مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور باید به گونه‌ ای باشد که داوطلب از تمامی شرایط، ضوابط، مدارک، زمان ثبت نام، انواع رشته ها، مراکز آموزشی ارائه دهنده، از رشته های مجاز با سابقه تحصیلی یا رتبه آزمون آگاه شود. همان طور که می دانید دانشگاه پیام نور در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و به دو صورت کنکور سراسری یا بدون آزمون دانشجو جذب می کند، از این رو مشاوره تحصیلی باید با اطلاعات جامع در هر زمینه ای داوطلبان را راهنمایی کند.
مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور باید بتواند تمامی اطلاعاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را در اختیار دانشجو قرار دهد. به طور مثال داوطلبان باید بدانند سیستم‌ آموزشی دانشگاه پیام نور در کلیه دانشگاه ها یکسان است و اولویت خود را بر حسب رشته یا محل دانشگاه انتخاب کنند، مورد دیگر اینکه دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور انتخاب رشته کرده اند، محدودیتی برای شرکت در آزمون سراسری ندارند، شما می توانید از مرکز مشاوره تحصیلی آویژه به اطلاعات مورد نیاز برسید این مرکز مشاوره دارای تیمی مجرب و حرفه ای در زمینه های مختلف امور دانشگاهی می باشد.
بیشتر بخوانید: موفقیت در آزمون ارشد
مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه پیام نور در کل ایام، حتی روزهای تعطیل در اختیار دانشجویان می باشد. شما می توانید از طریق تلفن ثابت بین ساعت ۸ صبح _ ۱۲ شب تماس حاصل نمایید. مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه پیام نور باعث می شود که شما با صرف هزینه، زمان و انرژی کمتری به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید. در دانشگاه هایی مانند پیام نور که شما می توانید بدون کنکور هم مشغول به تحصیل شوید، اولویت و اهمیت با انتخاب رشته می باشد.
دانشجویان باید با دید باز و آگاهی کامل از رشته های با کنکور و بدون کنکور، رتبه و یا معدل مورد نیاز، آشنایی با خود رشته و عوامل مهم دیگر یک انتخاب رشته درست را انجام بدهند، این ها مستلزم‌ یک مشاوره تحصیلی است که طبیعتا به دلایل مختلف برای همه داوطلبان مقدور نیست، به همین خاطر مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه پیام نور می تواند بهترین گزینه جهت کسب آگاهی لازم شما باشد.
شرایط انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
شرایط انتخاب رشته دانشگاه پیام نور به چه صورت است؟ برای انتخاب رشته به چه مدارکی نیازمند هستیم؟ شرایط انتخاب رشته از طریق آزمون و یا بدون کنکور چگونه است؟ زمان و مهلت انتخاب رشته چه وقت می باشد؟ همه این ها سوالاتی است که داوطلبان در ذهن خود دارند که به توضیح هر یک خواهیم پرداخت. شرایط انتخاب رشته دانشگاه پیام نور مانند هر مرکز آموزشی دیگری قوانین و قواعد خاص خود را دارد. به طور مثال داشتن مدرک چهار ساله یا همان نظام قدیم، داشتن مدرک پیش دانشگاهی، ارائه گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، نمونه هایی از شرایط انتخاب رشته دانشگاه پیام نور برای متقاضیان بدون کنکور می باشد.
بیشتر بخوانید:  مشاوره کنکور کارشناسی ارشد
نکات مهم انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
نکات مهم انتخاب رشته دانشگاه پیام نور شامل مواردی است که ذکر خواهیم کرد. شما باید به طور دقیق به پاسخ این پرسش ها بیندیشید، آیا رشته خاصی مد نظر شما است؟ آیا تنها یک رشته را میخواهید؟ اگر‌ انتخاب های متعددی دارید اولویت بندی و دلیل چیدمان شما چیست؟ آیا به آینده شغلی و تحصیلی رشته خود فکر کرده اید؟ از دیگر‌ نکات مهم انتخاب رشته دانشگاه پیام نور این است که شما باید کاملا کد رشته های مقطع تحصیلی خود را بشناسید، باید بدانید در مقطع کارشناسی و یا ارشد چند‌ کد رشته و با چه شرایطی وجود دارد.
پیش از هر انتخابی داوطلب باید به درستی از هدف و‌ انگیزه تحصیلی خود آگاه باشد، استعداد و علاقه خود را بشناسد و با خودشناسی کامل اقدام به انتخاب رشته نماید. ممکن است همه داوطلبان به طور دقیق این شناخت را از خود نداشته باشند و از آینده شغلی و تحصیلی رشته انتخابی خود اطلاعات کافی نداشته باشند. به همین خاطر حضور یک مشاوره تحصیلی و راهنمایی های همه جانبه در تعیین انتخاب رشته الزامی است.
بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت ارشد چگونه و چه زمانی است
مهلت انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
مهلت انتخاب رشته دانشگاه پیام نور به طور دقیق توسط سازمان سنجش اعلام می شود، پس از آغاز زمان ثبت نام داوطلبان فرصت دارند با توجه به مدارک و شرایط مورد نیاز اقدام به ثبت نام کنند، همانطور که می دانید دانشگاه پیام نور در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس دانشجو جذب می کند، ثبت نام طی دو مرحله مهر ماه و بهمن ماه انجام می شود، دانشجویان موظف هستند که طی مهلت انتخاب رشته دانشگاه پیام نور ثبت نام و انتخاب رشته خود را تکمیل کنند، معمولا هر ساله علاوه بر زمان مشخص شده مهلت انتخاب رشته تمدید می شود. چنانچه شخصی نتواند در زمان معلوم انتخاب رشته کند می تواند در تمدید مهلت کارهای لازمه را انجام بدهد. عموما مهلت انتخاب رشته در تیر ماه می باشد و تمدید مهلت در شهریور ماه و در مواردی مهر ماه انجام می شود.
زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور برای هر دو مقطع تحصیلی به طور دقیق توسط سازمان سنجش اعلام می شود. انتخاب رشته دانشگاه پیام نور طی دو مرحله انجام می شود، مرحله بهمن ماه که از اواخر بهمن تا اوایل دی ماه می باشد، و برای مرحله مهر ماه نیز از اواسط اسفند ماه می باشد. انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد نیز در تیر ماه انجام می شود. به طور‌ کلی ثبت نام و انتخاب رشته به طور همزمان صورت میگیرد، داوطلبان باید پس از تکمیل مراحل ثبت نام کد رشته های مد نظر خود را نیز انتخاب کنند. اما برای ثبت نام و زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور با کنکور، داوطلبان باید از اواخر بهمن ماه سال جاری اقدام نمایند و تا اوایل اسفند ماه سال آینده فرصت دارند.
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته دانشگاه سراسری
انتخاب رشته دانشگاه پیام نور ۹۹
انتخاب رشته دانشگاه پیام نور ۹۹ برای ورودی های بدون کنکور از اواخر مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی آغاز می شود. البته داوطلبان میتوانند در تکمیل ظرفیت، یعنی از اواسط مهر ماه تا اوایل آبان ماه نیز اقدام به انتخاب رشته نمایند و یا در انتخاب های خود تغییرات لازم را اعمال کنند. البته رشته های بدون کنکور مختص مقطع کارشناسی پیوسته است و در مقطع کاردانی و کارشناسی ارشد هیچ رشته بدون کنکوری ارائه نمیشود.
در مقطع کارشناسی ارشد نیز پس از اعلام نتایج اولیه میتوانند از اواسط تیر ماه تا اواخر تیر ماه جهت انتخاب کد رشته های خود اقدام نمایند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته، فرم مربوط به انتخاب رشته ارشد را تکمیل نمایند. داوطلبان این مقطع تحصیلی مجاز به انتخاب صد کد رشته می باشند، با توجه به حساسیت این مرحله لازم است با همکاری یک مشاور خوب کد رشته های مد نظر خود را انتخاب نمایند.
سوالات متداول
شرایط انتخاب رشته پیام نور
شرایط انتخاب رشته پیام نور داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم یا جدید، گذراندن دوره طرح در رشته های پزشکی و موارد دیگر.
زمان انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور
زمان انتخاب رشته با کنکور پیام نور برای نیمسال بهمن ماه از اواسط بهمن تا اواخر بهمن ماه می باشد. اما ورودی مهر ماه از اواسط اسفند انجام می شود.
زمان انتخاب رشته با کنکور پیام نور
زمان انتخاب رشته با کنکور دانشگاه پیام نور از اواخر بهمن ماه تا اوایل اسفند ماه انجام میگردد.
  مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۲۸:۰۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)