مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

رشته های دانشگاه فرهنگیان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
رشته های دانشگاه فرهنگیان
رشته های دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان تمام گروه های آزمایشی ، تنوع زیادی به همراه دارد . و هر داوطلب براساس گروه آزمایشی خود میتواند رشته مورد نظر خود را انتخاب نماید . علاوه بر این داوطلبان برای انتخاب هر یک از رشته های دانشگاه فرهنگیان باید دارای شرایط و ضوابط اعلام شده از سوی سازمان سنجش باشند . از جمله ی این موارد میتوان به اخذ حداقل نمره ی کل در آزمون سراسری اشاره کرد . که بر آن اساس تنها داوطلبان با حداقل نمره ی ۶۵۰۰ میتوانند نسبت به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند . علاوه بر این متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان تنها مجاز به انتخاب رشته و دانشگاه استان بومی خود میباشند . اگر شما علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان هستید ، میتوانید در ادامه ی این متن اطلاعات دقیقی درباره ی این رشته ها کسب نمایید .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان
لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین اغطلاعاتی است که متقاضیان این دانشگاه باید کسب نمایند . به همین دلیل به بررسی رشته های دانشگاه فرهنگیان در هر گروه آزمایشی میپردازیم . رشته هایی که داوطلبان گروه آزمایشی تجربی میتوانند انتخاب کنند شامل : آموزش زیست شناسی ، آموزش شیمی ، آموزش ابتدایی ، مهندسی صنایع مبلمان ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش کودکان استثنایی میباشد . اگر بخواهیم لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی برشمریم باید به رشته هایی همچون ؛ آموزش ریاضی ، آموزش فیزیک ، مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی مواد و متالوژی ، مهندسی معماری ، مهندسی مکانیک ، آموزش ابتدایی ، مهندسی ساخت و تولید ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش کودکان استثنایی اشاره کنیم . در گروه آزمایشی زبان انگلیسی تنها رشته ی آموزش زبان انگلیسی ، در لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان جای دارد .
فارغ التحصیلان در رشته ی آموزش زبان انگلیسی در پایان دوره تحصیل ، میتوانند به عنوان معلم زبان انگلیسی در مدارس مشغول به کارشوند . در گروه آزمایشی هنر نیز رشته هایی همچون آموزش ارتباط تصویری ، ارتباط تصویری ، طراحی پارچه ، طراحی لباس و نقاشی در لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان ارائه شده است . رشته هایی که داولبان گروه آزمایشی انسانی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان میتوانند انتخاب کنند نیز شامل مواردی همچون ؛ آموزش زبان وادبیات فارسی ، آموزش جغرافیا ، آموزش تاریخ ، آموزش زبان عربی ، آموزش الهیات ، آموزش علوم اجتماعی ، آموزش ابتدایی ، آموزش تربیت بدنی ، مشاوره و راهنمایی ، آموزش کودکان استثنایی میباشد . که داوطلبان هر گروه آزمایشی بر اساس علایق خود میتوانند برای قبولی در هر کدام از این رشته ها اقدام نمایند .
بیشتر بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
ثبت نام رشته های دانشگاه فرهنگیان
ثبت نام رشته های دانشگاه فرهنگیان تنها بر اساس نتایج کسب شده در کنکور سراسری امکان پذیر میباشد . آن دسته از متقاصیانی که واجد شرایط لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان باشند ، با اخذ نمره ی قبولی در کنکور سراسری میتوانند برای تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . ثبت نام رشته های دانشگاه فرهنگیان از مراحل مختلفی تشکیل شده است . که تمام داوطلبان لزوما باید این مراحل را پشت سر بگذارند . داوطلبان پس از مجاز شدن در کنکور سراسری ، باید نسبت به انتخاب رشته های مورد نظر خود در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . در این مرحله داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه ی حضوری دعوت میشوند . در این مصاحبه ، وضعیت سلامت جسمانی و رفتاری متقاضیان مورد بررسی قرار میگیرد . که در ابتدا بررسی وضعیت جسمی مانند وضعیت بینایی ، شنوایی ، قدرت تکلم و قد و وزن داوطلبان صورت میگیرد .
در مرحله ی بعدی مصاحبه ، داوطلب از نظر اطلاعات عمومی و سیاسی و همچنین وضعیت روحی و روانی مورد سنجش قرار میگیرد . که این سوالات توسط چهار نفر از مشاوران و روانشناسان با تجربه صورت میگیرد . تا بتوانند تمام رفتار های متقاضی را زیر نظر داشته باشند . و در نهایت یک نفر متخصص علوم دینی ، با پرسیدن سوالاتی در حوزه ی دین و شرع ، مانند واجبات و اصول دین اطلاعات و اعتقادات دینی داوطلب را مورد بررسی قرار میدهند . چنانچه داوطلبان بتوانند نمره ی قبولی در مصاحبه را کسب نمایند و واجد تمام شرایط باشند ، میتوانند برای ثبت نام رشته های دانشگاه فرهنگیان اقدام نمایند . که این مرحله نیز به شکل حضوری و با ارائه ی مدارک  مورد نیاز و اعلام شده از سوی دانشگاه فرهنگیان و سازمان سنجش و آموزش کشور صورت میگیرد .
بیشتر بخوانید: گزینش دانشگاه فرهنگیان
بهترین رشته های دانشگاه فرهنگیان
بهترین رشته های دانشگاه فرهنگیان یکی از چندین سوالاتی است که ذهن بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را درگیر میکند . اما در پاسخ به چنین سوالاتی باید گفت که بهترین رشته برای هر فردی ، همان رشته ای است که در آن استعداد دارد و مورد علاقه فرد میباشد . البته با توجه به تعداد کمتر رشته های این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های کشور ، داوطلبان قدرت انتخاب چندان گسترده ای ندارند . اما باید تاکید کرد که ، شرایط تحصیل در اکثر این رشته ها یکسان میباشد . همچنین آینده ی شغلی تقریبا یکسانی در انتظار فارغ التحصیلان این دانشگاه میباشد . به همین دلایل پاسخ به این سوال که بهترین رشته های دانشگاه فرهنگیان کدامند تا حد زیادی بر عهده ی خود داوطلب میباشد . که باید بر اساس علایق و توانمندی ها ی خود رشته ی مورد نظرش را انتخاب نماید .
بیشتر بخوانید: شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
قبولی رشته های دانشگاه فرهنگیان
قبولی رشته های دانشگاه فرهنگیان به دلایل مختلف کار تقریبا سختی میباشد . یکی از این دلایل تعداد زیاد علاقه مندان و داوطلبان دانشگاه فرهنگیان میباشد . که به طبع با افزایش تعداد متقاضیان رقابت سخت تری برای قبولی در این دانشگاه شکل میگیرد . علاوه بر این ، میدانیم که امر آموزش و پرورش جوانان و نوجوانان هر کشوری یکی از مهمترین مسائل میباشد ، در کشور ما نیز به این شکل است . لذا در پذیرش و استخدام معلمان و همچنین قبولی رشته های دانشگاه فرهنگیان سختگیری هایی وجود دارد و هر فردی نمیتواند در این دانشگاه پذیرفته شود . چرا که معلمان الگوی کودکان و نوجوانان قرار میگیرند . بنابراین باید اصلح ترین و مناسب ترین افراد برای این شغل انتخاب شوند . بنابر این دانشگاه فرهنگیان از طریق تعیین شرایط و قوانین مختلف سعی میکند ، مناسب ترین افراد را برای شغل معلمی انتخاب نماید .
از جمله ی این موارد همان شرایط مربوط به سن و سال میباشد که داوطلبان نباید سن بیشتر از ۲۲ سال داشته باشند . این موضوع به جوان ماندن نیروی کار آموزش و پروش کمک میکند . علاوه بر این داشتن معدل ۱۴ در دوره ی متوسطه نیز از شروط لازم برای تحصیل در این دانشگاه میباشد . همچنین متقاضیان نباید هیچگونه تعهد کاری به سازمان ها یا مراکز دولتی و یا غیر دولتی داشته باشند تا بتوانند تمام وقت خود را برای کسب تجربیات لازم برای شغل معلمی بگذارند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
سوالات متداول
دانشگاه فرهنگیان چه رشته هایی ارائه میدهد ؟
این دانشگاه برای تمام گروه های آزمایشی رشته هایی را ارائه میدهد . که از آن جمله میتوان به رشته هایی همچون آموزش زیست شناسی ، آموزش شیمی ، آموزش ریاضی ، آموزش فیزیک ، آموزش عربی و … اشاره کرد .
رتبه لازم برای قبولی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
تنها اوطلبانی میتوانند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند که در کنکور سراسری حداقل نمره کل تراز ۶۵۰۰ کسب نمایند و جز نفرات برتر کنکور سراسری باشند .
شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، داشتن حداقل نمره ی معدل دیپلم ۱۴ ، نداشتن تعهد به هیچ ارگان و موسسه دولتی و غیر دولتی ، اخذ نمره ی تراز حداقل ۶۵۰۰ در کنکور سراسری و قبولی در مصاحبه حضوری از شرایط پذیرش این دانشگاه میباشد .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  رشته های دانشگاه فرهنگیان
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه رشته های دانشگاه فرهنگیان
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۱۹:۰۰ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)