مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

معافیت پزشکی سربازی چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
معافیت پزشکی سربازی یکی از معافیت های ویژه و پرطرفدار میان مشمولین خدمت وظیفه می باشد .اخبار معافیت سربازیحال باید بپرسیم که چرا این معافیت پزشکی سربازی این قدر پرطرفدار است ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید بگوییم سازمان نظام وظیفه عمومی قوانین بسیاری برای معافیت پزشکی سربازی در نظر گرفته است که مشمولین می توانند با تمعافیت سربازی  وجه به همین قوانین از پزشکی سربازی  استفاده کنند . البته لازم به ذکز است که علاوه بر معافیت پزشکی سربازی انواع معافیت های دیگری نیز در اختیار جوانان قرار گرفته است .که میتوانید از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید.
معافیت پزشکی سربازی چگونه است؟
اما مشمولین با بدست آوردن اطلاعات در زمینه های مختلف معافیت می توانند بهترین و آسان ترین شیوه ی معافیت را برای خود انتخاب کنند . البته انتخاب نوع معافیت سلیقه ای نیست . مشمولین باید برای گرفتن هر یک از انواع معافیت ها شرایط آن معافیت خاص را داشته باشند .  معافیت پزشکیدر غیر این صورت اقدام برای گرفتن معافیت سربازی و دریافت کارت معافیت بی نتیجه خواهد بود . پس بعد از شناخت و آشنایی با معافیت ها ، شرایط خود را نیز بسنجیدتا انتخاب بهتری داشته باشید .
بیشتر بخوانید: موارد معافیت پزشکی نظام وظیفه
آشنایی با انواع معافیت ها :
معافیت پزشکی سربازی .
معافیت کفالت سربازی پدر.
معافیت کفالت سربازی مادر.
معافیت کفالت سربازی برادر و خواهر و سایر بستگان.
معافیت ایثارگری سربازی .
معافیت مددجویی سربازی .
معافیت بنیاد نخبگان ملی سربازی .
معافیت تک فرزندی سربازی .
بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی نظام وظیفه
جوانان ما باید قبل از رسیدن به سن مشمولیت با این معافیت ها آشنا شوند . همانطور که مستحضر هستید جوانان ما پس از سن ۱۸ سالگی باید به خدمت سربازی بروند . یعنی خدمت سربازی یکی از ملزومات برای افراد ذکور در مملکت ماست . به همین دلیل در ۱۸ سالگی جوانان به سن مشمولیت رسیده و مشمول به حساب می آیند . در سن مشمولیت ، جوانان در مورد این وظیفه ی عمومی خود می توانند از چندین راه استفاده کنند . این راه ها را با هم خواهیم خواند :
انجام دادن کارهای اعزام به خدمت و رفتن به خدمت سربازی .
انجام دادن کارهای معافیت و استفاده از انواع معافیت ها مانند معافیت های پزشکی سربازی .
استفاده از معافیت های تحصیلی و ادامه تحصیل به جای رفتن به خدمت سربازی .
استفاده از انواع معافیت از خدمات رزمی با داشتن برخی شرایط .
استفاده از کسری خدمت برای افراد با تحصیلات عالیه و فرزندان جانبازان و ایثارگران .
استفاده از انواع معافیت های موقت سربازی با داشتن شرایط بیماری و سایر شرایط های دیگر .
مشمولین برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این راه هایی که می توان برای نرفتن به خدمت و یا کم شدن مدت خدمت سربازی استفاده کرد از طریق مشاوره نظام وظیفه اقدام نمایند . مرکز مشاوره آویژه با به کارگیری مشاوران متخصص در زمینه انواع معافیت سربازی جوانان را کمک خواهد کرد تا در این مسیر با موفقیت گام بردارند . امید است تمام جوانان بتوانند با داشتن شرایطی مناسب ، از انواع معافیت ها به ویژه معافیت پزشکی خدمت سربازی استفاده کرده و بهره مند شوند
شرایط معافیت پزشکی سربازی
شرایط معافیت پزشکی سربازی در مشمولین متفاوت خواهد بود . بر اساس آخرین شرایط معافیت پزشکی سربازی ، مشمولین به طور کلی می توانند از یکی از این سه نوع معافیت بهره مند شوند .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
انواع معافیت پزشکی خدمت سربازی بر اساس شرایط معافیت پزشکی سربازی مشمولین :
معافیت دائم
معافیت موقت
معافیت از خدمات رزمی
مشمولین بر اساس شرایط معافیت پزشکی سربازی خود می توانند از یکی از این نوع معافیت های اعلام شده در بالا استفاده کنند . همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم تصمیم نهایی بر عهده کمیسیون شورای پزشکی خواهد بود .
بیشتر بخوانید:  قانون معافیت پزشکی شامل چه افرادی میشود
لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی
لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی به لیست گسترده ای اطلاق می شود که از سوی سازمان نظام وظیفه برای مشمولین ابلاغ شده است . یعنی بر اساس همین لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی و با داشتن شرایط معافیت پزشکی مشمولین می توانند درخواست معافیت پزشکی خود را به ثبت برسانند . برای بدست آوردن اطلاعات جامع درباره ی لیست بیماری های معافیت پزشکی سربازی باید با انواع آن ها آشنا شوید . ما در اینجا لیست جامع و کاملی از لیست بیماری های معافیت پزشکی  برای شما عزیزان تهیه کردیم که می توانند آن ها را خوانده و به خاطر بسپارید .
انواع لیست بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی :
بیماری های عفونی
بیماری های قلب و عروقی
بیماری های چشم و عوارض بینایی
بیماری های فک و دندان و دهان
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
بیماری های اعصاب و روان
بیماری های عمومی
بیماری های ریوی و قفسه صدری
بیماری های دستگاه تناسلی
بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های عدد مترشحه
بیماری های گوش و حلق و بینی
بیماری های پوستی و بافت زیر پوستی
بیماری های خون و آنکولوژی
بیماری های استخوان و اسکلت
بیماری های جراحی مغز و اعصاب
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی های عمومی
این کاملترین و جامع ترین لیست بیماری های معافیت پزشکیمی باشد که در اختیار عزیزان قرار گرفته است . هر یک از این گروه بیماری ها شامل بخش عظیمی از بیماری ها هستند که مشمولین برای اطلاع از شرایط و نوع این بیماری ها به ور دقیق می توانند با مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرند .
قوانین معافیت پزشکی سربازی
قوانین معافیت پزشکی سربازی به مشمولین این اجازه را می دهد تا از انواع معافیت های دائم ، موقت و غیره استفاده کنند تا به سلامت روحی و جسمی آن ها لطمه وارد نشود . بر اساس قوانین معافیت پزشکی خدمت سربازیمشمولین باید پس از وارد شدن به سن مشمولیت برای گرفتن معافیت پزشکی خدمت سربازیاقدام کند . اما قوانین معافیت پزشکی به مشمولین گوشزد می کند که برای اقدام هر نوع معافیت باید مدارک لازم برای دریافت معافیت سربازی را آماده کنند .
مدارک لازم برای گرفتنمعافیت های پزشکی :
شناسنامه و تصویر تمامی صفحات برای مشمولین
کارت ملی مشمولین با کپی
عکس پرسنلی مشمول با زمینه سفید
فرم شماره ۱ ( وضعیت مشمولین )
فرم شماره ۵ (تکمیل واکسیناسیون )
فرم شماره ۲ ( معاینه پزشکی اولیه )
گواهی پایان تحصیلات به همراه کپی آن
موارد معافیت پزشکی سربازی
موارد معافیت پزشکی سربازی که در بالا گفته شد مختصر توضیحاتی است که راجع به این نوع معافیت پر متقاضی می توان در اختیار مشمولین قرار دارد . جوانان برای راهنمایی ها و پیگیری های بیشتر در مورد سایر موارد معافیت پزشکی می توانند با شماره های داده شده در سایت تماس گرفته و سوالات خود را با مشاورین متخصص ما در میان بگذارند .
قانون ماده ۳۹ معافیت های پزشکی خدمت سربازی
در اینجا قصد داریم راجع به معافیت های پزشکی سربازی به طور اختصاصی صحبت کنیم . برای گرفتنمعافیت پزشکی، سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمولین را در چهار دسته مجزا طبقه بندی می کند . این گروه ها بر اساس ماده ی قانون ۳۹ از قوانینمعافیت پزشکیگردآوری شده و در اختیار مشمولین قرار خواهد گرفت .
بیشتر بخوانید:  راه های معافیت پزشکی خدمت سربازی
دسته بندی مشمولین معافیت های پزشکی سربازی :
مشمولان در دسته ی اول از سلامت کامل بهره مند هستند . این افراد می توانند مراحل خدمت را انجام داده و ۲۱ ماه دوره ضرورت را با سربلندی بگذرانند .
مشمولین دسته دوم افرادی خواهند بود که دارای بیماری یا نقص عضو هستند . این افراد نمی توانند کارهای سنگین انجام دهند . به این دلیل با رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه ، از انجام خدمات رزمی معاف خواهند بود .
مشمولان دسته سوم ، متعلق به جوانانی است که به دلیل عدم رشد و بیماری به طور موقت نمی توانند خدمت سربازی خود را انجام دادهخ و شورای پزشکی به آنان معافیت موقت می دهد . باید در نظر داشته باشید پس از اتمام معافیت موقت درر صورت بهبود یافتن ، مشمولین باید به خدمت برگردند .
مشمولین دسته آخر همان افرادی هستند که می توانند از معافیت پزشکی استفاده کنند . این افراد به دلیل بیماری و نقص عضو نمی توانند به خدمت سربازی بروند . البته تشخیص معافیت دائم برای مشمولین بر عهده ی کمیسیون پزشکی خواهد بود . با رای نهایی کمیسیون مشمولان در این دسته می توانند کارت معافیت خود را دریافت کنند.برای مشاوره در زمینه  معافیت پزشکی اختلال دو قطبیاز مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابتدر سراسر کشور با ۹۰۹۹۰۷۲۰۶۸ تماس بگیریدهمه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  معافیت پزشکی سربازی چگونه است؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه معافیت پزشکی سربازی چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۹:۳۲ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)