مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور از آن دسته رشته هایی است که طرفداران بسیاری دارد. این دانشگاه سالانه تعداد زیادی دانشجو در مقاطع مختلف و در رشته های مختلف فنی مهندسی میپذیرد. اگر شما نیز قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور در رشته های فنی مهندسی را دارید، قطعا با سوال مهمی مواجه میشوید، اینکه ارزش و اعتبار  مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور چگونه است؟ در پاسخ این سوال باید گفت که این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور است و داوطلبان از این بابت نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند. علاوه بر این دانشگاه های پیام نور یکی از متنوع ترین دانشگاه ها از نظر واحد های دانشگاهی هستند، در ادامه خواهید دید که این دانشگاه با ارائه ی تعدادی از رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور به هدف بسیاری از داوطلبان مقطع دکتری بدل شده است.
رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور
از دیگر نکاتی که باید درباره دانشگاه پیام نور بدانید مربوط به شرایط تحصیل و نحوه ی برگزاری کلاس های درس میباشد. بر این اساس حضور در کلاس های درس این دانشگاه اختیاری است. موضوع دیگری که باعث محبوبیت رشته های فنی مهندسی در مقطع دکتری دانشگاه های پیام نور شده است مربوط به شهریه ی این دانشگاه است که به نسبت دیگر دانشگاه ها کمتر است. ممکن است شما به عنوان داوطلب مقطع دکتری رشته های مهندسی پیام نور اطلاعی از این رشته ها و واحد های دانشگاهی ارائه دهنده این رشته ها نداشته باشید. لذا استفاده از مشاوره تحصیلی میتواند برای شما بسیار مفید باشد. برای این منظور با تماس با مرکز مشاوره تحصیلی میتوانید تمام ابهامات و سوالات خود را برطرف کنید، در ادامه ی این مقاله سعی کرده ایم به موضوعات مهمی همچون لیست رشته های فنی و دانشگاه پیام نور ارائه دهنده آن ها بپردازیم.
بیشتر بخوانید: میزان شهریه پیام نور چگونه است
دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور
دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور و اطلاع از لیست این دانشگاه ها یکی از دغدغه هایی است که داوطلبان با آن مواجه هستند. دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی است که تقریبا در تمام استان ها و شهرستان ها واحد هایی را دایر کرده است. لذا امکان دسترسی به این دانشگاه برای اکثر داوطلبان وجود دارد. اما ذکر این نکته ی مهم الزامی است که ممکن است یک واحد دانشگاهی پیام نور همه ی رشته های فنی و مهندسی مربوط به مقطع دکتری را ارائه ندهد.
برخی از این دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور شامل دانشگاه پیام نور تهران واحد تهران شمال، دانشگاه پیام نور اصفهان، دانشگاه پیام نور شیراز و… است. البته همانطور که گفته شد هر کدام از این دانشگاه ها با توجه به نیاز سالانه خود و استان ها به نیروی متخصص تنها در برخی رشته ها دانشجو میگیرند.
بیشتر بخوانید: ثبت نام ٬ زمان برگزاری و دریافت کارت آزمون زبان دکتری پیام نور
شهرهای رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور
شهر های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور یکی از مهم ترین مواردی است که داوطلبان دکتری فنی مهندسی در نظر میگیرند. با وجود تعداد زیادی از واحد های دانشگاهی پیام نور  در حال فعالیت در سطح کشور اما به طور کلی تنها بعضی از این واحد های دانشگاه پیام نور دانشجویان را در مقطع دکتری پذیرش میکنند. لذا داوطلبان اغلب مجبور میشوند در دانشگاه هایی به غیر از دانشگاه شهر محل سکونت خود تحصیل کنند. البته با توجه به اختیاری بودن حضور در کلاس های درس این دانشگاه این موضوع تا حدودی حل شده است. یکی از شهر های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور دانشگاه پیام نور واحد تهران میباشد.
این دانشگاه برخی از رشته ها همچون مهندسی عمران و مهندسی صنایع را برای داوطلبان ارائه میدهد. افرادی که بتوانند نمره قبولی را در آزمون و مصاحبه کسب کنند میتوانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.
بیشتر بخوانید: مشاوره آخرین رتبه های قبولی پیام نور
ثبت نام رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور
ثبت نام رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور با ثبت نام در آزمون دکتری امکان پذیر است. البته داوطلبان میتوانند در دوره های فراگیر یا بدون کنکور مقطع دکتری  دانشگاه پیام نور نیز شرکت کنند. در ادامه به شرح و بررسی این دو مورد میپردازیم. داوطلبان دکتری پیام نور رشته های مهندسی باید در آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش برگزار میشود شرکت کنند. برای این منظور مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات شناسایی و تحصیلی الزامی است. بعد از بر گزاری آزمون نتایج اولیه مربوط به کنکور دکتری منتشر میشود که طی آن افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، باید دوباره به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و کد رشته های مورد نظر خود را وارد کنند. بعد از انجام بررسیهای نهایی پذیرفته شدگان اعلام میشوند که این افراد باید مدارک مورد نیاز را برای ثبت نام حضوری به دانشگاه ها ارائه دهند.
ثبت نام رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور  بدون شرکت در کنکور نیز امکان پذیر است. گاهی دانشگاه پیام نور برای تکمیل ظرفیت دانشجویان دکتری، اقدام به پذیرش دانشجو به شکل فراگیر یا بدون کنکور میکند. اولین قدم برای شرکت در این دوره ها دریافت دفترچه مربوطه و مطالعه دقیق آن و ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش میباشد. طی این مرحله داوطلبان اطلاعات شناسایی و تحصیلی خود و همچنین رشته امتحانی مورد نظرشان را مشخص میکنند. بعد از این مراحل آزمونی تحت عنوان آزمون فراگیر برگزار میشود، افرادی که موفق به اخذ نمره قبولی در این آزمون شوند میتوانند در دانشگاه های پیام نور ادامه تحصیل دهند. لازم به ذکر است که دانشگاه پیام نور تنها در تعداد کمی از رشته های مهندسی مقطع دکتری پذیرش دانشجو به شکل بدون کنکور دارد.
بیشتر بخوانید: فراگیر پیام نور چیست انواع پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور
ظرفیت رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور
ظرفیت رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور مقوله ی مهمی است که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند. میدانیم که هر دانشگاهی برای پذیرش در رشته های تحصیلی مختلف، ظرفیت هایی را در نظر میگیرد که این ظرفیت ها بر اساس پارامتر های مختلفی مشخص میشوند. این موضوع درباره ی رشته های فنی و مهندسی دکتری مربوط به دانشگاه پیام نور نیز صدق میکند. هر دانشگاهی بر اساس امکاناتی که در اختیار دارد، نیاز سالانه هر استان و شهرستان و… تعداد ظرفیت های خود را به سازمان سنجش و آموزش کشور ارائه میدهد. باید توجه داشت که ظرفیت رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور برای هر رشته با رشته های دیگر فرق میکند. به طور مثال ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور تهران برای دکتری رشته ی مهندسی صنایع ۵ نفر میباشد.
همچنین ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری برای رشته ی مهندسی عمران دانشگاه پیام نور واحد تهران شمال نیز ۵ نفر است. همانطور که مشاهده میکنید ظرفیت های دانشگاه ها برای مقطع دکتری و رشته های ارائه شده در این مقطع محدود هستند. این موضوع شانس قبولی داوطلبان را تحت تاثیر قرار میدهد. چرا که هر چه ظرفیت پذیرش در یک رشته بیشتر باشد شانس قبولی داوطلبان نیز افزایش پیدا میکند.
بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی
لیست رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور
لیست رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور یکی از متداول ترین سوالاتی است که داوطلبان کنکور دکتری با آن مواجه هستند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تعداد رشته هایی که دانشگاه پیام نور برای مقطع دکتری گروه فنی و مهندسی ارائه میدهد محدود است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر بخواهیم به برخی از لیست رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور اشاره کنیم باید مواردی همچون، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و … را نام ببریم. البته همه ی این رشته ها در یک دانشگاه و یا یک سال تحصیلی ارائه نمیشود. به طور مثال در سال جاری رشته ی مهندسی عمران گرایش راه و ترابری تنها در دانشگاه پیام نور واحد تهران ارائه میشود. لذا آگاهی از این لیست برای داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری این دانشگاه بسیار ضروری میباشد.
سوالات متداول
۱٫ لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور در مقطع دکتری کدامند؟
مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و … از جمله این رشته ها میباشند.
۲٫ ظرفیت پذیرش رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور چگونه است؟
هر دانشگاهی بر اساس امکاناتی که در اختیار دارد، نیاز سالانه و… تعداد ظرفیتها را مشخص میکند. ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور تهران رشته ی مهندسی صنایع ۵ نفر، ظرفیت پذیرش مهندسی عمران دانشگاه پیام نور واحد تهران شمال نیز ۵ نفر است.
۳٫ دانشگاه های رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟
دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه هایی است که تقریبا در تمام استان ها و شهرستان ها واحد هایی را دایر کرده است. لذا امکان دسترسی به این دانشگاه برای اکثر داوطلبان وجود دارد.
  رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه رشته های فنی مهندسی دکتری پیام نور کدامند؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۵:۱۲ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)