مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت سربازی کفالت پدربزرگ چگونه است ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
معافیت سربازی کفالت پدربزرگ یکی از معافیت های پرطرفدار به حساب می آید . چرا که در معافیت سربازی کفالت پدربزرگ مشمول می تواند با داشتن شرایط ساده از این موقعیت استفاده کرده و معافیت سربازی کفالت پدربزرگ خود را بگیرد . اما سوال اینجا خواهد بود که چه مشمولینی می توانند از معافیت سربازی کفالت پدربزرگ استفاده کنند ؟ معافیت سربازی کفالت پدربزرگ به چه کسانی تعلق می گیرد ؟ مشمولین باید دارای چه شرایط خاصی باشند تا بتوانند معافیت های سربازی کفالت پدربزرگ را به عهده گرفته و از جد پدری یا مادری خود مراقبت و نگه داری کنند ؟ معافیت کفالت پدربزرگ جزو کدام دسته از معافیت ها قرار می گیرد ؟
مشمولین در چه سنی می توانند ازمعافیت خدمت کفالت پدربزرگ استفاده کنند ؟ زنده بودن پدر و مادر مانعی برای بهره مندی از معافیت های کفالت پدربزرگ خواهد بود ؟ برای رسیدن به پاسخی مناسب باید مشمولین اطلاعات جامعی به دست آورند . مشمولین می توانند از طریق مشاوره نظام وظیفه و مشاوره معافیت خدمت سربازی می توانند به پاسخی مناسب برای این سوال ها برسند . ما نیز در این مقاله سعی داریم به این سوالات پاسخی جامع بدهیم . تا مشمولین بتوانند به راحتی از انواع معافیت های کفالت به ویژه معافیت کفالت پدربزرگ بهره بگیرند . برای شناخت بیشتر راجع به معافیت خدمت کفالت پدربزرگ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید .
بیشتر بخوانید: کفالت پدربزرگ یا مادربزرگ ؛ برای معافیت از سربازی و نظام وظیفه
شرایط معافیت سربازی کفالت پدربزرگ
شرایط معافیت سربازی کفالت پدربزرگ از شرایط مهم بهره مندی از این نوع معافیت می باشد که مشمولین باید آن ها را بدانند . اما این شرایط معافیت سربازی کفالت پدربزرگ برای همه یکسان خواهد بود ؟ باید در جواب بگوییم بله شرایط معافیت سربازی کفالت پدربزرگ برای تمام مشمولین یکسان بوده و بهره مندی از این شرایط معافیت سربازی کفالت پدربزرگ می توانند مشمولین را از رفتن به خدمت سربازی به راحتی معاف کند . از مهم ترین و اصلی ترین شرایط و ضوابط معافیت سربازی کفالت پدربزرگ می توان به شروطی که در زیر آمده است اشاره کرد :
از مهم ترین شرایط معافیت کفالت پدربزرگ این است که پدربزرگ مادری یا پدری مشمول فاقد فرزند باشد .
از دیگر شرایط معافیت خدمت سربازی کفالت پدربزرگ این خواهد بود که مشمول باید تنها نوه ی پسر بالای ۱۸ سال پدربزرگ مادری یا پدری خود باشد .
پدربزرگ مشمول باید نیازمند مراقبت و نگهداری باشد . که تشخیص این شرط بر عهده ی کمیسیون پزشکی خواهد بود .
هم چنین پدربزرگ مشمول باید به سن ۷۰ سالگی رسیده باشد تا مشمول بتواند از خدمات معافیت خدمت سربازی کفالت پدربزرگ خود بهره مند شود .
این موارد گفته شده در بالا برای بهره مندی از معافیت خدمت سربازی کفالیت پدربزرگ لازم است . پس اگر از شروط گفته شد ه در بالا بهره مند هستید به فکر گرفتن معافیت سربازی کفالیت پدربزرگ خود باشید .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت سربازی کفالت مادربزرگ چگونه است
مراحل معافیت سربازی کفالت پدربزرگ
مراحل معافیت سربازی کفالت پدربزرگ مانند دیگر معافیت های کفالت به این صورت خواهد بود که در مرحله اول از مراحل معافیت سربازی کفالت پدربزرگ مشمول باید مدارک خود را آماده کرده و به سازمان مربوطه تحویل دهد .این مدارک عبارتند از :
فرم وضعیت مشمولین
شناسنامه مشمول و تصویر کپی از صفحات
کارت ملی و کپی
عکس ۳*۴ رنگی با زمینه سفید از چهره ی تمام رخ مشمول
گواهی مدرک تحصیلی با تصویر آن
کپی از شناسنامه پدر و مادر و سایر بستگان مشمول
فرم معاینه اولیه مشمول
فرم واکسیناسیون مشمول
فرم استعلام وضعیت مشمول
فرم گواهی اشتغال به خدمت برای گروهی که در حین خدمت می خواهد مراحل معافیت خدمت سربازی کفالت پدربزرگ خود را طی کنند .
مشمولین برای اطلاع از سایر مراحل معافیت کفالت پدربزرگ می توانند با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشند . این مرکز با سابقه ای طولانی در زمینه ی مشاوره نظام وظیفه یکی از برترین مراکز مشاوره در کشور به حساب می آید .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت سربازی چگونه است
قوانین معافیت سربازی کفالت پدربزرگ
قوانین معافیت سربازی کفالت پدربزرگ این گونه است که هر فردی بتواند بر اساس قوانین معافیت سربازی کفالت پدربزرگ از معافیت خدمت سربازی کفالت پدربزرگ  خود بهره مند شود . می توانند کارت معافیت دائم بگیرد . اما نکته اینجاست که برای برخی این سوال پیش می آید که این معافیت دائم دقیقا به چه صورت خواهد بود . باید بگوییم که بر طبق آخرین قوانین و ضوابط معافیت سربازی کفالت پدربزرگ این نوع معافیت فقط در زمان صلح اعتبار دارد . یعنی در زمان جنگ مشمولین باید به جبهه های نبرد بروند .
هم چنین بر اساس این قوانین معافیت کفالت پدربزرگ  مشمول برای گرفتن معافیت سربازی کفالت پدربزرگ باید تمام عمو و عمه و حتی پدرش نیز فوت شده باشند . اگر یکی از آن ها زنده باشند و صلاحیت نگهداری از پدر خود را داشته باشند مشمول نمی تواند از این قانون بهره مند شده و معافیت خود را بگیرد .
نحوه گرفتن معافیت سربازی کفالت پدربزرگ
نحوه گرفتن معافیت سربازی کفالت پدربزرگ به این صورت خواهد بود که مشمولین می توانند با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل خود نیز برای گرفتن این نوع معافیت اقدام کنند . یعنی معافیت تحصیلی هیچ مانعی برای گرفتن معافیت کفالت پدربزرگ نخواهد داشت . نحوه اخذ معافیت کفالت پدربزرگ به این صورت است که در قدم اول باید مدارک تهیه شده توسط مشمول به سازمان مربوطه ارائه شود و هم چنین درخواست معافیت خدمت سربازی کفالت پدربزرگ از طریق نزدیک ترین دفاتر پلیس + ۱۰ داده شود تا توسط سازمان نظام وظیففه عمومی بررسی شده و نتیجه به مشمول ابلاغ شود . اگر نتیجه ی ابلاغ شده مثبت باشد مشمول می تواند از معافیت خدمت سربازی کفالیت پدربزرگ خود بهره ببرد .
بیشتر بخوانید: مشاوره معافیت خدمت سربازی
این نوع معافیت های کفالت به شرح ذیل خواهند بود :
معافیت سربازی کفالت پدر بیمار .
معافیت سربازی کفالت پدر پیر و ناتوان .
معافیت سربازی کفالت مادر بدون همسر .
معافیت سربازی کفالت خواهر بدون پدر و مادر و سرپرست .
معافیت سربازی کفالت برادر کوچک که به سن قانونی نرسیده و صغیر به حساب می آید .
معافیت سربازی کفالت برادر بزرگ ناتوان و بیمار جسمی و روحی که فاقد سرپرست می باشد .
معافیت سربازی کفالت مادری که از همسرش طلاق گرفته و بی شوهر است و ازدواج مجدد نیز نکرده است .
معافیت سربازی کفالت مادربزرگ مادری یا مادربزرگ پدری که فاقد فرزند و نوه ی پسر است .
معافیت سربازی کفالیت پدربزرگ پدری یا مادری که او نیز به دلیل کهولت سن و نیز فاقد فرزند بودن نیازمند یاری و کمک است .
معافیت سربازی کفالت فرزند که مادرش از دنیا رفته و با پدرش تنها زندگی می کند .
معافیت کفالت پدربزرگ پدری یا مادری
معافیت خدمت سربازی کفالیت پدربزرگ از آسان ترین نوع معافیت ها به حساب می آید . چرا که شروط آن بسیار ساده بوده و مشمولین زیادی از این شروط بهره مند هستند . در واقع معافیت های کفالت به طور کلی از نوع معافیت های آسان به شمار می روند چرا که انواع مختلفی از این معافیت ها هستند که مشمول می توانند از طریق آن ها معافیت بسیاری از بستگان خود به ویژه معافیت کفالت پدربزرگ خود را نیز بگیرد .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت خدمت سربازی چیست
شرایط معافیت های کفالت
تمام این معافیت های سربازی کفالت می تواند عده ی زیادی از مشمولین را از رفتن به خدمت سربازی معاف کند . اما داشتن اطلاعات و اقدام صحیح برای گرفتن این نوع معافیت ها بهترین کاری است که مشمولین می توانند انجام دهند و به هدف نهایی خود که همان گرفتن معافیت کفالت است برسند . برای گرفتن معافیت های کفالت پدربزرگ نیز مشمولین باید دارای شرایط و ضوابطی باشند که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در قوانین خود مطرح کرده است . با داشتن شرایط می توانند به راحتی از معافیت سربازی کفالت جد خود بهره مند شوند . در ادامه این شرایط را با هم مرور خواهیم کرد .
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
   شرایط معافیت سربازی کفالت پدربزرگ چگونه است ؟ 
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه  شرایط معافیت سربازی کفالت پدربزرگ چگونه است ؟ 
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۲:۲۴ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)