مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل به چه بیماری هایی گفته می شود ؟ آیا مشمولین می توانند از بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل استفاده کرده و معافیت سربازی خود را بگیرند ؟ این سوالی است که بسیاری از مشمولین به آن فکر می کنند . اما مشمولین در چه سنی باید بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل  را بشناسند تا بتوانند از آن استفاده کنند ؟ شناخت بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل  چه کمکی به مشمولین خواهد کرد ؟
بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
اگر بخواهیم به طور دقیق در مورد بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل صحبت کنیم باید بگوییم بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل  به بیماری هایی گفته می شود که مشمولین می توانند در حین تحصیل نیز با داشتن آن ها معافیت پزشکی بگیرند .
همانطور که می دانید خدمت سربازی یکی از وظایف پسران ایرانی است . این افراد ذکور پس از آن که وارد سن نوزده سالگی می شوند باید تصمیمات مهمی برای زندگی خود بگیرند .این تصمیمات مانند ادامه تحصیل در دانشگاه ، شروع یک حرفه ی خوب و مهم تر از هم تعیین تکلیف برای رفتن به خدمت سربازی است . بنابراین برای جوانان سن نوزده سالگی سن مشمولیت محسوب می شود . در سال های اخیر جوانان بسیاری در تلاش هستند تا به نحوی از رفتن به خدمت سربازی معاف شوند .
اما پیدا کردن راه و روش گرفتن انواع معافیت ها کار ساده ای نیست . باید انواع معافیت ها را شناخت و روش گرفتن آن ها را آموخت . در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد . حال پس از شناخت انواع معافیت ها با بیماری های معافیت های پزشکی حین تحصیل آشنا خواهید شد . همانطور که این روزها مشاهده می کنیم معافیت پزشکی شایع ترین نوع معافیت به حساب می آید . سازمان نظام وظیفه عمومی قوانین بسیاری را نیز برای این نوع معافیت تصویب کرده است .
بیشتر بخوانید: درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل در دانشگاه
لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل  با قوانین تصویب شده از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی در این سایت در اختیار مشمولین قرار خواهد گرفت . به دلیل گستردگی لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل  ما تلاش کردیم تمام نکات و قوانین مهم این لیست را در اختیار خوانندگان عزیز قرار دهیم .
مشمولین و هم چنین علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات در زمینه های مشاوره نظام وظیفه و مشاوره معافیت خدمت سربازی با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرند . مرکز مشاوره آویژه بزرگترین مرکز مشاوره نظام وظیفه در ایران می باشد که مشاورین متخصص را در اختیار گرفته تا همه روزه پاسخگوی مشمولین عزیز خواهند بود .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی سربازی را بدانیم
در اینجا لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل  به همراه توضیحی مختصر درباره ی هر کدام را در اختیارتان خواهیم گذاشت . ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید .
لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
بیماری های پوستی : اگزما
بیماری های قلبی : مشکلات مادرزادی قلبی
بیماری های عمومی : چاقی و لاغری
بیماری های عدد مترشحه : هیروئید و پاراتیروئید
ببیماری های دستگاه تناسلی : واریکوسل
بیماری های اعصاب و روان : وسواس فکری
بیماری های استخوان و اسکلت : انحرافات ستون فقرات
بیماری های ریوی : فیبروز ریه ناشی از اسکار
بیماری های گوش و حلق و بینی : کر و لالی
بیماری های فک و دهان و دندان : ناهنجاری های استخوانی فک و صورت
بیماری های عفونی : هپاتیت و سل
بیماری های روماتولوژی : بیماریهای متابولیک استخوانی
بیماری های چشم : دوربینی و نزدیک بینی
بیماری های خون و آنکولوژی : اختلالات ارثی گلبول قرمز
بیماری های داخلی مغز و اعصاب : انواع اختلالات غیر طبیعی اعضای بدن
بیماری های دستگاه گوارش : تومورهای مادرزادی
بیماری های جراحی مغز و اعصاب : تومورهای خوش خیم ستون فقرات
بیشتر بخوانید: مراحل معافیت پزشکی در حین تحصیل
انواع بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
انواع بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل بر اساس ماده ۱۰ آیین نامه ی تنظیم شده ی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا می باشد . در این ماده قانون آمده است که زمانی که مشمولین به تحصیل اشتغال دارند و از معافیت تحصیلی بهره مند می شوند نمی توانند برای معافیت پزشکی اقدام کنند . زیرا استفاده کردن از دو نوع معافیت قانونی نخواهد بود . مشمولینی که می خواهند از معافیت پزشکی استفاده کنند یا باید تحصیلشان تمام شده باشد یا اخراج شده باشند و یا اینکه ترک تحصیل کرده باشند .
بر اساس انواع بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل برخی از این افراد می توانند از معافیت پزشکی حین تحصیل نیز استفاده کنند . برای اطلاع از اخبار و قوانین این نوع معافیت ها با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید .
آیین نامه بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
آیین نامه بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل به صورت کلی در مورد مشمولین در ماده ۳۲ از قوانین مشمولین را از نظر جسمانی در چهار گروه دسته بندی می کند . در این آیین نامه ی بیماری های معافیت پزشکی در حین تحصیل شما می توانید ببینید در کدام گروه قرار دارید و چه نوع معافیتی به شما تعلق می گیرد :
دسته بندی مشمولین از نظر جسمی و روجی بر اساس آیین نامه و ضوابط بیماری های معافیت پزشکی  :
گروهی که از سلامت کامل بهره می برند و باید به خدمت سربازی رفته و ۲۱ ماه دوره ی خدمت ضر.رت را بگذرانند .
گروهی که مشکلات جسمی و روحی دارند و بر اساس رای شورای پزشکی می توانند از معافیت دائم استفاده کنند .
برخی افراد بر اثر عدم رشد و داشتن بیماری نیاز دارند که به طور موقت از رفتن به سربازی معاف شوند . این افراد معافیت موقت می گیرند .
برخی دیگر نیز به دلیل بیماری نمی توانند از پس کارهای رزمی سنگین در دوره ی خدمت سربازی بر بیایند . بنابراین معافاز خدمات رزمی خواهند شد .
بیشتر بخوانید: مراحل معافیت پزشکی خدمت سربازی
شرایط بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
شرایط بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم وابسته به مقطع تحصیلی نخواهد بود . مشمولین بر اساس شرایط بیماری های معافیت پزشکیمی توانند برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کرده و کارت معافیت خود را هرچه سریع تر دریافت کنند .
در اینجا انواع معافیت ها را برای مشمولین ذکر خواهیم کرد :
معافیت پزشکی که بیماری های مرتبط با معافیت های پزشکی حین تحصیل نیز در این گروه قرار می گیرند .
معافیت کفالت مانند گرفتن کفالت مادر بدون شوهر یا کفالت پدر بیمار و از کار افتاده .
معافیت ایثارگری برای فرزندان شهدا و ایثارگران و آزادگان .
معافیت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد .
معافیت تک فرزندی که در گروه معافیت کفالت نیز جای دارد .
معافیت بنیاد ملی نخبگان برای افراد فوق لیسانس و بالاتر .
معافیت بخشودگی سنی برای افراد غایب و سربازان فراری .
معافیت تحصیلی برای کسانی که ادامه تحصیل می دهند .
اما برای اقدام معافیت برای بیماری های مرتبط با معافیت پزشکی حین تحصیل باید اطلاعات کاملی در ارتباط با این بیماری ها بدست آوریم . این اطلاعات به مشمولین کمک خواهد کرد تا بتوانند سریع تر مراحل معافیت خود را حین تحصیل انجام داده و به نتیجه ای مطمئن خواهند رسید .حال سوال این است که از کجا باید شروع کرد ؟ چگونه می توانیم برای انواع معافیت های پزشکی اقدام کنیم ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات با ما همراه باشید . با مشاورین ما تماس بگیرید .
گرچه  قوانین نظام وظیفه نسبت به سال های قبل با تغییراتی همراه بوده است . اما ما سعی کردیم به روزترین قوانین مرتبط با بیماری های معافیت پزشکی را در اختیار مشمولین عزیز قرار دهیم . به این دلیل که مشمولین باید با توجه به بیماری خود بندها و ماده های مربوط به آن را مطالعه کرده تا بتوانند سریع تر مراحل معافیت خود را انجام دهد .
بیشتر بخوانید: انواع بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه لیست بیماری های معافیت پزشکی حین تحصیل
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۵:۵۸ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)