مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و اطلاع یافتن از شرایط و مقررات مربوط به آن از جمله مهمترین دغدغه های علاقه مندان به ادامه ی تحصیل در این دانشگاه ها میباشد . به دلیل اهمیت و حساسیت بالای این موضوع در این متن سعی شده ، نکات و ضروریات لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان مطرح شود . همه ی ما به اهمیت بالای آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان واقف هستیم ، چرا که با پرورش صحیح نیروی جوان کشور ، زمینه برای پیشرفت کشور در تمام رشته ها فراهم میشود . بنابراین وظیفه ی آموزش و پرورش جوانان و نوجوانان میبایست به اصلح ترین و مناسب ترین افراد محول شود . لذا معلمان باید از بین شایسته ترین افراد انتخاب شوند . دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجویان ، ضوابط خاصی دارد و افراد باید برای گزینش و ثبت نام دانشگاه فرهنگیان تمام مراحل اعلام شده را  پشت سر بگذارند .
بیشتر بخوانید: 
زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان نیز به مانند ثبت نام در سایر دانشگاه ها ی کشور ، از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام میگردد . درواقع زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان نیز با آغاز ثبت نام در سایر دانشگاه ها میباشد . نکته ای که داوطلبان این دانشگاه باید رعایت کنند این است که ، در زمان ثبت نام کنکور سراسری علاقه مندی خود را برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان اعلام کنند . زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان نیز اواخر بهمن ماه هرسال میباشد . که به مدت یک هفته تا ده روز امکان ثبت نام وجود دارد . البته معمولا زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای جاماندگان ، تمدید میشود . به این ترتیب داوطلبان با ثبت نام در کنکور سراسری میتوانند برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان نیز اقدام نمایند . داوطلبان پس از گذر از مراحل ابتدایی ثبت نام ، میبایست در دیگر مراحل ثبت نام نیز، پذیرفته شوند .
بیشتر بخوانید: 
شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
شرایط ثبت نام دانشگاه  فرهنگیان از دو بخش تشکیل شده است . بخش اول که همان شرایط عمومی میباشد ، که داوطلبان برای قبولی در سایر دانشگاه های کشور نیز باید واجد آن شرایط باشند . که شامل مواردی مانند اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان مصرح قانون اساسی ، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر ، نداشتن فساد اخلاقی ، داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی و … میباشد . اما از جمله شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان میتوان به اخذ حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ در آزمون سراسری اشاره کرد . همچنین این دانشگاه برای  داوطلبان محدودیت سنی قرار داده است ، که بر اساس آن متقاضیان برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان باید دارای حداکثر سن ۲۲ سال باشند . همچنین از دیگر شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان نداشتن هیچگونه تعهد کاری به سازمان ها و مراکز دولتی و حتی غیر دولتی میباشد .
بیشتر بخوانید: 
مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان اندکی با سایر دانشگاه ها متفاوت میباشد . داوطلبان باید در مرحله ی اول در زمان ثبت نام باید علاقه مندی خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اعلام نمایند . با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری آن گروه از داوطلبان که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان شده باشند ، میتوانند کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه را انتخاب نمایند . از دیگر مراحل ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ، انجام مصاحبه ی حضوری میباشد . درنهایت از داوطلبان پذیرفته شده در کنکور سراسری ، دعوت به عمل میاید تا در مصاحبه و گزینش مربوط به این ثبت نام دانشگاه فرهنگیان شرکت نمایند . در این مصاحبه مواردی همچون سنجش وضعیت سلامت ، از جمله وضعیت بینایی ، شنوایی و قد و وزن متقاضیان سنجیده میشود . همچنین اطلاعات سیاسی و شرعی افراد نیز با پرسیدن سوالاتی در این مورد بررسی میشود .
بیشتر بخوانید: 
تاریخ ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
تاریخ ثبت نام دانشگاه فرهنگیان همانطور که گفته شد با تاریخ ثبت نام دیگر دانشگاه ها تفاوتی ندارد . و علاقه مندان به رشته های معلمی و ادامه تحصیل در این دانشگاه میبایست در همان زمان ثبت نام در کنکور سراسری ، برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نیز ثبت نام نمایند . بنابراین تاریخ ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ، همان اواخر بهمن ماه هر سال میباشد . که در این فرصت تقریبا یک هفته ای ، متقاضیان باید در کنکور سراسری ثبت نام نمایند . در نهایت در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ، داوطلبان متوانند کد رشته های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را انتخاب نمایند . علاوه بر این ، این دانشگاه زمانی را برای انجام مصاحبه در نظر میگیرد . متقاضیانی که در این مرحله پذیرفته شوند ، میتوانند ، در زمان تعیین شده برای انجام  ثبت نام نهایی ، به دانشگاه  فرهنگیان محل قبولی خود مراجعه نمایند .
در این مرحله پذیرفته شدگان با مراجعه حضوری به دانشگاه مربوطه ، باید مراحل ثبت نام حضوری را طی کنند . اصل تمام مدارکی که در زمان ثبت نام غیرحضوری و اینترنتی ، به دانشگاه ارسال شده است باید فراهم شوند . تا صحت و سقم این مدارک تایید گردد . باید توجه شود که ثبت نام تنها در تاریخ اعلام شده صورت میگیرد . لذا متقاضیان باید در این زمان مراجعه نمایند . در نهایت با انجام بررسی های لازم و اخذ تعدهای مربوط به دانشگاه فرهنگیان ، داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام میشوند . باید این نکته مهم را بیان کنیم که دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان ، از همان ابتدا به استخدام آموزش و پروش درمیایند . و به عنوان دانشجو معلم شناخته میشوند . پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان ، تعهد به همکاری با آموزش و پرورش به مدت دو برابر دوران تحصیل خود دارند .
بیشتر بخوانید: 
نکات مربوط به ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
یکی از نکاتی که برای هر داوطلبی سوال برانگیز است ، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های فرهنگیان میباشد . همانطور که بارها عنوان کردیم آزمون اولیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان با آزمون مربوط به دیگر دانشگاه ها یکی میباشد . به همین خاطر مدارکی که در زمان ثبت نام باید ارائه شود ، همان مدارک مورد نیاز برای آزمون سراسری میباشد . که شامل : کارت ملی ، شناسنامه ، خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال ، مدرک تحصیلی دوره دیپلم ، معدل دوره ی متوسطه ، آدرس دقیق محل سکونت ، کد نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد و … میباشند . یکی دیگر از نکات مربوط به دانشگاه فرهنگیان این است که این دانشگاه در سه مقطع شامل ؛ کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد دانشجو میپذیرد . که پذیرش دانشجو در هر یک از این مقاطع قوانین مربوط به خود را دارد .
در انتها به شما عزیزان توصیه میکنیم ، چنانچه علاقه مند به حرفه ی معلمی و ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان میباشید ، و در این باره ابهامات و سوالاتی در ذهن دارید ، از مشاوران برجسته و با تجربه ما در مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید . مشاوران ما سعی میکنند با استفاده از تجربیات خود ابهامات شما در این مورد را برطرف نمایند . برای این منظور میتوانید با شماره تلفن های این مرکز   تماس حاصل نمایید و یا به سایت اینترنتی این مرکز مراجعه کنید .
بیشتر بخوانید: 
سوالات متداول
شرایط قبولی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی با حداقل معدل ۱۴ ، داشتن حداکثر سن ۲۲ سال ، اخذ حداقل نمره ی تراز ۶۵۰۰ در کنکور سراسری ، قبولی در مصاحبه ی حضوری این دانشگاه ، از شرایط قبولی در این دانشگاه میباشد .
رتبه ی لازم برای قبولی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟
متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه باید حداقل نمره تراز ۶۵۰۰ را کسب نمایند . همچنین پذیرش دانشجو از بین داوطلبان با رتبه های کل برتر صورت میگیرد .
ثبت نام دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟
در ابتدا همچون دیگر دانشگاه ها و با ثبت نام در کنکور سراسری آغاز میشود . بعد از قبولی و پذیرش اولیه داوطلبان میباست در مصاحبه نیز نمره قبولی را کیب نمایند تا بتوانند در این دانشگاه ثبت نام کنند .
«منبع : The Online Journal of New Horizons in Education»
  ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۴۳:۱۸ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)