مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط پذیرش دانشگاه پیام نور

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۲
پذیرش دانشگاه پیام نور برای پذیرش بدون کنکور به صورت اینترنتی و غیر حضوری می باشد، پس از انجام مرحله اینترنتی پذیرفته شدگان باید جهت ارائه اصل مدارک به صورت حضوری به مرکز آموزشی مربوطه مراجعه کنند. پذیرش دانشگاه پیام نور در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و به صورت آزمون یا بدون کنکور می باشد، قابل توجه افرادی که ثبت نام دانشگاه پیام نور را انجام داده اند، تنها می توانند در یکی از رشته های بدون آزمون یا با آزمون ثبت نام کنند. شما باید به طور کامل و از طریق یک مشاوره تحصیلی از رشته های مختلف پیام نور اطلاعات کسب کنید، چرا که مقوله انتخاب رشته در دانشگاه هایی مانند پیام نور که می توان بدون کنکور هم ثبت نام کرد بسیار مهم است. لذا داوطلبان دانشگاه پیام نور می توانند از مرکز مشاوره تحصیلی آویژه استفاده کنند.
مهلت پذیرش دانشگاه پیام نور
مهلت پذیرش دانشگاه پیام نور برای هر دو نوع ثبت نام فرق دارد، ابتدا پذیرش دانشگاه پیام نور بدون کنکور را بررسی میکنیم. متقاضیان بهمن ماه می توانند از اول دی ماه اقدام به ثبت نام کنند و تا اوایل بهمن ماه به مدت یک هفته مهلت ثبت نام دانشگاه پیام نور را دارند. داوطلبان بهمن ماه باید ثبت نام خود را به صورت حضوری انجام بدهند.
داوطلبان ابتدا باید هزینه دانلود دفترچه ثبت نام انتخاب رشته را پرداخت کنند، سپس سوابق تحصیلی داوطلبان بررسی میشود و بر حسب آن پذیرش میشوند. داوطلبانی که برای ورودی مهر ماه قصد ادامه تحصیل دارند می توانند از اواخر اسفند ماه تا اوایل شهریور ماه جهت ثبت نام اقدام نمایند، متقاضیان مهر ماه باید به صورت اینترنتی ثبت نام خود را انجام دهند. این گروه نیز بر حسب نتیجه آزمون خود کد رشته های مورد علاقه را انتخاب میکنند، پس از بررسی های لازمه توسط سازمان سنجش پذیرش انجام میشود.
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه پیام نور
مشاوره پذیرش دانشگاه پیام نور
مشاوره پذیرش دانشگاه پیام نور در چه زمینه هایی می تواند دانشجویان را راهنمایی کند؟ یک مشاوره تحصیلی باید بتواند تمامی اطلاعاتی که جهت ثبت نام و ادامه تحصیل نیاز دارید را در اختیار شما بگذارد. مثلا مشاوره پذیرش دانشگاه پیام نور باید اطلاعات کامل در مورد زمان ثبت نام، مهلت ثبت نام پیام نور، انتخاب رشته و تمامی موارد دیگر را در اختیار شما بگذارد. علاوه بر این باید شما را از تمامی شرایط، قوانین و مدارک لازم جهت ثبت نام آگاه سازد.
نکته مهم دیگر که برای داوطلبان پیام نور ممکن است بسیار مهم باشد کلاس های درسی این دانشگاه می باشد. از آنجایی که منابع درسی دانشگاه پیام نور در تمامی دانشگاه های این مرکز یکسان است، لذا داوطلبان می توانند با آگاهی از منابع درسی واحدهای خود به صورت غیر حضوری نیز درس بخوانند. این نکته برای دانشجویان شاغل و یا متاهل بسیار مهم است.
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
شروع ثبت نام دانشگاه پیام نور
شروع ثبت نام دانشگاه پیام نور توسط سازمان سنجش اعلام می شود. همانطور که میدانید دانشگاه پیام نور در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو جذب میکند. علاوه بر این ثبت نام دانشگاه پیام نور به دو صورت با آزمون و یا بدون کنکور می باشد. دانشگاه پیام نور در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه ثبت نام دارد، شروع پذیرش دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر ماه در مرداد ماه و به صورت همزمان با انتخاب رشته انجام می شود. ورودی های بهمن ماه نیز از نیمه دوم دی ماه میتوانند جهت تکمیل ظرفیت اقدام نمایند. داوطلبان فراگیر نیز در آبان ماه و به صورت حضوری است. برای اطلاع دقیق از شروع ثبت نام پیام نور میتوانید از مشاوره پذیرش دانشگاه پیام نور و یا کانال اطلاع رسانی تلگرام این دانشگاه عضو شوید.
بیشتر بخوانید: با رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور آشنا شوید
شرایط پذیرش دانشگاه پیام نور
شرایط پذیرش دانشگاه پیام نور برای داوطلبان فراگیر این است که هر داوطلب با توجه به علاقه خود تنها می تواند در یک رشته شرکت کند. مورد دیگر شرایط پذیرش دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی به صورت با آزمون و بدون آزمون می باشد. با آزمون از طریق کنکور سراسری می باشد که پس از اعلام نتایج اولیه می توانند در مرداد ماه تا ۱۵۰ رشته جهت انتخاب رشته خود اقدام نمایند. برای رشته های بدون کنکور نیز در مرداد ماه و آبان ماه می توانند بدون نیاز به آزمون و بر حسب سوابق تحصیلی اقدام به انتخاب رشته نمایند، نکته مهم برای رشته های بدون کنکور این است که داوطلبان حتما باید دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی باشند.
ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد به صورت فراگیر در نیمه دوم مهر ماه انجام می شود. که میتوانید دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته را در سایت سازمان سنجش دانلود کنید. آزمون فراگیر نیز در اوایل دی ماه و به صورت سراسری میباشد، اعلام نتایج نیز در اواسط بهمن ماه می باشد.
بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام  پیام نور چگونه است
مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور
مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور تصویر از صفحه اول و سوم شناسنامه، تصویر مشخص و کامل از کارت ملی، شش قطعه عکس سه در چهار از دانشجوی متقاضی جهت ثبت نام لازم است. از دیگر مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور مدرکی است که وضعیت نظام وظیفه آقایان را مشخص کند، مانند کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت، گواهی مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی، گواهی اشتغال به کار و حکم کار گزینی ویژه ثبت نام کارمندان. برای ثبت نام حضوری نیز مدارکی که ذکر خواهیم کرد لازم است. اصل شناسنامه به همراه دو برگ کپی، اصل  کارت ملی و کپی، اصل و کپی گواهی دیپلم و گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی، اصل و یک برگ از ریز نمرات دوره دیپلم و پیش دانشگاهی، فرم تائیدیه حکم ایثارگری و.. نمونه هایی از مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری و غیر حضوری می باشند.
بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی
شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور
شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور مانند هر دانشگاه غیر دولتی شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغییر می باشد. شهریه ثابت که بر حسب سال ورود به دانشگاه و نوع رشته مشخص می شود و در طول تحصیل تغییری نمیکند. اما ممکن است سالانه درصدی افزایش پیدا کند. بخش دیگر شهریه ثبت نام دانشگاه پیام نور که شهریه متغییر است به واحد های ترمی بستگی دارد. اینکه در هر ترم چه تعداد واحد اخذ شده است؟ از واحدهای ترمی چه تعداد واحد تئوری یا عملی وجود دارد، واحدهای اختصاصی و عمومی عواملی هستند که در میزان شهریه تاثیر میگذارند .میزان شهریه رشته های با آزمون و بدون آزمون تفاوتی ندارد و یکسان است. علاوه بر شهریه دانشجویان پیام نور حق بیمه و خدمات نیز پرداخت میکنند.
سوالات متداول
۱٫ ثبت نام بدون کنکور، با آزمون و فراگیر پیام نور چه زمانی انجام می شود؟
زمان ثبت نام بدون کنکور، با آزمون و فراگیر پیام نور برای رشته های بدون کنکور مرداد ماه و آبان ماه می باشد. مقطع کارشناسی ارشد نیمه دوم مهر ماه، داوطلبان فراگیر اواسط بهمن ماه است.
۲٫ مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه پیام نور چیست؟
مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور شامل، تصویر، کپی و اصل کارت ملی، تصویر، کپی و اصل شناسنامه، تصویر کپی و اصل گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی برای ثبت نام اینترنتی و حضوری می باشد.
۳٫ شهریه دانشگاه پیام نور چه قدر است؟
شهریه دانشگاه پیام نور به صورت ثابت و متغییر است، ثابت بر حسب سال ورود و رشته می باشد. متغییر بر حسب تعداد واحدهای ترمی و نوع واحد ها می باشد.
  شرایط پذیرش دانشگاه پیام نور
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه شرایط پذیرش دانشگاه پیام نور
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۵:۴۰ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)