مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معاف شدن از خدمت سربازی چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
شرایط معاف شدن از خدمت سربازی برای افراد از زمانی امکان پذیر خواهد بود که به سن مشمولیت برسند . حال این سوال مطرح خواهد شد که مشمول کیست ؟ سن مشمولیت به چه سنی گفته می شود ؟ در ایران هر فرد ذکوری که سن ۱۸ سالگی اش تمام شدهه و وارد سن ۱۹ سالگی می شود مشمول خدمت وظیفه عمومی خواهد شد . از آن جایی که تعداد زیادی از جوانان تمایل ندارند به خدمت سربازی بروند . به دنبال راهی هستند تا بتوانند از شرایط معاف شدن از خدمت سربازی استفاده کرده و کارت معافیت دائم خود را بگیرند .
معافیت از خدمت سربازی
اما اگر مشمولین هیچ کدام از شرایط معاف شدن از خدمت سربازی را نداشته باشند و از مدارک معافیت خدمت بهره مند نباشند تکلیف چیست ؟ آیا راهی وجود دارد که جوانان را از رفتن به خدمت سربازی نجات دهد ؟ مشاوره معافیت چه کمکی به مشمولین خواهد کرد ؟ مشمولین از چه راه هایی می توانند برای گرفتن معافیت استفاه کنند ؟ شرایط معاف شدن از خدمت سربازی چیست ؟ انواع معافیت ها کدام اند ؟ آیا گرفتن معافیت پزشکی سربازی کار آسانی است ؟ مزایا و معایب معافیت پزشکی خدمت سربازی کدام است ؟
مدت زمان معافیت پزشکی سربازی برای افرادی که شرایط معاف شدن از خدمت سربازی را دارند چقدر است ؟ شرایط و مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی چیست ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات از شما عزیزان می خواهیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید . مرکز مشاوره نظام وظیفه در این مقالات سعی کرده شرایط انواع معافیت ها از جمله معافیت های پزشکی ، معافیت کفالت ، معافیت تحصیلی ، معافیت ایثارگری و سایر معافیت ها را برای مشمولین به طور مفصل توضیح داده و شرایط معاف شدن از خدمت سربازی را بازگو کرده است . پس با ما همراه باشید .
بیشتر بخوانید:  شرایط معافیت خدمت سربازی چیست
شرایط معاف شدن از سربازی
شرایط معاف شدن از سربازی در انواع معافیت ها متفاوت خواهد بود . قبل از بازگو کردن شرایط معاف شدن از سربازی با انواع معافیت های اراثه شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی آشنا خواهید شد .
انواع معافیت های سربازی :
معافیت تحصیلی : این نوع معافیت به کسانی تعلق می گیرد که به سن مشمولیت رسیده اند اما قصد دارند ادامه تحصیل داده و مدارج بالاتر علمی را بدست آورند . این مشمولین پس از ورود به سن ۱۹ سالگی باید برای معافیت تحصیلی اقدام کرده تا وارد غیبت نشوند .
معافیت ایثارگری : این نوع معافیت یکی از مهم ترین انواع معافیت ها است که فرزندان شهدا ، جانبازان ، ایثارگران و آزادگان می توانند از آن استفاده کنند .
معافیت کفالت : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین تنها فرزند بالای ۱۸ سال پدر ، مادر خود بوده و می خواهد از آن ها نگهداری  کند . این افراد اگر شرایط معاف شدن از سربازی را داشته باشند می توانند بعد از رسیدن به سن مشمولین برای معافیت کفالت اقدام کنند .
معافیت بخشودگی سنی ( عفو رهبری ) : افرادی که به سن مشخصی که سازمان نظام وظیفه اعلام می کند رسیده باشند و به سربازی نرفته باشند از بخشودگی سنی استفاده کرده و کارت معافیت خود را می گیرند .
معافیت مددجویان : به آن دسته از افرادی تعلق خواهد گرفته که خود یا اعضای خانواده یشان عضو ارگان هایی مانند بهزیستی ، کمیته امداد و سایر سازمان های مربوطه باشند .
معافیت پزشکی : به معافیت هایی گفته می شود که مشمولین مبتلا به نوعی بیماری بوده و قادر به انجام دوره خدمت ضرورت خود نیستند . این افراد شرایط معاف شدن از سربازی را داشته و می توانند کارت معافیت دائم خود را از این طریق بگیرند .
    بیشتر بخوانید: مراحل معافیت خدمت سربازی چگونه است
 شرایط معاف شدن از خدمت نظام وظیفه
شرایط معاف شدن از خدمت سربازی به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود .
شرایط معاف شدن از رفتن به خدمت سربازی دردسته اول همان معاف شدن دائمی است که برخی مشمولین از آن بهره مند می شوند .
دسته دوم معافیت موقت می باشد که مشمولین به دلیل شرایط مختلف می تواند از ۶ ماه تا ۱ سال معافیت موقت داشته باشند .
دسته سوم معافیت ها مربوط به معافیت از خدمات رزمی است . که این نوع معافیت مربوط به شرایط معاف شدن از رفتن به خدمت سربازی در معافیت های پزشکی است . برخی افراد به دلیل وجود بیماری و نقص عضو قادر نیستند خدمات رزمی انجام دهند به همین دلیل از انجام خدمات رزمی معاف خواهند شد .
شرایط معاف شدن از خدمت نظام وظیفه همانطور که در بالا نیز اشاره شد برای افرادی است که واجد شرایط خاص بوده و می توانند از یکی از انواع معافیت ها استفاده کرد و معافیت سربازی خود را بگیرند . یکی از مهم ترین و بهترین راه های گرفتن معافیت از طریق پزشکی است . برای دریافت این نوع معافیت مشمولین باید دارای بیماری خاصی باشند . هم چنین بیماری مشمولین در فهرست بیماری های ارائه شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی باشد .برای بسیاری از مشمولین این سوال پیش می آید که مدارک لازم برای دریافت معافیت های پزشکی جیست ؟مرکز مشاوره معافیت پزشکی در اینجا مدارک لازم برای دریافت این نوع معافیت ها را به طور کامل در اینجا توضیح داده است . 
مدارک لازم برای دریافت معافیت پزشکی :
تکمیل برگه شماره یک وضعیت مشمولین .
تکمیل برگه شماره ۲ معاینات اولیه پزشکی .
تکمیل برگه واکسیناسیون مشمولین .
اصل کارت شناسایی ملی به همراه کپی از آن .
اصل آخرین مدرک تحصیلی به همراه کپی تایید شده ی آن توسط سازمان مربوطه .
۴ قطعه عکس ۳*۴ رنگی با پس زمینه ی سفید .
اصل شناسنامه مشمول به همراه کپی از تمام صفحات داخلی آن .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت خدمت سربازی چگونه است
شرایط معاف شدن خدمت
شرایط معاف شدن خدمت برای افراد غایب نیز مانند سایر معافیت ها است . با این تفاوت که این مشمولین باید دارای شرایط خاصی باشند که در اینجا ما قصد داریم راجع به آن توضیحاتی را در اختیار مشمولین قرار دهیم . بر اساس قوانین صادره در سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا براساس ماده۱۶ قانون بودجه دولت اجازه دارد مشمولین نظام وظیفه را که بیش تر از ۸ سال در غیبت به سر برده و سربازی نرفته اند می توانند از شرایط معاف شدن خدمت استفاده کرده و  با پرداخت جریمه از رفتن به سربازی معاف کنند . البته ناگفته نماند که جریمه برای افراد غایب بر اساس میزان تحصیلات آن ها در نظر گرفته شده است .
مقدار جریمه ای که مشمولین باید بر اساس تحصیلات  خود و آخرین مدرک تحصیلی پرداخت کنند .
مشمولین زیر دیپلم : ۱۰ میلیون تومان .
مشمولین با مدرک دیپلم : ۱۵ میلیون تومان .
مشمولین با مدرک فوق دیپلم : ۲۰ میلیون تومان .
مشمولین با مدرک لیسانس : ۲۵ میلیون تومان .
مشمولین با مدرک فوق لیسانس : ۳۰ میلیون تومان .
مشمولین با مدرک دکتری غیر پزشکی : ۳۵ میلیون تومان .
مشمولین با مدرک دکتری پزشکی : ۴۰ میلیون تومان .
پزشکان متخصص و مشمولین با مدارک بالاتر : ۵۰ میلیون تومان
بیشتر بخوانید: مشاوره خدمت سربازی
نکته مهم
( سازمان نظام وظیفه عمومی برای معافیت های پزشکی در ماده قانون ۳۹ این نوع معافیت ها مشمولین را در ۴ گروه تقسیم بندی کرده است  که بر اساس آن مشمولین می توانند از معافیت دائم ، معافیت موقت و معافیت از خدمات رزمی استفاده کنند )
افرادی که سلامت جسمی و روحی ندارند . یعنی به خاطر بیماری های جسمی یا روحی و روانی که در فهرست بیماری ها نام آن ها و میزان حاد بودن آن ذکر شده است می توانند از خدمت سربازی به طور کامل معاف شوند .
افرادی که از سلامت کامل بدنی و روجی برخوردارند و قادرند ۲۱ ماه خدمت ضرورت را به خوبی بگذرانند . به این افراد هیچ گونه معافیتی تعلق نخواهد گرفت . مگر آن که به خاطر تحصیلات یا ایثارگری و دلایل دیگر از کسری خدمت بهره مند شوند .
آن دسته از مشمولینی که دارای بیماری و نقص عضو شده و نمی توانند خدمات رزمی مانند رژه رفتن ، اردوهای نظامی رفتن ، تیراندازی کردن و بسیاری از کارهای نظامی دیگر را انجام دهند . این افراد بر اساس رای نهایی شورای پزشکی در کمیسیون سازمان نظام وظیفه عمومی معافت از خدمات رزمی را دریافت خواهند کرد .
این گروه از مشمولین به دلیل عدم رشد و بیماری به طور موقت از خدمت ضرورت معاف خواهند شد . به طور مثال کسانی که اعتیاد دارند یا تحت عمل جراحی قرار می گیرند در این گروه از معافیت های موقت قرار می گیرند .
  خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  شرایط معاف شدن از خدمت سربازی چگونه است؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه شرایط معاف شدن از خدمت سربازی چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۵:۰۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)