مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

لیست رشته های بدون کنکور هنر

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
رشته های بدون کنکور هنر در حال حاضر تعداد زیادی از رشته های گروه آزمایشی هنر را تشکیل میدهند . در سال های اخیر سازمان سنجش برای حذف کنکور سراسری گام هایی برداشته است . از جمله آنها میتوان به حذف کنکور برای برخی رشته ها اشاره کرد . رشته های بدون کنکور هنر نیز از آن دسته رشته ها هستند . درواقع داوطلبان میتوانند بدون نیاز به شرکت در آزمون سراسری در رشته های بدون کنکور هنر پذیرفته شوند . رشته های بدون کنکور هنر طرفداران خاص خود را دارد که میتوانند به راحتی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند . از جمله رشته های بدون کنکور هنر میتوان به رشته های صنایع دستی ، هنر های اسلامی ، هنرهای صناعی و … اشاره کرد .
رشته های بدون کنکور هنر
دانشگاه های مختلف اعم از دانشگاه آزاد ، علمی کاربردی ، پیام نور و دانشگاه های دولتی از بین متقاضیان این رشته ها دانشجو میپذیرند . این امر باعث شده است که داوطلبان با خیالی آسوده تر انتخاب رشته کنند ، چرا که انتخاب های بیشتری خواهند داشت .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور
لیست رشته های بدون کنکور هنر
لیست رشته های بدون کنکور هنر بر اساس نیاز دانشگاه ها به پذیرش دانشجو در هر رشته ، توسط همان دانشگاه به سازمان سنجش منتقل میشود و از طریق این سازمان در اختیار داوطلبان علاقه مند به رشته های هنر قرار میگیرد . درواقع ممکن است لیست رشته های بدون کنکور هنر هر دانشگاه متفاوت از دانشگاه های دیگر باشد . پس از اعلام مهلت انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش لیست رشته های بدون کنکور هنر در دفترچه ی انتخاب رشته مربوط به رشته های بدون کنکور هنر و سایرگروه های آزمایشی کاملا قید شده است .
برای اینکه داوطلبان از شرح این رشته های بدون کنکور هنر اطلاع یابند برخی از این رشته ها و دانشگاه های پذیرنده دانشجو در این رشته در این متن آورده شده است . برخی از رشته ها مندرج در لیست رشته  های بدون کنکور هنر در دفترچه انتخاب رشته سال جاری به شرح زیر میباشد : فرش ، صنایع دستی ، هنر اسلامی ، مرمت آثار تاریخی ، هنرهای صناعی ، مرمت بناهای تاریخی ، باستان شناسی ، طراحی لباس ، طراحی صنعتی و … لازم به ذکر است که پذیرفته شدگان بر اساس دوره تحصیلی که در ان ادامه تحصیل دهند ، مدرک کاردانی و یا کارشناسی دریافت میکنند .
بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور زبان
رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد
رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد دانشجو میپذیرد . دانشگاه آزاد چندین سال است که بدون کنکور از بین داوطلبانی که تمایل دارند دوره های تحصیلی بالاتر خود را در این دانشگاه بگذرانند دانشجو میپذیرد . برای علاقه مندان به کسب مهارت ها و دانش آکادمیک در حوزه هنر رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد راه مناسبی میباشد چرا که درصد احتمال قبولی بالا میباشد . همانطور که میدانید دانشگاه آزاد از بین فارغ التحصیلان دیپلم در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو میپذیرد . رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته شامل رشته های گرافیک ، هنرهای تجسمی – نقاشی ، فیلمسازی – کمک کارگردانی ، طراحی لباس ، تئاتر – ادبیات نمایشی ، طراحی و دوخت ،فیلمسازی – عکاسی و فیلمبرداری ، و… میباشد .
در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد نیز لیست رشته های بدون کنکور هنر به این شرح میباشد : کارشناسی حرفه ای گرافیک – تصویر سازی ، هنرهای تجسمی – نقاشی ، ارتباط تصویری ، کارشناسی حرفه ای طراحی و تکنولوژی دوخت ، کارشناس حرفه ای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور زبان
رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری
رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری برای داوطلبانی که از پس هزینه های دانشگاه های غیر دولتی بر نمیایند  ، گزینه ی مناسبی میباشد . لذا اعلام پذیرش دانشجو در رشته های بدون کنکور و در دانشگاه سراسری از سوی سازمان سنجش امکان تقسیم عادلانه تر تسهیلات  و امکانات دانشگاه ها را فراهم آورده است . از آنجا یی که پذیرش در رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری براساس معدل دوره متوسطه صورت میگیرد تلاشهای هر فرد در دوره متوسطه زمینه پذیرش راحت تر در  دانشگاه را فراهم میکند . البته پذیرش دانشجو به شرایط متعدد دیگری نیز بستگی دارد ؛ از جمله آنها میتوان به ظرفیت پذیرش هر دانشگاه اشاره کرد . نکته ی دیگری که داوطلبان باید بدانند این است که رقابت بر سر رشته ها و همچنین دانشگاه های برتر کشور هنوز به قوت خود و از طریق کنکور سراسری پابرجا میباشد .
رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری در این دوره از کنکور شامل رشته های ؛ فرش ، هنرهای صناعی ، صنایع دستی ، طراحی صنعتی ، فرش ، نقاشی ، هنرهای اسلامی ، بازیگری ، تلویزیون و هنرهای دیجیتال ، طراحی لباس ، ارتباط تصویری ، بازیگری ، سینما ، نوازندگی موسیقی ایرانی ، مرمت بناهای تاریخی ، صنایع دستی ، طراحی و ساخت طلا و جواهر و عکاسی میباشند . داوطلبان باید توجه نمایند که در این بین لیست رشته های مربوط به دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور و علمی کاربردی نیز مطرح شده است . لذا باید به نام دانشگاه ، کد رشته و نوع دوره ی تحصیلی توجه داشته باشند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور انسانی
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری با توجه به تغییرات جدید کنکور پس از اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر آغاز انتخاب رشته ، در دفترچه جداگانه منتشر شده است . از جمله شرایط لازم مطرح شده میتوان به شرایط اختصاصی و شرایط عمومی اشاره کرد که در اینجا به طرح این شرایط میپردازیم : داوطلبان باید به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی  کشور ایمان داشته باشند ، عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران ، عدم اعتیاد و عدم فساد اخلاقی . همچنین داوطلبان مرد باید مدرک پایان خدمت سربازی و یا معافیت به شکل دائم یا موقت داشته باشند ، و به طور کلی منعی از نظر مقررات نظام وظیفه عمومی وجود نداشته باشد .
اما یکی از مهمترین واصلی ترین شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری که بسیار درباره آن بحث شده است ، معدل و مدرک دیپلم میباشد . داوطلبان برای پذیرش در رشته های بدون کنکور هنر ملزم به داشتن یکی از مدارک زیر میباشند : دیپلم نظام آموزشی جدید ، دیپلم متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم ، مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان دوره سالی واحدی ، مدرک کاردانی به جای مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان دوره های فنی حرفه ای و یا کاردانش . داوطلبان باید واجد تمام شرایط ذکر شده باشند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام لیست رشته ها ی بدون کنکور تجربی
مشاوره تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور ، موفقیت در کنکور و …
در سال های گذشته کنکور برای ورود به دانشگاه سد بزرگ و گاه غیر قابل عبور بود . به همین خاطر داوطلبان بسیاری برای موفقیت در این ماراتن بزرگ و سخت از مشاوره تحصیلی بهره میبردند . اما با وجود افزایش پذیرش دانشجو در دوره ی کارشناسی بدون کنکور ورود به دانشگاه برای داوطلبان تسهیل شده است . این امر نه تنها از اهمیت مشاوره تحصیلی  نمیکاهد بلکه آن را دوچندان میکند . توصیه ی ما به داوطلبانی که در جستجوی مرکز مشاوره ای مطمئن و کار آمد هستند مرکز مشاوره ی آویژه میباشد . این مرکز یکی از موفق ترین مراکز مشاوره در کشور میباشد که  مشاوران برجسته از سراسر کشور گرد هم آمده اند تا بهترین مشاوره ها را به متقاضیان ارائه دهند . برای برقراری ارتباط با این مرکز کافیست به سایت مرکز مشاوره آویژه مراجعه نمایید یا با شماره تلفن های این مرکز تماس حاصل نمایید .
سوالات متداول
۱)شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور هنر چیست ؟
اخذ مدرک دیپلم نظام جدید و یا قدیم ، داشتن مدرک پیش دانشگاهی داوطلبان نظام ترمی واحدی ، برای دارندگان مدرک کاردانی ملاک پذیرش اخذ مدرک فوق دیپلم میباشد .
۲)زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر ؟
داوطلبان از آغاز بهمن ماه سال گذشته تا ششم شهریور سال جاری برای ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر فرصت دارند .
۳)نحوه ی ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری چگونه است ؟
مراحل ثبت نام به این ترتیب است : مراجعه به سایت سازمان سنجش و ثبت اطلاعات و رشته های مورد علاقه ، درصورت قبولی تماس دانشگاه با داوطلب و تقاضای مراجعه و ثبت نام حضوری .
۴)نحوه ی ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد چگونه است ؟
مراحل ثبت نام دانشگاه آزاد نیز به این شرح است : مراجعه به سایت سازمان سنجش و پذیرش ثبت اطلاعات درخواست شده و خرید کارت اعتباری و انتخاب تا حداکثر بیست کد رشته در فرم تقاضانامه .
  لیست رشته های بدون کنکور هنر
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور هنر
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۹:۴۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)