مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا یک مشاوره موفق محسوب شود. به طور مثال یک مشاوره تحصیلی باید بتواند هدف و انگیزه داوطلب را به خوبی بشناسد. تا بتواند بهترین راهنمای مخاطب خود باشد. علاوه بر این یک مشاوره کنکور کارشناسی ارشد باید تمامی اطلاعات لازم در مورد رشته های مد نظر داوطلبان را داشته باشد. که مشاوره دقیقی را ارائه دهد. کارشناسی ارشد مرحله تخصصی تری از مسیر تحصیلی دانشجویان می باشد. که داوطلبان بتوانند به صورت حرفه ای مسیر علمی و کاری خود را دنبال کنند. از این رو وجود یک مشاور تحصیلی که بتواند داوطلبان را در انتخاب رشته و گرایشی که در موفقیت تحصیلی فرد موثر باشد بسیار مهم است. مرکز مشاوره تحصیلی آویژه می تواند گزینه مناسبی در تعیین رشته و مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد باشد.
مشاوره تلفنی کنکور کارشناسی ارشد
مشاوره تلفنی کنکور کارشناسی ارشد و سایر مقاطع تحصیلی در سال های اخیر بازدهی چشمگیری داشته است، با توجه به افزایش نیاز به مشاوره کنکور در سال های اخیر، مشاوره تلفنی نیز توانسته مخاطبان خاص خود را جذب کند، حتی در نقاط محروم کشور نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
مشاوره تلفنی کنکور کارشناسی ارشد محدودیت مکانی ندارد و شاید این از برتری های مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری باشد. یکی از مشکلات مشاوره تلفنی این است که پس از تماس ممکن است مشاوران مختلفی آماده پاسخگویی باشند و شما نمی دانید که چه شخصی قرار است مشاور و راهنمای شما باشد، در حالی که در مشاوره حضوری می توانید کاملا اختیاری مشاور خود را انتخاب کنید. از دیگر مزایای مشاوره تلفنی کنکور کارشناسی ارشد، صرفه جویی در زمان، هزینه و درگیری های رفت و آمد، ازدحام و کمبود وقت و تمرکز در مشاوره های حضوری می باشد، داوطلبان می توانند از سراسر کشور و تنها از طریق تماس تلفنی با کمترین هزینه و زمان به اطلاعات مورد نیاز خود برسند.
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد انسانی
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد انسانی باید بتواند داوطلبان خود را به درستی در زمینه انتخاب رشته در میان حدود ۶۰ کد رشته تحصیلی هدایت کند. معمولا داوطلبان پس از پایان دوره کارشناسی و هنگام انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد دچار سردرگمی و تردید در انتخاب گرایش مناسب خود هستند.
دانشجویانی که نمی دانند پس از مقطع کارشناسی چه گرایش هایی برای آن ها وجود دارد، یا اینکه کدام گرایش مناسب با رشته تحصیلی و آینده شغلی آن ها می باشد، لذا مشاوره کنکور کارشناسی ارشد انسانی باید بتواند با آگاهی کامل از تمام رشته ها، ظرفیت پذیرش، منابع مهم آزمون، درصدهای درسی و نکات و شرایط مهم آزمون، مراجعین خود را راهنمایی کند. مشاوره کنکور کارشناسی ارشد انسانی کمک می کند که دانشجویان مناسب ترین برنامه ریزی تحصیلی را در اختیار داشته باشند، با چگونگی و سطح علمی آزمون کنکور آشنا شوند و نیز توانایی مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات کنکور را کسب کنند.
بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد هنر
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد هنر باید داوطلب را با نقاط ضعف و قوت خود آشنا کند، بتواند آرامش را به داوطلب القا کند و از میزان استرس او بکاهد. مشاوره هنر باید توانایی کشف و یا هدایت استعداد و ذوق هنری را در داوطلب خود داشته باشد.
دانشجویان باید به هدف و مهارت خاص خود پی ببرند و در میان رشته های متنوع، ذوق هنری و مهارت خود را شناسایی کنند. مشاوره کنکور کارشناسی ارشد هنر باید به گونه ای باشد که داوطلبان بتوانند بهترین و درست ترین انتخاب را در میان گرایش های مختلف هنر، جهت ادامه تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشند. این مشاوره باید راه و ذهن دانشجو را جهت یک انتخاب آینده ساز هموار سازد. رشته هنر یک علم فنی و هنری است. داوطلبان باید متناسب با ذوق، استعداد، مهارت و توانایی های ذهنی و جسمی خود یک گرایش مناسب را انتخاب کند. به همین خاطر پیش از انتخاب رشته، مراجعه به مشاوره تحصیلی توصیه می شود.
بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و آزاد
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد مهندسی
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد مهندسی باید به دانشجویان خود کمک کند تا بتوانند درمیان رشته های مقطع کارشناسی ارشد که حدوداً ۲۰ رشته هستند، بهترین انتخاب را داشته باشد. از آنجایی که مقطع ارشد مهندسی از حساسیت بیشتری برخوردار است و یک انتخاب درست و گرایش مناسب می ‌تواند آینده شغلی و تحصیلی فرد را تضمین کند، لذا داوطلبان در انتخاب خود  به یک مشاوره دقیق و جامع نیازمند هستند. مشاوره کنکور کارشناسی ارشد مهندسی به داوطلبان خود کمک می کند که گرایش های مختلف را بشناسند. داوطلبان با کسب این راهنمایی ها می توانند بفهمند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته خود چه گرایش هایی وجود دارد، برای این گرایش ها چه منابع درسی مهمی موجود است؟ علاوه بر این مشاوره تحصیلی دانشجو را با تمامی شرایط و چگونگی برگزاری آزمون های ارشد آشنا می کند.
بیشتر بخوانید: موفقیت در آزمون ارشد
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد آزاد
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد آزاد از زمان ادغام کنکور کارشناسی ارشد آزاد و سراسری بسیار مورد توجه قرار گرفت، چرا که پس از ادغام این دو آزمون شرایط و آگاهی از تراز و تغییراتی که در اعلام نتایج اولیه پیش آمده، تا حدودی موضوع کنکور ارشد را برای داوطلبان پیچیده کرده است. مشاوره کنکور کارشناسی ارشد آزاد باید بتواند فواید و چگونگی ادغام کنکور آزاد و سراسری را برای دانشجویان خود توضیح بدهد.
تا دانشجویان ضمن شفاف سازی، متوجه بشوند که این نوع انتخاب رشته مفیدتر است، چرا که باعث می شود دانشجویان پس از دریافت کارنامه آزمون و آگاهی از سطح علمی خود، بتوانند با شناخت و دیدگاه بازتری به انتخاب رشته بپردازند این در حالی است که تا قبل از ادغام دانشجویان باید هم زمان با کنکور بدون آگاهی از نتیجه انتخاب رشته انجام میدادند. پس از این مرحله مشاوره آزاد باید بتواند بر حسب علاقه، میزان هزینه، محل تحصیل، رتبه و ظرفیت دانشگاه های موجود، یک اولویت بندی و انتخاب رشته دقیق را برای دانشجو انجام بدهند، که داوطلب بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد.
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد سراسری
مشاوره کنکور کارشناسی ارشد سراسری نیز همانند حساسیت و رقابت خاصی که در این آزمون تحصیلی وجود دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است. همه ساله رقابت در میان گروه کنکور سراسری نسبت به سایر آزمون  ها بیشتر است، به همین خاطر داوطلبان نیز اضطراب و استرس خاص خود را دارند، در این میان مشاوره کنکور کارشناسی ارشد سراسری وظایفی دارد. این مشاوران در مرحله اول باید از هدف، انگیزه و علاقه داوطلب مطلع شوند، سپس با توجه به زمان باقی مانده داوطلب برای کنکور، یک برنامه تحصیلی بلند مدت، میان مدت و یا کوتاه مدت را در اختیار دانشجو قرار بدهند. پس از این مراحل باید اطلاعات کافی را در مورد شرایط و نحوه برگزاری آزمون، نحوه تست زنی و زمان پاسخگویی، میزان ضریب دروس مختلف، مهارت کنترل زمان و نیز جمع بندی پایانی را به دانشجو آموزش بدهند.
سوالات متداول
زمان ثبت نام ‌کنکور کارشناسی ارشد
زمان کنکور کارشناسی ارشد اواسط آذر ماه می باشد، و داوطلبان تا اوایل شهریور که زمان برگزاری آزمون است فرصت مطالعه دارند.
مهمترین نکته در انتخاب رشته هنر
مهمترین نکته در انتخاب رشته هنر قطعا استعداد، مهارت، علاقه و ذوق هنری داوطلب می باشد، چرا که میتوان ادعا داشت این عوامل از اصلی ترین خصوصیات رشته های هنر می باشد.
فواید ادغام کنکور سراسری و آزاد
فواید ادغام کنکور سراسری و آزاد این است که داوطلبان پس از مشخص شدن رتبه و سطح تحصیلی خود انتخاب رشته میکنند.
  مشاوره کنکور کارشناسی ارشد
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه مشاوره کنکور کارشناسی ارشد
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۰۱:۳۴ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)