مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

اعلام نتایج دانشگاه سراسری

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
نتایج دانشگاه سراسری طی چند مرحله و برای پذیرش های مختلف اعلام خواهد شد. دانشگاه سراسری شامل دانشگاه های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور میباشد. این دانشگاه ها ممکن است در دو نیمه از سال یعنی در مهر ماه و بهمن ماه پذیرش داشته باشند. از طرفی مسئله تکمیل ظرفیت این دانشگاه ها چه در مورد رشته های دارای کنکور و چه رشته های بدون کنکور مطرح است. پس نتایج دانشگاه سراسری در وضعیت های مختلفی قابل بررسی است. از این رو شما میتوانید با توجه به وضعیت داوطلبی خود و اینکه متقاضی چه دانشگاهی، در چه مقطعی و در چه نیمه ای هستید به کمک مشاوره تحصیلی زمان اعلام نتایج را مطلع شوید. مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه میتواند در کوتاه ترین زمان اطلاعت جامع و دقیقی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهد.
اعلام نتایج دانشگاه سراسری
اعلام نتایج دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh. org میباشد. داوطلبانی که میخواهند نتایج دانشگاه سراسری را مشاهده کنند میتوانند با مراجعه به سایت و رفتن به قسمت اعلام نتایج، اطلاعات داوطلبی خود ( کد پیگیری که بر روی کارت ورود به جلسه درج شده است ) را وارد کنند و نتایج را مشاهده کنند. اعلام نتایج دانشگاه سراسری در دو نوبت میباشد. نوبت اول مربوط به اعلام نتایج اولیه کنکور یا همان کارنامه است و تراز و رتبه دانشجو مشخص میشود و مرحله دوم مربوط به نتایج انتخاب رشته داوطلب میباشد که مشخص کننده رشته محل پذیرش شده داوطلب است. معمولا دو الی سه هفته پس از نتایج اولیه، نتایج نهایی مشخص میشوند. که برای کنکور اصلی کارشناسی و کارشناسی ارشد تقریبا اواسط شهریور ماه است. داوطلبان میتوانند به کمک مشاوره تحصیلی یا مراجعه به سایت سازمان سنجش از تاریخ دقیق اعلام نتایج با خبر شوند.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
زمان نتایج دانشگاه سراسری
زمان نتایج دانشگاه سراسری برای کنکور اصلی معمولا اواسط مرداد ماه میباشد. البته این زمان مربوط به مرحله اول اعلام نتایج دانشگاه سراسری میباشد که رتبه داوطلبان مشخص خواهد شد. زمان نتایج دانشگاه سراسری را دقیقا مشخص کرد اما معمولا یک ماه پس از برگزاری جلسه کنکور است. مرحله که مربوط به نتیجه انتخاب رشته داوطلبان است معمولا در نیمه دوم شهریور ماه میباشد. در مورد نتایج ارشد سراسری نیز در نیمه دوم شهریور ماه نتیجه انتخاب رشته اعلام خواهد شد. با اینکه اعلام نتایج در هر مقطع و مرحله ای همیشه با نوساناتی همراه بوده، بهتر است به کمک مشاوره تحصیلی پیگیر زمان دقیق اعلام نتایج باشید.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری
اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری مربوط به دانشگاه هایی میباشد که در برخی رشته ها بدون کنکور دانشجو میپذیرند. طبق آخرین آمار تنها ۱۵% از کلیه رشته های دانشگاهی وابسته به کنکور هستند و ۸۵% دیگر در دانشگاه های مختلف همچون علمی کاربردی، پیام نور، آزاد و… بدون کنکور نیز قابل پذیرش هستند. از میان دانشگاه های سراسری دانشگاه پیام نور بدون کنکور در بسیاری از رشته ها طی نیمه مهر ماه و بهمن ها دانشجو میپذیرد.
اعلام نتیجه برای این رشته ها ممکن است با زمان نتایج دانشگاه سراسری متفاوت باشد و به صورت مستقل از طریق خود سایت دانشگاه پیام نور منتشر شود. اما به طور کلی زمان اعلام نتایج رشته های بدون کنکور سراسری در نیمه اول شهریور ماه و در نیمه دوم بهمن ماه میباشد. البته در صورتی که مسئله تکمیل ظرفیت باشد زمان آن به طور معمول اواخر مهر ماه میباشد. نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که پذیرش در رشته های بدون کنکور تنها بر اساس سوابق تحصیلی میباشد و ملاک ارزیابی ثبت نام کنندگان معدل آن ها میباشد. به این صورت که از میان دو داوطلب برای یک رشته فردی پذیرش خواهد شد که معدل دیپلم او بهتر باشد.
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری برای برخی از داوطلبان که در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده اند یا علاقه ای به رشته محل پذیرفته شده خود ندارند بسیار مهم تر از نتایج کنکور اصلی میباشد. چرا که این آخرین فرصت برای پذیرش در رشته مورد علاقه خواهد بود. نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری معمولا یک تا دو هفته پس از ثبت نام تکمیل ظرفیت توسط سایت سازمان سنجش اعلام میشود یعنی همزمان با اواخر مهر ماه میباشد.
داوطلبان میتوانند در منو تکمیل ظرفیت سایت سازمان سنجش نتیجه تکمیل ظریف خود را مشاهده کنند. اما مسئله اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ممکن است برای تکمیل ظرفیت توسط سازمان سنجش منتشر نشود. برای مثال دانشگاه پیام نور در اکثر رشته های خود بدون کنکور دانشجو میپذیرد و در مورد این رشته ها ممکن است اعلام نتایج توسط سایت خود مرکز آموزشی باشد و به صورت مجزا منتشر شود. در این موارد داوطلب باید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کند و در صورت پذیرش، به صورت حضوری به واحد مورد نظر مراجعه کند و دیگر مراحل ثبت نام را به حضوری انجام دهد.
بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد
نتایج نهایی دانشگاه سراسری
نتایج نهایی دانشگاه سراسری در واقع همان نتیجه انتخاب رشته داوطلبان میباشد که دو تا سه هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص میشود. نتیجه تمامی دانشگاه های سراسری توسط سازمان سنجش و در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد. از آن جایی که زمان بسیار دقیقی برای اعلام نتایج نهایی دانشگاه سراسری مشخص نشده است و هر سال ممکن است چند روز زود تر یا دیرتر برگزار شود از این رو بهتر است داوطلبان به کمک مراکز مشاوره تحصیلی پیگیر زمان دقیق اعلام نتایج باشند. البته این مسائل مربوط به رشته های دارای کنکور است و در مورد رشته هایی که بدون کنکور نیز پذیرش دارند اعلام نتایج ممکن است از طرف سازمان سنجش نباشد و توسط خود مرکز آموزشی منتشر شود که البته زمان آن احتمالا تفاوت چندانی با نتایج سراسری نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری
نتایج انتخاب رشته دانشگاه سراسری
نتایج انتخاب رشته دانشگاه سراسری همان اعلام نتیجه نهایی خواهد بود که در آن نام رشته محلی که داوطلب در آن پذیرش شده است مشخص خواهد شد. البته نتیجه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری نیز مطرح است اما به طور کل نمیتوان آن را جز مراحل اصلی اعلام نتایج کنکور اولیه دانست. نتایج انتخاب رشته دانشگاه سراسری برای تمام دانشگاه ها ( روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خود گردان ) همزمان و از طریق سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org خواهد بود.
نتیجه انتخاب رشته در نیمه دوم شهریور ماه منتشر خواهد شد و پذیرفته شدگان در این مرحله باید پس از ثبت مراحل اینترنتی، برای طی دیگر مراحل ثبت نام به صورت حضوری به واحد آموزشی پذیرفته شده مراجعه کنند. داوطلبان تکمیل ظرفیت نیز باید منتظر انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت از طرف سازمان باشند. البته راه دیگری مانند ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری نیز برای وجود دارد.
سوالات متداول
۱٫ نتیجه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری چه زمانی اعلام میشود؟
نتیجه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری معمولا اواخر مهر ماه اعلام میشود اما زمان دقیق آن مشخص نمیباشد.
۲٫ آیا اعلام نتایج رشته های بدون کنکور سراسری توسط سازمان سنجش است؟
باید گفت که ممکن است نتایج بدون کنکور نیز توسط سایت سنجش منتشر شوند اما عموما توسط سایت خود مرکز آموزشی پذیرنده، منتشر و قابل پیگیری هستند.
۳٫ داوطلبان از چه طرقی میتوانند نتایج انتخاب رشته را مشاهده کنند؟
داوطلبان میتوانند به سایت سازمان سنجش قسمت اعلام نتایج مراجعه کنند و در منوی موجود، اطلاعات پرونده خود را وارد کنند و نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.
  اعلام نتایج دانشگاه سراسری
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه اعلام نتایج دانشگاه سراسری
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۰:۱۳ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)