مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و چگونگی انجام آن یکی از مواردی است که برای داوطلبان و علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان سوال برانگیز است . حال برای رفع ابهامات و سوالات داوطلبان به بررسی شرایط و چگونگی انتخاب رشته برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان میپردازیم . پس از اعلام نتایج کنکور سراسری تنها داوطلبان مجاز میتوانند برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . این داوطلبان مجاز ، از بین افرادی که موفق به کسب حداقل نمره ی تراز اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه میباشند ، انتخاب میشوند . بر این اساس تنها داوطلبان با حداقل نمره تراز ۶۵۰۰ میتوانند برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . علاوه بر این ، شرایط و قوانین دیگری نیز بر سر راه علاقه مندان به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان وجود دارد . که از آن جمله داشتن حداقل معدل ۱۴ دوره ی متوسطه را میتوان نام برد .
بیشتر بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته اعلام میگردد . از جمله شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان ، میتوان به مواردی همچون حق انتخاب کد رشته محل های بومی اشاره کرد . که بر اساس ان داوطلبان تنها میتوانند کد رشته محل های مربوط به استان و محل زندگی خود را انتخاب نمایند . از طرفی در زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در مقابل نام هر دانشگاه ، محل خدمت نیز ارائه شده است . که یعنی داوطلبان پس از طی دوره تحصیل باید در منطقه ی اعلام شده خدمت کنند . از دیگر شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تعهد به خدمت اجباری میباشد یعنی داوطلبان بعد از قبولی در دانشگاه متعهد به خدمت به آموزش و پرورش میباشند و پس از پایان تحصیل خود باید به مدت دو برابر دوره تحصیل خود در آموزش و پروش خدمت اجباری کنند .
داوطلبان باید به این نکته توجه نمایند که از تمام شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به طور کامل مطلع شوند و بعد برای انتخاب رشته اقدام کنند . چرا که به هیچ وجه امکان تغییر رشته و گرایش برای دانشجویان و پذیرفته شدگان این دانشگاه وجود ندارد . این به این دلیل است که دانشگاه فرهنگیان بر اساس نیاز سالانه استان ها و شهرستان ها اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف میکند . لذا تغییر رشته از سوی دانشجویان باعث کاهش معلم در برخی رشته ها و افزایش تعداد معلمان در برخی رشته های دیگر میشود .بنابراین انتخاب رشته میبایست با آگاهی و دانش بالا و بر اساس علایق شخصی انجام گیرد . ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمیباشد که ، برخی رشته ها ی دانشگاه فرهنگیان دارای تعهد استخدام نمیباشند و قبولی در این رشته ها نیازی به مجاز شدن در دانشگاه فرهنگیان ندارد .
بیشتر بخوانید: گزینش دانشگاه فرهنگیان
رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و چگونگی اعمال آن یکی از شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان میباشد . همه میدانیم که تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان از مهم ترین دغدغه ها و چالش های هر کشور میباشد . به همین دلیل معلمان از بین افراد با سطح علمی و توانایی های بالا انتخاب میشوند . در کشور ما نیز وظیفه ی گزینش و بعد پرورش معلمان بر عهده دانشگاه فرهنگیان میباشد . به همین دلیل رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان از سوی دانشگاه و سازمان های مربوطه اعلام میگردد . که تنها افراد با اخذ این رتبه میتوانند برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند . درواقع تنها افرادی که موفق به کسب حداقل نمره تراز ۶۵۰۰ شده باشند ، میتوانند در دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته کنند . البته باید به این نکته توجه کرد که اخذ این نمره به معنای  قبولی در دانشگاه فرهنگیان نمیباشد .
حتی احتمال قبولی افراد با نمره تراز ۶۵۰۰ بسیار پایین است . و به نمرات کسب شده توسط سایر داوطلبان بستگی دارد . اما افرادی که نمره ی تراز بالای ۶۷۰۰ کسب کنند میتوانند به قبولی امیدوارتر باشند . علاوه بر این ، در کنار تاثیرات مربوط به نمره رتبه لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، قبولی در این دانشگاه به نمره ی کسب شده در مصاحبه حضوری نیز بستگی دارد . هرچه نمرات مربوط به این دو مولفه بالاتر باشد درصد احتمال قبولی نیز بالاتر میباشد .
بیشتر بخوانید: شرایط دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان تقریبا با مراحل انتخاب رشته ی دیگر دانشگاه ها یکسان میباشد . پس از آنکه نتایج اولیه کنکور سراسری اعلام شد . داوطلبانی که توانسته اند حداقل نمره ی تراز لازم را کسب نمایند و دارای سایر شرایط اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه  باشند ، میتوانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند . یکی از مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان دریافت دفترچه انتخاب رشته و مطالعه دقیق ضوابط مربوط به این دانشگاه میباشد . در نهایت داوطلبان و علاقه مندان به رشته های دانشگاه فرهنگیان با اطلاع از این قوانین ، باید برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش و محل مربوط به انتخاب رشته مراجعه نمایند . سپس با پرداخت هزینه مربوطه ، کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم مربوط به انتخاب رشته وارد نمایند . سپس دانشگاه فرهنگیان داوطلبان واجد شرایط را برای مصاحبه ی حضوری دعوت میکند .
در نهایت با بررسی نتایج حاصل از این مصاحبه و همچنین کد رشته های انتخاب شده توسط داوطلب ، پذیرش و یا عدم پذیرش در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام میگردد . که داوطلبان پذیرفته شده میبایستی برای ثبت نام حضوری و ارائه ی مدارک لازم به دانشگاه مراجعه نمایند .
بیشتر بخوانید:  رشته های دانشگاه فرهنگیان
دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان
دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز برای داوطلبان و علاقه مندان به این دانشگاه میباشد . زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به طور معمول یک هفته بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری میباشد . در این مرحله داوطلبان میبایست برای دریافت و دانلود این دفترچه به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند . درواقع اطلاعات مندرج در دفترچه شامل کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان ، محل خدمت مربوط به هر کد رشته و کد دانشگاه ها میباشد . علاوه بر این شرایط و قوانین مربوط به پذیرش و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان نیز به طور کامل شرح داده شده است . بنابراین با مطالعه ی دقیق دفترچه تمام اطلاعات لازم برای انتخاب رشته در اختیار متقاضیان قرار میگیرد . و متقاضی میتواند بر اساس علایق خود از بین رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته انجام دهد .
با توجه به این توضیحات چنانچه شما داوطلب رشته های دانشگاه فرهنگیان میباشید ، و با مطالعه ی این متن هنوز سوالات و ابهاماتی در باره ی نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و انتخاب رشته و تحصیل در این دانشگاه در ذهن دارید ؛ میتوانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید . این مشاوران با بهره گیری از تجربیات خود و همچنین با تعهد و دلسوزی شما را در این امر مهم راهنمایی میکنند و بهترین پاسخ ها را به سوالات شما میدهند .
بیشتر بخوانید:  ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
سوالات متداول
تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
دانشگاه فرهنگیان گاهی فرصت مجددی برای انتخاب رشته به واجدین شرایط میدهد که این افراد درصورت دارا بودن تمام شرایط به مصاحبه دعوت میشوند و از آن بین تعدادی پذیرش میشوند .
شرایط قبولی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، اخذ نمره ی تراز مورد نظر که ۶۵۰۰ میباشد و همچنین اخذ معدل ۱۴ در دوره ی متوسطه ، نداشتن تعهد کاری به موسسات و سازمان های دولتی و غیر دولتی از شرایط قبولی این دانشگاه میباشد .
شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
داشتن تمام شرایط عمومی همچون اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان قانونی کشور و همچنین شرایط اختصاصی همچون قبولی در مصاحبه ی حضوری و بومی بودن داوطلب از شرایط ثبت نام میباشد .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۲۹:۴۲ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)