مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

گرایش های ارشد روانشناسی

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
گرایش های ارشد روانشناسی
گرایش های ارشد روانشناسی از پرطرفدار ترین رشته های دانشگاهی در دوره ی ارشد میباشند . چرا که تحصیل در این رشته ها فرصت های شغلی زیادی را در اختیار فارغ التحصیلان و کارشناسان ارشد قرار میدهد . یکی از اصلی ترین دلایل پرطرفدار بودن گرایش های ارشد روانشناسی این است که ، داوطلبان بعد از گذراندن این دوره میتوانند با عضویت در نظام روانشناسی کشور ، برای اخذ مجوز تاسیس مطب و مرکز مشاوره و روانشناسی اقدام کنند . هرساله دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی میشوند ، میتوانند خود را برای ادامه تحصیل در هر کدام از گرایش های ارشد روانشناسی آماده کنند . همانطور که میدانید دانشگاه های مربوط به وزارت بهداشت و همچنین وزارت علوم ، برای رشته ی روانشناسی گرایش های مختلفی ارائه میدهند . که هر داوطلب بر اساس علاقه ی شخصی میتواند در هر کدام از دانشگاه ها ادامه تحصیل دهد .
ممکن است برای داوطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در این رشته ها سوالاتی پیش آید . از جمله اینکه  گرایش های ارشد روانشناسی شامل چه رشته هایی میباشد ؟ یا گرایش های این رشته در مقاطع بالاتر همچون دکتری کدام میباشند ؟ به همین خاطر در ادامه ی این متن سعس شده به پاسخ این سوالات بپردازیم . لذا مطالعه ی این مطلب به همه داوطلبان توصیه میشود .
گرایش های ارشد روانشناسی
گرایش های ارشد روانشناسی از سوی سازمان سنجش و طی اطلاعیه هایی در دسترس متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد قرار میگیرد . که داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای اطلاع از گرایش های ارشد روانشناسی باید دفترچه ی راهنمای ثبت نام را دریافت و مطالعه نمایند . با توجه به اینکه در وزارت علوم و وزارت بهداشت گرایش های ارشد روانشناسی متفاوت میباشد ، داوطلبان لازم است دفترچه ی مربوط به هردو گروه را مطالعه نمایند . اگر بخواهیم به برخی گرایش های ارشد روانشناسی اشاره کنیم باید رشته هایی همچون روانشناسی بالینی ، روانشناسی عمومی ، سنجش و اندازه گیری ( روانسنجی ) روانشناسی صنعتی و سازمانی ، روانشناسی اسلامی ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی بهداشت روان و روانشناسی تربیتی را نام ببریم . که هر فرد بر اساس علاقه و توانمندی ها ی خود میتواند یکی از این گرایش ها را انتخاب کند .
گرایش های ارشد روانشناسی و مشاوره
گرایش های ارشد روانشناسی و مشاوره شامل رشته هایی میباشد که فارغ التحصیلان دوره ی کارشناسی رشته های مشاوره و روانشناسی میتوانند برای ادامه تحصیل در آنها اقدام کنند . با توجه به افزایش نیاز های جوامع امروزی به مشاوره و علم روانشناسی ، اهمیت تربیت متخصصان و کارشناسان جوان در تمام گرایش های ارشد روانشناسی و مشاوره و همچنین در مقاطع بالاتر ، دو چندان شده است . به همین منظور و برای ارتقا کیفیت خدمات روانشناسی در سطح کشور ، دانشگاه ها در گرایش های مختلف روانشناسی و مشاوره اقدام به پذیرش دانشجو میکنند . رشته های مشاوره خانواده ، مشاوره شغلی ، مشاوره مدرسه ، مشاوره توانبخشی و همچنین روانشناسی بالینی ، روانشناسی سلامت ، بهداشت روان ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، روانشناسی اسلامی ، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و روانشناسی صنعتی و سازمانی از جمله گرایش های ارشد روانشناسی و مشاوره میباشند .
گرایش های ارشد روانشناسی در مقطع دکتری
گرایش های ارشد روانشناسی در مقطع دکتری نیز هر ساله در تعدادی از دانشگاه ها ، از بین داوطلبان و علاقه مندان ادامه تحصیل در این رشته ها دانشجو میپذیرد . داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دوره ی دکتری رشته های روانشناسی میباشند ، لزوما باید دوره کارشناسی ارشد خود را در یکی از گرایش های ارشد روانشناسی ، مورد تایید سازمان های مربوطه گذرانده باشند . تحصیل در گرایش های ارشد روانشناسی در مقطع دکتری به دو بخش آموزش و پژوهش تقسیم میشود . و معمولا این دوره چهار سال طول میکشد . از جمله گرایش های دوره دکتری میتوان به روانشناسی بالینی ، روانشناسی عمومی ، روانشناسی سلامت ، روانشناسی خانواده ، روانشناسی جنسی اشاره کرد . تحصیل در این رشته ها میتواند افرادی را پرورش دهد که در خدمات روانشناسی در زمینه های مختلف فردی ، اجتماعی ، روابط زناشویی و خانوادگی به افراد جامعه  ارائه دهد .
بهترین گرایش های ارشد روانشناسی
بهترین گرایش های ارشد روانشناسی رشته هایی را شامل میشود که کارآمدتر باشد و فرصت های شغلی مناسبی پیش روی دانش آموختگان این دوره ها قرار دهد . از آنجایی که رشته های روانشناسی از جمله رشته های برتر و پرطرفدار دانشگاهی میباشد ، لذا پذیرش در آن نیز کار سخت تری است . علت ان استقبال این است که ، این رشته علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی مناسب میتواند در زندگی روزمره نیز ، برای هر فرد مفید باشد . با توجه به اینکه  در حال حاضر به دست آوردن شغل و درآمد از دغدغه های هر شخص میباشد ، علت این موضوع توجیه میشود . این رشته فرصت هایی  همانند تاسیس مراکز روانشناسی و مشاوره و اشتغال در مراکز مختلف مانند مهد های کودک ، نیروی انتظامی ، مدارس ، دانشگاه ها و … را در اختیار دانش آموختگان قرار میدهد .
اما بهترین گرایش ها ی روانشناسی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر کدامند ؟ و کدام گرایش ها بیشترین فرصت های شغلی را دارند ؟ اگر بخواهیم به شرح بهترین گرایش های ارشد روانشناسی بپردازیم باید به گرایش هایی همچون روانشناسی بالینی ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، روانشناسی عمومی و … اشاره کنیم .
منابع گرایش های ارشد روانشناسی
داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای قبولی در این آزمون میبایست از منابع و مواد امتحانی این رشته ها اطلاع یابند . این منابع از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور ، به اطلاع داوطلبان میرسد . که هر درس بر اساس ضریب مربوط به خود میتواند بر قبولی داوطلبان اثر بگذراد . این منابع برای کنکور ارشد روانشاسی مربوط به وزارت علوم و وزارت بهداشت ، کمی متفاوت میباشد . وزارت بهداشت دروسی همچون آمار و روش های تحقیق ، نظریه های شخصیت و نظریه های روان درمانی ، کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک ، روانشناسی بالینی و بهداشت روان را به عنوان منبع آزمون معرفی کرده است . اما منابع مربوط به کنکور وزارت علوم شامل : متون روانشناسی ، روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی ، روانشناسی صنعتی –  سازمانی ، روانشناسی تربیتی ، روانشناسی امور استخدامی ، روانشناسی اجتماعی ، روانشناسی فیزیولوژیک ، انگیزش ، هیجان و … میباشند .
اگر شما داوطلب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و مشاوره میباشید و ابهاماتی در خصوص بازار کار ، آینده شغلی ، آینده تحصیلی و … این رشته ها دارید ، به شما توصیه میکنیم که برای دستیابی به پاسخ سوالات و ابهامات خود ، به مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه مراجعه نمایید . راه ارتباطی شما عزیزان با مشاوران مرکز مشاوره آویژه ، مراجعه به وبسایت اینترنتی و یا تماس تلفنی با این سازمان میباشد . که در این تماس ها میتوانید از تخصص و تجربه برترین مشاوران تحصیلی کشور ، برای اخذ تصیمات درست ، بهره مند شوید .
سوالات متداول
گرایش های ارشد روانشناسی وزارت بهداشت ؟
گرایش های ارشد روانشناسی وزارت بهداشت شامل : روانشناسی بالینی ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، روانشناسی سلامت ، بهداشت روان میباشد .
گرایش های ارشد روانشناسی ؟
این گرایش ها شامل رشته های : روانشناسی عمومی ، روانشناسی بالینی ، روانشناسی صنعتی و سازمانی ، سنجش و اندازه گیری ، روانشناسی اسلامی ، روانشناسی آموزش کودکان استثنایی ، روانشناسی تربیتی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان میباشد .
گرایش های ارشد مشاوره ؟
گرایش های دوره کارشناسی ارشد مشاوره شامل مشاوره خانواده ، مشاوره مدرسه ، مشاوره شغلی و مشاوره توانبخشی میباشد . که هر داوطلب با توجه به علاقه خود میتواند یکی از این گرایش ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کند .
  برای مشاوره در زمینه گرایش های ارشد روانشناسی
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۳:۱۱ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)