مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
شرایط دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین سوالاتی میباشد که برای داوطلبان و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه ایجاد میشود . اولین گام برای داوطلبان و علاقه مندان ورود به دانشگاه ، اطلاع از شرایط و قوانین مصوب میباشد . شرایط دانشگاه فرهنگیان نیز از طریق سازمان های مربوطه همچون سازمان سنجش اعلام میگردد . که اطلاع یافتن از آن برای داوطلبان الزامی میباشد . میدانیم که آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین دغدغه های کشور میباشد . به همین دلیل مرکزی همچون دانشگاه فرهنگیان برای تعلیم نیروی کار جوان به وجود آمده است . که فقط از بین واجدین شرایط دانشجو میپذیرد . بنابراین با توجه به اهمیت و حساسیت فرآیند آموزش و تربیت دانش آموزان ، شرایط دانشگاه فرهنگیان برای گزینش و انتخاب دانشجو معلم ها ، کمی متفاوت از دیگر دانشگاه ها میباشد . که در ادامه به بررسی شرایط دانشگاه فرهنگیان میپردازیم .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان
اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان از طریق همین دانشگاه و همچنین سازمان سنجش و آموزش کشور به اطلاع متقاضیان عزیز میرسد . چنانچه داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان میباشید ، به شما توصیه میکنیم برای اطلاع دقیق از اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان این متن را تا به انتها مطالعه نمایید . این دانشگاه تنها از بین داوطلبان برتر کنکور سراسری دانشجو میپذیرد . به این شکل که کسب نمره ی تراز ۶۵۰۰ از جمله اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان میباشد . که داوطلبان با نمره ی کمتر از این حد ، نمیتوانند در مصاحبه ی ورودی این دانشگاه شرکت نمایند . علاوه بر این یکی دیگر از اصلی ترین شرایط دانشگاه فرهنگیان داشتن حداقل معدل ۱۴ دوره ی متوسطه میباشد . داوطلبان دارای این شرایط ، در نهایت برای مصاحبه ی حضوری دانشگاه فرهنگیان دعوت میشوند . که اخذ نمره ی قبولی در مصاحبه نیز از شرایط دانشگاه فرهنگیان میباشد .
بیشتر بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان
شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان شامل دو دسته ی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی میباشد . که شرایط عمومی همان شرایط لازم برای ورود به تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور میباشد . که از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور و در زمان انتخاب رشته ، اعلام میگردد . از جمله شرایط عمومی داشتن ایمان و اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی کشور ، نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران ، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و مواد روانگردان ، نداشتن فساد اخلاقی و همچنین داشتن مدرک پایان خدمت وظیفه ی عمومی و یا معافیت از خدمت سربازی برای داوطلبان آقا و … را میتوان نام برد . که داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان علاوه بر داشتن این شرایط باید دیگر شرایط اختصاصی مطرح شده از سوی این دانشگاه و سازمان سنجش را نیز داشته باشد .
اگر بخواهیم برخی دیگر از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان را مطرح کنیم ، میبایست به طرح شرایط اختصاصی این دانشگاه بپردازیم . داشتن حداکثر سن ۲۲ سال از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان میباشد . که این امر موجب جوان ماندن نیروی کار آموزشی کشور میشود . علاوه بر این افراد برای ورود به حرفه ی معلمی ، باید از نظر سطح علمی و دانش تخصصی ، در سطح قابل قبولی باشند . به این منظور یکی از شرایط دانشگاه فرهنگیان ، اخذ حداقل معدل ۱۴ در دوره ی دبیرستان میباشد . همچنین برای این متقاضیان ورود به این دانشگاه ها ، حداقل نمره ی تراز تعیین شده است . که بر اساس آن تنها داوطلبان دارای حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان میباشند . در نهایت از افراد واجد این شرایط ، برای مصاحبه ی حضوری دانشگاه فرهنگیان دعوت به عمل میاید .
بیشتر بخوانید: رشته های دانشگاه فرهنگیان
مراحل و شرایط دانشگاه فرهنگیان
مراحلو شرایط دانشگاه فرهنگیان از جمله سوالات پر تکرار داوطلبان و علاقه مندان به ورود به دانشگاه فرهنگیان میباشد . که ما در ادامه به تفضیل به بررسی و شرح این مطلب میپردازیم . در ابتدای کار مراحل مربوط به ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان ، همانند ثبت نام در سایر دانشگاه ها میباشد . یعنی داوطلبان باید در کنکور سراسری ثبت نام کنند . و کارت اعتباری مربوطه را خریداری نمایند و علاقه مندی خود را برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اعلام نمایند . درواقع کنکور دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاه ها و مراکز آموزشی یکی میباشد . که بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسر ی تنها داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته ی دانشگاه فرهنگیان شده باشند ، میتوانند کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را انتخاب نمایند . این افراد مجاز ، از بین افراد دارای حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ و معدل دوره ی دیپلم ۱۴ میباشند .
از دیگر مراحلو شرایط دانشگاه فرهنگیان ، میتوان به برگزاری مصاحبه حضوری اشاره کرد . که دانشگاه فرهنگیان از افراد واجد شرایط ، دعوت به عمل میاورد . در این مرحله داوطلبان از نظر سلامت روانی ، جسمانی و رفتاری مورد سنجش قرار میگیرند . در مرحله ی اول مصاحبه شرایط جسمی ، همچون بینایی ، شنوایی و … مور بررسی قرار میگیرد . در مرحله ی بعد اطلاعات و دانش سیاسی و ویژگی های رفتاری داوطلب مورد سنجش قرار میگیرد . درنهایت یک متخصص دین ، با پرسیدن سوالاتی درباره ی اصول و فروع دین ، اطلاعات دینی متقاضی را میسنجد . افرادی که نمره قبولی را در مرحله ی مصاحبه کسب نمایند ، برای ادامه ی تحصیل در این دانشگاه پذیرفته میشوند و در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور اعلام میگردد . افراد پذیرفته شده باید برای ثبت نام حضوری و ارائه مدارک مورد نیاز به دانشگاه مراجعه نمایند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
تاریخ ثبت نام و شرایط دانشگاه فرهنگیان
تاریخ ثبت نام و شرایط دانشگاه فرهنگیان یکی از دغدغه ها و سوالات علاقه مندان به حرفه ی معلمی میباشد . درواقع تاریخ ثبت نام و شرایط دانشگاه فرهنگیان نیز از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور به اطلاع داوطلبان این دانشگاه میرسد . که بر اساس اطلاعیه های این سازمان ، علاقه مندان به ورود به دانشگاه فرهنگیان نیز باید در همان زمان اعلام شده برای ثبت نام در کنکور سراسری ، اقدام به ثبت نام کنند . که این تاریخ معمولا اواخر بهمن ماه هر سال به مدت یک هفته تا ده روز میباشد . در این مرحله با خرید کارت اعتباری و اعلام علاقه مندی به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان نیز صورت میگیرد . سپس با برگزاری آزمون و اعلام افراد مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان ، داوطلبان میتوانند کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را نیز انتخاب نمایند .
داوطلبانی که در آزمون سراسری موفق به اخذ نمره ی لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان شوند ، برای مصاحبه دعوت میشوند و با موفقیت در این مرحله نیز میتوانند برای ثبت نام نهایی اقدام نمایند . حال چنانچه شما عزیزان داوطلب دانشگاه فرهنگیان میباشد و سوالات و ابهاماتی در باره نحوه پذیرش این دانشگاه دارید میتوانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل نمایید و یا به سایت اینترنتی این سازمان مراجعه نمایید . تا با استفاده از تجربه ی مشاوران ما به بهترین پاسخ ها برای سوالات خود دست یابید .
بیشتر بخوانید: گزینش دانشگاه فرهنگیان
سوالات متداول
شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، داشتن حداقل معدل ۱۴ در دوره ی متوسطه ، اخذ حداقل نمره ی تراز  ۶۵۰۰ در کنکور سراسری از شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان میباشد .
شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
تنها داوطلبانی میتوانند برای دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته کنند که حداقل نمره ی تراز اعلام شده را در کنکور سراسری کسب کرده باشند .
شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
این دانشگاه برای قبولی داوطلبان شرایطی همچون اخذ حداقل نمره ی تراز در کنکور سراسری و اخذ حداقل معدل دوره متوسطه که به ترتیب ۶۵۰۰ و ۱۴ میباشند ، را قرار داده است .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۰۲:۰۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)