مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط امکان تعجیل در خدمت سربازی مشمولان۹۸

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
5 / 5 ( 1 vote )
شرایط و ضوابط تعجیل در خدمت سربازی مشمولان چگونه است؟
امکان تعجیل در خدمت سربازی مشمولان از مواردی است که جوانان زیادی آن را پیگیری میکنند. برای انجام خدمت سربازی و گذراندن این دوره ی مهم خدمت ضرورت مشمولین باید در سن مشخصی اقدام کرده و مراحل اعزام به خدمت سربازی را انجام دهند. شروع سن مشمولیت با پایان سن ۱۸ سالگی آغاز میشود. در واقع جوانان پس از پایان دوره ی متوسطه ی خود باید برای انجام خدمت سربازی آماده شوند. این افراد تا پایان سن ۲۰ سالگی میتوانند از سنوات مجاز تحصیلی و معافیت تحصیلی دانش آموزی استفاده کنند.
برخی از جوانان قصد تمدید یا تعجیل در انجام این وظیفه ی عمومی دارند. که سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای متقاضیان شرایطی در نظر گرفته است. بر اساس این قوانین وضع شده، امکان تعجیل در خدمت سربازی مشمولین با در نظر گرفتن شرایط امکان پذیر میباشد. این شرایط فرصتی به داوطلبان میدهد تا برای رفتن به خدمت سربازی سریعا اقدام کرده و برای گذراندن دوره ی آموزشی به پادگان های نظامی فرستاده شوند. بنابراین بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، جوانان برای تمدید و تعجیل در خدمت سربازی باید از شرایط زیر بهره مند باشند.
شرایط تمدید و امکان تعجیل در خدمت سربازی مشمولان
مشمولین متقاضی تعجیل در خدمت سربازی برای ثبت درخواست خود باید به نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی به محل سکونت خود مراجعه کرده و مراحل مورد نیاز را انجام دهند.
متقاضیان برای تمدید خدمت سربازی نباید هیچ گونه غیبت داشته باشند.
شرایط تعجیل و تمدید در خدمت سربازی تنها یک بار برای مشمولین قابل رسیدگی است. که این درخواست باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ثبت شود.
ثبت درخواست تعجیل در خدمت سربازی نظام وظیفه تا زمان موافقت سازمان مربوطه در حدود یک هفته زمان میبرد. مشمولین تا قبل از موافقت سازمان نظام وظیفه نمیتوانند برای رفتن به خدمت اقدام کنند.
آن دسته از مشمولینی که دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم نیز میباشند میتوانند از امکانات تعجیل سربازی استفاده کنند.
تعجیل در خدمت سربازی و اعزام به خدمت با موافقت نیروهای مسلح صورت میگیرد.
افراد دارای دیپلم و زیر دیپلم برای تعجیل در اعزام به خدمت و ثبت درخواست خود، باید در سن ۱۸ سالگی باشند. در سن پایین تر امکان اعزام به خدمت آنان وجود ندارد.
مشمولینی که دارای هر یک از شرایط گفته شده در بالا میباشند میتوانند با انجام مراحل برای تعجیل در خدمت سربازی اقدام کرده و سریع تر اعزم به خدمت شوند.
بیشتر بخوانید: معافیت موارد خاص خدمت سربازی شامل چه مواردی است؟
واضح است که تصمیم گیری در حوزه تعجیل خدمت سربازی میتواند تعاریف متفاوتی را شامل شود. اصولا زمانی که شما با موضوعات مشاوره نظام وظیفه سر و کار دارید سعی خواهید کرد تصمیماتی را اتخاذ کنید که حداکثر منافع و یا حداقل هزینه ممکن را به شما تحمیل نماید. قطعا زمانی هم که شما در مورد مسائل مربوط به تعجیل خدمت سربازی فرصت تصمیم گیری پیدا میکنید با چالش هایی رو به رو خواهید شد. مدیریت مسائل نظام وظیفه ابزاری است که به شما این امکان را میدهد که بتوانید بهترین گزینه و انتخاب را متناسب با حال و هوای موقعیت خود اتخاذ کنید.
اما به صورت کلی پر واضح است که در هر یک از این زمینه ها به دانش و تجربه خاص نیازمند هستید. کارشناسان مرکز مشاوره آویژه در کنار شما هستند تا بتوانند راه حل های مناسبی که با نیازهای شما هماهنگ است را بیابید. زیرا نیک میدانیم زمانی که شما به مسائل نظام وظیفه مواجه شدید بی تردید با بسیاری از گزینه های گوناگون مواجه خواهید شد که عموما تصمیم گیری را به تنهایی دشوار خواهد کرد.
خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:
کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:
کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
کسری خدمت جبهه پدر
کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
کسری بسیج
کسری خدمت نخبگان
کسری خدمت متاهلین
پروژه های کسری خدمت می باشد.
مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.
انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت کفالت
معافیت ایثارگری
معافیت موقت
معافیت دائم
معاف از رزم
و غیره می باشد.
افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.
نحوه دریافت امریه:
افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.
اعزام به خدمت:
هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.
قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:
طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.
خروج از کشور:
افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.
مشمولین خدمت:
افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.
توجیه غیبت:
در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.
شرایط امکان تعجیل در خدمت سربازی مشمولان۹۸
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه شرایط امکان تعجیل در خدمت سربازی مشمولان۹۸
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۵:۵۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)