مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط معافیت سربازی با کفالت پدر چگونه است ؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
معافیت سربازی با کفالت پدر
معافیت سربازی با کفالت پدر یکی از رایج ترین و پرمتقاضی ترین انواع کفالت ها است . که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای مشمولین در نظر گرفته است . سازمان نظام وظیفه عمومی علاوه بر معافیت سربازی با کفالت پدر ، معافیت های دیگری را نیز به مشمولین ارائه داده است که بر حسب شرایط مشمولین می توانند ازآن ها بهره مند شوند . برای آشنایی با معافیت کفالت میتوانید به مشاوره نظام وظیفه بپردازید. انواع معافییت های ارائه شده و قانون گذاری شده توسط سازمان نظام وظیفه به شرح زیر می باشد :
معافیت کفالت 
معافیت پزشکی 
معافیت بخشودگی سنی 
معافیت مددجویان
معافیت تحصیلی
معافیت بنیاد نخبگان
معافیت ایثارگری
اما باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که معافیت سربازی با کفالت پدر و کفالت سایر بستگان و هم چنین معافیت پزشکی از پر متقاضی ترین نوع معافیت ها به حساب می آیند که مشمولین تمایل دارند راجع به آن ها ببیشتر بدانند . حال باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا می گوییم رایج ترین و پرمخاطب ترین ؟ یکی از دلایل مهم آن این است که در این نوع معافیت ها قوانین ساده ای وجود دارد که مشمولین می توانند از آن ها بهره گرفته و به آسانی کارت معافیت خود را دریافت کنند .
از طرفی درصد زیادی از مشمولین از شرایط این دو نوع معافیت برخوردار هستند . شما نیز می توانید با کسب اطلاعات درزمینه ی این نوع معافیت ها ، برای گرفتن معافیت خدمت سربازی اقدام کنید . همچنین ما در این مقاله میخواهیم اطلاعات مهم درباره ی معافیت سربازی با کفالت پدر را به طور مفصل برای مشمولان و خوانندگان عزیز توضیح دهیم . اما مشمولین باید برای گرفتن معافیت سربازی با کفالت پدر از قوانین آن نیز مطلع باشند . در ادامه به این قوانین اشاره می کنیم .
بیشتر بخوانید:  انواع معافیت کفالت
مراحل معافیت سربازی با کفالت پدر
مراحل معافیت سربازی با کفالت پدر این گونه خواهد بود که مشمول در ابتدا باید شرایط گفته شده در بالا را داشته باشد . پس از داشتن شرایط بالا ، مشمول مدارک اولیه معافیت های سربازی با کفالت پدر را آماده کرده و به سازمان مربوطه ارسال می کند . پس از ارسال مدارک و ثبت درخواست معافیت های سربازی کفالت پدر در یکی از دفاتر الکترونیک انتظامی ، مشمول باید منتظر تعیین تاریخ کمیسیون خود باشد . این تاریخ توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا اعلام می شود .
پس از گذراندن این مراحل معافیت سربازی با کفالت پدر مشمول در تاریخ تعیین شده در کمیسیون شرکت می کند . در صورتی که هیئت رسیدگی رای مثبت به مشمول بدهند . مشمول می تواند معافیت دائم خود را بگیرد . در غیر این صورت مشمول باید مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهد و خود را برای رفتن به خدمت دوره ی ضرورت آماده کند . از اولین مراحل معافیت سربازی با کفالت پدر آماده کردن و تحویل مدارک اولیه می باشد . پس از تهیه مدارک اولیه و گذراندن اولین مراحل معافیت سربازی با کفالت پدر مشمول باید منتظر باشد تا سایر مراحل را انجام دهد . امید است که همه ی مشمولین بتوانند از این اطلاعات استفاده کرده و معافیت خود را بگیرند .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت پدر بیمار
قوانین معافیت سربازی با کفالت پدر
قوانین معافیت سربازی با کفالت پدر در سال های اخیر با کمی تغییرات همراه بوده است . تغییر سن از ۶۵ سال به ۷۰ سالگی یکی از قوانین معافیت سربازی کفالت پدر بوده است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در سال های اخیر در این قوانین مهم اعمال کرده است . در این قوانین آمده است که شرط اصلی معافیت سربازی کفالت پدر داشتن یک فرزند ذکور بالای ۱۸ سال است . یعنی اگر پدری دارای دو فرزند پسر بالای ۱۸ سال باشد و یکی از آن ها به دلیل حبس یا دلایل دیگر مانند ادامه تحصیل در کنار پدر نباشد . فرزند دیگر به هیچ عنوان نمی تواند از معافیت سربازی کفالت پدر بهره مند شود .
قانون دیگر در این رابطه اینگونه تعریف شده است که اگر پدری فرزند ذکور بالای ۱۸ سال خود را معاف کند . سپس فرد معاف شده به دلیل بیماری با فوت نتواند از پدر نگهداری و مراقبت کند . پدر می تواند فرزند دیگر خود را جایگزین کرده و فرزند دوم نیز می تواند از معافیت سربازی با کفالت پدر بهره مند شود .
بیشتر بخوانید: چگونه معافیت کفالت سربازی بگیریم؟
نحوه گرفتن معافیت سربازی با کفالت پدر
نحوه گرفتن معافیت سربازی با کفالت پدر پس از تکمیل و ارسال مدارک اولیه به این صورت است که مشمول باید در مرحله دوم نیز سایر مدارک را آماده و به سازمان نظام وظیفه عمومی ارائه دهد . این مدارک شامل :
اصل شناسنامه عکس دار مشمول و کپی آن .
اصل شناسنامه پدر و مادر مشمول به همراه کپی .
کپی صفحات اول شناسنامه خواران و برادران مشمول .
گواهی فوت برادران مشمول .
دو عدد عکس پرسنلی رنگی با زمینه سفید از پدر مشمول .
یک عدد عکس ۳*۴ رنگی با زمینه سفید از خود مشمول .
تکمیل فرم شماره ۷ تحقیق وضعیت مشمول توسط نیروی انتظامی .
تکمیل فرم شماره یک وضعیت مشمولین .
تکمیل فرم تایید وضعیت مشمولین یا فرم شماره ۸ .
و سایر مدارک ……
مشمولین می توانند برای کسب اطلاعات و گرفتن مشاوره معافیت خدمت سربازی با مرکز مشاوره آویژه تماس گرفته و با مشاورین ما در زمینه ی مشاوره نظام وظیفه صحبت کنند . مشاورین ما همه روزه در مرکز  مشاوره آویژه پاسخگوی شما خواهند بود .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت سربازی چگونه است؟
قوانین کلی معافیت های کفالت سربازی
افرادی که به سن ۱۹ سالگی رسیده و وارد سن مشمولیت می شوند برای بهره مندی از انواع معافیت های کفالت باید سه شرط زیر را داشته باشند . دقت داشته باشید قبل از دانستن قوانین دیگر معافیت سربازی با کفالت پدر ، باید این سه شرط را رعایت کنید .
مشمول تنها فرد ذکور ۱۹ ساله ی بستگان خود باشد . تا بتواند کفالت یکی از بستگانش را به عهده بگیرد .
مشمولین باید هنگام رسیدن به مشمولیت برای معافیت سربازی با کفالت پدر خود اقدام کنند .
مشمولین باید بدون هیچ غیبتی درخواست  معافیت سربازی با کفالت پدر خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا پلیس + ۱۰ ثبت کرده و منتظر رای نهایی کمیسیون سازمان مربوطه باشند .
بیشتر بخوانید: سوالات کمیسیون معافیت کفالت چیست؟
انواع معافیت های کفالت پدر
در مورد معافیت سربازی با کفالت پدر باید بگوییم که یکی از انواع معافیت های کفالت است که در دونوع کلی برای مشمولین ارائه داده شده است :
پدری که به سن ۷۰ سالگی رسیده باشد . تک فرزند پسرش می تواند برای گرفتن معافیت کفالت او اقدامات لازم را انجام دهد و درخواست معافیت خود را ثبت نماید . البته شرط سنی پدر در سال های گذشته ۶۵ سال بود . اما در سال های جاری با تغییراتی که در قوانین سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا صورت گرفته است سن ۶۵ سال به سن ۷۰ سال تغییر کرده است . یعنی کار برای برخی مشمولین که قصد داشتند از این طریق معافیت خود را بگیرند سخت شده است .
پدری که به دلیل ناتوانی در هرسنی نیازمند مراقبت و نگهداری توسط فرزند ذکور بالای ۱۸ سال خود باشد . این نوع معافیت ، به معافیت کفالت پدر بیمار شناخته می شود . بدین معنا که پدر مشمول بر اثر بیماری هایی مانند سکته قلبی یا مغزی ، دیسک کمر ،مشکلات کلیوی و سایر بیماری ها نیازمند فرزند پسر خود باشد . این نوع معافیت با تایید شورای پزشکی در سازمان مربوطه صورت گرفته و رای نهایی را هیئت رسیدگی اعلام خواهند کرد .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت پدر برای سربازی
مدارک مورد نیاز معافیت های کفالت
تکمیل  فرم وضعیت مشمولین یا فرم شماره دو دفترچه سازمان نظام وظیفه عمومی .
تکمیل فرم استعلام آخرین وضعیت مشمولین نظام وظیفه یا فرم شماره یک دفترچه .
تکمیل فرم معاینه ااولیه مشمولین یا فرم شماره پنج دفترچه نظام وظیفه .
تکمیل فرم واکسیناسیون مشمولین یا فرم شماره چهار دفترچه .
یک عددد عکس رنگی با زمینه ی سیاه و سفید ۳*۴ پرسنلی از مشمول .
کارت شناسایی ملی و کپی آن .
شناسنامه ی مشمولین با تصویر از تمام صفحات آن ها .
کپی شناسنامه پدرو مادر و خواهر و برادر مشمول .
آخرین مدرک تحصیلی مشمولین به همراه تصویر تایید شده ی آن .
بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست؟
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت سربازی با کفالت پدر چگونه است ؟ 
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۵۲:۱۴ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)