مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

لیست رشته های بدون کنکور زبان

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
رشته های بدون کنکور زبان بر اساس اطلاعیه های سازمان سنجش در طی یک سال گذشته ، برای داوطلبان این رشته ها مسیر مناسبی میباشد . چرا که داوطلبان رشته های بدون کنکور زبان برای تحصیل در مقاطع بالاتر دیگر سد بزرگ و گاها غیر قابل نفوذ کنکور را پیش روی خود ندارند . متقاضیان رشته های بدون کنکور زبان برای پذیرش در دانشگاه ها تنها نیازمند اخذ مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی میباشند . هیچ معدل و حد نصابی برای پذیرش در رشته های بدون کنکور زبان از سوی دانشگاه ها و سازمان سنجش اعلام نشده است . این موضوع باعث شده هر داوطلب با هر معدل ، شانس قبولی در رشته های بدون کنکور زبان را داشته باشد . اگر چه بدیهی است که داوطلبانی که معدل کتبی بالاتر دارند شانس بیشتری برای قبولی در این رشته ها را داشته باشند .
رشته های بدون کنکور زبان
از جمله رشته های بدون کنکور زبان میتوان رشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان و ادبیات فرانسه ، آموزش زبان انگلیسی ، زبان روسی و مترجمی زبان انگلیسی را نام برد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
لیست رشته های بدون کنکور زبان
لیست رشته های بدون کنکور زبان متعاقب اطلاعیه ی سازمان سنجش برای پذیرش دانشجو در رشته های بدون کنکور از طریق این سازمان در دسترس داوطلبان قرار میگیرد . لیست رشته های بدون کنکور زبان تمام رشته هایی را که داوطلبان میتوانند در مقاطع تحصیلی بالاتر انتخاب نمایند ، در برمیگیرد . از جمله رشته هایی که در لیست رشته های بدون کنکور زبان وجود دارند میتوان به رشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان روسی ، زبان و ادبیات فرانسه ، زبان و ادبیات اردو اشاره کرد . در مقابل لیست رشته های بدون کنکور زبان ، نام دانشگاه های پذیرنده آنها و ظرفیت پذیرش هر رشته مطرح شده است . که داوطلبان باید با توجه به علاقه و در نظر گرفتن محل هر دانشگاه اقدام به انتخاب رشته کنند .
داوطلبان باید توجه کنند که قبولی در تمامی رشته های دانشگاهی بدون کنکور نمیباشد و پذیرش دانشجو در درصدی از رشته ها تنها با شرکت در آزمون سراسری امکان پذیر است . که عمده ی رشته ها و دانشگاه های برتر جز این گروه میباشند .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد
رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی مختلف ، کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و حتی دکترا از بین داوطلبان ورود به این دانشگاه ها ثبت نام به عمل میآورد . تعداد پذیرش دانشجو و یا همان ظرفیت پذیرش توسط دانشگاه آزاد و برای رشته ها بدون کنکور زبان معمولا ازدانشگاه های سراسری بیشتر است .  داوطلبان بر خلاف دانشگاه های سراسری ، برای تحصیل در رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد باید به دانشگاه شهریه بپردازند . لذا داوطلبان گرامی پیش از ثبت نام و مراجعه به واحد های دانشگاه آزاد باید از میزان شهریه پرداختی برای هر یک از رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد مطلع شوند . البته دانشگاه ها نیز برای رفاه حال دانشجویان تسهیلات  و وامهایی را در نظر میگیرند که میتواند پاسخگو بخشی از پرداخت شهریه باشد . لذا داوطلبان برای انتخاب دانشگاه های آزاد باید تمام شرایط را بسنجند .
از جمله رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد میتوان به رشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، آموزش انگلیسی ، زبان فرانسه – ادبی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان فرانسه – مترجمی ، زبان و ادبیات آلمانی ، زبان و ادبیات ارمنی اشاره کرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری
رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری از بین متقاضیان و براساس سوابق تحصیلی دانشجو میپذیرند . سازمان سنجش امسال راهی هموار پیش روی آن گروه از متقاضیان که با توجه به رتبه و تراز کسب شده در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته نشده اند و یا کسانی که از ابتدا در کنکور سراسری شرکت نکرده اند ، قرار داده است . متقاضیان ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور زبان ممکن است به دلایل مختلف اعم از تعداد زیاد داوطلبان موفق به قبولی در دانشگاه نشوند . حال رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری میتواند برای بسیاری از داوطلبان مسیری راحت تر باشد . ضمن اینکه پذیرش در رشته های بدون کنکور زبان به ظرفیت دانشگاه ها و نمرات کسب شده داوطلب در دوره متوسطه بستگی دارد . داوطلب تنها با یک برتری نسبی به دیگر رقیبان میتواند در رشته و دانشگاه منتخب خود ادامه تحصیل دهند .
دانشگاه سراسری در این دوره تنها در رشته های زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان و ادبیات فرانسه و زبان روسی به شکل بدون کنکور دانشجو میپذیرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان
شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان میتواند برای داوطلبان این دوره از کنکور با توجه به مصوبات جدید سوال برانگیز باشد . اما داوطلبان گرامی باید بدانند که جای هیچ نگرانی نیست . تنها تفاوت کنکور امسال با سالیان گذشته در ارائه ی دو دفترچه جداگانه برای رشته های بدون آزمون و با آزمون میباشد . حال به شرح شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان میپردازیم . همان طور که میدانید از با اهمیت ترین بندها مربوط به ثبت نام رشته های بدون کنکور داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی  میباشد . درباره داوطلبانی که میخواهند در رشته های مربوط به گروه های آزمایشی متفاوت از نوع مدرک دیپلم خود شرکت کنند درصد احتساب سوابق تحصیلی متفاوت است .
دیگر شرایط لازم برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور زبان مواردی مانند ؛ عدم عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ، عدم فساد اخلاقی ، عدم اعتیاد ، اعتقاد به یکی از ادیان پذیرفته شده ی کشور و داشتن مدرک معافیت و یا پایان خدمت برای داوطلبان مرد را میتوان نام برد .
بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه
کارشناسی بدون کنکور ، مشاوره ی تحصیلی و موفقیت در کنکور و …
با توجه به اینکه در این دوره تعدادی رشته در مقطع تحصیلی کارشناسی و تحت عنوان کارشناسی بدون کنکور معرفی شده اند . ممکن است برای هر فردی سوالاتی در خصوص شرایط و ضوابط قبولی در این رشته ها پیش بیاید . مطمئن ترین راه برای پاسخگویی به این سوالات استفاده از مشاوره ی تحصیلی میباشد . زیرا مشاوران با توجه به تجربیات چندین ساله خود و همچنین اجهاف کامل بر قوانین و مقررات جدید میتوانند داوطلبان را در مسیر درست قرار دهند . یکی از مراکز مشاوره ی برجسته که میتواند پاسخگوی تمام پرسش های داوطلبان باشد مرکز مشاوره آویژه میباشد . این مرکز با استفاده از تخصص و تجربیات برترین کارشناسان امر مشاوره در سطح کشور به شکل ارتباط تلفنی و آنلاین آماده خدمت رسانی به داوطلبان کنکور میباشد . داوطلبان تنها با مراجعه به سایت مرکز مشاوره آویژه و یا برقراری تماس ، میتوانند در انتخاب رشته خود بهتر عمل کنند .
سوالات متداول
۱ ) شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور زبان چیست ؟
داشتن مدرک دیپلم در یکی از نظام های جدید و یا قدیم ، داشتن مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی برای داوطلبان با دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش که مدرک پیش دانشگاهی ندارند .
۲ ) زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان ؟
در اواخر سال گذشته و بهمن ماه شروع شده است و تا ششم شهریور ماه امسال ادامه دارد .
۳ ) نحوه ی ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه سراسری چگونه است ؟
ابتدا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مدارک و سوابق خود و همچنین کد رشته های مورد نظر را وارد نمایند . سپس با بررسی سوابق ، قبولی از طریق دانشگاه به داوطلب اعلام میشود که باید برای ثبت نام حضوری اقدام نمایند .
۴ ) نحوه ی ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان دانشگاه آزاد چگونه است ؟
برای این منظور انجام این مراحل لازم است : مراجعه به سایت سنجش و پذیرش ، وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای و سوابق تحصیلی ، خرید کارت اعتباری ، و وارد کردن حداکثر بیست کد رشته
  لیست رشته های بدون کنکور زبان
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه لیست رشته های بدون کنکور زبان
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۱:۲۰ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)