مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

جزئیات کسری خدمت جبهه پدر

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
جزئیات کسری خدمت جبهه پدر
کسری خدمت جبهه پدر چیست و شامل چه افرادی خواهد شد ؟ قبل از توضیحات در مورد مسائلی مانند کسری خدمت جبهه پدر ، مدت زمان کسری خدمت ، مدارک مورد نیاز کسری خدمت سربازی و معافیت های مختلف باید مشمولین بدانند که رفتن  به خدمت سربازی امری واجب برای همه ی پسران در کشور می باشد . نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نیز از این قانون در کشور خود استفاده می کنند . برای کسری خدمت باید به مشاوره نظام وظیفه بپردازید.
در ایران نیز این قانون برای پسرانی که به سن ۱۸ سال می رسند واجب می شود . اما باعث خوشحالی درصد زیادی از جوانان است که می توانند از برخی قوانین استفاده کرده و به خدمت سربازی نروند . یا برخی دیگر با رعایت قانون می توانند از انواع کسری خدمت مانند کسری خدمت جبهه پدر ، کسری خدمت نخبگان ، کسری خدمت متاهلین دارای فرزند ، کسری خدمت بسیجان فعال و سایر کسری های خدمت سربازی استفاده کنند .
از طرف دیگر خواهیم دید که برخی مشمولین از امریه سربازی بهره برده و اینگونه سختی رفتن به خدمت سربازی را کم خواهند کرد .  پس بنابراین کسانی که شرایط گرفتن انواع معافیت ها را ندارند می توانند از مزایای دیگری که سازمان نظام وظیفه برای مشمولین قرار داده است استفاه کنند . یکی از این راه ها کسری خدمت یا برای برخی دیگر کسری خدمت جبهه پدر می باشد . اما اینکه غیر از فرزندان ایثارگران و جانبازان چه افرادی می توانند با ارائه ی مدارک کسری خدمت از این مزایا بهره مند شوند ؟ در ادامه به همه ی آن ها اشاره خواهیم کرد .
بیشتر بخوانید: چگونه کسری خدمت سربازی بگیریم؟
قوانین کسری خدمت جبهه پدر
قوانین کسری خدمت جبهه پدر اگر چه در سال های اخیر با تغییراتی همراه بوده است . اما فرزندان ایثارگر و جانبازان و آزادگان می توانند با ارائه ی مدارک کسری خدمت ایثاگری ، از قوانین کسری خدمت جبهه پدر استفاده کرده و کسری خدمت بگیرند . اما این قوانین کسری خدمت جبهه پدر دارای شرایط خاصی می باشد که مشمولین باید از آن ها مطلع شوند .
مشمولین برای استفاده از قوانین و مقررات کسری های خدمت جبهه والدین  باید مدارک و مستندات آن را از اداره مربوطه دریافت کرده و سپس این مستندات باید به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تخویل داده شود . این مورد یکی از مهم ترین قوانین و ضوابط کسری خدمت محسوب می شود . زیرا با نبود مستندات مشمولین نمی توانند از این قوانین و شرایط بهره مند بوده و از کسری های خدمت جبهه برای والدین استفاده کنند .
تمام افرادی که فرزندان جانبازان و ایثارگران هستند برای ثبت نام و استفاده از مقررات و ضوابطکسری خدمت، باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانند .
مشمولین می توانند به میزان هر درصد جانبازی پدر یا هر ماه حضور در جبهه و اسارت می توانند میزان مشخصی از کسری های خدمت استفاده کنند .
بیشتر بخوانید: نحوه دریافت کسری خدمت سربازی و شرایط آن
کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه
کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه برای فرزندان ایثارگران می باشد .  کسری خدمت جبهه پدر بعد از قطعنامه بر اساس آخرین قوانین اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به صورت زیر می باشد .
۲ ماه کسری خدمت جبهه والدین برای کسانی که ۶ تا ۸ ماه سابقه ی حضور در جبه را دارند .
۳ ماه کسری خدمت  با سابقه ی ۹ تا ۱۱ ماه حضور در جبهه داده می شود .
۴ ماه کسری خدمت  با ۱۲ ماه حضور در جبهه .
۵ ماه کسری خدمت جبهه با سابقه ی ۱۵ ماهه صورت می گیرد .
۶ ماه کسری خدمت جبهه با استفاده از ۱۸ ماه سابقه جبهه .
۷ ماه کسری خدمت  نیازمند ۲۳ ماه جضور در جبهه می باشد .
۸ ماه کسری خدمت جبهه با ۲۴ ماه سابقه خدمت در جبهه میسر است .
۹ ماه کسری خدمت با داشتن ۲۷ ماه جبهه پدر به مشمولین داده می شود .
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ها پروژه کسری خدمت – مشاوره نظام وظیفه
کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند
کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند قابل محاسبه خواهد بود . در صورتی که فرزند اول از معافیت برخوردار شده باشد . باقی مانده ی سابقه پدر ایثارگر برای کسری خدمت جبهه پدر فرزند دوم استفاده شده یعنی کسری خدمت جبهه پدر برای دو فرزند مجاسبه می شود . این مهم ترین نکته ای است که مشمولین باید به آن دقت کنند و مابقی سابقه ی ایثارگری پدر را استفاده کرده و از کسری های خدمت برای جبهه پدربهره مند شوند .
بیشتر بخوانید: پروژه کسری خدمت نظام وظیفه چیست
شرایط کسری خدمت جبهه پدر
شرایط کسری خدمت جبهه پدر بر اساس بند د ماده ۸۸ برنامه ی توسعه اینگونه مطرح شده است ک افراد می توانند از کسر خدمت جبهه پدر به میزان مشخص استفاده کنند . شرایط کسری خدمت برای کسانی که سابقه ی ۳۰ ماه حضور در جبهه را داشتند معافیت دائم در نظر گرفته می شد .  هم چنین کسانی که کم تر از این مقدار سابقه ی حضور در جبهه را داشتند به میزان هر ماه جضور در جبهه ی آن فرزندشان می توانست بهه مدت ۹ روز از کسری خدمت جبهه استفاده کند .
اما سردار کمالی در سخنرانی جدید تاکید داشتند که تا شهریور ماه سال ۹۸ کسانی که ۲۸ ماه سابقه جبهه دارند نیز می توانند از شرایط کسری خدمت جبهه ای والدین استفاده نکرده و معافیت دائم برای فرزندان خود درخواست کنند . هم چنین در قانون تصویب شده ی جدید میزان کسری خدمت برای جبهه پدر از ۹ روز به ۱۲ روز تغییر کرده است .
بیشتر بخوانید: چه کسانی می توانند پروژه کسری خدمت بگیرند
کسری خدمت جبهه پدر برای فرزند دوم
کسری خدمت جبهه پدر برای فرزند دوم در شرایطی امکان پذیر است . افرادی می توانند از کسری خدمت جبهه برای فرزندان پسر که فرزند دوم خانواده هستند استفاده کنند که به طور مثال پدر جانباز بالای ۲۵ درصد بوده و سابقه ی ۱۰ ماه جبهه را نیز دارد . بنابراین فرزند اول این جانباز از طریق ۲۵ درصد جانبازی می تواند از خدمت سربازی معاف شود . پس کسری خدمت جبهه برای فرزندان دوم اعمال شده و به ازای هر ماه فرزند دوم می تواند از ۱۲ روز کسری خدمت معاف شود .
مشمولین عزیزی که فصد دارند از انواع معافیت ها ، کسری های خدمت و از امریه سربازی استفاده کنند و درمورد این مسائل هیچ اطلاعات کافی ندارند می توانند با مرکز مشاوره نظام وظیفه در تماس باشند . این مرکز و هم چنین مرکز مشاوره کسری خدمت انواع مشاوره ها در زمینه ی مشاوره کسری خدمت سربازی ، مشاوره معافیت خدمت و سایر مشاوره ها را از طریق متخصصین در اختیار مشمولین قرار خواهد داد . عزیزان و علاقه مندان می توانند تمام سوالات خود در خصوص مشاوره نظام وظیفه را از مشاورین ما در مزکز مشاوره آویژه جویا شوند .
بیشتر بخوانید: آیین نامه های پروژه کسری خدمت
انواع کسری های خدمت
باید بگوییم افرادی که برای گرفتن کسری خدمت در الویت هستند شامل مشمولین زیر می باشند :
مشمولین با مدرک فوق لیسانس و بالاتر می توانند با انجام پروژه های سازمان ملی نخبگان از کسری خدمت بهره مند شوند .
مشمولین و فرزندان جانبازان با توجه به درصد جانبازی پدر می توانند از کسری خدمت استفاده کنند .
مشمولینی که پدرشان در جبهه بوده ، به میزان هر ماه جبهه پدر می تواند از کسری خدمت جبهه پدر استفاده کرده و کسری خدمت سربازی بگیرد .
ولی مشمولین در نظر داشته باشند که  اولویت گرفتن کسری خدمت با کسانی خواهد بود که غیبت نداشته باشند و در حال خدمت باشند . اما برخی فرزندان ایثارگران علاوه بر کسری خدمت نیز می توانند از معافیت دائم بهره مند شوند . این افراد باید دارای شرایط زیر باشند :
فرزندان جانبازانی که درصد جانبازی آن ها بیش از ۲۵ درصد باشد از این قانون بهره مند خواهند بود .
فرزندان رزمندگانی که به مدت ۳۰ ماه یا بیش تر در جبهه حضور داشته اند .
فرزندان اسیرانی که ۲۴ ماه و بیش تر در اسارت بوده اند .
بیشتر بخوانید: نکات قابل توجه پروژه کسری خدمت – مشاوره نظام وظیفه
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  برای مشاوره در زمینه جزئیات کسری خدمت جبهه پدر
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۹:۰۷ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)