مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

با رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور آشنا شوید

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
رشته های فنی مهندسی پیام نور از پر طرفدارترین رشته های ارائه شده در این دانشگاه هستند. تعداد زیادی از داوطلبان کنکور به دنبال قبولی در رشته های مهندسی هستند. در صورتیکه داوطلبان موفق به پذیرش در کنکور و دانشگاه های دولتی نشوند، دانشگاه پیام نور گزینه ی مناسبی است زیرا پذیرش دانشجو در این دانشگاه راحت تر است. به طور کلی این دانشگاه دو دسته رشته را ارائه میدهد. شامل رشته هایی که پذیرش در آن ها از طریق کنکور سراسری انجام میشود و رشته هایی که قبولی در آن ها نیازی به شرکت در کنکور ندارد و اصطلاحا رشته های بدون آزمون تلقی میشوند. این موضوع درباره ی رشته های فنی و مهندسی نیز صدق میکند. با توجه به اینکه تنوع رشته ها به خصوص رشته های فنی و مهندسی در این دانشگاه زیاد است لذا افراد میتوانند به راحتی در رشته های مورد علاقه خود پذیرش شوند.
رشته های فنی مهندسی پیام نور
سوالی که در اینجا برای اغلب داوطلبان مطرح است مربوط به اعتبار مدرک تحصیلی این دانشگاه است. در پاسخ به چنین سوالاتی باید گفت که این دانشگاه یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور میباشد و هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد. یکی از مزیت هایی که دانشگاه پیام نور به نسبت دیگر دانشگاه ها دارد مربوط به میزان شهریه دریافتی این دانشگاه است که نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار کمتر و معقول تر است. برخی سوالاتی که برای داوطلبان مطرح میشود اغلب درباره ی لیست مربوط به رشته های فنی مهندسی پیام نور، شهر ها و دانشگاه های ارائه دهنده ی این رشته ها میباشد که داوطلبان میتوانند با بهره گیری از مشاوره تحصیلی به پاسخ مناسب و درست برای این سوالات دست یابند. همچنین ما در ادامه ی این مقاله سعی میکنیم به دقت این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.
بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی
دانشگاه های رشته های فنی مهندسی پیام نور
دانشگاه های رشته های فنی مهندسی پیام نور برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه موضوع بسیار مهمی است. چرا که محل تحصیل یکی از پارامتر هایی است که داوطلبان همواره در نظر میگیرند. لذا زمانی که داوطلب رشته ی مورد نظر خود را مشخص کند بهتر است به دنبال بهترین و نزدیک ترین دانشگاه پیام نور به محل زندگیش بگردد. در این صورت از هزینه های اضافی مانند هزینه خوابگاه و رفت و آمد و… جلوگیری میشود. با توجه به اینکه واحد های دانشگاهی پیام نور در هر شهر و حتی شهرستانی در حال فعالیت میباشند این موضوع برای داوطلبان راحت تر شده است و داوطلب میتواند از بین تعداد زیادی از دانشگاه های رشته های فنی مهندسی پیام نور بهترین و متناسب ترین گزینه را انتخاب کند.
به طور کلی در هر استانی یک واحد دانشگاهی پیام نور وجود دارد. همچنین در اغلب شهرستان ها نیز دانشگاه پیام نور دایر است. این دانشگاه ها متناسب با رشته هایی که ارائه میدهند دانشجو میپذیرند. اگر بخواهیم برخی از این دانشگاه ها را که رشته های فنی و مهندسی را ارائه میدهند، نام ببریم باید به مواردی همچون دانشگاه پیام نور واحد یزد، دانشگاه پیام نور واحد همدان، دانشگاه پیام نور اردبیل واحد پارس آباد، دانشگاه پیام نور اصفهان واحد اصفهان، پیام نور اصفهان واحد زرین شهر، پیام نور اصفهان واحد سمیرم، دانشگاه پیام نور استان خوزستان مرکز اهواز و بسیاری موارد دیگر اشاره کنیم.
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
شهرهای رشته های فنی مهندسی پیام نور
شهرهای رشته های فنی مهندسی پیام نور موضوعی است که مورد توجه داوطلبان میباشد. چرا که اغلب داوطلبان سعی میکنند شهر محل زندگی خود را برای تحصیل انتخاب کنند. نکته ی قابل توجه درباره ی شهرهای رشته های فنی مهندسی پیام نور این است که این دانشگاه در اکثر شهر ها و شهرستان های کشور واحد هایی را دایر کرده است که هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان در این مراکز تحصیل میکنند. برخی از شهرهایی که رشته های فنی مهندسی را ارائه میدهند شامل دانشگاه پیام نور استان بوشهر واحد های بندر گناوه، جم، بند دیلم و… دانشگاه پیام نور تهران واحد ورامین، دماوند، پرند و بسیاری شهر های دیگر میباشند.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
ثبت نام رشته های فنی مهندسی پیام نور
ثبت نام رشته های فنی مهندسی پیام نور مرحله ی مهمی است که داوطلبان این رشته ها با آن مواجه هستند. به طور کلی ثبت نام در رشته های پیام نور از چند مرحله ی مختلف تشکیل شده است که به شرح و بررسی این مراحل میپردازیم. در مرحله ی اول که همزمان با آغاز ثبت نام کنکور در سایت سازمان سنجش میباشد داوطلبان باید درخواست خود را برای تحصیل در دانشگاه های پیام نور به ثبت برسانند. این مرحله با خرید کارت اعتباری انجام میشود. بعد از پایان این مرحله و برگزاری و اعلام نتایج کنکور، نتایج مربوط به افراد مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور نیز اعلام میگردد. البته جای هیچ نگرانی نیست چرا که افرادی که مجاز به انتخاب رشته نشوند میتوانند از بین رشته های بدون کنکور این دانشگاه انتخاب رشته کنند. برای این کار نیز مراجعه به سایت سازمان سنجش الزامی است.
داوطلبان رشته های فنی مهندسی
داوطلبان رشته های فنی مهندسی باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعاتی مثل شماره شناسنامه، آدرس، معدل دوره متوسطه و یا دوره ی کاردانی و… را ارائه دهند. علاوه بر این داوطلب باید کد مربوط به رشته و دانشگاه پیام نور مورد نظر خود را که از دفترچه انتخاب رشته استخراج کرده است در سایت سازمان سنجش به ثبت برسانند. سازمان سنجش و آموزش کشور و دانشگاه های مربوطه با بررسی مدارک و سوابق تحصیلی افراد نتیجه گیری نهایی را برای پذیرش و یا عدم پذیرش داوطلب انجام میدهند. مرحله ی دیگر مربوط به ثبت نام رشته های فنی مهندسی پیام نور زمانی آغاز میشود که نتایج نهایی اعلام شده باشد. در این مرحله داوطلبان باید مدارک درخواستی دانشگاه را که عمدتا شامل مدرک تحصیلی دوره متوسطه، مدرک معافیت و یا پایان خدمت سربازی و… میباشد به دانشگاه ارائه دهند و ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
ظرفیت رشته های فنی مهندسی پیام نور
ظرفیت رشته های فنی مهندسی پیام نور از موضوعاتی است که داوطلبان باید در نظر داشته باشند. چرا که یکی از مهم ترین پارامتر هایی که بر روی قبولی داوطلبان در رشته های فنی و مهندسی پیام نور اثر میگذارد همین ظرفیت ها میباشد. هر دانشگاهی با توجه به نیاز سالانه خود و همچنین امکانات و تجهیزات خود از بین داوطلبان، دانشجو میپذیرد. درباره ی ظرفیت رشته های فنی مهندسی پیام نور نیز محدودیت هایی وجود دارد. دانشگاه ها با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند این ظرفیت ها را مشخص میکنند. لذا وقتی فردی اقدام به انتخاب رشته و دانشگاه میکند باید ظرفیت هر رشته را نیز در نظر بگیرد. به طور کلی احتمال قبولی داوطلبان در رشته های با ظرفیت های بالاتر، بیشتر است. پس میتوان چنین نتیجه گرفت که ظرفیت پذیرش برای هر رشته و واحد دانشگاهی با رشته های دیگر فنی و مهندسی فرق میکند.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور
لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور توسط هر دانشگاه به سازمان سنجش اعلام میگردد و این دانشگاه نیز این لیست را در قالب دفترچه انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار میدهد. این لیست برای رشته های بدون کنکور و با کنکور کمی متفاوت است. داوطلبان میتوانند با توجه به علایق و نکات مورد نظر خود از بین این لیست انتخاب رشته کنند. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه به بررسی رشته هایی که در این لیست قرار دارند، میپردازیم. از مهم ترین رشته هایی که در لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور مربوط به رشته های بدون آزمون به چشم میخورد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
علوم کامپیوتر
مهندسی برق
مهندسی صنایع
مهندسی کامپیوتر
مهندسی معماری
مهندسی عمران
فیزیک
علوم و مهندسی آب
ریاضیات و کاربردها
مهندسی مکانیک
آمار
مهندسی شیمی
مهندسی شهرسازی
مهندسی مواد و متالوژِی
مهندسی مدیریت پروژه و…
لازم به تذکر است که این رشته ها در همه ی دانشگاه های پیام نور ارائه نمیشوند و هر دانشگاه تنها برخی از این رشته ها را در لیست رشته های خود دارد. داوطلبان باید به فراخور وضعیت خود و رشته ی مورد علاقه ی خود بهترین دانشگاه را انتخاب کنند. علاوه بر این موارد رشته هایی که در لیست رشته های با آزمون قرار دارند شامل، مهندسی پزشکی، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی نقشه کشی، مهندسی نفت، مهندسی پلیمر و… میباشد.
داوطلبان میتوانند با بهره گیری از خدمات مراکز مشاوره تحصیلی ابهامات خود درباره ی لیست رشته ها را رفع کنند. مرکز مشاوره تحصیلی آویژه نیز میتواند شما را در این راهی همراهی کند و خدمات متنوعی در حیطه ی رشته های فنی و مهندسی پیام نور به شما عزیزان ارائه دهد.
سوالات متداول
۱٫ پذیرش در رشته های فنی مهندسی پیام نور چگونه است؟
پذیرش در این رشته ها به دو شکل است. شامل رشته هایی که پذیرش در آن ها از طریق کنکور انجام میشود و رشته هایی که قبولی در آن ها نیازی به شرکت در کنکور ندارد و اصطلاحا رشته های بدون آزمون تلقی میشوند.
۲٫ لیست رشته های فنی مهندسی پیام نور کدام است؟
علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی عمران، فیزیک، علوم و مهندسی آب، ریاضیات و کاربردها، مهندسی مکانیک، آمار، مهندسی شیمی از جمله این رشته ها هستند.
۳٫ دانشگاه های رشته های فنی مهندسی پیام نور کدامند؟
به طور کلی در هر استانی یک واحد دانشگاهی پیام نور وجود دارد. همچنین در اغلب شهرستان ها نیز دانشگاه پیام نور دایر است. این دانشگاه ها متناسب با رشته هایی که ارائه میدهند دانشجو میپذیرند.
  با رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور آشنا شوید
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه با رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور آشنا شوید
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۸:۵۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)