مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

معافیت سربازی ۴ برادری وجود دارد؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
معافیت سربازی ۴ برادری چیست ؟ این نوع معافیت سربازی ۴ برادری همچنان پابرجاست ؟ چه کسانی می توانند از این قانون بهره مند شوند ؟ سوالات زیادی در ارتباط با معافیت سربازی ۴ برادری وجود دارد . اما در این جا این سوال بیشتر مطرح خواهد بود که این نوع معافیت چیست ؟ شاید نام این نوع معافیت را هنوز خیلی از شما نشنیده باشید . زیرا قوانین و ترفند های سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بسیار گسترده است . هر ساله نیز این قوانین گسترده تر شده و مشمولین را بیشتر از قبل گیج می کند . زیرا انواع مزایا و تسهیلات زیادی امروزه در اختیار جوانان قرار می گیرد تا بتوانند دوره ی خدمت سربازی را آسان تر بگذرانند .
قانون معافیت سربازی ۴ برادری
جوانان پس از وارد شدن به سن مشمولیت دغدغه ی ۲ سال خدمت وظیفه را خواهند داشت . زیرا قرار است این مدت را در پادگان های نظامی با انجام دادن کارهای نظامی و سخت بگذرانند . دوری از خانواده نیز یکی دیگر از مشکلات بزرگ آن هاست . برخی تصمیم می گیرند ادامه تحصیل داده و از این طریق خدمت سربازی را تا چند سالی نادیده می گیرند . اما برخی که قصد ادامه تحصیل ندارند چه خواهند کرد ؟ ما به این جوانان نوید می دهیم که با داشتن برخی شرایط ساده نیز می توانید خدمت سربازی را ساده تر کنید .
این مزایا می تواند شامل گرفتن انواع کسری های خدمت سربازی ، معافیت سربازی و امریه های خدمت نظام وظیفه باشد . ما در این مفاله در مورد انواع معافیت ها به ویژه معافیت سربازی ۴ برادری صحبت خواهیم کرد . قبل از آن انواع معافیت های سربازی را با هم مرور می کنیم .
بیشتر بخوانید: معافیت سربازی دو برادری وجود دارد
انواع معافیت های سربازی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت بسیجیان
معافیت تک فرزندی
معافیت غایبان سربازی
معافیت نخبگان
معافیت سربازان فراری
معافیت کفالت
معافیت سربازی ۴ برادری
معافیت بخشودگی
شرایط معافیت سربازی ۴ برادری
شرایط معافیت سربازی ۴ برادری از شروطی است که مشمولین قبل از اقدام برای این نوع معافیت باید از آن اطلاع پیدا کنند . زیرا هر ساله در این قوانین تغییراتی رخ می دهد . معافیت خدمت سربازی راهی است که به جوانان کمک می کند تا بدون رفتن به خدمت ضرورت کارت معافیت خود را تحویل بگیرند . انواع معافیت ها را در بالا خواندیم . برای بدست آوردن هر کدام از این معافیت ها مشمولین باید شرایط عمومی و اختصاصی آن ها را داشته باشند .
بیشتر بخوانید: مشاوره خدمت سربازی
عمومی ترین شرایط معافیت سربازی ۴ برادری
نداشتن غیبت سربازی یکی از مهم ترین شروط برای استفاده از انواع معافیت هاست .
داشتن سه برادر برای مشمولین متقاضی معافیت یکی دیگر از شرایط معافیت سربازی ۴ برادری می باشد .
سه برادر دیگر مشمول باید دوران ۲ ساله ی خدمت خود را گذرانده باشند و کارت پایان خدمت دریافت کرده باشند .
مشمول باید پس از وارد شدن به سن مشمولیت برای گرفتن این نوع معافیت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی اقدام کند .
هیچ یک از برادران مشمول نباید از خدمت سربازی معاف شده باشند . کارت پایان خدمت برای سه برادر دیگر الزامی است .
در صورت غیبت ، مشمولین باید دلیل موجهی برای آن داشته باشند . در غیر اینصورت استفاده از شرایط معافیت سربازی ۴ برادری برایشان غیر ممکن خواهد بود .
برای اطلاع از سایر شرایط عمومی و اختصاصی معافیت ها به ویژه معافیت ۴ برادری می توانید از مشاوره نظام وظیفه راهنمایی های لازم را دریافت کنید . مرکز مشاوره آویژه در زمینه خدمت سربازی و مسائل نظام وظیفه مشمولین را راهنمایی خواهد کرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه
چگونگی معافیت سربازی ۴ برادری
چگونگی معافیت سربازی ۴ برادری که در سال های گذشته قابل اجرا بود با توجه به شرایط مشمولین صورت می پذیرفت . برای این کار مشمولین باید دارای ۳ برادر بزرگ تر از خود بودند . این قانون تا سال ها قابل اجرا بود . متاسفانه سازمان نظام وظیفه زمانی که با کاهش تعداد سرباز در پادگان ها مواجه شد نسبت به قوانین سخت گیرانه تر عمل کرد . به همین منظور این معافیت تا سال گذشته به صورت اجرایی در نیامد . اما گفته می شود که این قانون قابلیت تغییر داشته و مشمولین باید منتظر خبرهای تازه تر بمانند .
از طرف دیگر تعدد انواع معافیت ها به مشمولین کمک می کند تا از این امکانات استفاده کنند . زیرا معافیت های کفالت به غیر از معافیت ۴ برادری انواع دیگری را نیز در بر می گیرد .
انواع معافیت های کفالت خدمت سربازی
معافیت سربازی کفالت پدر بیمار و نیازمند
معافیت  کفالت پدر مسن بالای ۷۰ سال
معافیت کفالت سربازی خواهر
معافیت سربازی کفالت برادر کوچک
معافیت سربازی کفالت فرزند
معافیت سربازی کفالت همسر معلول
معافیت سربازی کفالت ۴ برادری
معافیت کفالت سربازی برادر بزرگ
معافیت کفالت مادربزرگ پدری و مادری
معافیت کفالت سربازی پدربزرگ
بیشتر بخوانید: انواع معافیت سربازی و شرایط استفاده از آن
قانون معافیت سربازی ۴ برادری
قانون معافیت سربازی ۴ برادری همانطور که در بالا توضیح داده شد در این سال ها با تغییراتی همراه بوده است . اما امید است که مسئولان نظام وظیفه در مورد این قوانین تجدید نظر کرده و اصلاحاتی در آن پدید آورند . این قوانین هنگام تصویب به صورت زیر به مشمولین ابلاغ شده است .
قوانین معافیت خدمت سربازی ۴ برادری :
داشتن ۳ برادر بزرگ تر از خود
نداشتن غیبت غیر موجه
داشتن کارت پایان خدمت برای ۳ برادر دیگر
رسیدن به سن مشمولیت
و سایر قوانین دیگر
بیشتر بخوانید: نظام وظیفه : چگونه معافیت سربازی بگیریم
اخبار معافیت سربازی ۴ برادری
اخبار معافیت سربازی ۴ برادری از سال ۸۸ بسیار پر سر و صدا شد . به طوری که تعداد سربازان در پادگان ها زیاد شده و هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کرد . از این رو سازمان نظام وظیفه با همکاری سازمان نیروهای مسلح تصمیم گرفتند تا با وضع قوانین جدید این مشکلات را کم کرده و هزینه ها را کاهش دهند . از این رو از سال ۸۸ قانون مرتبط با چگونگی معافیت سربازی ۴ برادری تصویب شد . در این قانون مشمولین با داشتن شرایط می توانستند از معافیت بهره مند شوند .
این قانون به صورتی بود که مشمولین پسری که فرزند چهارم خانواده و دارای ۳ برادر دیگر بودند می توانستند از معافیت برخوردار شوند . این اخبار و قوانین تا سال ۹۱ قانونی تلقی می شد و قابل اجرا بود .اما پس از آن به دلیل حجم زیاد معافیت های گوناگون و کاهش سرباز تصمیمات این سازمان تغییر کرده و این نوع معافیت منسوخ شناخته شد .
اما در سال های جاری خبرها حاکی است که سازمان نظام وظیفه در این قوانین تغییراتی را نیز اعمال خواهد کرد . برای اطلاع از آخرین اخبار در این رابطه می توانید با مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید .
سوالات متداول
آیا معافیت ۴ برادری وجود دارد؟
این قانون معافیت برای افرادی که دارای ۴ برادر هستند از سال ۸۸ قابل اجرا شناخته شد . اگرچه هر ساله این قوانین تغییر می کند . اما مشمولین می توانستند برای این نوع معافیت از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کرده و درخواست خود را به ثبت برسانند . از سال ۹۱ این قانون قابلیت اجرایی شدن نداشته است . باید منتظر بمانیم تا سازمان نظام وظیفه برای این قانون تبصره هایی قرار دهد .
قانون معافیت فرزند چهارم چگونه است؟
در این قانون گفته شده است که ۳ برادر دیگر مشمول متقاضی معافیت باید دوران خدمت خود را به طور کامل گذرانده باشند و کارت پایان خدمت دریافت کنند . مشمولین برای اقدام جهت این نوع معافیت باید به قوانین نظام وظیفه رجوع کرده و اطلاعات کامل را بدست آورند .
شرایط برخورداری از قانون معافیت فرزند چهارم چیست؟
مشمولینی که قصد دارند از انواع معافیت ها به ویژه معافیت ۴ برادری استفاده کنند باید از شرایط این معافیت بهره مند باشند . مهم ترین این شرایط داشتن سه برادر می باشد که به مشمولین اجازه می دهد تا درخواست معافیت خود را در سیستم ثبت کرده و درخواستشان از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  معافیت سربازی ۴ برادری وجود دارد؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه معافیت سربازی ۴ برادری وجود دارد؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۳:۵۵ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)