مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مراحل معافیت پزشکی در حین تحصیل

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۲
معافیت پزشکی در حین تحصیل آیا این امکان وجود دارد ؟ آیا همه ی مشمولین می توانند از معافیت پزشکی در حین تحصیل استفاده کنند ؟ آیا معافیت پزشکی در حین تحصیل جزو قوانین معافیت تحصیلی می باشد ؟ مدت زمان معافیت و مدارک مورد نیاز معافیت خدمت سربازی برای معافیت پزشکی در حین تحصیل به چه صورت خواهد بود ؟ برای گرفتن معافیت سربازی مشمولین می توانند در حین تحصیل نیز اقدام کنند ؟ آیا کسانی که از معافیت تحصیلی برخوردارند می توانند از معافیت پزشکی در حین تحصیل استفاده کنند ؟
معافیت پزشکی در حین تحصیل
و اما رسیدن به پاسخ این سوالات کار راحتی نخواهد بود . جوانان ما پس از اتمام سن ۱۸ سالگی و رسیدن به سن ۱۹ سالگی مجبورند برای خدمت سربازی خود تصمیم عاقلانه ای بگیرند . اینکه آن ها مراحل اعزام به خدمت را انجام دهند و خود را برای رفتن به خدمت وظیفه ی عمومی آماده کنند . یا اینکه در تلاش باشند تا بتوانند راهی پیدا کنند و از رفتن منصرف شوند .
مشاوره قوانین معافیت برای مشمولین راه های جذابی را پیشنهاد می کند . راه هایی وجود دارد که مشمولین می تتوانند از طریق آن ها یا سربازی نروند یا مدت آن را کمتر کنند . اما این راه ها کدام اند ؟ مرکز مشاوره نظام وظیفه راه های معافیت و کسر خدمت را در اختیار مشمولین قرار خواهد داد . اگر خواهیم به ططور کلی راجع به این راه ها صحبت کنیم باید بگوییم مشمولین یا می توانند با آماده کردن مدارک معافیت خدمت از انواع معافیت های تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی استفاده کند یا اینکه با داشتن شرایطی کسری خدمت سربازی گرفته و به مدت ۶ ماه تا یک سال از خدمت سربازی خود را کسری بگیرد .
بیشتر بخوانید:  قانون معافیت پزشکی شامل چه افرادی میشود
مراحل معافیت پزشکی در حین تحصیل
مراحل معافیت پزشکی در حین تحصیل برای آن دسته از افرادی که از شرایط خاصی برخوردار هستند کار بسیار دشواری نخواهد بود . همانطور که می دانید معافیت پزشکی حین تحصیل برای افرادی است که شرایط خاص دارند و می تواند همزمان و به طور موازی در کنار تحصیل خود مراحل معافیت پزشکی در حین تحصیل را نیز بگذرانند . همانطور که می دانید مشمولین تا زمانی که مشغول تحصیل هستند از معافیت تحصیلی برخوردارند . بنابراین استفاده کردن از معافیت پزشکی همزمان با معافیت تحصیلی ممکن نخواهد بود مگر اینکه بر اساس قوانین تصویب شده از سوی سازمان نظام وظییفه عمومی ناجا مشمول دارای بیماری خاصی باشد . بنابراین مشمولینی که قصد دارند مراحل معافیت پزشکی در حین تحصیل را انجام دهند باید اطلاعات کافی در این زمینه را بدست آورند . سپس برای آن اقدام کنند.
طبق ماده ۱۰ از آیین نامه ی اجرایی تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ، مشمولینی که قصد دارند مراحل معافیت پزشکی در حین تحصیل را گذرانده و از معافیت پزشکی حین تحصیل استفاده کنند باید پس از فراغت از تحصیل یا اخراج یا ترک تحصیل برای این امر اقدام نمایند . زیرا معافیت پزشکی در هنگام تحصیل ممکن نخواهد بود مگر آن که بیماران دارای نقص عضو یا بیماری هایی باشند که بر اساس ضوابط و قوانین مقطع تحصیلی در آن ها هیچ تاثیری نداشته باشد . در این مورد مشمول می تواند از معافیت پزشکی  استفاده کرده و در حین تحصیل کارت معافیت خود را دریافت کند .
شرایط معافیت پزشکی در حین تحصیل
شرایط معافیت پزشکی در حین تحصیل برای افراد متفاوت خواهد بود . مشمولین باید بدانند بر اساس ماده ۳۹ از قوانین معافیت پزشکی که توسط سازمان نظام وظیفه تصویب و اعلام شده است مشمولین برای بهره مندی از شرایط معافیت پزشکی در حین تحصیل باید در یکی از گروه زیر قرار بگیرند .
مشمول اگر از نظر جسمی و روحی سالم باشد باید خود را برای رفتن به خدمت سربازی و ۲۱ ماه دوره خدمت ضرورت آماده کند .
مشمول اگر دچار بیماری یا نقص عضو باشد و کمیسیون پزشکی آن را تایید کند . می تواند برای گرفتن معافیت پزشکی اقدام کند .
مشمول اگر به دلیل عدم رشد و بیماری قادر به انجام خدمت خود به طور موقت نباشد . می تواند به طور موقت از خدمت معاف شود
مشمول اگر به دلیل مشکلات جسمی و نقص عضو قادر به انجام کارهای سنگین نباشد . این افراد می توانند از معافیت از خدمات رزمی استفاده کرده و معاف شوند .
بنابراین مشمولین پس از قرار گرفتن در هرکدام از گروه های بالا می توانند برای انواع معافیت پزشکی حین تحصیل اقدام کرده و معافیت خود را بگیرند .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
معافیت پزشکی در حین تحصیل در دانشگاه
معافیت پزشکی در حین تحصیل در دانشگاه بر اساس لیست انواع بیماری هایی که سازمان نظام وظیفه اعلام کرده است به مشمولین تعلق می گیرد .مشمولین می توانند با داشتم شرایط خاص از معافیت پزشکی حین تحصیل در دانشگاه در هر مقطعی که می خواهند استفاده کنند. لیست بیماری های موجود بر اساس تصویب آخرین قوانین به شرح زیر می باشد :
بیماری های عفونی
بیماری های قلبی – عروقی
بیماری های خون و آنکولوژی
بیماری های ریوی و قفسه صدری
بیماری های اعصاب و روان
بیماری های پوستی و بافت های زیر پوست
بیماری های عمومی
بیماری های اسکلت و استخوان
بیماری های دستگاه گوارش و جراحی های عمومی
بیماری های چشم و مشکلات بینایی
بیماری های گوش و حلق و بینی
بیماری های فک و دهان و دندان
بیماری های دستگاه ادراری تناسلی
بیماری های غدد مترشحه داخلی
بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های جراحی مغز و اعصاب
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند
مراحل اقدام برای معافیت پزشکی در حین تحصیل
مراحل اقدام برای معافیت پزشکی در حین تحصیل یکی از مهم ترین مسائلی است که مشمولین باید به آن دقت کافی داشته باشند . قبل از هر چیز برای شروع مراحل اقدام برای این معافیت پزشکی  مشمولین می توانند با مرکز مشاوره معافیت سربازی تماس گرفته و  سوالات خود در زمینه مشاوره معافیت تحصیلی و مراحل اقدام برای معافیت پزشکی  را به طور کامل از مشاورین ما بپرسند . مشاورین ما راهنمایی های لازم را به مشمولین خواهند داد .
اما در اینجا باید بگوییم یکی از مهم ترین  مراحل اقدام برای این معافیت پزشکی  این است که مشمولین مدارک حود را آماده کنند . کامل بودن مدارک یکی از اولین و مههم ترین قدم ها برای گرفتن انواع معافیت ها است . مشمولین باید پرونده پزشکی خود را آماده کرده و به همراه مدارک دیگر به سازمان مربوطه تحویل دهد . مشمولین باید در نظر داشته باشند که قدم اول برای شروع کار ثبت درخواست از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی می باشد .
بیشتر بخوانید:  راه های معافیت پزشکی خدمت سربازی
معافیت های خدمت سربازی
انواع معافیت ها بسیار گسترده است . راه های زیادی وجود دارد که مشمولین می توانند به طریقی از معافیت سربازی استفاده کردهه و کارت معافیت خود را بگیرند .  اما قبل از همه ی این ها باید بدانید اانواع معافیت ها کدام است . انواع معافیت هایی که در سال های اخیر بسیاری از مشمولین تتوانسته اند ز آن ها استفاده کنند به شرح زیر می باشد :
معافیت پزشکی که گسترده ترین نوع معافیت ها بخسابب می آید و مشمولین می توانند از معافیت های پزشکی در حین تحصیل نیز استفاده کنند .
معافیت کفالت برای مشمولینی است که می توانند کفالت پدر ، مادر یا سایر بستگان خود را گررفته و کارت معافیت دریافت کنند .
معافیت ایثارگری که فرزندان جانبازان ، آزادگان و ایثارگران می توانند از آن بهره مند شوند .
معافیت مددجویان که اعضای خانواده ی معلولان جسمی – حرکتی می توانند از معافیت دائم استفاده کنند .
معافیت تحصیلی که به صورت موقت به مشمولینی که قصد ادامه تحصیل دارند داده می شود .
معافیت بخشودگی سنی که برای مشمولین غایب در نظر گرفته شدهه و عفو رهبری می خورند .
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  مراحل معافیت پزشکی در حین تحصیل
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه مراحل معافیت پزشکی در حین تحصیل
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۶:۴۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)