مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

چه شرایطی برای پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی نیاز است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۴٫۰
۰۱
پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی یکی از موضوعاتی است که میتواند به متقاضیان ورود به دانشگاه کمک کند تا راحت تر در رشته های دانشگاهی مشغول به تحصیل شوند. سال های گذشته شاهد تغییرات وسیعی در سیستم آموزشی کشور بوده ایم که امکان تحصیل در رشته های بدون کنکور یکی از مهم ترین این تغییرات بوده است. دانشگاه پیام نور یکی از اصلی ترین دانشگاه هایی است که رشته های بدون کنکور را ارائه داده است. باید به این نکته اشاره کنیم که این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دیگر مزیت هایی دارد که همین امر موجب شده است علاقه مندان و طرفداران خود را داشته باشد. برخی از مزیت های دانشگاه پیام نور به شرح زیر میباشد:
میزان شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه ها
اختیاری بودن حضور در کلاس های درس برای دانشجویان
معتبر بودن مدرک این دانشگاه و…
پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی
با توجه به مطالب گفته شده میتوان استنباط کرد که تحصیل در دانشگاه پیام نور برای بسیاری از افراد از جمله افراد شاغل بسیار مطلوب میباشد. همچنین نکته ی دیگر این است که تحصیل در هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی نیازمند داشتن شرایط و رعایت قوانین خاصی میباشد. این موضوع درباره ی پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی نیز صدق میکند. لذا داوطلبان باید از این قوانین و مقررات اطلاع کامل داشته باشند تا بتوانند راحت تر برای پذیرش و ثبت نام اقدام کنند. یکی از راه هایی که میتواند به متقاضیان کمک کند استفاده از مشاوره تحصیلی میباشد. داوطلبان میتوانند با مراجعه به مرکز مشاوره تحصیلی آویژه به پاسخ درست تمام سوالات خود در حیطه ی پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور، دست یابند. در ادامه ی این مقاله نیز سعی شده است اطلاعات مفیدی درباره پذیرش بدون کنکور ارائه شود.
بیشتر بخوانید: آشنایی با رشته های فنی مهندسی کارشناسی ارشد پیام نور
شرایط پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی
شرایط پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی یکی از موضوعات مهمی است که داوطلبان با سوالات مهمی درباره این موضوع مواجه هستند. همانطور که میدانید لازمه ی ورود به هر دانشگاه داشتن یکسری شرایط عمومی و یکسری شرایط اختصاصی مربوط به آن دانشگاه میباشد. شرایط عمومی لازم برای تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شامل عدم فساد اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، اعتقاد داشتن به دین اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی، نداشتن هیچگونه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران و… میباشد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها باید واجد تمام این شرایط باشند. علاوه بر این موارد از دیگر شرایط پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی میتوان به داشتن مدرک تحصیلی مورد تایید دانشگاه و سازمان سنجش اشاره کرد. این مدرک میتواند مدرک دیپلم نظام قدیم، دیپلم نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی باشد.
درباره ی افرادی که در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل کرده اند داشتن یکی از مدارک فوق برای تحصیل در رشته های بدون کنکور پیام نور الزامی میباشد. یکی دیگر از سوالاتی که برای داوطلبان مطرح است این است که آیا میتوانند در رشته های نامرتبط با مدرک تحصیلی دیپلمشان تحصیل کنند یا خیر؟ در پاسخ باید گفت بله، امکان تحصیل در رشته های نامرتبط با مدرک دیپلم  برای داوطلبان فراهم شده است. یکی از شرایط مهمی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد میباشد. برای تحصیل در دانشگاه پیام نور و تمام دانشگاه های کشور ارائه ی مدرک پایان خدمت و یا گواهی معافیت موقت و یا کارت معافیت دائم الزامی میباشد.
بیشتر بخوانید: با رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور آشنا شوید
ثبت نام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی
ثبت نام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی و چگونگی انجام مراحل ثبت نام از مهم ترین مراحلی است که داوطلبان با آن مواجه هستند. همانند سایر رشته های دانشگاهی برای قبولی در رشته های بدون کنکور باید ثبت نام های اولیه صورت گیرد. اولین قدم برای ثبت نام، همزمان با ثبت نام اولیه کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش میباشد که طی آن داوطلب بایستی تمایل خود را برای تحصیل در دانشگاه پیام نور اعلام کند و نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کند. بعد از اعلام نتایج کنکور دفترچه مربوط به رشته های بدون کنکور انتشار میابد که داوطلبان با مطالعه دقیق آن میتوانند رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنند. مرحله ی دیگر برای ثبت نام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم های مربوطه میباشد.
این فرم ها شامل اطلاعات تحصیلی داوطلب، اطلاعات شناسایی و نظام وظیفه و… میباشد. بعد از تکمیل این موارد امکان انتخاب رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای داوطلبان فراهم میاید. متقاضیان میتوانند تا صد رشته را انتخاب کنند. در پایان مراحل کد رهگیری در اختیار داوطلبان قرار میگیرد که باید این کد را برای مراحل بعدی نگه دارند.
بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی
رشته های پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی
رشته های پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی و اطلاع یافتن از لیست این رشته برای افرادی که میخواهند در رشته های بدون کنکور ادامه تحصیل دهند، امر بسیار مهمی میباشد. به طور کلی رشته های بدون کنکور دوره ی کارشناسی پیام نور برای پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان های خارجه مطرح شده است. رشته هایی که در گروه علوم تجربی ارائه شده اند شامل رشته های شیمی محض و کاربردی، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، آمار و کاربردها، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار و… میباشند. رشته هایی همچون مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی راه آهن، مهندسی پزشکی، مهندسی برق، مهندسی معماری، مهندسی نفت، مهندسی مواد و بسیاری رشته های پرطرفدار دیگر از جمله رشته های مربوط به گروه آزمایشی علوم ریاضی میباشند.
اگر بخواهیم برخی رشته های پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی مربوط به گروه آزمایشی علوم انسانی را نام ببریم باید به مواردی همچون جغرافیا، جامعه شناسی، تاریخ، روابط عمومی، حسابداری، ادیان و عرفان، زبان و ادبیات فارسی، حقوق، زبان و ادبیات عربی، مشاوره و… اشاره کنیم. رشته هایی که برای گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی ارائه شده است به ترتیب شامل: عکاسی، هنر اسلامی، ارتباط تصویری، صنایع دستی، طراحی پارچه و رشته های زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی و… میباشد.
بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور چگونه است
اعلام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی
اعلام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی موضوع دیگری است که سعی میکنیم به طرح و بررسی آن بپردازیم. پس از اتمام مراحل مربوط به ثبت نام در رشته های بدون کنکور پیام نور نوبت به بررسی اطلاعات داوطلبان میرسد. این بررسی از سوی سازمان سنجش و همچنین دانشگاه ها صورت میگیرد. همانطور که میدانید در دوره های بدون کنکور پذیرش دانشجویان تنها بر اساس سوابق تحصیلی میباشد. لذا افرادی که سوابق تحصیلی بهتری داشته باشند شانس بیشتری برای قبولی دارند. بعد از اتمام بررسی ها، اعلام پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی از سوی سازمان سنجش انجام میشود. داوطلبان میتوانند با در دست داشتن مدارک و اطلاعات ثبت نامی خود از جمله کد رهگیری، از پذیرش و یا عدم پذیرش خود در دانشگاه پیام نور اطلاع یابند.
بیشتر بخوانید: ثبت نام و قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور
مشاوره پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی
مشاوره پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی راهی است که میتواند مسیر قبولی در رشته های بدون کنکور کارشناسی پیام نور را برای داوطلبان هموار تر کند. اگر شما نیز داوطلب رشته های بدون کنکور باشید حتما با سوالات بسیاری مواجه شده اید. چه کسانی میتوانند در رشته های بدون کنکور پیام نور ادامه تحصیل دهند؟ آیا مدرک تحصیلی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور معتبر است؟ چگونه میتوان بدون کنکور در دانشگاه پیام نور تحصیل کرد؟ مراحل ثبت نام در این رشته ها چیست؟ این موارد تعداد کمی از سوالاتی است که ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده است. به همین خاطر استفاده از مشاوره پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی به داوطلبان توصیه میشود. چرا که این مشاوره پاسخ تمام این سوالات را در بر میگیرد و میتواند ابهامات داوطلبان را برطرف کند.
سوالات متداول
۱٫ شرایط لازم برای تحصیل در رشته های بدون کنکور پیام نور کدامند؟
داشتن مدرک تحصیلی دیپلم نظام جدید و یا قدیم، مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی از شرایط لازم برای پذیرش در رشته های بدون کنکور این دانشگاه است.
۲٫ لیست رشته های کارشناسی بدون کنکور پیام نور انسانی کدامند؟
رشته های بدون کنکور پیام نور مربوط به گروه آزمایشی علوم انسانی را نام ببریم باید به مواردی همچون جغرافیا، جامعه شناسی، تاریخ، روابط عمومی، حسابداری، ادیان و عرفان، زبان و ادبیات فارسی، حقوق و… اشاره کنیم.
۳٫ آیا برای داوطلبان امکان تحصیل در رشته های بدون کنکور نا مرتبط با مدرک دیپلم وجود دارد؟
در پاسخ باید گفت بله، امکان تحصیل در رشته های نامرتبط با مدرک دیپلم برای داوطلبان فراهم شده است.
  چه شرایطی برای پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی نیاز است؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه چه شرایطی برای پذیرش بدون کنکور پیام نور کارشناسی نیاز است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۲:۴۴ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)