مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت از سربازی به طور دقیق چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
شرایط معافیت از سربازی بر اساس قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بسیار گسترده می باشد . بنابراین مشمولین باید برای اطلاع از این شرایط معافیت از سربازی مطالعات بسیاری انجام دهند . اما این سوال در اینجا پیش خواهد آمد که مشمول به چه کسی گفته می شود ؟ مشمولین به آن دسته از افراد ذکوری گفته می شود که وارد سن ۱۹ سالگی شده و باید برای خدمت دوره ی ضرورت اقدام کرده و مراحل اعزام را پشت سر بگذرانند . اما درصد زیادی از این جوانان حاضر نیستند ۲ سال از عمر خود را در خدمت بگذرانند . در این زمینه مشاوره نظام وظیفه بسیار کارساز خواهد بود.
شرایط معافیت از سربازی
آن ها به دنبال روش راحت و آسانی هستند تا بتوانند از شرایط معافیت از سربازی استفاده کرده و معافیت سربازی خود را بگیرند . اما سوال مشمولین در این مرحله این خواهد بود که شرایط معافیت از سربازی به چه مشمولینی تعلق می گیرد ؟ برای پاسخ به این سوال همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم شرایط معافیت سربازی بسیار گسترده بوده و سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا قوانین بسیاری را برای انواع معافیت ها وضع کرده است . اول از هر چیز مشمولین باید بدانند که انوع معافیت های بسیاری وجود دارند که آن ها می توانند از طریق آن ها معافیت دائم خود را بگیرند . ما در این مقاله به انواع معافیت ها نیز اشاره خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت سربازی چگونه است؟
شرایط معافیت از سربازی کفالت
شرایط معافیت از سربازی کفالت از شرایطی است که به مشمولینی تعلق می گیرد که می خواهند از معافیت کفالت  استفاده کنند . اگر بخواهیم راجع به شرایط معافیت از سربازی کفالت به طور کلی صحبت کنیم باید بگوییم معافیت کفالت سربازی دارای سه شرط اصلی می باشد که در اینجا آن ها را توضیح خواهیم داد .
اصلی ترین شرایط معافیت از سربازی کفالت :
مشمول باید به سن ۱۹ سالگی رسیده باشد تا بتواند برای معافیت کفالت سربازی اقدام کند .
مشمولین نباید به هیچ عنوان وارد غیبت شده باشد .
مشمول باید تنها فذرند ذکور بالای ۱۸ سال خانواده باشد .
این سه شرط اصلی از شرایط معافیت از سربازی کفالت می باشد که مشمولین با توجه به آن ها می توانند برای این نوع معافیت اقدام کنند . اما به جز سه شرط اصلی شروط دیگری نیز وجود دارد که مشمولین باید به آن ها دقت کنند . بر اساس ماده ۴۴ از قوانین معافیت کفالت مشمولین می توانند با شرایط زیر از خدمت ضرورت معاف شوند .
مشمول تنها فرزند ذکور و نگهدارنده پدر خود باشد که نیازمند مراقبت است .
مشمول باید تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال مادر فاقد شوهر خود باشد . که بر اصر فوت شوهر یا طلاق تنها باشد .
مشمول تنها برادر تنی خواهری باشد که نه پدر و مادر دارد و نه شوهر و فرزندی .
مشمول تنها برادر سرپرست برادر کبیر خود باشد که نیازمند مراقبت بوده و فاقد پدر و مادر و همسر و فرزند باشد .
مشمول باید تنها سرپرست برادر صغیر خود باشد .
مشول تنها سرپرست جد پدری یا جد مادری فاقد همسر و فرزند باشد .
مشمول تنها سرپرست جده پدری یا مادری فاقد همسر و فرزند باشد .
مشمول باید همسرش فوت کرده باشد و دارای فرزند بوده و ازدواج مجدد نکرده باشد .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت موارد خاص سربازی
شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بر اساس گفته های سردار ابراهیم کریمی به این صورت خواهد بود که : مشمولین غایبی که مقیم خارج از کشور هستند و حداقل سه سال در خارج اقامت دارند می توانند تا انتهای سال ۱۴۰۰ هر سال به مدت دوبار و هر بار نیز به مدت ۳ ماه می توانند در کشور تردد داشته بباشند و از شرایط  معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور استفاده کنند . 
بیشتر بخوانید: جزئیات معافیت پزشکی خدمت سربازی
شرایط معافیت از سربازی تک فرزندی
شرایط معافیت از سربازی تک فرزندی یکی از شرایطی است که شامل حال خیلی از مشمولین می شود . اگر بخواهیم توضیح بیشتری راجع به این نوع معافیت بدهیم باید بگوییم که این نوع معافیت مرتبط با انواع معافیت کفالت می باشد . یکی از شرایط معافیت از سربازی تک فرزندی این است که مشمولین نباید برای گرفتن این توع معافیت غیبت داشته باشند . از سایر شرایط معافیت سربازی تک پسری می توان به شرایط زیر اشاره کرد :
پدر مشمول دارای سن ۷۰ به بالا باشد . البته در شرایط دیگر که پدر کمتر از سن ۷۰ سال دارد اما دارای بیماری است و نیازمند مراقب می باشد مشمولین می توانند از شرایط معافیت سربازی تک پسری استفاده کنند و معافیت کفالت خود را بگیرند .
در صورتی که پدر مشمول فوت شده یا مادر آن از شوهرش جدا شده باشد نیز مشمول می تواند از شرایط معافیت سربازی تک فرزندی استفاده کرده و با مدارک معافیت خدمت معافیت خود را بگیرند .
بیشتر بخوانید: جزئیات معافیت ایثارگری خدمت سربازی
شرایط معافیت از سربازی طلاق
شرایط معافیت از سربازی طلاق برای آن دسته از افرادی است که می خواهند از معافیت کفالت مادر استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند . کسانی می توانند از شرایط معافیت سربازی طلاق بهره مند شوند که شروط ریذ ذا داشته باشند :
مشمول نباید پدر داشته باشد . یعنی یا پدر باید در قید حیات نباشد یا به واسطه ی طلاق از مادر جدا شده باشد .
مشمول باید تنها فرزند بالای ۱۸ سال مادر طلاق گرفته ی خود باشد تا بتواند از شرایط معافیت سربازی طلاق بهره مند شود .
مشمول باید بعد از رسیدن به سن مشمولین مراحل درخواست معافیت کفالت خود را انجام دهد تا وارد غیبت نشود . همانطور که می دانید مشمولینی که وارد غیبت می شوند نمی توانند از معافیت کفالت  استفاده کنند .
مشمولین هم چنین باید در نظر داشته باشند که مادر بعد از طلاق نباید ازدواج کرده باشد تا فرزندش از معافیت سربازی طلاق استفاده کند . اگر مدت طلاق مادر کمتر از ۳۰ ماه باشد . مشمولین به طور موقت معاف شده و پس از گذشت ۳۰ ماه اگر مادر هم چنان مجرد مانده بود و در قید حیات بود معافیت دائم برای مشمولین صادر خواهد شد .
بیشتر بخوانید:  شرایط معافیت سربازی کفالت پدر چگونه است؟
شرایط معافیت از سربازی چشم
شرایط معافیت از سربازی چشم از انواع معافیت هایی  است که مشمولین می توانند از آن ها استفاده کرده و برای گرفتن معافیت پزشکی سربازی اقدام کنند . معافیت پزشکی خدمت سربازی  یکی از شایع ترین انواع معافیت ها می باشد که مشمولین با توجه به مدت زمان معافیت پزشکی سربازی و آماده کردن 
مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی خدمت سربازی می توانند از این معافیت ها استفاده کنند . شرایط معافیت سربازی چشم به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که بر اساس قوانین بخش بیماری های چشم که از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تصویب شده است دارای مشکلات بینایی باشند .
بر اساس بند ۱ از ثوانین بیماری های چشمی افرادی که هیپرمتروپی با سیکلوپلژی کامل دارند بر اساس این ماده قوانین می توانند معافیت کفالت دائم یا معافیت از خدمات رزمی خود را بگیرند .
هیپرمتروپی با سیکلوپلژی کامل در صورتی که بیش از ۶ دیوپتر در یک چشم باشد . مشمولین می توانند از معافیت دائم استفاده کنند .
برای دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر مقدار هیپرمتروپی باید بالاتر از ۸ باشد تا مشمول بتواند از شرایط معافیت سربازی چشم استفاده کند .
هیپرمتروپی با سیکلوپلژی کامل در صورتی که بین ۳ تا ۶ دیوپتر در یک چشم باشد باعث معافیت رزمی می شود .
برای دارندگان مدرکک کارشناسی و بالاتر این مقدار باید بین ۳ تا ۸ دیوپتر در هر چشم باشد .
مشمولین می توانند برای مشاوره معافیت و هم چنین مشاوره معافیت پزشکی با مرکز مشاوره خدمت سربازی تماس گرفته تا مشاورین متخصص ما در مرکز مشاوره نظام وظیفه اطلاعات کامل در تمامی زمینه های مرتبط با معافیت را در اختیارشان بگذارند . اعتماد شما باعث دلگرمی ما خواهد بود .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت سربازی با کفالت پدر چگونه است ؟
انواع معافیت ها برای مشمولین :
معافیت کفالت سربازی : به آن دسته از انواع معافیت ها گفته می شود که مشمولین با توجه به داشتن شرایط معافیت از سربازی می توانند کفالت پدر ، مادر یا سایر بستگان خود را گرفته و از معافیت کفالت سربازی بهره مند شوند .
معافیت پزشکی سربازی : به معافیت های گفته می شود که مشمولین می توانند از طریق بیماری برای آن ها اقدام کرده و با داشتن شرایط معافیت از سربازی می توانند برای معافیت اقدام کنند .
معافیت تحصیلی : این نوع معافیت برای مشمولینی است که قصد دارند ادامه تحصیل دهند . بنابراین سازمان نظام وظیفه برای این افراد شرایطی تعیین کرده که بتوانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند .
معافیت بخشودگی سنی : به آن دسته از معافیت های گفته می شود که مشمولین غایب می توانند از آن استفاده کرده و شرط سنی در این نوع معافیت مهم ترین بخش بحساب می آید.
معافیت ایثارگران : این نوع معافیت به مشمولینی تعلق می گیرد که فرزندان ایثارگران ، جانبازان و آزادگان هستند .
معافیت مددجویان : معافیتی است که برای اعضا سازمان های بهزیستی و کمیته ی امداد در نظر گرفته می شود .
بیشتر بخوانید:  راه های معافیت پزشکی خدمت سربازی
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  شرایط معافیت از سربازی به طور دقیق چیست؟
شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.
برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت از سربازی به طور دقیق چیست؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۶:۱۰ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)