مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان
استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان یکی از فرصت های شغلی است که برای افراد دارای این مدرک فراهم شده است . یکی از نکات مهم درباره استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان این است که ؛ هر بیمارستان در هر دوره ای با توجه به نیاز خود به نیروی کار جوان اقدام به استخدام میکند . متقاضیانی که علاقه مند به کار در بیمارستان میباشند ، ضمن داشتن مدرک تحصیلی مربوطه و شرایط عمومی اعلام شده ، میبایست واجد تمام شرایط اختصاصی که از سوی بیمارستان و نظام روانشناسی  اعلام میشود نیز باشند . استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان ، این فرصت را ایجاد کرده است که وضعیت روحی و روانی بیماران تحت نظر قرار گیرد . و با توجه به نیاز های هر بیمار و وضعیت روحی هر بیمار به امر درمانگری میپردازند .
بسیاری از افرادی که در رشته های روانشناسی ادامه تحصیل میدهند ، به امید فعالیت در بیمارستان ها و به عبارتی در بالین بیماران ، وارد این عرصه میشوند . اما این افراد باید بدانند علاوه بر قوانین سخت گیرانه ای که بر سر راه استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان وجود دارد ، مهارت ها و دانش خاصی نیز برای ورود به این حوزه مورد نیاز است . چرا که گاهی روانشناسان بالینی با افراد نابهنجار ویا رفتارهای پرخاشگرانه مواجه میشوند ، که در رویایی با این مشکلات داشتن قدرت و علاقه و انگیزه روحی بالا لازم میباشد . در زمان استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان ، در مراحل مختلف استخدام ؛ از جمله مصاحبه حضوری این مهارت ها و توانایی ها مورد سنجش قرار میگیرند . و درنهایت با توجه به نتیج حاصل از بررسی های مختلف روانشناسان در بیمارستان ها پذیرش میشوند .
شرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان
شرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان ازجمله مواردی میباشد که متقاضیان کار در بیمارستان ها باید از آن مطلع شوند . در حال حاضرشرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان  از سوی مراجع زیربط همچون وزارت بهداشت و درمان کشور و همچنین خود بیمارستان ها به اطلاع متقاضیان میرسد . همانطور که در پاراگراف قبل گفته شد شرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان ، شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی میباشد .
از جمله ی شرایط عمومی استخدام در بیمارستان ها ، داشتن تابعیت ایرانی ، انجام دوره خدمت سربازی و یا داشتن کارت معافیت از خدمت سربازی برای آقایان ، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر ، نداشتن سابقه ی کیفری ، داشتن گواهی سلامت جسمی و سلامت روانی ، اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، نداشتن دشمنی با جمهوری اسلامی ایران و همچنین التزام به قوانین کشور و … را میتوان نام برد .
علاوه بر این موارد برخی از شرایط استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان متناسب با آیین نامه ها و قوانین خود بیمارستان ها میباشد . که بر اساس این موارد و برای تکمیل کادر پرسنل خود اقدام به استخدام روانشناس بالینی مینماید .
مراحل استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان
مراحل استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان بر اساس قوانین و مقررات و همچنین آیین نامه های مربوطه به هر بیمارستان و سازمان های زیربط صورت میگیرد . اکثریت داوطلبان کنکور به دلیل علاقه ای که به فعالیت در حوزه بیمارستان ها و مراکز درمانی دارند ، دررشته ی روانشناسی بالینی ادامه تحصیل میدهند . زمانیکه متقاضیان موفق به دریافت مدرک تحصیلی خود میشوند ، داوطلب فعالیت در بیمارستان ها و مراکز مشاوره خواهند بود . از جمله مراحل استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان ، انتشار اطلاعیه های بیمارستان ها مبنی بر نیاز به نیروی کار جوان میباشد . داوطلبان با ارسال مدارک و روزومه ی کاری خود به بیمارستان ها علاقه مندی خودشان را به فعالیت در این حوزه اعلام مینمایند . یکی دیگر از مراحل استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان مصاحبه حضوری داوطلبان میباشد . بر اساس نتایج حاصل از بررسی این مراحل ، پذیرش یا عدم پذیرش داوطلبان اعلام خواهد شد .
مدارک لازم برای استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان
مدارک لازم برای استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان یکی از موارد سوال برانگیز برای متقاضیان کار در این رشته ها میباشد . این مدارک لازم  در زمان استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان و از سوی بیمارستان ها و مراجع مربوطه به اطلاع متقاضیان میرسد . اگر بخواهیم لیست مدارک لازم برای استخدام روانشناسان بالینی در بیمارستان را ذکر کنیم باید به مدارکی همچون : مدرک تحصیلی مورد تایید بیمارستان و نظام روانشناسی و سایر سازمان های مربوطه ، مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی ، مدرک معافیت یا پایان خدمت سربازی برای آقایان ، گواهی سلامت روانی و جسمی ، تاییدیه نظام روانشناسی و مشاوره کشور اشاره کرد .
استخدام روانشناس در بیمارستان
استخدام روانشناس در بیمارستان از جمله مواردی میباشد که در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است . پرا که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی بیماران به همان اندازه اهمیت دارد ، که رسیدگی به سلامت جسمانی آنها دارای اهمیت است . علاوه بر این ، استخدام روانشناس در بیمارستان میتواند برای ارائه مشاوره به همراهان بیمار نیز ثمر بخش باشد . همانطور که میدانید روانشناسی حرفه ای بسیار تخصصی میباشد . لذا کسانی که به این عرصه وارد میشوند باید با صعه ی صدر ، تحمل و به کارگیری تخصص و مهارت خود در مواجه با انواع بیماران و اختلالات رفتاری مختلف بهترین رویکرد را داشته باشند . بنابراین استخدام روانشناسان علاوه بر مدرک تحصیلی به مهارت های فردی نیز بستگی دارد .  استخدام روانشناسان و مشاوران در بیمارستان ها علاوه بر کمک به بهبود وضعیت سلامت روانی جامعه ، بستر مناسبی برای فعالیت حرفه ای روانشناسان فراهم آورده است .
شرح وظایف روانشناسان در بیمارستان ها و مهارت های لازم برای روانشناس و …
زمانی که بیمارستان ها اقدام به استخدام روانشناسان میکنند ، مجموعه وظایفی برای این افراد تعریف میشود . که ما سعی میکنین برخی از این وظایف را برای شما عزیزان و متقاضیان گرامی برشمریم . انجام برخی از تست های روانشناسی مانند تست هوش ، تست های شخصیت شناسی و … ، رفتار درمانی ، آموزش خانواده ی بیماران برای مواجه با بیماری ، بررسی سلامت عقلانی و روانی بیماران ، شرکت در برنامه های پژوهشی و تحقیقی بیماران ، انجام مطالعات برای بالا بردن کیفیت خدمات روان درمانی و همچنین دادن آموزش های لازم به سایر دستیاران از جمله وظایفی میباشد که معمولا برای روانشناسان تعریف میشوند .علاوه بر این موارد و داشتن تخصص و مهارت کافی در زمینه ی علم روانشناسی داشتن مهارت های فردی و شخصیتی نیز از جمله پارامتر های یک روانشناس خوب میباشد .
از جمله ی این موارد میتوان به توانایی برقراری ارتباط با دیگران اشاره داشت . روانشناس با داشتن این توانایی میتواند به راحتی درباره احساسات و حالات بیماران ، با آنها صحبت کند و این امر پروسه ی درمان را آسان تر میکند . توصیه ی ما به شما متقاضیان عزیزان که علاقه مند به کار در بیمارستان ها میباشید این است ، در صورتیکه با سوالات و ابهاماتی درباره چگونگی پذیرش در بیمارستان ها مواجه شدید ، میتوانید از مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه کمک بگیرید .
سوالات متداول
حقوق روانشناس بالینی در بیمارستان چگونه است ؟
حقوق روانشناسان بالینی با توجه به مدرک تحصیلی متفاوت میباشد . اما به طور کلی حقوق روانشناسان در بیمارستان های کشور به نسبت زحماتی که رضایت بخش نمیباشد .
آینده شغلی روانشناس بالینی در بیمارستان ؟
با وجود افزایش نیازهای جامعه به مشاوره های روانشناسی آینده ی شغلی خوبی برای این رشته تصور میشود . که برای روانشناسان بالینی در بیمارستان ها نیز جای پیشرفت شغلی وجود دارد .
استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان چگونه است ؟
هر بیمارستان با توجه به رزومه کاری ، سوابق ، مدرک تحصیلی ، تاییدیه نظام مشاوره و روانشناسی کشور و سایر مدارک ارسال شده از سوی متقاضیان اقدام به استخدام روانشناس میکند .
  برای مشاوره در زمینه استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۵۵:۲۵ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)