مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یکی از مراحل لازم برای پذیرش دانشجو از بین علاقه مندان به شغل معلمی میباشد . همه ساله دانشگاه فرهنگیان با برگزاری مصاحبه تعداد زیادی از دانشجویان خود را ، از بین علاقه مندان به این حرفه انتخاب میکند . در واقع در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان توانایی ها و مهارت های افراد سنجیده میشود . سوالات بسیاری برای سنجش مهارت های فردی ، سلامت جسمانی و روانی و میزان علاقه داوطلبان در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان مطرح میشود . افراد برای ورود به دانشگاه فرهنگیان میبایست به خوبی از این مرحله عبور کنند . علاوه بر این مصاحبه گرانی که وظیفه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان را بر عهده دارند ، دارای شرایط خاصی هستند . از جمله این شرایط داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته های علوم تربیتی ، روانشناسی و یا مشاوره و داشتن پروانه فعالیت از سازمان های مربوطه را میتوان نام برد .
بیشتر بخوانید: شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و چگونگی شرایط پذیرش در این مصاحبه از جمله دغدغه های علاقه مندان به حرفه ی معلمی میباشد . به دلیل اهمیت این موضوع ، در اینجا به بررسی برخی این سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان میپردازیم . سوالاتی درباره میزان آگاهی سیاسی افراد از جمله : شهیدان شهرتان ، نام نماینده های مجلس شهرتان ، وظایف رهبری ، وظایف مجلس ، وظایف مجلس خبرگان ، تعداد اعضای شورای نگهبان ، ولایت فقیه یعنی چه ؟ ، ضرورت ولایت فقیه و … که با نتایج حاصل از این سوالات میتوان به میزان آگاهی و اطلاعات سیاسی افراد پی برد . چرا که معلملن الگوی دانش آموزان میباشند لذا باید اطلاعات خود را در این حوزه ها بالا ببرند . از دیگر سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، سوالاتی درباره دین اسلام میباشد ازجمله مراحل تیمم ، واجبات نماز ، طریقه وضو گرفتن ، تفاوت اصول دین و فروع دین و …
بیشتر بخوانید:  رشته های دانشگاه فرهنگیان
روش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
روش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص میگردد . اولین و مهمترین نکته ای که  داوطلبان شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان باید به آن توجه کنند ، به همراه داشتن مدارک مورد نیاز میباشد . این مدارک از سوی آموزش و پرورش هر استان اعلام میگردد . زمانی که داوطلبان به محل مصاحبه میرسند ، متخصصان بهداشت ، داوطلبان را از نظر سلامت جسمانی معاینه میکنند . روش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در دو مرحله ی متفاوت انجام میگیرد . در مرحله اول داوطلب باید به سوالات یک گروه چهار نفره پاسخ دهد . که این گروه متقاضی را از بدو ورود به اتاق مصاحبه زیر نظر دارند . در مرحله دوم سوالات مرتبط با اصول دین و احکام شرعی از سوی فردی دیگر مطرح میشود . به این ترتیب روش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان برای بررسی ویژگی های رفتاری ، روانی ، علمی و دینی افراد ، کاربرد دارد .
مرکز مجری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
مرکز مجری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، مراکزی میباشند که از بین افراد پذیرفته شده برای مصاحبه اصلح ترین افراد را انتخاب میکنند .  آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه های فرهنگیان هر استان وظیفه ی برگزاری این مصاحبه را برعهده دارند . همانطور که میدانید پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ، متقاضیان ادامه تحصیل دررشته های معلمی برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت میشوند . به این ترتیب داوطلبان میبایست در زمان مقرر در محل برگزاری مصاحبه ، حاضر شوند . آن دسته از افرادی که بتوانند نمره قبولی را در مصاحبه کسب نمایند ، برای گزینش نهایی مورد سنجش قرار میگیرند . به دلیل اهمیت بالای شغل معلمی افرادی که وترد این عرصه میشوند باید علاوه بر  سلامت روانی و جسمانی ، توانایی تدریس و آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان را داشته باشند . به همین خاطر است که پذیرش در این دانشگاه ها سازو کار مربوط به خود را دارد .
بیشتر بخوانید:  ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
آزمون مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
آزمون مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یکی از مراحل مربوط به پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها میباشد . این آزمون برای گزینش مناسب ترین افراد برای حرفه ی معلمی صورت میپذیرد . در این مرحله بررسی صلاحیت ها ی فردی و رفتاری و همچنین توانایی های علمی و عملی و … صورت میگیرد . داوطلبانی که در آزمون مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته میشوند ، میبایست واجد بسیاری شرایط دیگر نیز باشند که در اینجا برخی از این موارد را مطرح میکنیم . ابتدا داشتن مدارک اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه الزامی میباشد . برخی از این مدارک شامل : کارت ملی ، شناسنامه ، دفترچه درمانی برای بررسی وضعیت سلامت ، مدرک دیپلم و یک قطعه عکس سه در چهار و … میباشد . علاوه بر این متقاضیان میبایست در زمان مصاحبه تخصصی مبلغی را به حساب اعلام شده از سوی مرکز مجری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان واریز نمایند .
البته باید به این نکته توجه کرد که ، آن دسته از داوطلبانی که فاقد شرایط عمومی لازم برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان میباشند ، باید از پرداخت این مبلغ خودداری کنند . داوطلبان باید توجه کنند که در زمان مققر برای مصاحبه مراجعه نمایند ، چرا که این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد . و داوطلبانی که در مصاحبه غایب باشند ، نمیتوانند در مراحل بعدی گزینش شرکت کنند . بنابراین پذیرفته شدگان در کنکور سراسری باید در زمان اعلام شده و با در دست داشتن تمام مدارک مورد نیاز به سازمان مربوطه مراجعه نمایند . تا این فرصت را از دست ندهند . اما چنانچه داوطلبان در زمان انجام مصاحبه حضوری تصمیم به انصراف از تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان گرفتند ، میبایست ، درخواست کتبی خود مبنی بر انصراف از ادامه تحصیل در این دانشگاه ها را به مراجع زیربط ارائه دهند .
بیشتر بخوانید:  گزینش دانشگاه فرهنگیان
سایر شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
همانطور که میدانید دانشگاه فرهنگیان محل آموزش و تحصیل معلمان کشور میباشد . و با توجه به اهمیت این شغل در جامعه امروزی و همچنین اهمیت تربیت و آموزش جوانان ، قبولی در این دانشگاه سازو کار و قوانین مربوط به خود را دارد که داوطلبان باید واجد تمام این شرایط باشند . تا از استخدام و به کار گیری نیروی ناکارآمد جلوگیری شود . اولین شرط برای ورود به هر حرفه ای علاقه به آن شغل میباشد . چرا که علاقه زمینه ساز خلاقیت و پیشرفت میباشد . علاوه بر این شرایط عمومی و اختصاصی از سوی سازمان های مربوط به گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تعیین شده است که به بررسی این موارد میپردازیم . از جمله شرایط عمومی برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، داشتن تابعیت ایران ، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی ، عدم اعتیاد ، عدم فساد اخلاقی و … میباشد .
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
همچنین شرایط اختصاصی تعریف شده برای قبولی در این دانشگاه ها شامل کسب حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ در کنکور سراسری ، نداشتن هیچگونه تعهدی  به خدمت در سازمان های دولتی و غیر دولتی کشور ، حداکثر سن ۲۲ سال ، حداقل معدل دوره دوم متوسطه ۱۴ ، مجاز بودن به انتخاب رشته دانشگاه های فرهنگیان و … میباشد . که داوطلبان باید تمام این شرایط را داشته باشند تا بتوانند در دانشگاه های فرهنگیان به تحصیل بپردازند .
سوالات متداول
گزینش دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان با قبولی در آزمون سراسریدر سه مرحله شامل بررسی سلامت جسمانی و مصاحبه عمومی و اختصاصی برای تحصیل در ان دانشگاه گزینش میشوند .
پرسش های احتمالی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
این پرسش ها درباره ی مسائل سیاسی روز کشور ، و سوالاتی درباره مسائل دینی همچون اصول و فروع دین و … و همچنین سوالاتی برای بررسی میزان علاقه افراد به حرفه ی معلمی میباشد .
مصاحبه گزینش دانشگاه فرهنگیان چگونه انجام میشود ؟
این مصاحبه در سه مرحله ، ابتدا برای بررسی سلامت جسمانی ، سپس تحت نظر چهار نفر مصاحبه گر درباه ی مسائل عمومی و در نهایت تحت نظر یک نفر برای سنجش اطلاعات دینی افراد صورت میگیرد .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۴۳:۳۷ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)