مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت سربازی کفالت خواهر چگونه است ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
معافیت سربازی کفالت خواهر از انواع معافیت های کفالت به شمار می رود . این روزها مشمولین زیادی از معافیت سربازی کفالت خواهر بهره مند می شوند . اما سوال این جاست که چرا و چگونه ؟ باید بگوییم افرادی که می خواهند از معافیت سربازی کفالت خواهر استفاده کنند باید از شرایطی بهره مند باشند که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا آن ها  را معرفی و اعلام عمومی کرده است . همانطور که می دانید سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ضوابط و قوانینی وضع کرده است که بر اساس آن ها مشمولین می توانند از تمامی موارد و شرایط نظام وظیفه بهره مند شوند .
شرایط معافیت سربازی کفالت خواهر
این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که قوانین نظام وظیفه در سال های اخیر دچار تغییر و تحولاتی شده است که باید مشمولین از آن ها باخبر باشند . برخی قوانین مهم معافیت نیز دستخوش این تغییرات قرار گرفته است . ما در این مقاله به تمام این نکات خواهیم پرداخت . معافیت هایی که سازمان نظام وظیفه عمومی برای مشمولین در نظر گرفته اند در زیر به طور کامل آورده شده است :
معافیت های اعلام شده از سوی نظام وظیفه :
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت نخبگان
معافیت سنی
معافیت سربازی کفالت برادر
معافیت مددجویی
معافیت تحصیلی
معافیت کفالت پدر
معافیت سربازی کفالت خواهر
معافیت کفالت مادر
و سایر معافیت های کفالت
بیشتر بخوانید: مشاوره معافیت خدمت سربازی
درباره ی چگونگی استفاده از معافیت سربازی کفالت خواهر و شرایطی که مشمولین برای استفاده از این نوع معافیت باید داشته باشند نیز حرف خواهیم زد . پس ما را همراهی کنید .
کفالیت پدر مسن
کفالیت مادر بدون زوج
کفالیت پدر ناتوان و مریض
کفالیت مادربزرگ
کفالیت پدربزرگ
معافیت سربازی کفالیت خواهر
کفالیت برادر کبیر
کفالیت فرزند
کفالیت برادر صغیر
همه ی این ها زیر شاخه ای از مشهورترین نوع معافیت یعنی همان معافیت کفالت می باشند که برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط این نوع معافیت ها ادامه ی مقاله را بخوانید .
شرایط اصلی بهره مندی از انواع معافیت های کفالت شامل :
رسیدن مشمول به سن مشمولیت .
وارد نشدن به غیبت .
تک پسر بالای ۱۸ سال .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت خدمت سربازی چیست
شرایط معافیت سربازی کفالت خواهر
شرایط معافیت سربازی کفالت خواهر بسیار ساده است . هر مشمولی که پس از سن ۱۸ سالگی به مشمولیت برسد و از شرایط معافیت سربازی کفالت خواهر که در ادامه آمده است بهره مند باشد می تواند برای گرفتن معافیت خدمت سربازی کفالت خواهر اقدام کند . در واقع این شرایط معافیت سربازی کفالت خواهر شامل چهار شرط اصلی است که با هم خواهیم خواند .
اصلی ترین شرایط معافیت سربازی کفالت خواهر :
بر اساس شرایط و ضوابط معافیت کفالت خواهر مشمول باید پدرش فوت کرده باشد .
از دیگر شرایط معافیت کفالت خواهر این است که مشمول تنها برادر بالای سن ۱۸ سال برای خواهر خود بوده باشد .
مشمول باید با خواهر خود از یک و پدر و مادر باشند تا بتواند از شرایط معافیت خدمت سربازی کفالت خواهر بهره بگیرد .
خواهر مشمول نباید دارای فرزند و همسر باشد تا بتواند از طریق برادر خود مراقبت و نگهداری شود .
این شرایط اصلی و مهمی است که مشمولین برایمعافیت خدمت سربازی کفالیت خواهر باید از آن استفاده کنند . افرادی که این شرایط معافیت کفالت خواهر را دارا می باشند . هر چه سریع تر برای انجام مراحل اقدام کنند زیرا ممکن است قوانین در ماه های آینده دچار تغییر و تحول شوند .
بیشتر بخوانید: انواع معافیت کفالت
مراحل معافیت سربازی کفالت خواهر
مراحل معافیت سربازی کفالت خواهر مانند سایر معافیت های کفالت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی صورت می گیرد . از مهم ترین مراحل معافیت سربازی کفالت خواهر میتوان از جمع آوری مدارک و ارائه ی آن به سازمان نظام وظیفه نام برد .
مدارک لازم برای معافیت خدمت سربازی کفالت خواهر  و گذراندن مراحل معافیت سربازی کفالت خواهر :
شناسنامه مشمول و کپی آن
کارت ملی مشمول
کپی شناسنامه مادر مشمول
گواهی فوت پدر مشمول
شناسنامه خواهر مشمول و کپی آن
فرم تحقیق وضعیت
فرم معاینه اولیه پزشکی
فرم واکسیناسیون
فرم وضعیت مشمولین
عکس مشمول به صورت پرسنلی و رنگی
گواهی آخرین مدرک تحصیلی
و مدارک دیگری که مشمولین می توانند با تماس با مشاورین مرکز مشاوره آویژه از آن ها مطلع شوند .
بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست
قوانین معافیت سربازی کفالت خواهر
قوانین معافیت سربازی کفالت خواهر در مورد شاغل بودن خواهر چنین آمده است که شغل خواهر هیچ مانعی برای گرفتن معافیت سربازی کفالیت خواهر برای مشمولین نخواهد بود . برادر می تواند در صورت شاغل بودن خواهر نیز کفالت او را به عهده بگیرد . هم چنین در قوانین و ضوابط معافیت کفالت خواهرآمده است که مشمول باید تنها برادر تنی خواهر خود باشد که بالای ۱۸ سال سن دارد . اما این قانون از قوانین معافیت سربازی کفالت خواهر این تبصره را نیز شامل می شود که مشمولی اگر بر اثر بیماری یا فوت قادر به مراقبت از خواهر خود نباشد . برادر دیگر می تواند برای معافیت خدمت سربازی کفالت خواهرخود اقدام کند .
از دیگر ضوابط معافیت کفالت خواهر که بسیار مهم تلقی می شود این است که مشمول می تواند حتی کفالت خواهر خود را که تحت پوشش سازمان های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد نیز می باشد را به عهده بگیرد . این در صورتی است که از سایر شرایط معافیت کفالت خواهر بهره مند باشد .
نحوه گرفتن معافیت سربازی کفالت خواهر
نحوه گرفتن معافیت سربازی کفالت خواهر به این صورت خواهد بود که مشمول باید پس از جمع آوری مدارکی که در بالا از آن ها نام برده شد ، درخواست معافیت خدمت سربازی کفالت خواهر را بدهد . درخواست او از سوی سازمان نظام وظیفه مورد تایید واقع می شود . سپس نحوه گرفتن معافیت سربازی کفالت خواهر این است که مشمول مدارک را به سازمان تحویل داده و در تاریخ تعیین شده باید در کمیسیون شرکت کند . پس از بررسی مدارک در جلسه سازمان نظام وظیفه ، معافیت کفالت مشمول صادر خواهد شد . مشمولین پس از رای صادر شده می توانند کارت معافیت سربازی کفالیت خواهر را دریافت کنند . مشمولین باید در نظر داشته باشند که صادر شدن کارت معافیت کفالت دائم فقط در زمان صلح اعتبار دارد . یعنی مشمول می تواند از این کارت در زمان صلح استفاده کند . در زمان جنگ آن دسته از افرادی که از معافیت دائم کفالت بهره مند بوده اند باید بر اساس تصمیم سازمان نظام وظیفه و ستاد نیروهای مسلح عمل کرده و به جبهه بروند .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت سربازی چگونه است
مشاوره نظام وظیفه
معافیت خدمت سربازی کفالت خواهر می تواند از نوع معافیت هایی باشند که این روزها مشمولین در مورد آن تحقیق می کنند . اما قبل از هر چیز مشمولین باید با دقت به این نکات توجه داشته باشند که قبل از هر اقدامی مطلع شوند که آیا شرایط بهره مندی از معافیت سربازی کفالیت خواهر یا معافیت های کفالت دیگر را خواهند داشت یا خیر . معافیت های دیگری که زیر شاخه ی معافیت کفالت می باشند نیز در این مقاله توضیح داده شده است .
هر یک از این معافیت ها دارایی شرایط و قوانین مختص خود هستند . برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به قوانین و ضوابط این معافیت ها مشمولین می توانند از مشاوره نظام وظیفه و مشاوره معافیت خدمت سربازی که توسط مرکز مشاوره آویژه به مشمولین ارائه می شود استفاده کنند . مشمولین می توانند بزای راهنمایی بیشتر در تمام زمینه های نظام وظیفه به ویژه در زمینه ی معافیت ها هم چنین معافیت سربازی کفالت خواهر با این مرکز تماس بگیرند . مشاورین ما همه ی ساعات روز پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود . اما ما در این مقاله به طور خاص و ویژه راجع به معافیت سربازی کفالیت خواهر صحبت خواهیم کرد .
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
   شرایط معافیت سربازی کفالت خواهر چگونه است ؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه  شرایط معافیت سربازی کفالت خواهر چگونه است ؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۷:۰۵ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)