۲۹ ماه سابثه ایثارگری هستند در صورت نداشتن غیبت غیر موجه می توانند از قوانین معافیت سربازی و نظام وظیفه پیروی کرده و کارت معافیت دائم خود را دریافت کنند .
سردار تقی مهری اعلام کردند بعد از شهریور ماه معافیت سربازی به ازای سابقه ایثارگری ۲۸ یا ۲۹ ماه والدین دیگر اجرا نخواهد شد و بر اساس ماده ۴۵ قوانین معافیت سربازی سازمان خدمت وظیفه عمومی ناجا مبنای معافیت ایثارگری ۳۰ ماه سابقه رزمندگی ، ۲۵ درصد جانبازی و ۲۴ ماه آزادگی می باشد .
بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن
انواع قوانین معافیت سربازی
انواع قوانین معافیت سربازی برای انواع معافیت های مختلف متفاوت می باشد همانطور که در بالا نیز به برخی از انواع معافیت ها اشاره کردیم این معافیت ها دارای قوانین خاص خود می باشند . که مشمولین بر اساس شرایط معافیت خود باید انواع قوانین معافیت سربازی مرتبط با آن را بررسی کرده و از آن آگاهی کامل داشته باشند . انواع معافیت ها شامل معافیت های پزشکی ، معافیت های کفالت بستگان ، معافیت تحصیلی ، معافیت ایثارگری ، معافیت سنی ( رهبری) ، معافیت مددجویان و معافیت متعهدین خدمت می باشد  .
البته مشمولین غایب نیز بعد از گذشت ۸ سال از غیبت آن ها می توانند از معافیت برخوردار شوند . اما درباره ی این نوع معافیت باید در نظر داشته باشید که این مشمولین غایب باید بر اساس مدرک تحصیلی و میزان تحصیلات خود مبلغی را به عنون جریمه به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا پرداخت کنند تا بتوانند کارت معافیت دائم خود را دریافت کنند .
بیشتر بخوانید: شرایط دریافت معافیت سربازی کفالت
سایر موارد مربوط به معافیت از سربازی
سن معافیت سربازی
بند ۱۲ معافیت سربازی
راه های معافیت از سربازی
آموزشی سربازی
حقوق سربازی
دوره احتیاط سربازی چیست؟
خرید خدمت سربازی
قیمت خرید خدمت سربازی
سایت نظام وظیفه خرید سربازی
معافیت تک پسری سال
شرایط معافیت کفالت پدر بیمار
شرایط معافیت کفالت مادر طلاق گرفته
سن کفالت پدر
ایا در حین تحصیل میتوان معافیت کفالت گرفت
کسری خدمت ایثارگری
عفو رهبری سربازی
بیشتر بخوانید: معافیت سربازی با پای پرانتزی
قوانین معافیت سربازی در ایران
قوانین معافیت سربازی در ایران بسیار متنوع می باشد . ما در اینجا به برخی از این قوانین معافیت سربازی در ایران درمورد انواع معافیت ها صحبت خواهیم کرد .
به طور مثال قوانین معافیت سربازی در ایران که مربوط به معافیت کفالت می باشد در سال های گذشته این گونه بود که مشمولینی که می خواستند از معافیت کفالت پدر استفاده کنند باید مدارک شناسایی پدر را که دال بر ۶۵ سال بودن او بود را به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ارائه می دادند . اما در سال های اخیر این قانون تغییرات قابل ملاحضه ای داشته و سن پدر از ۶۵ سال به ۷۰ سال تغییر کرده است .
قوانین معافیت سربازی در ایران مربوط به معافیت پزشکی نیز دارای بندها و تبصره های بسیاری می باشد ما در اینجا لیستی از این بیماری ها را برای مشمولین جمع آوری کرده ایم :
بیماری های عمومی
بیماری های عدد مترشحه داخلی
بیماری های پوستی
بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری ههای اعصاب و روان
بیماری های جراحی مغز و اعصاب
بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های اسکلت و استخوان
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی های عمومی
بیماری های خون و آنکولوژی
بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
بیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های چشم
بیماری های گوش ، حلق، بینی
بیماری های قلب و عروق
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
بیماری های عفونی
      برای مشاوره در زمینه  قوانین معافیت سربازی و نظام وظیفه را بدانیم
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۳:۱۴ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)