مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

نتایج نهایی دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام میشود؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
اعلام نتایج دانشگاه آزاد طی دو مرحله میباشد. از آنجایی که کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری در چند سال اخیر ادغام شده است از این رو طی مرحله اول اعلام نتایج، مشخص خواهد شد که آیا داوطلبان هر دانشگاه مجاز به انتخاب رشته در آن دانشگاه خواهند بود یا نه. در مرحله بعد افرادی که متقاضی ورود به دانشگاه آزاد هستند دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را با توجه به اولویت بندی خود ثبت میکنند. پس از گذشت حدود یک ماه اعلام نتایج دانشگاه آزاد همزمان با دانشگاه سراسری صورت میگیرد. البته این اعلام نتایج فقط در مورد انتخاب رشته اصلی میباشد.
نتیجه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مستقل اعلام میشود. به طور معمول در نیمه دوم شهریور ماه نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعلام میشود و کلیه داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org و رفتن به قسمت اعلام نتایج، مشخصات پرونده خود را وارد کنند و نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.
اعلام نتایج دانشگاه آزاد
نتایج نهایی دانشگاه آزاد اعلام شد! قطعا شنیدن این خبر برای تمامی متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد سرشار از استرس و هیجان میباشد خصوصا زمانی که داوطلب هیچ اطلاعی از زمان اعلام نتایج نداشته باشد. از این رو اگر در انتظار اعلام نتایج نهایی میباشید بهترین کار این است که به کمک مشاوره تحصیلی پیگیر باشید تا هنگامی که نتایج نهایی دانشگاه آزاد اعلام شد آمادگی لازم را داشته باشید. مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه میتواند راهنمای مناسبی برای شما در این زمینه باشد و علاوه بر مطلع کردن شما از زمان اعلام نتایج در مسائل دیگری مانند شرایط ثبت نام، مراحل ثبت نام، تکمیل ظرفیت و. . . میتواند به شما کمک کند. زمانی که نتایج نهایی دانشگاه آزاد اعلام شد با مراجعه به سایت مربوطه متوجه شوید که در چه رشته محلی پذیرش شده اید.
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد
زمان اعلام نتایج دانشگاه آزاد
زمان اعلام نتایج دانشگاه آزاد برای ورودی ها و مراحل مختلف متفاوت است. چراکه اعلام نتایج دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته اصلی و تکمیل ظرفیت و همینطور در مورد ورودی مهر ماه و ورودی بهمن ماه قطعا نمیتواند مشابه باشد. در مورد انتخاب رشته اصلی دانشگاه آزاد باید گفت که تکلیف این مرحله از دیگر مراحل مشخص تر است و همزمان با اعلام نتیجه دانشگاه سراسری نتایج دانشگاه آزاد نیز بر روی سایت دانشگاه قرار میگیرد که زمان آن معمولا هفته سوم شهریور ماه است. زمان اعلام نتایج دانشگاه آزاد برای افرادی که در رشته های بدون کنکور مهر ماه ثبت نام کرده اند نیز معمولا به همین صورت است.
اما در مورد تکمیل ظرفیت مهر ماه نتایج آن در اواخر مهر ماه اعلام میشود و نتایج تکمیل ظرفیت نیمه دوم نیز در اواخر دی ماه مشخص خواهد شد. باید گفت که تاریخ دقیقی برای هیچ یک از موارد فوق را نمیتوان از پیش اعلام کرد اما داوطلبان میتوانند به کمک مشاوره تحصیلی پیگیر زمان دقیق اعلام نتایج باشند.
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد
اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز در حالت های مختلفی قابل بررسی است. به طور کل از تمامی رشته های دانشگاهی موجود حدود ۱۵% از رشته ها تنها از طریق کنکور قابل پذیرش هستند و با این حساب میتوان گفت که بیش از ۸۰% از رشته ها در دانشگاه های مختلف سراسر کشور بدون کنکور قابل تحصیل میباشند. دانشگاه آزاد نیز از این قضیه مستثنا نمیباشد. زمان نتایج دانشگاه آزاد برای رشته های بدون کنکور در دو نیمه قابل بررسی است. اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمه مهر ماه معمولا هم زمان با نتایج سراسری و در نیمه دوم شهریور خواهد بود. برای ورودی بهمن ماه رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز نتایج معمولا در هفته سوم دی ماه مشخص میشود تا پذیرش شدگان بتوانند در بهمن ماه وارد دانشگاه شوند. باید گفت که پذیرش در رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی میباشد.
بیشتر بخوانید: شرایط پذیرش دانشگاه آزاد
نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد
نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نیز برای ورودی های مختلف قابل پیگیری میباشد. دانشگاه آزاد پس از ثبت نام کامل دانشجویان پذیرفته شده در مرحله اصلی انتخاب رشته و نیز دانشجویانی که برای رشته های بدون کنکور ثبت نام کرده اند، لیست رشته های دارای ظرفیت خود را به سازمان سنجش و پذیرش ارائه میدهد. برای رشته های بدون کنکور تمام افراد دارای مدرک دیپلم و برای رشته های دارای کنکور افرادی که در کنکور مجاز به انتخاب رشته شده اند میتوانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای نیمه اول در اواخر مهر ماه اعلام میشود و نتایج تکمیل ظرفیت نیمه دوم نیز معمولا در هفته سوم دی ماه مشخص میشود. باید گفت که کلیه نتایج تکمیل ظرفیت توسط سایت دانشگاه آزاد به نشانی  azmoon.orgمنتشر میشود.
بیشتر بخوانید: زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و جزییات مربوط به آن
نتایج نهایی دانشگاه آزاد
نتایج نهایی دانشگاه آزاد همان نتیجه انتخاب رشته دانشگاه آزاد میباشد. دانشگاه آزاد در دو نیمه از سال یعنی مهر ماه و بهمن ماه بصورت کنکوری و بدون کنکور دانشجو میپذیرد و از این رو در هر کدام از این حالت ها زمان اعلام نتایج ممکن است متفاوت باشد. نتایج نهایی دانشگاه آزاد مشخص خواهد کرد که فرد در چه رشته محلی پذیرش شده است. شما به عنوان یک داوطلب میتوانید برای اطلاع از نتیجه انتخاب رشته خود ابتدا به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید و در منو بر روی قسمت اعلام نتایج کلیک کنید سپس اطلاعات پرونده خود را در قسمت تکمیل اطلاعات درج کنید تا وارد صفحه شخصی انتخاب رشته خود شوید و نتایج خود را مشاهده کنید. کلیه نتایج مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد توسط خود سایت دانشگاه آزاد و به صورت مستقل ارائه میشود.
بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه آزاد و بررسی مراحل و نکات آن
نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد
نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد با وجود ادغام کنکور سراسری و آزاد به صورت مجزا و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد منتشر میشود. نتیجه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای آن دسته از رشته هایی که تنها بر اساس کنکور پذیرش میشوند در مرحله اصلی همزمان با نتایج دانشگاه سراسری اعلام میشود. اما نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای مرحله تکمیل ظرفیت به این صورت است که در نیمه اول، تقریبا سه هفته پس از ثبت نام دانشجویان پذیرش شده یعنی در اواخر مهر ماه نتایج بر روی سایت قرار میگیرند.
در مورد تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نیز نتایج در نیمه دوم دی ماه اعلام میشوند و پذیرفته شدگان میتوانند از اول بهمن به دانشگاه بروند. در پایان با توجه به مراحل مختلف ثبت نام و تمدید مهلت ثبت نام، زمان اعلام نتایج اکثر اوقات با نوساناتی همراه است و بهتر است که داوطلبان از طریق مراکز مشاوره تحصیلی پیگیر اعلام نتایج دانشگاه آزاد باشند.
سوالات متداول
۱٫ چگونه میتوان به نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی پیدا کرد؟
داوطلبان باید به سایت رسمی دانشگاه آزاد مراجعه کنند و با وارد کردن کد پیگیری خود در قسمت اعلام نتایج، نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.
۲٫ نتیجه تکمیل ظرفیت در نیمه های اول و دوم چه زمانی خواهد بود؟
ثبت نام تکمیل ظرفیت نیمه اول اوایل مهر ماه میباشد و نتیجه آن نیز در اواخر مهر ماه اعلام خواهد شد. ثبت نام تکمیل ظرفیت نیمه دوم نیز معمولا اوایل دی ماه میباشد و نتیجه آن نیز در اواخر دی ماه اعلام میشود.
۳٫ آیا نتیجه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش قابل پیگیری است؟
با توجه به اینکه چند سال اخیر کنکور سراسری و آزاد ادغام شده است برخی فکر میکنند که نتیجه انتخاب رشته آزاد نیز توسط سازمان سنجش منتشر میشود اما اینگونه نمیباشد و نتایج انتخاب رشته توسط سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org منتشر میشود.
۴٫ چه افرادی میتوانند در تکمیل ظرفیت آزاد شرکت کنند؟
برای رشته هایی که دارای کنکور هستند افرادی که در نتیجه اول کنکور مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده اند میتوانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. برای رشته های بدون کنکور نیز افراد برای پذیرش در رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی ارزیابی میشوند و کلیه افراد دارای مدرک دیپلم متوانند شرکت کنند.
  نتایج نهایی دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام میشود؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه نتایج نهایی دانشگاه آزاد چه زمانی اعلام میشود؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۰:۱۸ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)