مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مشاوره تحصیلی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
مشاوره تحصیلی در زمینه ها و مقاطع مختلف بسیار مفید است . خیلی وقت ها برای ما شرایط در زمان های مختلف به گونه ای پیش می رود که در سیستم آموزشی خود دچار تردید و گمان می شویم . این اتفاق از همان دوران دبستان بروز می دهد . مشاوره تحصیلی در اکثر مواقع کمک کننده ظاهر شده است . در واقع با یک مشاوره تحصیلی مناسب می توان کمک کرد که شخص راهکار هایی جدید بیاموزد ، به مطالعاتش چهار چوب و نظم ببخشد و آن ها را هدفمند سازد، با کسب شناخت بیشتر در زمان تصمیم گیری دچار تردید نشود و … . انتخاب رشته یکی از سردرگمی های تحصیلی است که بدون شک با آن مواجه می شویم . فراموش نکنید یک مشاوره تحصیلی خوب می تواند بزرگترین ابهامات شما را ، مخصوصا در زمینه انتخاب رشته دبیرستان و کنکور بر طرف کند .
چه زمان هایی به مشاوره تحصیلی نیاز داریم ؟
خب همانطور که از ظاهر عبارت مشاوره تحصیلی بر می آید ، این مدل مشاوره در زمینه تحصیلات کمک کننده است .
کدام مدرسه ؟
کدام رشته دبیرستانی ؟
چگونه درس بخوانم برای امتحان ؟
چگونه درس بخوانم برای کنکور ؟
رتبه ام چند می شود ؟
کدام رشته های دانشگاهی را انتخاب کنم ؟
کدام دانشگاه ها ؟
کدام شهر ها ؟
چه واحد هایی را باید بگذرانم ؟
چگونه برای آزمون کارشناسی ارشد آماده شوم ؟
در کدام گرایش می توانم موفق شوم ؟
کدام رشته یا گرایش آینده کار بهتری دارد ؟
مصاحبه آزمون دکتری چگونه است ؟
و …
این سوالات از همان دبستان برای ما شروع می شوند و به ترتیب در دبیرستان ، آزمون کنکور کارشناسی و سپس دوره کارشناسی ارشد و در نهایت در دوره دکتری آن ها را جلوی راه خود می بینیم .
بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد
مشاوره تحصیلی دانشگاهی
مشاوره تحصیلی دانشگاهی جز آن دسته از مشاوره تحصیلی ها می باشد که بسیار مورد نیاز و حساس می باشد . اولین قسمت از مشاوره تحصیلی دانشگاهی با آزمون سراسری شروع می شود . اینکه من چگونه درس بخوانم تا در زمان موجود بتوانم تمام درس ها و کتاب ها را به موقع تمام کنم و به اندازه کافی آن ها را دوره کنم ، سوال بسیاری از پشت کنکوری ها می باشد . مشاوره تحصیلی دانشگاهی با عوامل موثر در روز آزمون نیز سروکار دارد ، این یک واقعیت است که نحوه آزمون دادن در آن روز خاص نیمه تکمیل کننده تلاش های قبلی می باشد . بعد از آزمون مسئله های قبلی به کنار می روند و در این نقطه وظیفه یک مشاوره تحصیلی موفق این است که با توجه به رتبه فرد بهترین انتخاب را بتواند برای شخص رغم بزند .
مشاوره تحصیلی دانشگاهی بعد از ورود به دانشگاه
بعد از قبولی و سپس ثبت نام در دانشگاه دانشجویان می توانند از طریق مشاوره تحصیلی با سیستم های دانشگاهی آشنا شوند . به عنوان مثال نحوه انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف ، و یا اینکه چه واحد هایی را در ابتدای تحصیل و کدام ها را در ادامه بهتر است گذراند . چگونه در طول یک ترم درس بخوانید که در انتهای ترم در مواجهه با امتحانات با مشکلی روبرو نشویم . و سپس در انتهای دوره کارشناسی بحث آزمون کارشناسی ارشد و باز مشاوره تحصیلی کنکور مطرح می شود و سپس انتخاب دانشگاه و گرایش به میان می آید و در ادامه این مسیر برای آزمون دکتری هم همین روال دنبال می شود . در این میان یک مشاوره خوب با در نظر گرفتن خیلی از پارامتر ها مانند آینده شغلی و ظرفیت آن رشته و … می تواند کمک به سزایی به شخص بکند .
مشاوره تحصیلی تلفنی
مشاوره تحصیلی تلفنی یکی از انواع مشاوره می باشد که می توان در اختیار متقاضی قرار داد . در واقع برای کسانی که امکان مراجعه حضوری به مشاور را ندارند مشاوره تحصیلی تلفنی گزینه مناسبی می باشد . حتی اگر تعداد جلسات مشاوره هم زیاد شود مشکلی پیش نخواهد آمد و هر جلسه می تواند ادامه مطالب جلسه قبل باشد و در نهایت به یک نتیجه مهم برسد . مشاوره تحصیلی تلفنی از یک نظر دیگر دارای امتیاز مثبت می باشد و آن هم زمان مشاوره می باشد . شما در اول صبح تا آخر شب هر زمانی که مناسب بدانید می توانید از شخص مشاوره بگیرید و یا جلسات قبلی را ادامه دهید . نوع دیگر مشاوره مشاوره تحصیلی آنلاین است که با وارد کردن مشخصات و نتایج آزمون می توان رتبه را تخمین زد و یا با توجه به رتبه دانشگاه هایی با امکان قبولی را شناخت .
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد
انواع مشاوره تحصیلی
مشاوره تحصیلی دارای انواع گوناگونی می باشد که هر کدام بصورتی متفاوت می تواند به متقاضی کمک کند و گاهی هر کدام با هدفی مشخص و متفاوت ارائه می گردد . به عنوان مثال مشاوره تحصیلی آنلاین برای تخمین رتبه و یا تخمین دانشگاه هایی با احتمال قبولی مناسب است . مشاوره تحصیلی که تلفنی باشد می تواند درمورد مسائلی همچون دانشگاه های مناسب و ممکن ، شرایط هر کدام از دانشگاه ها ، تعریف رشته های مختلف و آینده هر کدام ، انتخاب رشته و ترتیب بندی اولویت ها و … باشد . مشاوره تحصیلی حضوری هم مانند تلفنی می توانند در موارد ذکر شده کمک کند اما مزیت مشاوره تلفنی این است که نیاز نمی باشد که در مکانی خاص حضور پیدا کرد و از هر نقطه و هر شهر می توان آن را انجام داد .
مشاوره تحصیلی انتخاب رشته
مشاوره تحصیلی انتخاب رشته را همگی به خوبی می شناسیم . مشاوره تحصیلی انتخاب رشته برای تمام آزمون هایی که برای ورود به دانشگاه های سراسری برگذار می شود کاربردی است . زیرا در این آزمون ها در ابتدا رتبه متقاضی مشخص می شود و سپس با توجه به رتبه ای که شخص در آزمون کسب کرده باید بتوان گزینه های مناسب را در بین رشته ها و دانشگاه ها شناسایی کرد و به متقاضی معرفی کرد . مرکز مشاوره آویژه در این زمینه نشان داده که موفق بوده و تجربه زیادی دارد . از این رو می توانید از کمک های مشاوران مرکز مشاوره آویژه نهایت استفاده را ببرید .
انتخاب رشته کنکور سراسری
برای انتخاب رشته کنکور سراسری باید به ترتیب موارد زیر را مورد توجه قرار داد :
به دست آوردن شناخت از رشته های مختلف و آینده شغلی آن ها ( از طریق مشاور و اینترنت )
شرکت در انتخاب رشته آنلاین ( تخمینی )
تعیین اولویت ها ( دانشگاه ؟ رشته ؟ شهر ؟ )
چیدمان گزینه ها بر اساس اولویت های فرد ، از کم احتمال ترین گزینه ها به محتمل ترین آن ها
اگر موارد بالا را با دقت انجام دهید متناسب با رتبه ای که کسب کرده اید مطمئنا بهترین گزینه ممکن را قبول خواهید شد ، بدون از دست دادن هیچ شانسی . گزینه آخر در موارد بالا بسیار اهمیت دارد ، در انجام آن سعی کنید نهایت هوش و زکاوت را به خرج دهید .
بیشتر بخوانید: آزمون دانشگاه آزاد کارشناسی و ارشد بدون کنکور
مشاوره تحصیلی آویژه
مشاوره تحصیلی آویژه سالیان زیادی می باشد که با مشاوره های تخصصی که ارائه می دهد افراد زیادی را به هدفشان نزدیک تر کرده است . مرکز مشاوره آویژه از کسانی که سابقه کسب رتبه های عالی داشته اند و در دانشگاه های معتبر کشور تحصیل کرده اند کمک گرفته تا بتواند به متقاضیان خدمات مشاوره ای مفیدی ارائه دهد . این مرکز مشاوره می تواند برنامه ریزی های تحصیلی شما را از ابتدا تا انتها ( مطالعه برای کنکور و تمام عوامل موثر در آن ، روز آزمون و نحوه عملکرد مناسب در جلسه و در نهایت انتخاب رشته با قائده و هوشمندانه ) برنامه ریزی کند و شما را در تمام مراحل این مسیر یاری کند . مرکز مشاوره آویژه انواع روش های مختلف مشاوره تحصیلی را ارائه می دهد .
روش های مشاوره تحصیلی آویژه
مرکز مشاوره آویژه در همه سیستم های مشاوره ای به متقاضیان خدمت رسانی می کند . یکی از روش های مشاوره که مرکز مشاوره آویژه در آن تجربه درخشان بالایی دارد ( با توجه به آمار کسانی که مشاوره دریافت کرده اند ) مشاوره تلفنی می باشد . تنها کافیست شماره های مرکز مشاوره آویژه را شماره گیری کنید و سپس به مشاوران ما متصل شوید . سپس می توانید با استفاده از مشاوره تحصیلی آویژه متوجه بسیاری از مسائل شوید که یا شما را به هدفتان ( رشته و دانشگاه مورد نظرتان ) نزدیک می کند یا برای آن مسیری پیش رویتان می گذراد .
مشاوره تحصیلی کنکور وزارت بهداشت
یکی از موضوعات بسیار مهم کنکور وزارت بهداشت ، تطابق رشته کارشناسی و رشته انتخابی می باشد . نکات زیر در نظر داشته باشید :
رشته های مجاز برای رشته کارشناسی شما را بررسی کنید
برای هر درس ، یک منبع مناسب فراهم کنید
زمانی موجود را مدیریت کنید ( * برنامه ریزی )
یادداشت برداری ، دوره ، و آزمون های آزمایشی فراموش نشود
به خود استراحت دهید ، افراط در مطالعه شما را خسته می کند
در روز آزمون خود را هوشمندانه کنترل کنید ( استرس ، اضطراب و … )
برای مشاوره تحصیلی انتخاب رشته شخصی با تجربه و کا رآزموده را انتخاب کنید
* برای مدیریت زمان لازم است که ، با توجه به ارزش هر درس و حجم مطالب آن زمان خاصی را به آن اختصاص داد . در عین حال باید توجه کنید که تمام دروس در موازات یکدیگر باید پیش بروند .
مشاوره تحصیلی خارج از کشور
این مدل مشاوره را می توان جزء مشاوره تحصیلی دانشگاهی در نظر گرفت . چند مدل خاص را مد نظر می گیریم و برای هر کدام توضیحاتی ارائه می دهیم . رشته پزشکی در خارج از کشور . علاقه مندانی که به دلایلی نخواسته یا موفق نشده اند در ایران رشته پزشکی را بخوانند ، توجه داشته باشند که می توانند بصورت رایگان در یکی از کشور های آلمان ، روسیه و مجارستان دوره پزشکی را بگذرانند . ابتدا شخص باید زبان آن کشور را یاد بگیرد و در این راستا مدرک مربوطه را بگیرد . معمولا اکثر این دانشگاه ها یک سال اول را اختصاص می دهند به آموزش زبان و بعداز اخذ مدرک ، شخص وارد دوره تحصیلی اصلی می شود . کشور های ذکر شده مورد تایید وزارت علوم هستند و شخص می تواند بعد از اتمام دوره ، تحصیلات خود را در ایران ادامه دهد .
تحصیل در رشته های غیر پزشکی خارج از کشور
در این مورد با توجه به فاکتور هایی مانند کشور مورد نظر ، رشته مورد نظر و مقطع مورد نظر شرایط متفاوت می باشد . در اینجا ما شخصی را در نظر می گیریم که دوره ارشد را در ایران گذرانده و برای مقطع دکترا قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارد . دانشگاه های آمریکا ، کانادا و استرالیا از طریق هیئت تحصیلات تکمیلی ( دانشکده رشته مورد نظر ) برای پذیرش شخص تصمیم گیری می کنند . در اکثر کشور های اروپایی شخص استاد در پذیرش دانشجو تصمیم گیری می کند و پارامتر های پذیرش دانشجویان را هر استاد با دیدگاه خود می سنجد . اما بطور کلی شما هرچه در رزومه ایی که ارائه می دهید گزینه های زیر را در بهترین حالت داشته باشید شانس بیشتری دارید :
معدل بالا
سابقه کار پژوهشی
مقالات ISI
نمره زبان بالا ( آیلتس یا تافل )
بیشتر بخوانید: برنامه ریزی کنکور سراسری
مشاوره تحصیلی کاردانی به کارشناسی
یکی مدل از مشاوره تحصیلی دانشگاهی ، مربوط به مسائل کاردانی به کارشناسی می شود . از آنجایی که در گذشته مقطع کاردانی به کارشناسی همه دانشگاه ها کنکور داشت ، لذا مشاوره تحصیلی دانشگاهی بیشتر روی قسمت کنکوری این مقطع تمرکز داشت . اما امروز بجز دانشگاه های فنی و حرفه ای که آزمون دارند ، هیچ کدام از دیگر دانشگاه ها برای مقطع کاردانی به کارشناسی آزمونی برگذار نمی کنند . از این رو برای این مقطع بیشتر به مشاوره تحصیلی انتخاب رشته و توضیحات در مورد شرایط و رشته های هر دانشگاه از طریق مشاوره های مختلف از جمله مشاوره تحصیلی تلفنی پرداخته می شود . در همین راستا مشاوره تحصیلی آویژه راهکار هایی ارائه می دهد . می دانید بدون هیچ مشکلی می توانید تغییر رشته دهید ؟ حتی بدون توجه به معدل و حتی رشته تحصیلی مقطع کاردانی خود !
مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز آویژه در انتخاب دانشگاه شما را یاری می کند
همانطور که گفتیم امروزه مهمترین قسمت مشاوره تحصیلی دانشگاهی برای کاردانی به کارشناسی مشاوره تحصیلی انتخاب رشته می باشد . در خصوص اعتبار دانشگاه ها ، نحوه پذیرش کردن هر کدام ، رشته هایی که هر دانشگاه ارائه می دهد ، آینده شغلی هر رشته ، واحد های هر رشته ، شهریه دانشگاه های مختلف در مقطع کارشناسی نا پیوسته ، نحوه درخواست میهمان شدن و یا انتقالی گرفتن و مسائل دیگر ، می توانید از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی اطلاعات مفیدی را کسب کنید . حتی می توانید شرایط خود را برای مشاوران ما شرح دهید و با در نظر گرفتن شرایط شما ، مشاوره تحصیلی آویژه بهترین راه ممکن را پیش روی شما قرار می دهد .
مشاوره تحصیلی دانشگاه های بدون کنکور
در این قسمت شرایط و مقاطع دانشگاه هایی که بدون کنکور پذیرش می کنند را به ترتیب شرح خواهیم داد . دانشگاه های روزانه و شبانه : تنها مقطع بدون کنکور دوره کارشناسی می باشد که از طریق سوابق تحصیلی ارزیابی انجام می شود ( معدل امتحانات نهایی : معدل کتبی ) و تنها در بعضی از رشته ها این امکان فراهم گردیده است . در خصوص آشنایی با این رشته ها می توانید از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی که مرکز مشاوره آویژه ارائه می دهد مطلع شوید . دانشگاه آزاد : دانشگاه آزاد نیز تنها در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشجو می پذیرد اما شرایطی که دارد نسبت به دانشگاه های روزانه و شبانه ساده تر است ، زیرا شرط معدل مطرح نیست . دانشگاه علمی کاربردی : در ابتدا برای رشته های هنرستانی مطرح شد و فقط کاردانی و کارشناسی دارد که هر دو بدون کنکور و شرط معدل هستند .
دیگر دانشگاه های بدون کنکور
دانشگاه پیام نور : این دانشگاه تمام مقاطع را بجز مقطع دکتری بدون آزمون برگذار می کند . برای پذیرش معدل معیار نمی باشد و حتی اجازه تغییر رشته بین مقاطع را به راحتی به متقاضی می دهد . برای بررسی شرایط خود نسبت به دانشگاه پیام نور و بررسی رشته های این دانشگاه می توانید از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی مخصوص مرکز مشاوره آویژه ، یا به عبارت دیگر مشاوره تحصیلی آویژه با کارشناسان متخصص ارتباط برقرار کنید و جزئیات کاملی را دریافت کنید . دیگر مزیت مقاطع مختلف دانشگاه پیام نور قابلیت تغییر رشته می باشد . شما بدون توجه به رشته مقطع قبلی و معدل آن ، می توانید در رشته ای دیگر ثبت نام را انجام دهید و این امکان برای هر سه مقطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد مهیا است .
پردیس های خود گردان
پردیس های خود گردان نیز جز دانشگاهای بدون کنکور می باشند . رشته های متنوعی برای گروه علوم ریاضی ، علوم انسانی و علوم تجربی ارائه می کنند . ملاک پذیرش دانشجو در پردیس های خود گردان سوابق تحصیلی می باشد . منظور از سوابق تحصیلی همانطور که پیش تر گفتیم معدل کتبی ( امتحانات نهایی ) می باشد . مدرک پردیس های خود گردان دانشگاه ها بسیار معتبر و کاملا هم ارزش با مدرک دانشگاه اصلی می باشد . تنها نکته قابل تامل در رابطه با شرایط پردیس های خود گردان شهریه ای ترم های مقاطع مختلف می باشد که نسبت به دیگر دانشگاه های کشور بالاتر می باشد . یک مشاوره تحصیلی می تواند به شما کمک کند از دیگر ضوابط و شرایط پردیس های خود گردان مطلع شوید .
کلیات یک مشاوره تحصیلی
یک مشاوره تحصیلی مفید باید در مرحله اول شما را برای آزمون هدف آماده کند . برای این کار بهتر است :
منابعی مناسب فراهم کنید ( با توجه به تجارب کسانی که در این راه موفق بوده اند )
مهلتی که دارید را به خوبی مدیریت کنید تا به هر درس به اندازه ضریب و اعتبارش وقت اختصاص یابد
برای هر درس با توجه به ماهیت و محتوایش روش مطالعه اختصاصی داشته باشید
زمان روز را متناسب با محتوای درس ها تقسیم بندی کنید
یادداشت برداری و خلاصه نویسی دوره کردن را راحت تر می کند
تست بزنید و خود را بیازمایید تا نقاط ضعف و قوت مطالعات خود را بفهمید
تغذیه مناسب و استراحت کافی شما را از خستگی ذهنی دور می کند
خود را در شرایط روز آزمون قرار دهید تا استرس روز آزمون کاسته شود
صبح ها زود بیدار شوید تا روز آزمون کسل و خواب آلود نباشید.
نکات بعد از آزمون
به بار نشستن تلاش هایتان بعداز آزمون تنها با انتخاب رشته هوشمندانه میسر می شود . یک مشاوره تحصیلی انتخاب رشته به خوبی نکات زیر را به شما آموزش می دهد :
در مورد ماهیت رشته ها و آینده شغلی و تحصیلی آن ها به اندازه کافی مطالعه کنید .
سعی کنید در انتخاب هایتان ، علاقه و آینده شغلی رشته ها را با هم در نظر بگیرید .
رشته های منتخب خود را بر اساس اعتبار دانشگاه ها بچینید ، اینطور چیدمان شما از شانس کمتر به سمت شانس بیشتر خواهد بود .
تمام گزینه های موجود را با رشته ها و دانشگاه های مختلف پر کنید ، گزینه های خالی شانس شما را کم می کند .
۱٫ مشاوره تحصیلی چیست ؟ مشاوره تحصیلی یک آموزش است . مشاور با در نظر گرفتن وضعیت و همچنین علاقه شخص ، تلاش می کند با تکیه بر تجارب و مهارت
هایش راهکار هایی به شخص بیاموزد تا مسیر رسیدن او به اهداف تحصیلی اش هموار تر شود.
سوالات متداول
مزایای مشاوره تحصیلی تلفنی چیست ؟
تمام وقت بودن ، خارج از مسافت جغرافیایی ، امکان مشاوره های طولانی و چند مرحله ای و امکان ارتباط با مراکز معتبر و غیر قابل دسترس می تواند تعدادی از مزایای مشاوره تحصیلی تلفنی باشد .
راهکار های مشاوره تحصیلی کنکور ؟
بطور کلی راهکار هایی که در یک مشاوره تحصیلی کنکور آموزش داده می شود به سه مورد مهم کمک می کند : مدیریت خود ، مدیریت محتوای درسی و مدیریت زمان . این سه همراه هم باعث موفقیت در کنکور می شوند .
ضرورت مشاوره تحصیلی مدرسه برای دانش آموزان چیست ؟
مشاوره تحصیلی مناسب می تواند به دانش آموز کمک کند که استعداد ها و توانمندی های خود را بشناسد . همچنین با نقاط ضعف خود آشنا شود و راهکار هایی برای برطرف کردن آن ها بیاموزد .
اهمیت مشاوره تحصیلی انتخاب رشته چیست ؟
یک انتخاب اشتباه نه تنها زحمات متقاضی را از بین می برد بلکه آینده شخص را هم تحت تاثیر قرار می دهد . از این رو مشاوره تحصیلی انتخاب رشته ، کمک می کند به یک انتخاب اصولی و و صحیح که آینده شخص را تضمین می کند .
  مشاوره تحصیلی
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه مشاوره تحصیلی
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۶:۴۷ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)