مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

موفقیت در آزمون ارشد

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
آزمون ارشد یکی از مراحل تحصیلات تکمیلی می باشد که معمولا برای متقاضیان با سردرگمی ها و حواشی بیشتری نسبت به کنکور کارشناسی همراه است. چرا که وضعیت داوطلبان کارشناسی ارشد به یکپارچگی متقاضیان دوره کارشناسی نمیباشد و ممکن است هر داوطلب از نظر شرایط تحصیلی و شغلی که در آن قرار دارد ممنوعیت ها و محدودیت های خاص خود را برای شرکت در آزمون ارشد داشته باشد.
آزمون ارشد
از این رو نیاز است که اگر شما در وضعیت عادی برای شرکت در آزمون ارشد قرار ندارید از طریق مشاوره تحصیلی به بندها و قوانینی که در مورد ادامه تحصیل شما وجود دارد آگاهی یابید. برای مثال اگر شما در حال تحصیل در مقاطع دکترا یا کارشناسی ارشد هستید قطعا شرکت دوباره در کنکور کارشناسی برای شما قوانین خاص خود را دارد پس نیازمند یک مشاوره حرفه ای می باشید. مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی آویژه با کادر مجرب خود میتواند تمام سوالات و ابهامات شما در خصوص ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را رفع کند.
مشاوره آزمون ارشد
مشاوره آزمون ارشد تقریباً یک امر لازم برای تمام داوطلبان دوره کارشناسی ارشد می باشد و به هیچ عنوان نمی توان اهمیت مشاوره آزمون ارشد را در مورد کسب موفقیت در این آزمون انکار کرد. به طور کل اگر شما قصد گذراندن تحصیلات تکمیلی و تحصیل در مقطع فوق لیسانس را دارید باید اطلاعات کافی در مورد تمام جوانب  ورود و ادامه تحصیل در این مقطع را داشته باشید.
برای مثال اطلاع از زمان دقیق ثبت نام، نحوه ثبت نام، مراحل ثبت نام، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام، شرایط، ممنوعیت ها ، محدودیت ها، بندها، تبصره ها و قوانین ثبت نام، لیست رشته های اصلی، لیست رشته های شناور، منابع موجود برای هر رشته جهت کسب آمادگی در آزمون، زمان دقیق برگزاری آزمون و در نهایت چگونگی انتخاب رشته صحیح همگی مسائلی هستند که شما باید اطلاعات کافی در مورد آنها را داشته باشید پس نیاز است به کمک مشاوره آزمون ارشد و کسب اطلاعات دقیق در مورد تمام مسائل فوق، با آگاهی بیشتری در مسیر ادامه تحصیل خود گام بردارید.
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد
مشاوره تلفنی آزمون ارشد
مشاوره تلفنی آزمون ارشد راهکار و خدماتی از طرف مراکز مشاوره تحصیلی می باشد که بسیار مورد استقبال داوطلبان ادامه تحصیل قرار گرفته است. دلایل متعددی برای ارائه چنین مشاوره ای وجود دارد و در کنار این دلایل مزیت های فراوانی برای رجوع کننده های این نوع مشاوره وجود خواهد داشت. از آن جایی که ممکن است بسیاری از داوطبان کنکور ارشد در مناطق محروم و روستاهای بسیار دور از مراکز شهری سکونت داشته باشند از این رو امکان دسترسی به مشاوره حضوری برای چنین افرادی کم می باشد.
اما مشاوره تلفنی آزمون ارشد فرصتی بسیار مطلوب برای این افراد است که بتوانند تنها با برقراری تماس تلفنی از خدمات مراکز مشاوره تحصیلی استفاده کنند. همچنین مشاوره تلفنی آزمون ارشد برای افراد در حال اشتغال و افرادی که دغدغه های روزمره زیادی دارند کمک خواهد کرد که بدون نیاز به کنار گذاشتن کارهای خود، مشاوره لازم را ببینند که این باعث میشود در وقت، انرژی و هزینه چنین افرادی صرفه جویی شود.
برنامه ریزی آزمون ارشد
برنامه ریزی آزمون ارشد کمک خواهد کرد که داوطلبان این آزمون در یک دوره زمانی کافی ( سه تا پنج ماه ) بتوانند آمادگی لازم را جهت شرکت در کنکور ارشد پیدا کنند. بدون شک یکی از مسائلی که برنامه ریزی رکن جدایی ناپذیر آن است کنکور می باشد. حال در کنکور ارشد که داوطلبان بر اساس رشته مد نظر خود تفکیک میشوند قطعا رقابت نزدیک تر و حساس تر خواهد بود و در این ماراتون افرادی موفق خواهند شد که یک برنامه دقیق و جامع را پیش از آزمون طی کرده باشند.
این برنامه ریزی شامل شناخت دقیق منابع رشته مورد نظر، اولویت بندی منابع و سرفصل های موجود بر اساس ضریب اهمیت آن ها، اولیت بندی برای خواندن منابع به ترتیب، زمان بندی دقیق برای مطالعه منابع، توجه به نمونه سوالات کنکور سال های قبل و… می باشد و قطعا برنامه ریزی آزمون ارشد، با کیفیت و بازده مطلوب توسط کارشناسان مشاوره تحصیلی که علم لازم و سال ها تجربه در این زمینه را دارند میتواند تدوین شود.
بیشتر بخوانید: آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی و ارشد بدون کنکور
قبولی در آزمون ارشد
قبولی در آزمون ارشد به این دلیل که داوطلبان هر رشته بسیار کمتر از کنکور کارشناسی می باشند و منابع جهت مطالعه کمتر و مشخص تر هستند می تواند بسیار راحت تر از کنکور کارشناسی باشد اما باید توجه داشت که رقابت در همان تعداد محدود داوطلب بسیار شدید می باشد چرا که همگی یک هدف مشترک و یک خواسته را دارند و در واقع شبیه به کنکور کارشناسی که هدف داوطلبان رشته های مختلف است نمی باشد. با این اوصاف با یک برنامه جامع داوطلب می تواند در یک بازه زمانی سه تا پنج ماهه رتبه مطلوبی را در کنکور ارشد خود کسب کنند.
البته در برخی از رشته ها تعداد داوطلبان بیشتر است و قطعا این امر قبولی را سخت تر خواهد کرد. به طور کل قبولی در آزمون ارشد چه در رشته های اصلی چه در رشته های شناور تنها با در دست داشتن منابع معرفی شده و یک برنامه ریزی چند ماهه میتواند بسیار راحت باشد و میتوان گفت که معمولا در آزمون های ارشد بیشتر رقابت بر سر کسب پذیرش در دانشگاه های مطرح میباشد نه کسب رتبه مجاز به انتخاب رشته.
بیشتر بخوانید: منابع ارشد مشاوره خانواده
کنکور آزمون ارشد
کنکور آزمون ارشد تا چند سال پیش برای دانشگاه آزاد و سراسری به صورت مجزا برگزار میشد اما طی چند سال اخیر کنکور دانشگاه آزاد و سراسری ادغام شده اند و داوطلبان انواع دانشگاه ها طی یک آزمون مشترک ارزیابی میشوند و سپس بر اساس انتخاب آن ها و رتبه ای که کسب کرده اند در واحدهای دانشگاهی مختلف پذیرش میشوند.
داوطلبان کنکور آزمون ارشد میتوانند حداکثر دو رشته را برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس انتخاب کنند که یکی از این رشته ها اصلی و در ارتباط با مدرک کارشناسی و دیگری جزء رشته های شناور میباشد که ۶۳ رشته شناور برای انتخاب وجود دارد. کنکور رشته های شناور و اصلی نیز در روزهای مختلفی برگزار میشود تا متقاضیان بتوانند در هر دو کنکور حضور پیدا کنند و تداخلی پیش نیاید. افرادی که در رشته شناور پذیرش میشوند علاوه بر ۳۲ واحد اصلی دوره کارشناسی ارشد، واحدهای پیش نیاز را نیز باید پاس کنند.
بیشتر بخوانید: مشاوره آخرین رتبه های قبولی ارشد
نتایج آزمون ارشد
نتایج آزمون ارشد در دو مرحله از طرف سایت رسمی سازمان سنجش اعلام میشود. در مرحله اول از اعلام نتایج، کارنامه آزمون یا همان تراز و رتبه کسب شده توسط دانشجو و همچنین درصدهایی که در هر درس دریافت کرده است مشخص میشود. پس از این مرحله دانشجویان بر اساس رتبه کسب شده و علاقه خود انتخاب رشته میکنند که این انتخاب رشته بسته به نوع ثبت نام آن ها ممکن است برای دانشگاه های سراسری و یا دانشگاه آزاد باشد و پس از مدتی نتایج نهایی آزمون ارشد یا همان نتیجه انتخاب رشته دانشجو مشخص میشود که در این مرحله دانشگاهی که فرد پذیرش شده است تعیین میشود.
ممکن است اعلام نتیجه آزمون ارشد برای دانشگاه سراسری و آزاد همزمان و توسط سایت سازمان سنجش باشد و یا نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد توسط سایت رسمی دانشگاه آزاد منتشر شود. داوطلبان در هردو حالت میتوانند با مراجعه به سایت های مربوطه و وارد کردن کد پیگیری یا پرونده خود، که بر روی کارت آزمون قرار دارد از نتیجه انتخاب رشته خود مطلع شوند. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج میتوانید از مراکز مشاوره تحصیلی کمک بگیرید.
بیشتر بخوانید: مشاوره کنکور کارشناسی ارشد
  سوالات متداول
داوطلبان ارشد حداکثر مجاز به چند انتخاب رشته هستند؟
داوطلبان ارشد حداکثر میتوانند در یک رشته اصلی ( مرتبط با مدرک کارشناسی ) و یک رشته شناور ثبت نام کنند.
شرایط ثبت نام کنکور ارشد چگونه است؟
تمام افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند مجاز به ثبت نام میباشند که قوانین و ضوابط بسته به شرایط داوطلب متفاوت است.
داوطلبان چگونه باید بفهمند که چه منابعی را باید مطالعه کنند؟
داوطلبان هم از طریق دفترچه کنکور ارشد و هم از طریق مشاوره تحصیلی میتوانند اسامی منابع را دریافت کنند.
  موفقیت در آزمون ارشد
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه موفقیت در آزمون ارشد
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۵۰:۲۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)