مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مشاوره انتخاب رشته ارشد

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
مشاوره انتخاب رشته ارشد نکته بسیار مهمی است که تمامی داوطلبان این مقطع تحصیلی باید به آن توجه کنند، از آنجایی که مقطع کارشناسی ارشد به اندازه کنکور کارشناسی یک پارچه و همگانی نیست، لذا از قواعد و قوانین بیشتری برخوردار است، با توجه به اینکه مقطع کارشناسی ارشد مسیر تخصصی تری در سیکل تحصیلی افراد می باشد، به همین خاطر در انتخاب این مورد وجود یک مشاوره انتخاب رشته ارشد بسیار اهمیت دارد، مشاوره تحصیلی که از تمامی شرایط و نکات مهم کنکور و انتخاب رشته مطلع باشد. انتخاب رشته و کنکور ارشد مانند کنکور رشته های کارشناسی یک پارچه نیست و تفکیک ها و محدودیت های خاصی دارد، عموما مشاوران برای آشنایی با آزمون، سطح سوالات، و خود آزمایی به دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی توصیه میکنند در کنکور ارشد به صورت آزمایشی شرکت نمایند. مرکز مشاوره تحصیلی آویژه می تواند راهنمای خوبی برای دانشجویان باشد.
مشاوره تلفنی انتخاب رشته ارشد
مشاوره تلفنی انتخاب رشته ارشد می تواند بهترین گزینه مشاوره انتخاب رشته ارشد باشد، به دلیل اینکه معمولا بیشتر افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند شاغل هستند. وضعیت تاهل و مشغله های دیگری که باعث میشود فرصت رفتن به مشاوره حضوری را نداشته باشند، از طرفی مشاوره تلفنی انتخاب رشته ارشد محدودیت مکانی ندارد و بازه زمانی بیشتری نیز در حال خدمت رسانی به داوطلبان می باشد. افرادی که نقاط محروم کشور به مشاوره تحصیلی دسترسی ندارند، هزینه های بالای مشاوره، کمبود زمان و دغدغه های دیگری مشاوره تلفنی انتخاب رشته را به گزینه مناسبی جهت هدایت تحصیلی داوطلبان تبدیل کرده است. لذا داوطلبان می توانند با هزینه پایین تر و در آرامش خاطر بیشتری به مشاوره، تجزیه و تحلیل رشته های مختلف و مورد علاقه خود بپردازند، مشاوران نیز استرس کمتری داشته و با تمرکز بیشتری به راهنمایی داوطلبان می پردازند.
بیشتر بخوانید: ثبت نام و قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه پیام نور
شرایط انتخاب رشته ارشد
شرایط انتخاب رشته ارشد شامل قواعد و قوانین خاصی است که جهت پذیرش دانشجویان لازم است. پس از اعلام نتایج اولیه دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش قرار میگیرد. از شرایط انتخاب رشته ارشد این است که داوطلب مجاز به انتخاب رشته باشد و با توجه به رتبه خود بتواند رشته های مورد نظر را انتخاب کند. پس از قرار دادن دفترچه راهنما در سایت داوطلبان باید آن را دانلود کرده و پس از مطالعه دقیق آن کد رشته های خود را اولویت بندی کنند، قابل توجه داوطلبان که هر دانشجو تنها مجاز به انتخاب صد کد رشته می باشد.
لذا باید در چیدمان و اولویت بندی خود نهایت دقت را به خرج دهید. نکته دیگر اینکه داوطلبانی که جهت رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی اقدام نکرده اند در صورتی که رتبه آن ها مجاز باشد می توانند از طریق سایت سنجش و پرداخت هزینه مورد نظر به انتخاب رشته این دانشگاه ها بپردازند.
بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
نکات مهم انتخاب رشته ارشد
نکات مهم انتخاب رشته ارشد شامل مواردی از قبیل توجه به مجاز بودن رتبه جهت انتخاب رشته، اقدام از طریق سایت انتخاب رشته ارشد، دانلود دفترچه انتخاب رشته از جمله نکات مهم انتخاب رشته ارشد می باشند، عوامل دیگری مانند انتخاب رشته هایی که با سابقه تحصیلی، آینده شغلی، استعداد و علاقه شما سازگار باشد. محل تحصیل و فارغ التحصیل شدن در یک رشته خوب در مقطع کارشناسی ارشد بسیار مهم است، از آنجایی که داوطلبان در مقطع ارشد با انگیزه و هدف خاصی تلاش میکنند، اکثرا به دنبال تخصص و هدف تحصیلی خاصی هستند. لذا تحصیل و اخذ مدرک از یک مرکز دانشگاهی معتبر می تواند در رزومه تحصیلی و آینده شغلی و حرفه ای دانشجو تاثیر چشم گیری داشته باشد. اینها از نکات مهم انتخاب رشته ارشد می باشند.
بیشتر بخوانید: اعلام نتایج دانشگاه سراسری
مهلت انتخاب رشته ارشد
مهلت انتخاب رشته ارشد به طور دقیق از طرف سازمان سنجش اعلام میشود، داوطلبان نیز باید طی زمان مقرر از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به انتخاب رشته نمایند، طبق روال هر ساله مهلت انتخاب رشته ارشد معمولا پنج روز می باشد. دانشجویان باید طی این مدت دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود کنند و طبق مندرجات ذکر شده در این دفترچه و با راهنمایی های یک مشاور ماهر و نیز آگاهی و خودشناسی کامل به تعیین رشته بپردازند. چهار نکته مهم در انتخاب رشته عبارتند از : علاقه، دانشگاه، مسیر و هزینه های تحصیلی که باید به آن ها در کنار موارد دیگر توجه کرد.
مهلت انتخاب رشته ارشد هر ساله توسط سازمان سنجش ۲ الی۳ روز تمدید می شود، این فرصت ویژه مناسب افرادی است که در مدت مقرر توانسته اند جهت انتخاب رشته خود اقدام نمایند. یا افرادی که در اولویت، حذف و یا اضافه رشته های انتخاب خود میخواهند تغییراتی انجام دهند.
بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد
زمان انتخاب رشته ارشد
زمان انتخاب رشته ارشد بعد از اعلام نتایج اولیه و توسط سازمان سنجش اعلام میشود. داوطلبان کنکور ارشد در آذر ماه ثبت نام میکنند و در اردیبهشت ماه آزمون برگزار می شود. پس از اعلام نتایج کنکور در اواسط تیر ماه زمان انتخاب رشته برای دانشجویان آغاز می شود. داوطلبان باید طی زمان مقرر با دید باز و شناخت کامل از رشته های دلخواه خود مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.
معمولاً زمان انتخاب رشته ارشد پنج روز می باشد، اما همان طور که گفته شد، هر ساله سازمان سنجش بین ۲ الی ۳ روز مهلت را تمدید میکند. این فرصت برای داوطلبانی که در زمان مقرر موفق به انتخاب رشته نشده اند بسیار مناسب است. اما لازم است بدانید که دیگر این مهلت تمدید نخواهد شد. پس باید فرایند انتخاب رشته خود را تکمیل نموده و آن را ثبت نمایند. شما می توانید برای به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد زمان ثبت نام، زمان آزمون ارشد، زمان انتخاب رشته، مهلت انتخاب رشته، اعلام نتایج، نحوه انتخاب رشته، آشنایی با رشته های مختلف،  سطح آزمون ها، منابع مهم کنکوری و هر مبحثی که با کنکور و انتخاب رشته مرتبط است، با مشاوره انتخاب رشته مشورت کرده و به پاسخ های جامع و دقیق در زمینه تمامی سوالات خود برسید.
بیشتر بخوانید: مشاوره کنکور کارشناسی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد با توجه به سایت سازمان سنجش از ۱۹ تیر ماه تا ۲۳ تیر ماه می باشد. در این زمان داوطلبان باید جهت تکمیل مراحل انتخاب رشته خود اقدام نمایند، داوطلبان انتخاب رشته کارشناسی ارشد مجاز به ثبت صد کد رشته می باشند، و گزینش نهایی انتخاب رشته هشتاد درصد بر حسب نمره کسب شده در آزمون و بیست درصد بر حسب سوابق تحصیلی دوره کارشناسی می باشد. انتخاب رشته ارشد در رزومه تحصیلی و آینده شغلی دانشجویان تاثیر فراوانی دارد، لذا در این مرحله باید به نکات خاصی توجه داشت. مثلا شناخت گرایش های مختلف رشته ها و تفاوت آن ها، ظرفیت هر رشته و دانشگاه ارائه دهنده آن، استفاده از سهمیه هایی که به فرد تعلق میگیرد و بسیاری از موارد مهم دیگر که باید دقت کرد.
سوالات متداول
۱٫ فواید مشاوره انتخاب رشته چیست؟
فواید مشاوره انتخاب رشته آگاه سازی و برنامه ریزی برای داوطلبانی است که شناخت و مهارت کافی در مورد رشته های مختلف، شرایط قبولی، انتخاب رشته و اولویت بندی و.. ندارند.
۲٫ نکات مهم انتخاب رشته چیست؟
نکات مهم انتخاب رشته شامل، شناخت گرایش ها، ظرفیت دانشگاه ها، اولویت بندی، خودشناسی و کشف علایق و استعداد افراد و چیدمان تکنیکی و اصولی انتخاب رشته است.
۳٫ خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه چیست؟
مرکز مشاوره تحصیلی آویژه شامل کادری مجرب از افراد متخصص و ماهر در زمینه کنکور و انتخاب رشته می باشد، این مرکز شما را در تمامی مسائل مرتب به مراحل کنکور راهنمایی خواهد کرد..
  مشاوره انتخاب رشته ارشد
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته ارشد
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۴:۳۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)