مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
لیست رشته های بدون کنکور هنر از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور و در قالب دفترچه انتخاب رشته ی مربوط به رشته های بدون کنکور به متقاضیان عرضه میگردد . این لیست بر مبنای تصمیمات اخیر که توسط سازمان سنجش و وزارت علوم اخذ شده ، تنظیم گردیده است . که طی آن تحصیل درهشتاد و پنج درصد از رشته های دانشگاهی صرفا براساس سوابق تحصیلی داوطلبان در دوره متوسطه امکان پذیر میباشد . احتساب معدل برای لیست رشته های بدون کنکور هنر برای داوطلبان تمام رشته های دیپلم به شکل صد در صد میباشد این موضوع میتواند باعث پذیرش عادلانه تر داوطلبان شود .  با انتشار لیست رشته های بدون کنکور هنر از سوی سازمان سنجش و آموزش  علاقه مندان به کسی مهارت های آکادمیک میتوانند در بسیاری از رشته های گروه آزمایشی هنر و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری تحصیل کنند .
لیست رشته های بدون کنکور هنر
در لیست رشته های بدون کنکور هنر رشته های ؛ فرش ، نقاشی ، عکاسی ، طراحی صنعتی ، هنرها ی صناعی ، ارتباط تصویری ، صنایع دستی ، مرمت بناهای تاریخی ، هنر اسلامی ، طراحی پارچه ، بازیگری ، سینما ، ارتباط تصویری ، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی ، کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی ، کاردانی گرافیک ، چاپ ، کتابت و نگارگری ، سینما ، ادبیات نمایشی ، طراحی و ساخت طلا و جواهر و نوازندگی موسیقی ایرانی اعلام شده اند .درمقابل لیست رشته های بدون کنکور هنر  نام دانشگاه پذیرنده ، نوع پذیرش بر اساس جنسیت و کد هر رشته قید شده است . داوطلبان در زمان انتخاب رشته باید به این نکات توجه نمایند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد
لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد هر سال برای دو نیمسال بهمن  و مهر از سوی این دانشگاه اعلام میگردد . درواقع لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد در چهار مقطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته ، کاردانی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته  و کارشناسی پیوسته  و در دفترچه های مجزا منتشر میشود . داوطلبان برای دانلود دفترچه مربوط به لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد باید به سایت سازمان سنجش و پذیرش آزاد مراجعه نمایند و پس از مطالعه و آگاهی از رشته ها بدون کنکور هنر در این رشته ها ثبت نام اولیه انجام دهند . رشته هایی که در لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد ذکر شده برای مقطع کاردانی شامل رشته های هنرها تجسمی – گرافیک ، کاردانی حرفه ای صنایع دستی – فرش بافی ،مردم شناسی ، موزه ها و بنا ها تاریخی ، هنر ها ی نمایشی و … میباشد .
در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های طراحی و تکنولوژی دوخت ، کارشناسی حرفه ای گرافیک – تصویر سازی ، کارشناسی حرفه ای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی ، هنر های تجسمی – نقاشی ، ارتباط تصویری و چندین رشته ی دیگردر لیست رشته های بدون کنکور هنر مطرح شده است . در مقطع کارشناسی پیوسته نیز رشته های طراحی صنعتی ، باستان شناسی ، مرمت بناهای تاریخی ، ارتباط تصویری ، طراحی پارچه ، نقاشی ، فرش ، معماری داخلی ، کارگردانی ، بازیگری و … برای علاقه مندان به هنر ارائه شده است . لازم به ذکر است نام هر رشته در مقابل دانشگاه مربوطه بیان شده است . در واقع هر دانشگاه در تعداد معدودی از رشته های بدون کنکور هنر دانشجو میپذیرد . به این خاطر داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته و دانشگاه دقت کافی داشته باشند و براساس رشته ی مورد نظر خود دانشگاه ها را برگزینند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری شامل رشته هایی همچون ؛ فرش ، مرمت آثار تاریخی ، هنر اسلامی ، باستان شناسی ، صنایع دستی ، مرمت بناهای تاریخی ، هنرهای صناعی و طراحی صنعتی میباشد . اعلام پذیرش دانشجو در لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری برای داوطلبانی که توان پرداخت هزینه های تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی را ندارند فرصتی را ایجاد کرده است. البته در دفترچه ی انتخاب رشته ی مربوط به لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سراسری نام تعدادی از دانشگاه های غیرانتفاعی ، پیام نور و مراکز علمی کاربردی نیز ذکر شده است . از جمله رشته های بدون کنکور هنر این دانشگاه ها میتوان رشته های ، نقاشی ، فرش ، هنر اسلامی ، ارتباط تصویری ، بازیگری ، طراحی صنعتی ، تلویزیون و هنرهای دیجیتال و صنایع دستی  را نام برد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر
ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر از طریق سایت سازمان سنجش انجام میگیرد . داوطلبان برای ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر باید بر اساس رشته و دانشگاه های انتخابی خود اقدام به پر کردن فرم مربوطه نمایند . در این فرم اطلاعاتی همچون اطلاعات شناسنامه ای و سوابق تحصیلی و رشته های مورد علاقه از داوطلب خواسته میشود که باید کاملا درست وارد شود . پس از پایان انتخاب رشته ، دانشگاه ها سوابق داوطلبان را بررسی میکنند و داوطلبان را بر اساس معدل کتبی و معدل دوره ی متوسطه رتبه بندی میکنند . داوطلبانی که معدل بالاتر داشته باشند شانس قبولی بیشتری دارند . دانشگاه ها با داوطلبان پذیرفته شده تماس میگیرند و هر داوطلب باید با توجه به لیست رشته هایی که در آنها پذیرفته شده انتخاب نهایی را انجام دهد . و درنهایت برای ثبت نام حضوری به دانشگاه مراجعه کند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر
شرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر به منظور رفع ابهامات پیش آمده برای متقاضیان ادامه تحصیل در لیست رشته های بدون کنکور هنر در دفترچه انتخاب رشته منتشر میشود . در سال گذشته تصمیماتی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برای تعیین نحوه قبولی داوطلبان در برخی رشته های دانشگاهی به شکل بدون کنکور اخذ شد و در قالب شرایط قبولی در رشته های بدون کنکور منتشر شد ، که بدین شرح میباشد : داوطلبان برای قبولی در رشته های بدون کنکور دانشگاه ها باید به یکی از ادیان مصرح کشور اعتقاد داشته باشند ، همچنین نباید به مواد مخدر اعتیاد داشته باشند ، نداشتن فساد اخلاقی و عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی نیز از جمله ی این شرایط میباشد .
از جمله مهم ترین و اصلی ترینشرایط ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر همان قانون مربوط به داشتن مدرک دیپلم نظام جدید یا قدیم و یا داشتن مدرک پیش دانشگاهی میباشد . همچنین برای داوطلبانی که مدرک کاردانی دارند ملاک پذیرش دانشجو معدل دوره کاردانی میباشد . از دیگر شرایط میتوان به وضعیت نظام وظیفه آقایان اشاره کرد که نباید منعی از این نظر داشته باشند . داوطلبان مشمول باید دارای مدرک معافیت از خدمت سربازی و یا مدرک پایان خدمت باشند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
مشاوره تحصیلی ، کارشناسی بدون کنکور و موفقیت در کنکور …
مدتی است که با توجه به تغییرات جدید و تصمیمات سازمان سنجش کارشناسی بدون کنکور برسر زبان ها افتاده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است . اما هنوز ابهاماتی در این باره برای داوطلبان وجود دارد که باید سعی کنند به بهترین نحو ابهامات و سوالات به وجود آمده را برطرف نمایند . یکی از بهترین روش ها برای کسب اطلاعات دقیق و درست استفاده از مشاوره تحصیلی میباشد . چرا که مشاوران با آگاهی از ضوابط پذیرش دانشجو در این دوره ها و با استفاده از تجربیات خود میتوانند پاسخگوی سوالات داوطلبان باشند . یکی از مراکز مطرح و صاحب نام در این حوزه مرکز مشاوره آویژه میباشد . داوطلبان میتوانند پاسخ سوالات خود را از طریق راه ها ارتباطی این مرکز که شامل تماس تلفنی با مشاوران و مراجعه به سایت مرکز مشاوره آویژه میباشد پیدا کنند .
سوالات متداول
۱)لیست رشته های بدون کنکور هنر مربوط به کدام گرایش ها است ؟
این لیست تعدادی از رشته های دانشگاهی هنر از جمله رشته های فرش ، هنر اسلامی ، نقاشی ، عکاسی و … را شامل میشود که داوطلبان همه ی گرو هها ی آزمایشی میتوانند در آنها شرکت کنند .
۲)لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه آزاد چیست ؟ 
لیستی که از طرف دانشگاه آزاد منتشر شده و شامل رشته های گرافیک ، تصویر سازی ، مردم شناسی ، صنایع دستی و … میباشد که داوطلبان بدون شرکت در کنکور میتوانند در انها پذیرش شوند .
۳)لیست رشته های بدون کنکور هنر چه شرایطی دارد ؟ 
داشتن یکی از مدارک پیش دانشگاهی ، دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم و یا داشتن مدرک کاردانی شرط لازم برای قبولی در این رشته ها میباشد .
۴)زمان ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر ؟
در بازه ی زمانی بهمن ماه سال گذشته تا شهریور ماه سال جاری داوطلبان میتوانند نسبت به ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور اقدام نمایند .
  ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه ثبت نام لیست رشته های بدون کنکور هنر
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۶:۵۰ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)