مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت کفالت سربازی چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
شرایط معافیت کفالت سربازی برای افراد چگونه است ؟ افرادی که می خواهند از معافیت کفالت استفاده کنند باید چه مراحلی را طی کنند ؟ مشمولین با داشتن شرایط معافیت کفالت از معافیت ذائم بهره مند شده یا باید معافیت موقت بگیرند ؟ مشمول به چه کسانی گفته می شود ؟ شرایط معافیت کفالت پدر و معافیت کفالت مادر چگونه است ؟ اول از هر چیز باید بگوییم مشمول به کسی گفته می شود که وارد سن ۱۹ سالگی می شود . یعنی سن ۱۹ سالگی همان سن مشمولیت است که مشمولین باید در این سن یا مراحل اعزام به خدمت خود را طی کند و به خدمت مقدس سربازی برود .
همانطور که می دانید خدمت سربازی ۲۱ ماه است که مشمولین باید این مدت را در خدمت سربازی بگذرانند . این ۲۱ ماه کم نخواهد شد مگر اینکه برخی مشمولین بتوانند از انواع کسری خدمت سربازی استفاده کرده و این مدت ۲۱ ماه را کاهش دهند . باید این نکته را توجه داشته باشید که کسر خدمت برای مشمولین با توجه به شرایطشان متغیر بوده و از ۲ ماه تا ۶ ماه نیز افزایش خواهد یافت .
اما این سوال برای تمام مشمولین پیش خواهد آمد که چگونه می توانند از رفتن به سربازی معاف شوند و این ۲۱ ماه خدمت دوره ضرورت را معافیت بگیرند ؟ مشمولین باید بدانند اگر از شرایط معافیت سربازی مانند شرایط معافیت کفالت سربازی ، شرایط معافیت پزشکی ، شرایط معافیت تحصیلی و شرایط سایر معافیت ها مانند ایثارگری ، مددجویان و غیره برخوردارند ، می توانند با کسب اطلاعات صحیح و جامع در مورد شرایط هر یک از این معافیت ها مراحل مربوط به هریک را به درستی طی کرده و از سربازی معاف شوند . ما در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی راجع به معافیت سربازی کفالت صحبت کنیم . معافیت کفالت چیست ؟ چه کسانی از شرایط معافیت کفالت سربازی برخوردارند و  اصلی ترین شرایط معافیت کفالت سربازی کدام است ؟
معافیت کفالت به آن دسته از معافیت هایی گفته می شود که مشمولین  تنها سرپرست و نگهدارنده ی ذکور بالای ۱۸ سال  پدر ، مادر و یا سایر بستگان خود بوده و باید کفالت آن ها را به عهده بگیرد . باید این نکته را نیز توجه کنید که مشمولین باید از شرایط اختصاصی دیگری نیز بهره مند باشند که در اینجا به تمامی آن ها اشاره خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت کفالت – مشاوره نظام وظیفه
اصلی ترین شرایط معافیت کفالت سربازی
مشمولینی که قصد دارند از شرایط معافیت کفالت سربازی بهره مند شوند نباید وارد غیبت شده باشند . ورود به غیبت ، آن ها را از معاف شدن محروم خواهد کرد .
مشمولین باید تنها سرپرست و نگهدارنده ی بالای ۱۸ سال فردی باشند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .
مشمولین برای اقدام و بهره مندی از شرایط معافیت کفالت سربازی باید به سن ۱۹ سالگی وارد شده باشند و پس از آن برای معافیت کفالت اقدام کنند .
این ها از اصلی ترین و اولین شرایط معافیت کفالت سربازی بوده که مشمولین باید آن ها را دارا بوده و با گرفتن راهنمایی و مشاوره در این زمینه برای مراحل دیگر معافیت کفالت اقدام کنند .
بیشتر بخوانید: جزئیات آیین نامه های معافیت کفالت
برای معافیت کفالت سربازی با ما تماس بگیرید
سوالات کمیسیون معافیت کفالت
مراحل معافیت کفالت
سن پدر برای معافیت سربازی
قوانین معافیت پزشکی سال
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
شرایط معافیت قد و وزن
شرایط معافیت پزشکی سربازی
وزن معافیت پزشکی
تحقیقات محلی معافیت کفالت مادر
شرایط معافیت کفالت مادر مطلقه سال
شرایط معافیت سربازی
معافیت قد و وزن
معافیت پزشکی
شرایط معافی لاغری
تلفن پاسخگویی سازمان نظام وظیفه
معافیت کفالت در حین تحصیل
کفالت مادربزرگ
پیگیری معافیت کفالت
شرایط معافیت کفالت پدر بیمار
معافیت کفالت
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت مادر برای سربازی
مراحل و شرایط معافیت کفالت سربازی
مراحل و شرایط معافیت کفالت سربازی بر اساس ماده ۴۴ از قوانین بخش سوم معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا که در تاریخ ۲۲/۰۸/۱۳۹۰ اصلاح شده است به شرح زیر می باشد :
مشمول باید تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال پدر بالای ۷۰ سال خود باشد یا فرزند ذکور بالای ۱۸ سال پدری باشد که بیمار است  و نیازمند مراقبت می باشد .
مشمول باید یگانه فرزند ذکور بالای ۱۸ سال مادر خود باشد که یا همسرش فوت شده باشد یا به خاطر مسئله ی طلاق از همسر خود جدا شده باشید و دیگر ازدواج نکرد باشد .
مشمول باید بدون پدر و مادر بوده و یگانه برادر ذکور بالای ۱۸ سال خواهر خود باشد که همسر و فرزند ندارد .
مشمول باید بدون پدر و مادر بوده و یگانه برادر ذکور بالای ۱۸ سال برادر صغیر خود باشد .
مشمول فاقد پدر و مادر و تنها نگهدارنده ی برادر کبیر خود بوده که همسر و فرزند ندارد و نیازمند مراقبت می باشد .
مشمول باید تنها نوه ی ذکور بالای ۱۸ سال جد مادری یا پدری خود بوده و مراقب و نگهدارنده ی یکی از آن ها باشد .
مشمولی که تنها نوه ی ذکور بالای ۱۸ سال جده پدری یا مادری خود است و به عنوان کفیل از آن ها مراقبت و نگهداری می کند .
این مراحل و شرایط معافیت کفالت سربازی که در بالا ذکر شد به مشمولین کمک خواهد کرد تا بر اساس آن شرایط خود را مورد سنجش قرار داده و هر چه زودتر برای بهره مندی از شرایط معافیت کفالت سربازی خود اقدامات لازم را انجام دهند . چون همانطور که در بالا گفته شد اگر مشمولی وارد غیبت شده باشد حتی اگر از شرایط معافیت کفالت سربازی نیز بهره مند باشد نمی تواند از آن استفاده کند .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت پدر برای سربازی
شرایط معافیت کفالت خدمت سربازی
 شرایط معافیت کفالت خدمت سربازی همانطور که در بالا نیز گفته شد بسیار ساده است . اما دانستن آن ها و کسب اطلاعات درمورد شرایط معافیت کفالت خدمت سربازی بسیار ضروری است . در واقع بسیاری از افراد هستند که از شرایط معافیت کفالت سربازی برخوردار بوده اما در مورد این شرایط معافیت کفالت خدمت سربازی هیچ اطلاعاتی ندارند . بنابراین این مشمولین ناخواسته مجبورند خدمت سربازی را بگذرانند . بنابراین گرفتن مشاوره در زمینه انواع معافیت ها به ویژه معافیت کفالت به مشمولین کمک خواهد کرد تا مراحل و شرایط معافیت کفالت سربازی را به درستی پشت سر گذاشته و به نتیجه ی مطلوب برسند .
مدارک مورد نیاز برای بهره مندی از شرایط معافیت کفالت خدمت سربازی :
تکمیل برگه شماره دو یا همان تکمیل برگ وضعیت مشمولین .
تکمیل برگه شماره چهار یا همان برگ واکسیناسیون .
تکمیل برگه شماره یک یا همان برگ استعلام آخرین وضعیت مشمول .
تکمیل برگ شماره پنج دفترچه نظام وظیفه مربوط به معاینه اولیه پزشکی مشمولین .
یک قطعه عکس رنگی ۳*۴ با پس زمینه سفید و تمام رخ از مشمولین .
اصل کارت شناسایی ملی و کپی آن .
اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن .
کپی از تمام صفحات پدر و مادر و همه ی خواهران و برادران .
اصل گواهی آخرین مدرک تحصیلی به همراه کپی تایید شده آن .
بیشتر بخوانید: چگونه معافیت کفالت سربازی بگیریم؟
شرایط معافیت کفالت سربازی مادر
شرایط معافیت کفالت سربازی مادر نیز همانطور که گفته شده دارای ویژگی های خاصی می باشد . که مشمولین با در نظر گرفتن شرایط معافیت کفالت خدمت سربازی می توانند از این نوع معافیت کفالت بهره مند شوند .
اصلی ترین و مهم ترین شرایط معافیت کفالت سربازی مادر
مادر مشمول باید بدون شوهر باشد . یعنی یا همسر ایشان در قید حیات نباشد . یا اینکه از هم طلاق گرفته باشند . ( البته گرفتن کفالت مادر در صورت طلاق به این صورت خواهد بود که مادر مشمول نباید ازدواج مجدد کند . )
مشمول باید تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال مادر خود باشد . ( یعنی برادر تنی بالای ۱۸ سال نداشته باشد . )
مشمول نباید وارد غیبت غیر موجه شده باشد .
نیاز نیست مادر مشمول دارای بیماری بوده یا ختما شاغل نباشد . ( توجه داشته باشید که شغل مادر یا بیمار نبودن او هیچ مغایرتی با گرفتن معافیت کفالت نخواهد داشت . )
بیشتر بخوانید: افزایش شرط سن پدر برای معافیت کفالت
جهت اطلاع از راه های معافیت سربازی با ما تماس بگیرید
تاثیر تک پسری در سربازی
سربازی تک پسر در شهر خود
راه های معافیت از سربازی
معافیت کفالت پدر بیمار قلبی
مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار
آیین نامه معافیت پزشکی
معافیت سه برادری
معافیت کفالت مادر
طلاق توافقی برای معافیت کفالت
طلاق صوری برای معافیت
سن کفالت پدر
ایا در حین تحصیل میتوان معافیت کفالت گرفت
شرایط معافی کفالت مادر
بیماری قلبی و معافیت سربازی
مراحل معافیت کفالت پدر بیمار
معافیت کفالت پدر عمل قلب باز
شرایط معافیت از کار افتادگی پدر
سن معافیت سربازی
شرایط معافیت تک فرزندی سال
مزایای تک فرزندی در سربازی
معافیت کفالت دیسک کمر پدر
شرایط معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت
بیشتر بخوانید: ضوابط و مقررات معافیت کفالت سربازی
شرایط معافیت کفالت سربازی پدر
شرایط معافیت کفالت سربازی پدر و مراحل اخذ این نوع معافیت  یکی از مسائلی است که مشمولین بسیار در مورد آن سوال می پرسند . برای پاسخ به این سوال و صحبت درباره ی شرایط معافیت کفالت سربازی پدر مشمولین باید به نکات زیر دقت کنند :
بر اساس آخرین قوانین وضع شده در سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ، سن پدر برای معافیت فرزند ذکور آن ۷۰ سال به بالا می باشد .
مشمول باید تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال پدر ۷۰ ساله ی خود باشد . ( البته بر اساس تبصره ی این بند اگر مشمول دارای برادر بالای ۱۸ سال باشد اما برادر به دلیل بیماری و معلولیت قادر به نگهداری از پدر نباشد نیز مشمول می تواند از شرایط معافیت کفالت سربازی پدر استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . )
اگر بدر مشمول سن کمتر از ۷۰ سال داشته باشد اما به دلیل بیماری و شرایط دیگر نیازمند مراقبت و نگهداری باشد . در این مورد نیز مشمول می تواند از مراحل و شرایط معافیت کفالت سربازی بهره مند شود .
  برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت کفالت سربازی چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۶:۳۴ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

شرایط معافیت سربازی چشم چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
 معافیت سربازی چشم از انواع معافیت های رایجی است که شاید به گوش بسیاری از شما نیز خورده باشد . اطراف خود را که نگاه کنید می بینید که آدم های زیادی هستند که عینک بر چشم خود دارند . این افراد دارای ضعف بینایی می باشند که می توانند به راحتی از معافیت سربازی چشم استفاده کرده و برای گرفتن معافیت پزشکی سربازی اقدام کنند . اما این نوع معافیت سربازی چگونه است و دارای چه شرایطی است ؟ آیا معافیت سربازی چشم در گروه معافیت پزشکی خدمت سربازی قرار می گیرد ؟
مدت زمان معافیت پزشکی سربازی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی کدام است ؟ مرکزمشاوره نظام وظیفه و مشاوره معافیت به مشمولین کمک خواهد کرد تا اطلاعات لازم در زمینه مدارک معافیت خدمت و همچنین معافیت سربازی چشم بدست آورده تا بتوانند به راحتی برای گرفتن انواع معافیت ها اقدام کنند . اما برای معافیت سربازی چشم مشمولین باید چه شرایطی را داشته باشند ؟ یعنی بیماری های چشمی که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت سربازی چشم بگیرند کدام است ؟ مرکز مشاوره معافیت پزشکی و هم چنین مشاورین متخصص ما در زمینه مشاوره معافیت پزشکی در  این مقاله مشمولین را با انواع بیماری های معافیت سربازی چشم آشنا کرده و راهنمایی های لازم در این زمینه را در اختیارشان خواهد گذاشت . با ما همراه باشید .
همانطور که می بینید امروزه درصد زیادی از مشمولین به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند از رفتن به سربازی معاف شوند . اما اگر دقت کنید خواهید دید بسیاری از این افراد حتی حاضرند به سلامتی خود آسیب برسانند تا این ۲۱ ماه خدمت دوره ی ضرورت را نگذرانند . در واقع معافیت پزشکی خدمت سربازی از انواع معافیت هایی است که مشمولین به راحتی می توانند از این طریق کارت معافیت دائم خود را بگیرند . اما این افراد برای گرفتن معافیت پزشکی باید با پرونده و مدارک پزشکی خود در کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا حضور پیدا کنند و بر اساس آخرین رای شورای پزشکی مشخص خواهد شد که این افراد می توانند معافیت سربازی خود را بگیرند یا خیر . ما در این مقاله لیست انواع بیماری هایی که مشمولین می توانند از طریق آن ها معافیت پزشکی خدمت سربازی خود را بگیرند را در اختیارشان خواهیم گذاشت .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها معافیت پزشکی – مشاوره نظام وظیفه
لیست بیماری ها بر اساس قوانین صادر شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی
بیماری های عمومی
بیماری های عدد مترشحه داخلی
بیماری های پوستی و بافت های زیر پوستی
بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های اعصاب و روان
بیماری های مرتبط با جراحی های مغز و اعصاب
بیماری های ریوی و قفسه صدری
بیماری های اسکلت و استخوان
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی های عمومی
بیماری های خون و آنکولوژی
بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
بیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های چشم و بینایی
بیماری های مرتبط با گوش ، حلق و بینی
بیماری های قلبی و عروقی
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
بیماری های عفونی
معافیت سربازی چشم جزو بخش سیزدهم این فهرست بیماری ها می باشد که مشمولین  می توانند با کسب اطلاعات راجع به این نوع معافیت سربازی چشم از شرایط آن بهره مند شوند .
بیشتر بخوانید: جزئیات آخرین خبر های معافیت پزشکی
معافیت سربازی چشم آستیگمات
معافیت سربازی چشم آستیگمات  از بندهای موجود در قوانین بخش بیماری های چشم و عارضه های بینایی می باشد که دانستن آن ها بسیار ضروری و مهم است . مشمولین می توانند با گرفتن مشاوره پزشکی در این زمینه ، از معافیت سربازی چشم آستگمات استفاده کرده و معافیت سربازی چشم خود را بگیرند .در بند سوم از قوانین بیماری های چشمی در آستیگماتیسم ساده ، مرکب یا مخلوط باید مجموع دیوپتر ها در یک چشم بالای ۵ باشد در این صورت فرد می تواند از معافیت سربازی چشم آستیگمات بهره مند شود . اما این قانون برای آن دسته از افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالا هستند صادق نیست . یعنی این مقدار دیوپتر ها برای افراد با مدرک کارشناسی و مدارک تحصیلی بالاتر بیشتر خواهد بود . مشمولین می توانند برای کسب اطلاعات بیستر با مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس بگیرند . مشاورین  ما همه روزه پاسخگوی عزیزان خواهند بود .
البته بر اساس همین بند از قوانین سازمان نظام وظیفه آستیگماتیسم ساده ، مرکب یا مخلوط اگر بین ۳ تا ۵ دیوپتر برای هر کدام از چشم ها باشد تنها معاف از خدمات رزمی را به دنبال خواهد داشت . یعنی مشمولین نمی توانند از معافیت سربازی چشم آستیگمات استفاده کنند . البته عزیزان باید در نظر داشته باشند که این مقدار آستیگماتیسم برای افرادی با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر باید بین ۳ تا ۷ دیوپتر باشد تا این افراد بتوانند از خدمات رزمی معاف شوند .
بیشتر بخوانید: مدت زمان معافیت پزشکی خدمت سربازی
معافیت سربازی چشمی
معافیت سربازی چشمی از انواع معافیت های پزشکی می باشد . در واقع مشمولینی که ضعف بینایی داشته و یا از انواع بیماری ها و عارضه های دیگر چشمی رنج می برند می توانند از معافیت سربازی چشمی استفاده کنند . حال این سوال پیش خواهد آمد که مراخل دریافت معافیت سربازی چشمی چگونه است ؟ مشمولین باید چه مراحلی را طی کنند تا بتوانند از معافیت سربازی چشمی استفاده کنند .
بیشتر بخوانید: چگونه معافیت پزشکی بگیریم ؟
برای گرفتن معافیت سربازی چشم با نا تماس بگیرید
معافیت سربازی کفالت
انواع معافیت سربازی
ساده ترین راه معافیت سربازی
معافیت سربازی از طریق خالکوبی
خدمت سربازی چند ماه است
کسری خدمت متاهلین
دوره آموزشی سربازی در سپاه
حقوق سربازی
معافیت سربازی دو تابعیتی
شرایط معافیت پزشکی سربازی
کارت ایثارگری کسری خدمت
ژنیکوماستی و معافیت سربازی
مدت خدمت سربازی
نظام وظیفه خرید سربازی
تاثیر تک پسری در سربازی
سربازی تک پسر در شهر خود
محل خدمت سربازی تک پسر
مزایای تک فرزندی در سربازی
تک پسر بودن در سربازی
آخرین اخبار خرید خدمت سربازی
استعلام کسری خدمت
کسری خدمت بسیج
کسری خدمت ایثارگری
بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی حین خدمت
مراحل دریافت معافیت سربازی چشمی
مشمولین در مرحله اول باید به یکی از دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و فرم درخواست معافیت پزشکی را دریافت کنند .
در مرحله ی دوم مشمولین باید فرم ها را پرکرده و به همراه مدارک دیگر به دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ تحویل داده و درخواست معافیت سربازی چشم خود را در این مراکز ثبت کنند .
در مرحله سوم مشمولین به بیمارستان هایی که زیر نظر ستاد نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می باشند دعوت شده و در آنجا مورد معاینه قرار خواهند گرفت .
پس از گذراندن مراحل بالا ، مشمولین به کمیسیون پزشکی دعوت شده و بر اساس رای صادره از سوی شورای پزشکی مشخص خواهد شد که مشمولین می توانند از معافیت سربازی چشمی بهره مند شوند یا خیر .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
شرایط معافیت سربازی چشم
 شرایط معافیت سربازی چشم در افراد با بیماری ها و عارضه های مختلف چشمی  متفاوت خواهد بود .بنابراین مشمولین باید اطلاعات لازم در زمینه انواع بیماری های چشمی و شرایط معافیت سربازی چشم را داشته باشند تا بتوانند از این طریق معافیت سربازی خود را بگیرند .
شرایط معافیت سربازی چشم بر اساس مشکل هیپرمتروپی با سیکلوپلژی کامل :
افرادی که هیپرمتروپی در یکی از چشم های آن ها بیش از ۶ دیوپتر باشد می توانند از معافیت سربازی چشم بهره مند شوند .
افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر باشند  باید مقدار دیوپتر در یک چشم آن ها بیش از ۸ باشد تا بتوانند از معافیت دائم برخوردار شوند .
مشمولینی که میزان هیپرمتروپی آن ها بین ۳ تا ۶ دیوپتر در هر یک از چشم هایشان دیده شود تنها می توانند از خدمات رزمی معاف شوند . به این افراد معافیت دائم داده نمی شود .
مشمولینی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر هستند باید میزان هیپرمتروپی آن در هر چشم بین ۳ تا ۸ دیوپتر باشد تا بتوانند از معافیت از خدمات رزمی استفاده کنند .
بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست
سایر موارد مربوط به معافیت پزشکی چشم
کسری خدمت جبهه متولدین ۷۳
کسری خدمت سربازی
پروژه کسری خدمت
مدارک لازم برای گرفتن کسری خدمت جبهه
مراحل معافیت پزشکی
معافیت پزشکی حین تحصیل
نحوه درخواست معافیت پزشکی
دفترچه معافیت پزشکی
کمیسیون پزشکی نظام وظیفه
معافیت پزشکی خارج از کشور
لیست بیماری های معافیت پزشکی
لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
کسری خدمت ایثارگری
معافیت ایثارگری
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
واریکوسل و معافیت سربازی
معافیت پزشکی واریکوسل
بیشتر بخوانید: ضوابط و مقررات معافیت کفالت سربازی
معافیت چشم سربازی
معافیت چشم سربازی بر اساس قوانین وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می تواند معافیت دائم یا معافیت از خدمات رزمی را در پی داشته باشد .
بر اساس بند ۶ از قوانین بیماری های چشمی و عارضه های بینایی بیماری های ملتحمه و پلک از قبیل گزروزیس ،سیمبلفارون ، آنتروپیون واکتروپیون اگر دو چسم را درگیر کرده باشند مشمول می تواند از معافیت چشم سربازی به صورت دائم استفاده کند . اما اگر این بیماری ها فقط در یکی از چشم های مشمول دیده شود این افراد تنها می توانند از خدمات رزمی معاف شوند .
بر  اساس بند ۷ این قوانین افراد با داشتن بیماری ناخنک پیشرفته نیز می توانند از معافیت چشم سربازی بهره مند شوند . اما این بند نیز دارای تبصره هایی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد .
ناخنک پیشرفته ای که تا مرکز قرنیه پیشرفت کرده باشد و در دو چشم باعث اختلال در میدان بینایی شود معافیت دائم را به همراه خواهد داشت . البته مشمولین بباید توجه داشته باشند که این بیماری اگر در یک چشم دیده شود باعث معافیت از خدمات رزمی خواهد شد .
  برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت سربازی چشم چیست ؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۷:۲۰ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

مراحل معافیت خدمت سربازی چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
مراحل معافیت کفالت که مانند سایر انواع کفالت ها نیازمند کسب اطلاعات لازم در مورد آن می باشد ، یکی از انواع معافیت های ساده ای می باشد که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت .قبل از  هرچیز باید کمی توضیحات درباره ی خدمت سربازی و چگونگی گرفتن انواع معافیت ها در اختیار مشمولین قرار دهیم . حال این سوال پیش می آید که مشمولین کیست و به چه کسی می گویند ؟ باید بگوییم مشمول آن فرد ذکور ایرانی است که سن ۱۸ سالگی آن تمام شده و وارد سن ۱۹ سالگی می شود . با شروع سن ۱۹ سالگی مشمول باید تکلیف سربازی رفتن خود را مشخص کند .
در واقع یا باید  مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به سربازی برود . که  این کار برای درصد زیادی از مشمولین بسیار سخت است . ۲۱ ماه خدمت سربازی برای بسیاری از مشمولین از تمام کارهای سخت دنیا سخت تر است . آن ها دنبال راهی می گردند تا بتوانند از رفتن به سربازی سر باز زنند و این مرحله را با گرفتن معافیت بگذارند . در واقع با کسب اطلاعات بیشتر از راه های معافیت استفاده کرده و  مراحل معافیت خود را پشت سر گذاشته و کارت معافیت دائم خود را بگیرد .
اما این معافیت ها چه نوعی هستند ؟ مشمولین چگونه می توانند از این معافیت ها استفاده کرده و معافیت خود را بگیرند ؟ مدارک معافیت خدمت برای مشمولین چیست ؟ مراحل معافیت کفالت به چه صورت است ؟ مشمولین با گرفتن مشاوره معافیت می توانند از انواع معافیت ها  مانند معافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، معافیت پزشکی خدمت سربازی ، معافیت ایثارگری ، معافیت بخشودگی سنی و سایر معاففیت ها استفاده کنند ؟ آیا گرفتن معافیت پزشکی سربازی کار راحتی است ؟ مدت زمان معافیت پزشکی سربازی و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی چیست ؟ مراحل معافیت کفالت کدام است ؟
مشمولین چگونه می توانند مراحل معافیت کفالت را به درستی طی کرده و اطمینان داشته باشند که معافیت آن ها  صد درصدی است ؟مرکز مشاوره نظام وظیفه در این مقاله سعی کرده است که راجع به مراحل معافیت هم چنین مراحل معافیت کفالت ، پزشکی ، ایثارگری و سایر معافیت ها اطلاعات کاملی در اختیار مشمولین قرار دهد . تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا از این اطلاعات مفید استفاده کنید . مشمولین باید بدانند برای گرفتن معافیت کفالت باید مراحل معافیت کفالت را به درستی طی کرده تا بتوانند به نتیجه مطلوب یعنی گرفتن کارت معافیت برسند . اما برای گذراندن مراحل معافیت کفالت باید از شروط اصلی این نوع معافیت نیز بهره مند باشند . داشتن این شروط اصلی برای رد شدن از مراحل معافیت کفالت الزامی است .
بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن
شروط اصلی برای گرفتن انواع معافیت های کفالت
مشمولین باید به سن ۱۹ سالگی رسیده باشند تا بتوانند برای گذراندن مراحل معافیت کفالت اقدام کنند .
مشمولین نباید هیچ نوع غیبتی داشته باشد تا بتواند از معافیت کفالت استفاده کرده و کارت معافیت دائم حود را بگیرد .
مشمولین باید تنها فرزند یا سرپرست و نگهدارنده ی بالای ۱۸ سال فردی باشند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند .
اگر مشمولی این شرایط را دارد می تواند با کسب اطلاعات بیشتر راجع به سایر مراحل معافیت کفالت از این نوع معافیت استفاده کرده و معافیت کفالت خود را بگیرد . ما در اینجا شرایط دیگر معافیت کفالت را در اختیار خوانندگان عزیز خواهیم گذاشت .
بیشتر بخوانید: شرایط دریافت معافیت سربازی کفالت
قوانین معافیت کفالت
بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولینی که به جز داشتن شروط اصلی بالا ، دارای هر کدام از شرایط زیر باشند می توانند از مراحل معافیت گذشته و معافیت خود را بگیرند .
مشمول باید تنها فرزند بالای ۱۸ سال پدر خود باشد که این پدر یا بالای ۷۰ سال بوده یا نیازمند مراقبت باشد .
مشمول باید تنها فرزند بالای ۱۸ سال مادر فاقد شوهر خود بوده باشد .
مشمول باید تنها برادر تنی خواهر خود باشد که فاقد پدر و مادر و بدون همسر و فرزند باشد .
مشمول باید تنها برادر سرپرست و نگهدارنده ی برادر کبیر خود باشد که نیازمند مراقبت است و پدر و مادر و زن و فرزندی نیز ندارد .
مشمول باید تنها سرپرست بالای ۱۸ سال برادر صغیر خود باشد .
تنها نوه ی ذکور بالای ۱۸ سال برای جد پدری یا مادری خود بوده و نگهدارنده و سرپرست آن ها باشد .
تنها نوه ی ذکور بالای ۱۸ سال برای جده پدری یا مادری خود بوده و سرپرستی آن ها را به عهده داشته باشد .
مشمولی که همسرش فوت شده و دارای فرزند صغیر می باشد تا زمانی که ازدواج نکرده باشد می تواند معافیت کفالت فرزند خود را داشته باشد .
مشمول دارای همسر معلول بوده باشد و همسرش نیز نیازمند مراقبت و نگهداری باشد .
بیشتر بخوانید: آخرین خبرهای معافیت سربازی نظام وظیفه
مراحل معافیت پزشکی
مراحل معافیت پزشکی و داشتن  اطلاعات راجع به این نوع معافیت برای کسانی که می خواهند این مراحل معافیت پزشکی را طی کنند بسیار ضروری است . بسیاری از مشمولین در سن ۱۸ سالگی تمایل دارند از معافیت پزشکی استفاده کنند .طی کردن مراحل معافیت پزشکی یکی از راه های آسان و بی دردسری است که بسیاری از آن ها انتخاب می کنند . اما باید این نکته را نیز توجه داشت گرفتن معافیت پزشکی خدمت سربازی منوط به رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می باشد .
اما مشمولین با تماس با مرکز مشاوره معافیت پزشکی و همچنین بهره مندی از مشاورین مجرب ما در زمینه مشاوره معافیت پزشکی می توانند اطلاعات لازم درباره تمام مراحل معافیت پزشکی را بدست آورده و با راهنمایی کامل برای این نوع معافیت اقدام کنند . در واقع معافیت پزشکی یکی از روش های قانونی معافیت خدمت وظیفه عمومی می باشد که بسیار شایع شده و درصد زیادی از مشمولین از همین طریق کارت معافیت دائم خود را می گیرند . بر اساس ماده ۳۹ قانون معافیت پزشکی مشمولین وظیفه از نظر سلامت جسمی و روحی در چهار گروه دسته بندی می شوند که شامل :
افرادی که از سلامت کامل برخوردار بوده و توانایی انجام خدمت را دارند .
افرادی که به علت بیماری و نقص عضو نمی توانند خدمات رزمی انجام دهند .
افرادی که به علت بیماری و عدم رشد به طور موقت قادر به انجام خدمت وظیفه خود نیستند .
بیشتر بخوانید: چگونه معافیت سربازی کفالت والدین را بگیریم؟
برای اطلاع دقیق از مراحل معافیت سربازی با ما تماس بگیرید
شرایط معافیت پزشکی سربازی
شرایط معافیت سربازی
مدت خدمت سربازی
شرایط معافیت سربازی تک فرزندی
ساده ترین راه معافیت سربازی
قانون معافیت فرزندان ایثارگران
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
معافیت پزشکی چشم
دفترچه معافیت پزشکی
معافیت سربازی کفالت
مراحل معافیت پزشکی
شرایط خرید سربازی
بیشتر بخوانید: جزئیات آیین نامه های معافیت سربازی
مراحل معافیت کفالت مادر
مراحل معافیت کفالت مادر یکی دیگر از مراحل معافیت هایی می باشد که مشمولین به راحتی از مراحل گذز کرده و معافیت خود را می گیرند . یکی از اولین و در واقع مهم ترین مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر این است که مشمول دارای یک سری شرایط عمومی باشد . این شرایط عبارتند از :
مادر مشمول باید فاقد شوهر باشد . ( یا پدر مشمول فوت شده باشد یا مادر مشمول از همسر خود جدا شده باشد و ازدواج مجدد نکرده باشد .)
مشمولین باید تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال برای مادر باشد .
مشمول نباید وارد غیبت شده باشد .
سالم بودن و شاغل بودن مادر مشمول هیچ تاثیری بر رای سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در مورد صادر کردن کارت معافیت کفالت برای مشول ندارد .
بعد از داشتن شرایط بالا ، مشمول می تواند با طی کردن مراحل زیر مراحل معافیت کفالت مادر را گذرانده و معافیت کفالت حود را بگیرد . در ابتدا مشمول باید مذارک حود را جمع آوری کرده و به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ارسال کند . بعد از ارسال مدارک ، سازمان نظام وظیفه در تاریخی از مشمول دعوت کردهه تا در جلسه رسیدگی شرکت کند . پس از تایید از سوی این شورا مشمول می تواند معافیت دائم خود را بگیرد . اما مشمولین باید دقت داشته باشند که اگر از تاریخ طلاق مادر ۳۰ ماه نگذشته باشد سازمان  نظام وظیفه معافیت موقت برای مشمولین صادر می کند . پس از آن اگگر بعد از گذشت ۳۰ ماه مادر مشمول هنوز ازدواج نکرده باشد معافیت موقت مشمولین تبدیل به معافیت دائم خواهد شد .
بیشتر بخوانید: توضیحات جامع درمورد انواع معافیت سربازی
مراحل معافیت خدمت سربازی
مراحل معافیت خدمت سربازی همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم بسیار گسترده است . مراحل معافیت خدمت سربازی برای انواع معافیت ها به صورت مجزا خواهد بود . در اینجا انواع معافیت ها و مراحل معافیت خدمت سربازی را به طور خلاصه توضیح خواهیم داد .
انواع معافیت ها :
معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمول برای گرفتن کفالت پدر یا مادر یا سایر بستگان خود اقدام می کند .
معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین به دلیل وجود بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند .
معافیت تحصیلی :برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها را دارند .
معافیت بخشودگی سنی : برای افرادی است که به خاطر بالا بودن سن آن ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی بخشیده شده و معافیت می شوند .
معافیت مددجویان : برای افراد تحت پوشش سازمان های کمیته امداد و بهزیستی است که می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند .
معافیت ایثارگری : این نوع معافیت به فرزندان جانباز و ایثارگر و آزادگان تعلق می گیرد که با گذراندن مراحل معافیت خدمت سربازی می توانند کارت معافیت خود را بگیرند .
بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : معافیت خدمت سربازی چیست
سایر موارد مربوط به مراحل معافیت از سربازی
سن معافیت سربازی
بند ۱۲ معافیت سربازی
راه های معافیت از سربازی
آموزشی سربازی
حقوق سربازی
دوره احتیاط سربازی چیست؟
خرید خدمت سربازی
قیمت خرید خدمت سربازی
سایت نظام وظیفه خرید سربازی
معافیت تک پسری سال
شرایط معافیت کفالت پدر بیمار
شرایط معافیت کفالت مادر طلاق گرفته
سن کفالت پدر
ایا در حین تحصیل میتوان معافیت کفالت گرفت
کسری خدمت ایثارگری
عفو رهبری سربازی
بیشتر بخوانید: معافیت سربازی با پای پرانتزی
مراحل معافیت بهزیستی
مراحل معافیت بهزیستی یا همان معافیت مددجویان که در بالا نیز اشاره ی کوتاهی به آن شد . از مراحلی است که به افرادی تعلق می گیرد که عضو سازمان های بهزیستی و کمیته امداد می باشند و با داشتن شرایط می توانند از این مراحل گذر کرده و کارت معافیت خود را بگیرند . بر اساس ماده ۴۴ از قانون سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گذراندن مراحل معافیت بهزیستی برای ۴ گروه زیر مجاز است :
معافیت یکی از فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال مادر فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی می باشد .
معافیت مشمولینی که دارای فرزند معلول می باشند .
معافیت تنها فرزند ذکور خانواده ک دارای ۳ دختر می باشند .
معافیت مشمولینی که دارای همسر معلول می باشند .
  برای مشاوره در زمینه مراحل معافیت خدمت سربازی چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۱:۱۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
دانش آموختگان رشته علوم تجربی که علاقه زیادی به رشته هایی مانند پزشکی ، پرستاری ، علوم پزشکی و بسیاری از رشته هایی که زیر مجموعه وزارت بهداشت است دارند می توانند ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت را داشته باشند.  اما نحوه ثبت نام بدون کنکور تجربی به چه صورتی است ؟
شرایط ثبت نام بدون کنکور هنر به چه صورتی است ؟ مرکز مشاوره آویژه به عنوان مشاوره ثبت نام بدون کنکور تجربی به شما خواهند گفت که مراحل ثبت نام بدون کنکور هنر به چه صورتی است .
امیدوارم علاقه شما تنها به واسطه پولی که در آینده قرار است به دلیل داشتن این رشته عایدتان شود نباشد . علاقه قلبی شما به این رشته ها می تواند قطعا زمینه ساز موفقیت شما باشد .
شرایط ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت
شرایط ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت از موضوعات دارای اهمیت برای هر یک از داوطلبان رشته تجربی می باشد .
چرا که داوطلب باید پیش از انجام مراحل ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت کلیه این شرایط را که شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می باشد را مطالعه کرده و با اشراف کامل بر شرایط نسبت به ثبت نام اقدام کند .
در ابتدا شرایط اختصاصی و سپس شرایط عمومی را بررسی می کنیم .
بیشتر بدانید: ثبت نام بدون کنکور رشته ریاضی
شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت  :
داوطلب باید مدرک دیپلم نظام ۴ ساله یا دیپلم و پیش دانشگاهی یا مدرک نظام جدید ۱۲ ساله  را دارا باشد .
داوطلبانی که در حال حاضر دانشجو هستند باید تا تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال ۹۷ انصراف قطعی خود از دانشگاه را اعلام کنند .
اگر مدرک دیپلم فرد با گروه آزمایشی که خواهان آن می باشد متغایر باشد در صد تاثیر معدل کتبی در نتایج متفاوت است و این مقدار تفاوت در دفترچه راهنمای بدون کنکور قابل مشاهده است .
از بین چندین دانشگاهی که پذیرش می کنند در نهایت بایستی در یکی از رشته محل هایی که مورد موافقت قرار گرفته است مراحل ثبت نام خود را پیگیری کند .
  حال به شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت می پردازیم:
داوطلب باید به نطام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشد .
با نظام جمهوری اسلامی ایران عنادی نداشته باشد .
از قوانین جمهوری اسلامی ایران تبعیت کند .
قوانین و مقررات دانشگاه را رعایت کند .
سایت آویژه به عنوان یکی از مطرح ترین مشاوره ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت این نکته را به شما داوطلب عزیز خاطر نشان می کند که پیش از انجام مراحل ثبت نام مشورت کردن با افراد متخصص امری بسیار یاری کننده می باشد.
برای مشاوره با مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه با شماره تماس ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ با ما در ارتباط باشید . مشاورین ما همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در کنار شما هستند .
  بیشتر بدانید: ثبت نام بدون کنکور هنر 
رشته های ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت
هر داوطلب رشته تجربی حتما پیش خود رشته های تحصیلی را مد نظر دارد که در آینده در دانشگاه به تحصیل در آن رشته بپردازد .
سازمان سنجش رشته های تحصیلی بدون کنکور و دانشگاه های آن رشته ها  را به تفکیک محل تحصیل در دفترچه مربوطه بر روی سایت رسمی سازمان قرار داده است تا کلیه داوطلبان پیش از ثبت نام اقدام به دریافت آن کرده و به بررسی کامل پرداخته تا مطمین شوند رشته مورد علاقه آن ها و شهری که متناسب با شرایط آن ها می باشد در لیست رشته های بدون کنکور وزارت بهداشت می باشد .
در این دفترچه که با عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی شناخته می شود برای شما در فصل دوم رشته های موجود به تفکیک استان و نام دانشگاه قابل مشاهده است .
البته دقت کنید که تمامی رشته ها جزو وزارت بهداشت نیستند و  این را باید یک متخصص متوجه شود اگر برای شما سخت است که بفهمید می توانید با انتخاب رشته خود جزو وزارت بهداشت باشید یا خیر با مشاورین ما در مرکز مشاوره تحصیلی آویژه در تماس باشید .
    وزارت بهداشت به دلیل مزایای حقوقی که دارد داوطلبین زیادی را به سمت خود می کشد . البته ما به شما توصیه می کنیم حتما به علاقه خود از نظر روحی توجه کنید تنها پول در آینده مهم نیست .
ما تعدادی از کد رشته های قابل ثبت نام را برای شما آورده ایم که می توان به رشته های زیر اشاره کرد :
پزشکی
دندان پزشکی
پرستاری
پرتو درمانی
فیزوتراپ
داروسازی
هوشبری
کاردرمانی
مامایی
و….
  مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه با شماره تماس ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ با ما در ارتباط باشید . مشاورین ما همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب در کنار شما هستند .
بیشتر بدانید: ثبت نام بدون کنکور رشته انسانی
زمان ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت
ثبت ‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌ های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می ‌پذیرد.
منحصراً به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۷ آغاز و در روز چهارشنبه مورخ  ۰۶/۰۶/۱۳۹۸ پایان می‌ پذیرد .
اگر دقت کنید تنها چند روزی مانده به زمان ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت مانده است پس حتما عجله کنید .
البته فرصت خوبی است که همین حالا به خودمان بیاییم و فکر کنیم آیا واقعا این رشته ها به درد ما می خورد؟ چرا به دنبال اینگونه رشته ها می روید ؟ آیا پول برای شما همه چیز شده است ؟ سعی کنید منطقی باشید .
در جامعه گروه زیادی هستند که دکتر شده اند و اکنون کار خود را رها کرده اند حال چه به دلیل عدم مراجعه به آن ها و یا به دلیل شخصی که دارند . اگر فکر می کنید پول انگیزه خوبی برای ادامه تحصیل آن هم تحصیلات وزارت بهداشت که کتب سنگینی دارد در اشتباه بزرگی هستید .
مرکز مشاور تحصیلی آویژه به عنوان مرکز تخصصی در امر مشاوره کنکور و هدایت تحصیلی به شما داوطلبان محترم و عزیز توصیه می کند. حتما در صورت علاقه به رشته تجربی این رشته را انتخاب کرده و برای مشاوره در خصوص انواع رشته های این رشته و آینده آن با ما از طریق شماره ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ در تماس و ارتباط باشید .
مرکز مشاوره تحصیلی آویژه برای شما آرزوی موفقیت می کند .
    برای مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور وزارت بهداشت
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۱:۱۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

معافیت موقت سربازی چیست ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
معافیت موقت سربازی به آن دسته از معافیت هایی گفته می شود که دائمی نیستند و بو صورت موقت به مشمولین داده می شود . این معافیت موقت سربازی می تواند در بخش های مختلف معافیت به مشمولین داده شود . به طور مثال برخی مشمولین می توانند  به دلیل داشتن بیماری معافیت موقت سربازی خود را در بخش پزشکی بگیرند . از طرف دیگر افراد می توانند از طریق گرفتن کفالت پدر یا مادر از معافیت موقت سربازی استفاده کنند . یا بسیاری از دلایل دیگری که به مشمولین این اجازه را خواهد داد تا بتوانند برای مدت کوتاهی معافیت موقت سربازی داشته باشند و به خدمت سربازی نروند .
برای برخی مشمولین این سوال پیش خواهد آمد که معافیت موقت چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ زمان معافیت موقت سربازی به چه صورتی خواهد بود ؟ مشمولین چه زمانی می توانند برای معافیت موقت سربازی اقدام کنند ؟ مدارک معافیت موقت سربازی کدام اند ؟ بعد از گرفتن معافیت موقت ، مدت زمان اعزام به خدمت سربازی به چه صورت خواهد بود ؟ تمام این سوالات در جای خود مهم و قابل بحث خواهند بود .
بیشتر بخوانید: معافیت موقت پزشکی
انواع معافیت موقت سربازی
مرکز مشاوره نظام وظیفه در نظر دارد تا اطلاعات جامع و کامل درباره ی مشاوره معافیت موقت سربازی را در اختیار مشمولین قرار دهد .همانطور که می دانید افراد ذکور در پایان سن ۱۸ سالگی و شروع سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت وظیفه عمومی خواهند شد . حال اگر مشمولین براساس شرایط و ضوابط تعریف شده از شوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بتوانند از انواع معافیت ها استفاده کنند و خدمت سربازی نروند ، می توانند برای گرفتن معافیت خود اقدام کنند . حال اگر بخواهیم به طور کلی درباره ی معافیت ها صحبت کنیم باید بگوییم معافیت ها به دو نوع معافیت دائم و معافیت موقت سربازی تقسیم می شوند .
همانطور که باید بدانید در معافیت دائم ، مشمول به دلیل داشتن مشکلات پزشکی یا گرفتن کفالت مادر یا پدر و یا بسیاری شرایط دیگر می تواند از معافیت دائم استفاده کرده و معافیت سربازی را با توجه به شرایط خود بگیرد . اما در معافیت موقت سربازی مشمول برای مدت کوتاهی از اعزام به خدمت معاف می شود . بعد از اتمام این زمان موقت ، مشمولین موظف هستند برای اعزام به خدمت اقدام کرده و مراحل آن را انجام دهند و برای رفتن به خدمت سربازی آماده شوند .
بیشتر بخوانید: معاف از رزم بیماری های معافیت پزشکی
برای معافیت موقت سربازی با ما تماس بگیرید
واریکوسل و معافیت سربازی
ژنیکوماستی و معافیت سربازی
معافیت سربازی بیماری قلبی
معافیت چاقی
مراحل معافیت پزشکی
معافیت دیسک کمر
دفترچه معافیت پزشکی
شرایط معافیت سربازی تک فرزندی
شرایط معافیت پزشکی سربازی
انواع معافیت سربازی
ساده ترین راه معافیت سربازی
شرایط خرید سربازی
معافیت افسردگی
معافیت واریکوسل
معافیت پزشکی چشم
کوتاهی تاندون آشیل معافیت
معافیت پزشکی ماده ۳۰ بند ۵
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
معافیت موقت پزشکی
معافیت موقت پزشکی به آن دسته از معافیت هایی اطلاق می شود که مشمولین به خاطر رویارویی با بیماری در دوره ای کوتاه مدت بین ۳ تا ۶ ماه از رفتن به خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند . همان طور که می دانید سطح سلامت جسمی و روحی مشمولین برای رودر رو شدن با دوران سربازی بسیار مهم است . به همین دلیل قبل از اعزام به خدمت ، مشمولین باید توسط پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معاینه شوند و سطح سلامت آن ها بررسی گردد . بنابراین در صورت سلامت کامل ، مشمولین در ردیف سربازان سالم قرار گرفته و خود را برای مراحل اعزام به خدمت آماده می کنند . این افراد باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و مراحل اعزام را طی کنند .
اما برخی دیگر به دلیل بیماری های گوناگون ممکن است معافیت دائم بگیرند یا از خدمات رزمی معاف شوند . یک گروهی از سربازان که از مشکلات و بیماری کوتاه مدت خاصی رنج می برند . باید برای بررسی بیشتر بیماری از سوی نظام وظیفه عمومی ناجا به بیمارستان های تخصصی زیر نظر خود سازمان فرستاده می شوند تا بیماری آن ها به طور جدی بررسی شده تا بتوانند از معافیت موقت پزشکی استفاده کنند و به طور موقت معاف شوند . این افراد به دلیل داشتن بیماری به طور موقتی قادر نخواهند بود خدمت سربازی خود را انجام دهند بنابراین با نطر نهایی کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا این افراد معافیت موقت پزشکی می گیرند .
این نکته را نیز توجه داشته باشید که به از اتمام این معافیت موقت مشمولین یک ماه فرصت دارند تا برای اعززام به خدمت وظیفه عمومی تعیین تکلیف شوند . در بعضی موارد اگر بیماری مشمول بهبود نیابد ممکن است این افراد معافیت دائم دریافت کنند . اما در برخی موارد دیگر با نظر کمیسیون پزشکی سازمان وظیفه عمومی ناجا زمان معافیت موقت پزشکی آنان تمدید خواهد شد .
بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن
معافیت موقت کفالت
معافیت موقت کفالت نیز از جمله معافیت هایی است که مشمولین می توانند از آن استفاده کرده و معافیت موقت کفالت بگیرند . به طور مثال اگر فرزند ذکور بالای ۱۸ سال یک خانواده در صورت طلاق و جدایی پدر و مادر یا فوت پدر تنها فرزند ذکور شناخته شده باشد . می تواند کفالت مادر را گرفته و از معافیت موقت کفالت استفاده کند . اما این جا این سوال مطرح خواهد شد که آیا با ازدواج مجدد مادر هم فرزند می تواند از معافیت کفالت استفاده کند ؟
در این جا باید بگوییم طبق قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مدت کفالت مادر از تاریخ طلاق یا فوت پدر مشمول محاسبه می شود . یعنی بعد از طلاق یا فوت ، فرزند ذکور بالای ۱۸ سال به مدت ۳۰ ماه بعد از ثبت طلاق یا فوت می تواند از معافیت موقت کفالت استفاده کند . اگر در این مدت مادر ازدواج مجدد کند ، معافیت موقت کفالت باطل خواهد شد و مشمول باید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و به خدمت سربازی برود . حال در صورتی که مادر مشمول بعد از گذشت ۳۰ ماه از طلاق یا فوت هنوز ازدواج نکرده باشد . معافیت موقت کفالت فرزند ذکور بالای ۱۸ سال او تبدیل به معافیت دائم خواهد شد .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
برای اطلاع از مراحل معافیت سربازی با آویژه تماس بگیرید
معافیت پزشکی حین تحصیل
معافیت پزشکی سربازی
معافیت پزشکی اعصاب و روان
آیین نامه جدید معافیت پزشکی
کمیسیون پزشکی نظام وظیفه
هرنی دیسکال
بیماری دیسک کمر
انواع دیسک کمر
تورم دیسک کمر
فتق دیسک گردن
پروتروژن دیسک
معافیت پزشکی مغز و اعصاب
شرایط معافیت پزشکی سربازی
معافیت کفالت
هم چنین بر اساس ماده ۲ قانون کفالت سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا آن دسته از مشمولینی که با افراد معلول جسمی و حرکتی ازدواج می کنند نیز می توانند از معافیت موقت کفالت استفاده کحنند . مدت زمان این معافیت موقت کفالت برای این افراد ۵ سال متوالی می باشد . چنانچه بهد از گذشت ۵ سال ازدواج آن ها استمرار داشته باشد معافیت موقت کفالت آن ها تبدیل به معافیت دائم خواهد شد .
آن دسته از افرادی که پدر آن ها بر اساس حکم قضایی به حبس بیش از ۱۰ سال مجکوم شده باشند نیز می توانند به مدت ۵ سال از معافیت موقت کفالت استفاده کنند .
بیشتر بخوانید: مزایا و معایب معاف از رزم خدمت سربازی چیست ؟
معافیت موقت تحصیلی
معافیت موقت تحصیلی نیز یکی دیگر از انواع معافیت های موقت می باشد که مشمولین می توانند از آن استفاده کرده و به تحصیل خود ادامه دهند . معافیت موقت تحصیلی بر اساس ماده ۳۱ قانون محصلین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به این صورت خواهد بود که تمامی دانش آموزان و دانشجویان محصل در مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم که در حین تحصیل به سن مشمولیت می رسند می توانند تا زمانی که مشغول به تحصیل هستند از معافیت موقت تحصیلی استفاده کنند .
مدت سنوات مجاز برای افرادی که در مقاطع مختلف در حال تحصیل می باشند متفاوت است . در اینجا به طور کامل مدت زمان سنوات مجاز برای تمامی مقاطع را توضیح خواهیم داد .
مقطع کاردانی : ۲ سال و نیم .
مقطع کارشناسی ناپیوسته : ۳ سال .
مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته : ۳ سال .
مقطع کارشناسی پیوسته : ۵ سال .
مقطع کارشناسی ارشد پیوسته : ۶ سال .
مقطع دکتری پزشکی پیوسته : ۸ سال .
مقطع دکتری تخصصی : ۶ سال .
بیشتر بخوانید: معافیت سربازی با پای پرانتزی
معافیت موقت حین خدمت
معافیت موقت حین خدمت به آن دسته از معافیت هایی اطلاق می شود که افراد در حین خدمت مجبور می شوند از آن استفاده کنند . به طور مثال آن دسته از مشمولینی که قبل از اعزام به خدمت دارای بیماری ساده یا عارضه ی کمی هستند . اما این عارضه یا بیماری در حین خدمت جدی شده و موجب سخت شدن شرایط برای مشمول می شود . یا اینکه برخی افراد در حین خدمت وظیفه عمومی دچار مشکل یا عارضه ای می شوند که با تشخیص پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا و بیمارستان های زیر نظر این سازمان ، این سربازان از ادامه ی خدمت سربازی مرخص می شوند . بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا این مشمولین از معافیت موقت حین خدمت استفاده کرده و تا بهبودی کامل در مرخصی خواهند ماند .
  برای مشاوره در زمینه معافیت موقت سربازی چیست ؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۳۱:۱۹ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی تهران

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
دانشگاه های علمی کاربردی تهران تعداد زیادی از واحد های دانشگاهی زیر مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی را تشکیل می دهند . دانشگاه های علمی کاربردی تهران در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرند . مجموعه دانشگاه های علمی کاربردی تهران هر ساله در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه در رشته های مختلف دانشجو می پذیرند . متقاضیان دارای مدرک دیپلم ( نظام قدیم یا جدید ) می توانند در یکی از نو بت های مهر یا بهمن برای مقطع کاردانی در دانشگاه های علمی کاربردی تهران ثبت نام به عمل آورند . همچنین متقاضیان دارای مدرک کاردانی نیز می توانند در رشته مورد علاقه خود در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ها برای ورودی مهر و یا بهمن اقدام کنند .
بیشتر بخوانید: مراحل ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی
واحد های پر پذیرش دانشگاه علمی کاربردی در استان تهران
مجموعه واحد های دانشگاه علمی کاربردی در استان تهران بسیار زیاد می باشند که مفصل در مورد آنها بحث خواهد شد . در میان واحد های مختلف دانشگاه علمی کاربردی در تهران می توان به دو واحد دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران شرق ، و دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان تهران شرق به عنوان بزرگترین و پر پذیرش ترین واحد ها در میان دانشگاه های علمی کاربردی تهران اشاره کرد . این واحد ها در تمامی رشته های کاردانی و رشته های کارشناسی چهار زمینه اصلی کشاورزی ، خدمات ، صنعت ، و فرهنگ و هنر هر ساله در دو مرحله دانشجو می پذیرند . جهت اطلاع از لیست رشته های علمی کاربردی این دو واحد آموزشی می توانید به دفترچه علمی کاربردی بهمن و مهر مراجعه کنید . متقاضیان می توانند دفترچه ثبت نام علمی کاربردی را از طریق سایت سازمان سنجش بگیرند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور
لیست دانشگاه های علمی کاربردی تهران
لیست دانشگاه های علمی کاربردی تهران بصورت کامل درون دفترچه ثبت نام علمی کاربردی شرح داده شده است . در بین لیست دانشگاه های علمی کاربردی تهران تعداد تقریبی ۲۱۰-۲۲۰ مورد به چشم می خورد . در لیست دانشگاه های علمی کاربردی تهران دانشگاه هایی وجود دارند که از لحاظ تولید علم پیش رو می باشند . تاسیس واحد اصلی و مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران به سال ۱۳۷۱ باز می گردد و هم اکنون تعداد اساتید و محققان تمامی مراکز آموزشی این مجموعه بالغ بر پنجاه هزار نفر می باشد . تعدادی از واحد های آموزشی مربوط دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران را در ادامه می توانید مشاهده کنید ، اما توجه داشته باشید که این لیست تنها تعدادی از واحد های آموزشی را نشان می دهد نه تمام آنها را ، زیرا لیست واحد های آموزشی زیر مجموعه بسیار زیاد می باشد .
برای ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی تهران با آویژه تماس بگیرید
زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۷-۹۸
دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۸
ثبت نام کنکور سراسری
دانشگاه علمی کاربردی تهران
لیست رشته های علمی کاربردی
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن ۹۸
دفترچه علمی کاربردی ۹۸
دفترچه دانشگاه علمی کاربردی
دانلود دفترچه علمی کاربردی
ثبت نام کنکور سراسری ۹۸
سازمان سنجش سراسری
ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۸
سازمان سنجش کارشناسی ارشد
ثبت نام کنکور ۹۸
خرید سریال ثبت نام کنکور ۹۸
بیشتر بخوانید: پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
لیست برخی از واحد های دانشگاه علمی کاربردی تهران
مرکز آموزش علمی کاربردی :
جهاد دانشگاهی تهران ۴
علوم و فنون فارابی
جهاد کشاورزی شهید زمانپور
شرکت مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
موسسه توسعه آموزشی پژوهشی سینا – تهران
شرکت استیل آذین
شرکت بهداشتی دکتر عبیدی
فرهنگ و هنر واحد ۴ ، ۵ ، ۷ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ ، ۱۴ ، ۲۰ ، ۲۳ ، ۲۵ ، ۳۱ ، ۳۵ ، ۴۱ ، ۴۴ ، ۴۸ و ۵۵ تهران
خبرگزاری فارس
شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)
شرکت خدمات بهداشتی و درمانی خاتم‌الانبیاء
شهید صیاد شیرازی
موسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی
ساختمان و شهرسازی تهران
دانشکده شهید مطهری
شهید چمران فاوا
امام خمینی (ره)
اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ(فاتب)
سازمان تبلیغات اسلامی تهران
دادگستری کل استان تهران
پست و مخابرات
سازمان صنایع هوایی
گروه صنعتی ایران خودرو
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی
لیست دانشگاه های علمی کاربردی تهران بدون کنکور
لیست دانشگاه های علمی کاربردی تهران بدون کنکور شامل تمامی واحد های آموزش علمی کاربردی در استان تهران می شود . جهت اطلاع از لیست دانشگاه های علمی کاربردی تهران بدون کنکور می توانید به سامانه آموزش علمی کاربردی استان تهران مراجعه کنید و لیست کاملی از واحد های آموزشی علمی کاربردی که شامل ۲۱۴ مورد می باشد را مشاهده کنید . همچنین در این لیست آدرس تمام واحد های آموزشی علمی کاربردی به همراه شماره تماس مربوط به هر واحد وجود دارد . این واحد ها تنها دو مقطع کاردانی و کارشناسی را بدون آزمون ورودی یا همان کنکور پوشش می دهند و ارشد بدون کنکور علمی کاربردی عملا برای دانشگاه علمی کاربردی وجود ندارد .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ۹۸
رشته های دانشگاه های علمی کاربردی استان تهران
تعداد واحد های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان تهران بسیار زیاد بوده و تمامی رشته های آموزشی را در مقطع کاردانی و کارشناسی را بدون کنکور پوشش می دهند و متقاضیان دارای مدرک کاردانی می توانند از طریق کاردانی به کارشناسی بدون کنکور می توانند ثبت نام کاردانی به کارشناسی را انجام دهند . اما در خصوص لیست رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی باید ذکر کرد که تنها به چند رشته محدود در هر مقطع ختم می شوند و همگی بدون کنکور می باشند ، و رشته های اصلی مانند تجهیزات پزشکی ، علوم آزمایشگاهی و دامی ، کارشناسی حرفه ای بهداشت ،  اتاق عمل ، علوم تغذیه ، شنوایی سنجی ، بهداشت محیط ، مامایی ، بینایی سنجی ، هوشبری ،  پرستاری ، فیزیوتراپی و داروسازی جز رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی نمی باشند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی برای بدون کنکور علمی کاربردی
مهلت ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی تهران بدون کنکور ورودی بهمن ماه
مهلت ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی تهران بدون کنکور ورودی بهمن ماه محدود می باشد و داوطلبان نهایت دقت را در ثبت نام به خرج دهند . مهلت ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی تهران بدون کنکور ورودی بهمن ماه در نیمه دوم دی ماه آغاز می شود مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی بهمن تقریبا حدود یک هفته یا ده روز به طول می باشد . در زمان مهلت انتخاب رشته متقاضیان ورود به کاردانی و کارشناسی می توانند تعداد ۳۰ عدد از کد رشته ها را انتخاب کنند و بعداز قبولی در یکی از آنها می توانند انتخاب واحد هر ترم خود را از طریق سامانه هم آوا علمی کاربردی انجام دهند .
بیشتر بخوانید:  مشاوره تلفنی انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی
نکات تکمیلی برای ورودی بهمن
چندی بعداز اینکه مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی بهمن به اتمام برسد ، سایت سازمان سنجش اطلاعیه ای تحت عنوان تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی می دهد که نشان می دهد چه تعداد ظرفیت در کدام رشته ها و کدام دانشگاه ها باقی مانده و مهلتی برای آن مشخص می شود که در آن بازه زمانی متقاضیان جا مانده می توانند ثبت نام کنند .
جهت اطلاع از جزئیات ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی تهران با ما تماس بگیرید
آزمون سنجش
نتایج کنکور سراسری ۹۸
آدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران
رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران 
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تهران
آدرس ساختمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران
دانشگاه علمی کاربردی هم آوا
سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج
رشته حقوق علمی کاربردی
ثبت نام علمی کاربردی
دانشگاه علمی کاربردی کیش
ثبت نام دانشگاه پیام نور
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی
زمان ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی تهران بدون کنکور ورودی مهر ماه
زمان ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی تهران بدون کنکور ورودی مهر ماه از اواخر مرداد ماه آغاز می شود . زمان ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی تهران بدون کنکور ورودی مهر ماه پیش از شروع ، توسط سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود . معمولا پس از اتمام زمان ثبت نام علمی کاربردی مهلت ثبت نام چند روزی تمدید می شود که این آخرین فرصتی است که متقاضیان می توانند برای ثبت نام اقدام کنند . با توجه به این موضوع که فرصت ثبت نام محدود است و تنها دو بار در سال می باشد ، لذا متقاضیان باید نهایت دقت را در زمان ثبت نام داشته باشند و حتی قبل از شروع آن آن اطلاعات کافی کسب کنند .
بیشتر بخوانید: رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی
مشاوره تحصیلی
با توجه به محدودیت زمانی ثبت نام دانشگاه در هر دو ورودی مهر و بهمن ماه ، داوطلبان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی می توانند با مرکز مشاوره تحصیلی آویژه در تماس باشند و در خصوص ثبت نام در واحد های دانشگاه علمی کاربردی و شرایط پیرامون این امر مانند شرایط پذیرش ، رشته های مختلف کاردانی و کارشناسی ، زمان ثبت نام ، مدارک مورد نیاز و تکمیل ظرفیت برای هر دو مرحله مهر و بهمن اطلاعات کافی بدست آورند . مرکز مشاوره تحصیلی آویژه با سابقه و تجربه چندین ساله و بکارگیری مشاوران کار بلد می تواند مشاوره تحصیلی کاربردی برای داوطلبان ارائه دهد .
  برای مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی تهران
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۱:۲۲ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی نکته ای مهم است که باعث جذابیت این دانشگاه برای متقاضیان شده است . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اگرچه بنظر باعث اشباع شدن بازار کار شده اما باید بدانید که این یک تفکر اشتباه است . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اتفاقا باعث تربیت نیروهای متخصص و متعهدی میشود که گاها هم اکنون نیز در بازارکار مشغول هستند . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای افرادی که توانایی شرکت در کلاس های روزانه را ندارند یا توانایی و وقت شرکت در کنکور را ندارند یک گزینه عالی است . پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی نه تنها باعث اشباع بازارکار مشاغل مختلف نمیشود بلکه باعث میشود افراد مشغول به کار با تحصیلات آکادمیک خود زمینه رشد خود و جامعه را فراهم کنند . برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در این متن راهنمایی جامعی در اختیار شما میگذاریم .
بیشتر بخوانید:  ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی و رشته های آن
ثبت نام بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی
پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی ساده ترین شرایط ادامه تحصیل را برای متقاضیان فراهم آورده است . برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی متقاضیان تنها نیازمند ارائه مدرک دیپلم هستند . البته در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم توجه به شرایط عمومی و اختصاصی این دانشگاه است . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی همچنان نیاز به پرداخت شهریه تحصیل این دانشگاه دارد . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای افرادی که مدرک  پیش دانشگاهی ندارند هم در بسیاری از رشته ها در دسترس است . پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر تنها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ممکن است . به احتمال فراوان در سال های آینده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه ممکن خواهد شد .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی
زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی سوال بسیاری از متقاضیان است که ما در این متن به آن میپردازیم . بطوردقیق زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در دفترچه علمی کاربردی آورده شده است . زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دو نیمترم مهرماه و بهمن ماه است . در زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه سوابق تحصیلی متقاضی به دانشگاه الزامی میباشد . زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای نیمترم مهرماه دقیقا در مرداد ماه است و زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای نیمترم بهمن ماه دقیقا در دی ماه است . در زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی دانشجویان باید به تهیه دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند .
بیشتر بخوانید:  مشاوره تلفنی انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی
تاریخ ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای آنکه متقاضیان این دانشگاه بسیار زیاد هستند هرساله دوبار در سال است . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی متقاضیان بسیار زیادی در هر چهار بخش اصلی این دانشگاه یعنی صنعت ، کشاورزی ، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر دارد . زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها در دو مهلت گفته شده است و خارج این زمان پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر نیست . برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی شما میتوانید به سایت سازمان سنجش یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه کنید .  بیاد داشته باشید در زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ارائه تمامی مدارک لازم الزامی است و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بدون داشتن مدرک دیپلم امکان پذیر نمیباشد .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی برای بدون کنکور علمی کاربردی
مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی همان طور که گفته شد در دو نیم ترم مهرماه و بهمن ماه است . اشتباه بسیاری از متقاضیان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی اقدام به ثبت نام در زمانی خارج از مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی است که با نتیجه گرفتن روبرو نخواهد شد . الزامی ترین قانون برای ثبت نام توجه به تهیه دفترچه دانشگاه علمی کاربردی و اقدام در مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی است . همانطور که گفته شد برای اطلاع از مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور جامع دانشگاه علمی کاربردی کافیست به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و یا دفترچه دانشگاه را تهیه کنیم . البته برای اطلاع از مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی میتوان به سایت و سامانه دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز مراجعه کرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ۹۸
دیگر راه های اطلاع از زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
یک راه دیگر برای اطلاع یافتن از مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی مراجعه به نزدیکترین واحد دانشگاهی علمی کاربردی به محل زندگیتان است . همانطورکه میدانید مراجعه به موقع در مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی اصلی ترین شرط تحصیل بدون کنکور شما در این دانشگاه است . ثبت نام در خارج از مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر نمیباشد . زمان و مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمترم بهمن ماه و مهرماه است و البته این زمانها در اصل هنگام شرکت در کلاس ها و تحصیل کردن در این دانشگاه است و مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در مهرماه در واقع اواسط مردادماه است و مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در بهمن ماه اوایل دیماه میباشد .
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی
پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه
پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه در اوایل ماه دی است و خارج از این مهلت پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه امکان پذیر نمیباشد . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه برای آن دسته از دانشجویانی است که از ثبتنام مهرماه جا مانده اند و امکان ثبتنام در نیم ترم اول سال را نداشته اند . پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی ورودی بهمن ماه با هدف جذب تعداد بیشتری از متقاضیان دانشگاه علمی کاربردی جا مانده از  مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی در مهرماه شکل گرفته است . برای اطلاع از مهلت پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه همانطور که گفته شد میتوانید به سایت دانشگاه مراجعه کنید و یا دفترچه دانشگاه را تهیه کنید . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه نیز شامل تمام رشته میشود .
دیگر موارد مربوط به ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۷-۹۸
دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۸
ثبت نام کنکور سراسری
دانشگاه علمی کاربردی تهران
لیست رشته های علمی کاربردی
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن ۹۸
دفترچه علمی کاربردی ۹۸
دفترچه دانشگاه علمی کاربردی
دانلود دفترچه علمی کاربردی
ثبت نام کنکور سراسری ۹۸
سازمان سنجش سراسری
ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۸
سازمان سنجش کارشناسی ارشد
ثبت نام کنکور ۹۸
خرید سریال ثبت نام کنکور ۹۸
بیشتر بخوانید: پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن
پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه یک فرصت عالی برای کسانی است که امکان ثبتنام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی را در ترم قبل از این نداشته اند . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی با هدف تربیت دانشجویان علاقمند به تحصیل آکادمیکی که توان شرکت در کنکور را ندارند شکل گرفته است . برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه متقاضیان همچنین باید تمامی مدارک لازم و سوابق تحصیلی خواسته شده را در مهلت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی به دانشگاه مدنظر خود ارائه کنند . مهلت پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه بطور دقیق در سایت سازمان سنجش مندرج میگردد . شما عزیزان برای اطلاع دقیق از پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی بهمن ماه میتوانید با مرکز مشاوره تحصیلی آویژه تماس حاصل نمایید و از اطلاعات مشاورین ما بهرمند شوید . 
بیشتر بخوانید: ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور
پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه
پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه معمولا اواسط مرداد انجام میگیرد . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه نیز مانند ورودی بهمن ماه نیازمند ارائه مدارک و سوابق تحصیلی در زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی است . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه برای افرادی که امکان شرکت در کنکور را ندارند و یا از پذیرش در کنکور بازمانده اند یک گزینه بسیار مفید است . پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه در هر شهری با امکان ثبتنام در تعدادی زیادی رشته تحصیلی برای رفاه حال دانشجویان پدید آمده و در زمان ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی با ساده ترین شرایط امکانپذیر است . دانشجویان علاقمند به پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه میتوانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند تا جزئیات ثبتنام را دریابند .
بیشتر بخوانید: مراحل ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر
پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه تنها در مهلت زمانی اعلام شده از سوی دانشگاه امکان دارد . آن دسته از افراد که از پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه جا مانده اند میتوانند برای ترم بهمن اقدام کنند . بطورکل پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه متقاضیان بیشتری دارد زیرا معمولا افرادی که در کنکور قبول نشده اند و علاقه ای به شرکت در کنکور سال بعد ندارند علاقمند به پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه هستند . این دانشگاه اگرچه کنکور ندارد اما شهریه تحصیلی مخصوص به خود را دارد و دانشجویان آن ملزم به پرداخت آن در هر ترم هستند . پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی ورودی مهر ماه از این جهت که شهریه دارد باعث ایجاد این تفکر میشود که برای دانشجویان با بزاعت کم امکانپذیر نیست اما این تصوری غلط است .
بیشتر بخوانید: رشته آشپزی دانشگاه علمی کاربردی
پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی هر ساله دو بار انجام میگیرد . از مهمترین شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی میتوان پرداخت شهریه را نام برد . زیر گروه های مدیریت و فرهنگ و هنر که پرطرفدارترین دسته از میان رشته های بدون کنکور این دانشگاه هستند . پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی که میتوان گفت ۷۰ درصد رشته های موجود در دانشگاههای کشور را شامل میشوند هرساله انجام میگیرد . پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته های پیراپزشکی امکان پذیر نمیباشد زیرا این رشته ها بسیار پرطرفدار و پر متقاضی هستند و امکان ثبتنام بدون کنکور در آنها وجود ندارد . پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به خواست جامعه و نیاز متقاضیانی که شرایط ادامه تحصیل آکادمیک در دانشگاه های کنکوردار مثل سراسری و آزاد را ندارند ایجاد شده است .
بیشتر بخوانید: رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی
نکات مهمی که دانشجویان و متقاضیان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی باید از آن مطلع باشند
از مهم ترین نکاتی که شما عزیزان باید از آن مطلع شوید این است که دانشگاه علمی کاربردی نیازمند مدرک دیپلم با کسب معدل حد نساب مربوط به این دانشگاه است و بدون دارا بودن این مدرک امکان ادامه تحصیل در این دانشگاه وجود ندارد . البته این نکته که در برخی رشته های این دانشگاه وجود مدرک پیش دانشگاهی نیز الزامی است خود حائز اهمیت است . بطور کل شما عزیزان برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی باید در مهلت قانونی اعلام شده از سوی دانشگاه به واحد دانشگاهی مد نظر خودتان مراجعه کنید و بصورت حضوری ثبت نام کنید و امکان ثبت نام غیر حضوری هنوز در این دانشگاه وجود ندارد . توجه به شرایط اختصاصی و عمومی تحصیل در هر دانشگاهی یک امر الزامی است . از شرایط اختصاصی این دانشگاه همانطور که در قبل گفته شد میتوان به پرداخت شهریه در هر ترم اشاره کرد .
جهت اطلاع از جزئیات ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی با آویژه تماس بگیرید
آزمون سنجش
نتایج کنکور سراسری ۹۸
آدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران
رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران 
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تهران
آدرس ساختمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران
دانشگاه علمی کاربردی هم آوا
سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج
رشته حقوق علمی کاربردی
ثبت نام علمی کاربردی
دانشگاه علمی کاربردی کیش
ثبت نام دانشگاه پیام نور
بیشتر بخوانید: ثبت نام رشته آرایشگری دانشگاه علمی کاربردی
مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چیست ؟
از مدارکی که شما عزیزان در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به آن نیازمند هستید در قبل به مدرک دیپلم و در بعضی رشته ها مدرک پیش دانشگاهی اشاره کردیم . دیگر مدارکی که عموما در ثبت نام هر دانشگاهی اعم از آزاد و سراسری ، دولتی و غیر دولتی نیاز است ، مدارک شناسایی فرد اعم از کارت ملی ، شناسنامه ، کارت پایان خدمت سربازی ( برای آقایان ) و دیگر مدارک درخواست شده در سایت سازمان سنجش است . معمولا در ثبتنام هر دانشگاهی کپی از تمام مدارک تحصیلی و چند قطعه عکس الزامی است . دانشجویان در هنگام ثبتنام کارت دانشجویی خود را دریافت میکنند و این کارت را باید تا پایان تحصیلات خود حفظ و نگهداری کنند . وجود کارت دانشجویی برای درخواست کارت ورود به جلسه امتحانی یک امر الزامی است و دانشجو برای بسیاری از امور آموزشی دیگر نیز به آن نیازمند است .
بیشتر بخوانید: رشته حسابداری دانشگاه علمی کاربردی
تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی
همانند سایر دانشگاه های مشغول به فعالیت در سراسر کشور دانشگاه علمی کاربردی نیز یک مهلت تکمیل ظرفیت دارد که دانشجویان میتوانند در سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی از آن مطلع شوند . معمولا تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی اندکی پس از ثبت نام در هر ترم تحصیلی است .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید
در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره انتخاب رشته دانشگاه دولتی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
  برای مشاوره در زمینه ثبت نام و پذیرش بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۱:۲۸ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)

ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی و رشته های آن

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
به این مطلب امتیاز دهید
رشته های دانشگاه علمی کاربردی در چهار زمینه دسته بندی میشوند . چهار بخش مربوط به این دانشگاه : کشاورزی ، صنعت ، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر میباشند . رشته های علمی کاربردی بسیار متنوع و زیاد هستند و متقاضیان این رشته ها تنها با دارا بودن مدرک دیپلم میتوانند برای ثبت نام در این دانشگاه ها اقدام کنند . رشته های علمی کاربردی هر ساله تعداد زیادی دانشجو در چهار زمینه گفته شده ثبت نام میکند . برای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی و انتخاب رشته های علمی کاربردی متقاضیان نیاز به شرکت در هیچ آزمون و کنکوری ندارند و در واقع این دانشگاه بدون کنکور است . لیست رشته های علمی کاربردی در دفترچه ثبت نام علمی کاربردی بطور کامل آورده شده است . دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی هر ساله تعداد زیادی متقاضی و دانشجو ثبت نام میکند .
بیشتر بخوانید: رشته عکاسی دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه جامع علمی کاربردی
دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف تربیت نیروی کار متخصص و ماهر در بازار کار و برای کمک به چرخه صنعت و اقتصاد کشور به وجود آمده است . رشته های علمی کاربردی با هدف کمک به افرادی که امکان ادامه تحصیل با کنکور و در کلاس های روزانه و در تایم اداری را ندارند بوجود آمده است و برای این افراد که دوست دارند در زمینه شغلی خود از طریق آکادمیک ادامه تحصیل دهند بهترین انتخاب است . امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور وجود ندارد . رشته های پیرا پزشکی در این دانشگاه بسیار محدود هستند . دانشگاه علمی کاربردی تنها در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو میپذیرد و امکان جذب دانشجو در مقطع کارشناسی را ندارد . مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی هر ساله در دو نیمترم مهرماه و بهمن ماه است و خارج از این زمان دانشجو امکان ثبت نام نخواهد داشت .
بیشتر بخوانید: ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی
رشته های علمی کاربردی در مقطع کارشناسی
رشته های علمی کاربردی در مقطع کارشناسی بسیار زیاد و متنوع هستند اما تعداد آنها به طبع از گرایش های موجود در کاردانی کمتر است . رشته های علمی کاربردی در مقطع کارشناسی در هنگام ثبت نام نیازمند به مدرک مرتبط در مقطع کاردانی است . با توجه به دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی متقاضیان میتوانند از مهلت دقیق ثبت نام این دانشگاه مطلع شوند . ثبت نام رشته های علمی کاربردی در مقطع کارشناسی در مهرماه و بهمن ماه امکان پذیر است . ثبت نام رشته های علمی کاربردی در مقطع کارشناسی برای نیمترم مهرماه در مرداد ماه است و برای بهمن ماه در دی ماه انجام میگیرد . برای اطلاع از رشته های کاردانی و رشته های کارشناسی شما عزیزان میتوانید به سامانه آموزش علمی کاربردی مراجعه کنید . رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی تقریبا هشتاد درصد رشته های دانشگاهی را در بر میگیرند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی برای بدون کنکور علمی کاربردی
برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی با آویژه تماس بگیرید
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی اصفهان
رشته های دانشگاه علمی کاربردی مشهد
رشته های دانشگاه علمی کاربردی اهواز
رشته های دانشگاه علمی کاربردی تبریز
لیست رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی شیراز
رشته های دانشگاه علمی کاربردی قم
رشته طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی
آدرس دانشگاه علمی کاربردی تهران
دانشگاه علمی کاربردی هم آوا
شماره دانشگاه علمی کاربردی سنندج
سامانه هم آوا علمی کاربردی
دانشگاه علمی کاربردی به انگلیسی
پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه های علمی کاربردی تهران
ثبت نام آزمون دکتری
بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی
لیست رشته های علمی کاربردی در مقطع کاردانی
لیست رشته های علمی کاربردی در مقطع کاردانی شامل تعداد زیادی رشته در هر چهار بخش صنعت ، کشاورزی ، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی است . لیست رشته های علمی کاربردی در مقطع کاردانی شامل تعداد  زیادی رشته از جمله تمام گرایش های حقوق ، مهندسی ، حسابداری ، هنر و … میباشد . در این لیست اگرچه جای رشته های پرطرفدار پیراپزشکی مثل پرستاری ، علوم آزمایشگاهی ، فیزیوتراپی و … خالی است اما در سالهای آینده دانشگاه علمی کاربردی بستره مناسب برای ثبت نام این رشته ها بصورت بدون کنکور را نیز فراهم خواهد کرد . همانطور که میدانید این رشته از آنجا که بازارکار پر در آمدی دارد متقاضیان بسیاری را نیز دارد که دانشگاه علمی کاربردی هنوز بستره لازم برای ثبت نام بدون کنکور این رشته ها را فراهم نیاورده است و درآینده قطعا خواهد توانست بستره مناسب را ایجاد کند .
بیشتر بخوانید: مراحل ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی
رشته های علمی کاربردی تهران
رشته های علمی کاربردی تهران از آنجا که شهر تهران پایتخت ایران است بسیار گسترده تر و متنوع تر هستند و این دانشگاه در شهر تهران مراکز بسیاری را در خود جای داده است . رشته های علمی کاربردی تهران در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و در هر دو نیمترم مهر ماه و بهمن ماه برای متقاضیان امکان ثبت نام دارند و متقاضیان میتوانند در مهلت اعلام شده در سایت این دانشگاه و یا در سایت سازمان سنجش در این رشته ها ثبت نام کنند و ادامه تحصیل بدهند . در دانشگاه علمی کاربردی در شهر تهران تعداد زیادی از رشته ها در گرایشهای مختلف مانند : علوم دامی ، حقوق ، بازرگان ، بازاریابی ، مهندسی عمران ، معماری ، گرافیک ، عکاسی و بسیاری رشته های دیگر تدریس میشوند . امکان تحصیل بدون کنکور در این دانشگاه باعث محبوبیت زیاد این دانشگاه شده است .
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شیراز
رشته های دانشگاه علمی کاربردی
رشته های دانشگاه علمی کاربردی در بخش مدیریت شامل : بازرگانی ، حسابداری ، حقوق در تمام گرایش ها مانند حقوق ثبتی ، بازاریابی ، امور بورس و … میشوند . رشته های دانشگاه علمی کاربردی در بخش کشاورزی شامل : علوم دامی ، کشاورزی ، علوم آزمایشگاهی دامی ، پرورش آبزیان ، باغداری ، باغبانی ، مدیریت و ساخت گلخانه و … میشوند . در بخش صنعت این دانشگاه شامل رشته های بسیاری مانند مهندسی عمران ، مهندسی معماری ، ساخت مبلمان ، تعمیر قطعات هواپیما ، مهندسی هوافضا و … است . و در بخش هنر میتوان به رشته هایی مانند عکاسی ، گرافیک ، آشپزی ، طراحی لباس ، کارگردانی و تدوین و … اشاره کرد . بطور کل این دانشگاه رشته های بسیاری برای تدریس در خود جای داده که متقاضیان بدون کنکور و شرایط سخت و به دلخواه میتوانند در آنها ادامه تحصیل بدهند .
بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ۹۸
دیگر موارد مربوط به دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام دکترا
ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور
سازمان سنجش ثبت نام آموزش و پرورش
کنکور کارشناسی
سازمان سنجش سراسری
ارشد بدون کنکور علمی کاربردی
رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران
رشته فیزیوتراپی بدون کنکور
سایت دانشگاه علمی کاربردی مشهد
دانشگاه علمی کاربردی سنندج
زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۷-۹۸
دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۸
مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۹۷-۹۸
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن ۹۸
دفترچه انتخاب رشته علمی کاربردی
علمی کاربردی بهشهر
علمی کاربردی گنبد کاووس
دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه
بیشتر بخوانید: ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی بدون کنکور
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج
رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج به سبب کوچک بودن این شهر اندکی محدود تر هستند . تمام رشته های دانشگاه علمی کاربردی کرج  نیز مانند شهر های دیگر تنها در مقطع کاردانی و کارشناسی امکان ادامه تحصیل دارند . همه رشته های گفته شده در پاراگراف قبل در دانشگاه کرج امکان ادامه تحصیل دارند و همانطور که گفته شد در این دانشگاه تنها رشته های پیراپزشکی با محدودیت آن هم به  سبب پرمتقاضی بودن همراه هستند . در دانشگاه علمی کاربردی برای ثبت نام هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد و  تنها شرط ثبت نام این دانشگاه پرداخت شهریه است . شهریه دانشگاه علمی کاربردی از سایر دانشگاه های غیردولتی بسیار کمتر است . این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه ها شرایط عمومی و اختصاصی را دارد . برای اطلاع از سایر شرایط ثبت این دانشگاه شما عزیزان میتوانید به نزدیکترین واحد دانشگاهی به محل زندگی خود مراجعه کنید .
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تهران
روش هایی که شما عزیزان میتوانید با استفاده از آن اطلاعات جامعی در مورد دانشگاه علمی کاربردی بدست آورید
دانشگاه علمی کاربردی هر سال بدون هیچگونه آزمون و در دو نیمترم برای کمک به آن دسته از دانشجویان که امکان ادامه تحصیل با کنکور و در زمان اداری را ندارند دانشجو میپذیرد . دانشگاه علمی کاربردی با دارا بودن مراکز بیشمار در سراسر کشور و همچنین اساتید تحصیل کرده در تمامی رشته ها و زمینه های علمی یکی از دانشگاه های بسیار پر متقاضی کشور ایران است و تنها با هدف تربیت نیروی کار ماهر و متعهد برای کمک به چرخه اقتصاد ، صنعت و فرهنگ به وجود آمده است . شما عزیزان میتوانید برای اطلاع کامل از هرگونه مشاوره تحصیلی میتوانید با مرکز مشاوره تحصیلی آویژه تماس حاصل کنید و از اطلاعات کامل مشاورین متخصص ما در هر امر تحصیلی که مورد نظر شماست بهرمند شوید . این مرکز میتواند پاسخی برای تمامی سوالات شما در مورد ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی و شهریه و جزئیات ثبت نام آن باشد .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید
در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره انتخاب رشته دانشگاه دولتی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی
برای آگاهی از جزئیات ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی با ما تماس بگیرید
سامانه سجاد آوا
دانشگاه علمی کاربردی مشهد
دانشگاه علمی کاربردی در انقلاب
رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
دفترچه دانشگاه علمی کاربردی
لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی تهران
رشته های پیراپزشکی علمی کاربردی
رشته پرستاری دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران
رشته های بدون کنکور پیراپزشکی ۹۸
آدرس دانشگاه علمی کاربردی مشهد
رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی مشهد
رشته های بدون کنکور علوم پزشکی مشهد
لیست رشته های بدون کنکور مشهد
رشته حقوق علمی کاربردی
سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه علمی کاربردی کیش
آدرس ساختمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران   
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران
آدرس دانشگاه های علمی کاربردی تهران رشته حسابداری مالی
  برای مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی و رشته های آن
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۱:۱۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)