مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت یکی از رشته های پرطرفدار در بین علاقه مندان به روانشناسی میباشد . چرا که ادامه تحصیل در رشته های وزارت بهداشت فرصت های شغلی بیشتری در اختیار داوطلبان قرار میدهد . چرا که فارغ التحصیلان ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت و همچنین فارغ التحصیلان رشته های مشاوره میتوانند با عضویت در نظام روانشناسی برای تاسیس مطب و کلینیک و یا مرکز مشاوره اقدام نمایند . به این ترتیب فرصت های شغلی برای این افراد بیشتر است . دانشجویانی که در رشته های مشاوره و روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشند ، میتوانند برای ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت آماده شوند . و در کنکور وزارت بهداشت شرکت کنند و شانس خود را برای قبولی در این رشته بیازمایند . این رشته نیز به مانند بسیاری رشته های دیگر در گرایش های مختلف اقدام به پذیرش دانشجو میکند .
از جمله گرایش های رشته ی روانشناسی بالینی در دوره ی کارشناسی ارشد میتوان به روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، روانشناسی بالینی ، بهداشت روان ، روانشناسی سلامت اشاره کرد . که ظرفیت  پذیرش دانشجو در هریک از این رشته ها متفاوت میباشد . همچنین مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای ادامه تحصیل در این رشته ها نیز متفاوت است . که این مدارک نیز در دفترچه راهنمای ثبت نام رشته های وزارت بهداشت قید شده اند . چنانچه داوطلب ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت میباشید و سوالاتی خصوص چگونگی پذیرش در این رشته و منابع مورد نیاز برای موفقیت و قبولی در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت  دارید ، در ادامه ی این متن سعی میکنیم به سوالات شما در این خصوص پاسخ درست و کامل بدهیم . لذا شما را به مطالعه ی این متن دعوت میکنیم .
کاملترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
کاملترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت و اطلاع از این منابع یکی از چالش های پیش روی داوطلبان این رشته ها میباشد . این منابع از سوی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای منتشر میشود . لذا داوطلبان ضمن توجه به اطلاعیه های این سازمان میبایست در زمان تعیین شده لیست مربوط به کاملترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را دانلود نمایند . اگر بخواهیم برخی از کاملترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را برشماریم باید به مواردی همچون آمار و روش های تحقیق ، اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان ، کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک اشاره کنیم . همچنین روانشناسی بالینی ( شامل روانشناسی آسیب شناسی ، تابهنجاری و ارزیابی روانشناختی ) از جمله کاملترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت میباشند . که وزارت بهداشت کشور ، برای هریک از این منابع کتاب ها و رفرانس های داخلی و خارجی را معرفی کرده است .
اگر بخواهیم برخی از این منابع را نام ببریم باید به کتاب هایی همچون : روش تحقیق در علوم رفتاری دکتر لاور ، احتمالات و آمار کاربردی دکتر لاور ، نظریه های شخصیت تالیف فیست ف کاربست مشاوره و روان درمانی تالیف کری ، روانشناسی فیزیولوژیکی جیمز کالات ، روانشناسی رشد لورابرک ، مقدمات نورو سایکولوژی تالیف دکتر داوود معظمی ، خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک ، روانشناسی بالینی جفری پ کرامر ، آسیب شناسی روانی دیوید سون ، زمینه روانشناسی هیلگارد و … اشاره کرد . این منابع اطلاعات لازم را به داوطلبان کارشناسی ارشد منتقل میکند و آنها را برای ورود به مقاطع بالاتر آماده میکند . ذکر این نکته الزامی است سوالات کنکور ارشد وزارت بهداشت روانشناسی بالینی ، تنها از این منابع طرح میگردد . لذا داوطلبان کنکور میبایست از آخرین چاپ و ترجمه ی این کتاب ها استفاده نمایند .
ضرایب منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
ضرایب منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت منتشر میشود . هر درس بر اساس ضرایب تعریف شده ، در پذیرش داوطلبان در ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت تاثیر میگذارند . ضرایب منابع ارشد روانشناسی بهداشت برای دروسی همچون آمار و روش تحقیق و همچنین روانشناسی عمومی و رشد ، یک و نیم ، میباشد . اما برای دروس زبان عمومی و روانشناسی بالینی ضریب تاثیر ۲ در نظر گرفته شده است . درس های کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک و نظریه های شخصیت و روان درمانی دارای ضریب ۳ میباشند . اما درس روانشناسی بالینی که شامل مباحثی همچون روانشناسی بالینی ، نابهنجاری ، آسیب شناسی ، ارزیابی روانشناختی میباشد ، دارای ضریب ۳ است . البته ذکر این نکته الزامی است که این ضرایب منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت برای گرایش های مختلف ، متفاوت میباشد .
دروس منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
دروس منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت همانطور که تا کنون مطرح کردیم شامل چندین درس است که وزارت بهداشت آنها را به عنوان منبع آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی معرفی کرده است . تنها منابعی هستند که سوالات کنکور ارشد وزارت بهداشت از آن ها طرح میشود ، همین دروس منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت میباشند . در واقع داوطلبانی که دوره ی کارشناسی را گذرانده اند برای ورود به دوره ی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت  نیازمند مهارت ها و دانش بالایی میباشند . که بخشی از این مهارت در دوره ی کارشناسی کسب شده است . اما برای تکمیل دانش و اطلاعات مورد نیاز برای دوره های بالاتر ، مطالعات بیشتری لازم است . که وزارت بهداشت با معرفی منابع مورد نیاز و قابل اعتماد زمینه را برای کیب این دانش فراهم کرده است . و درنهایت تنها افراد برتر میتوانند به مقاطع بالاتر راه پیدا کنند .
منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت تحت نظارت این وزارت در اختیار داوطلبان کنکور ارشد رشته ی روانشناسی بالینی قرار میگیرد . در ابتدا اطلاعیه ای مبنی بر منابع ارشد وزارت بهداشت برای تمام رشته ها منتشر میشود . که مدارک کارشناسی مورد پذیرش برای ورود به دانشگاه های وزارت بهداشت نیز جزئی از این اطلاعیه میباشد . سپس با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت لیست این منابع نیز اعلام میگردد . داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی میتوانند در تمام گرایش های این رشته که تحت عنوان مجموعه روانشناسی بالینی ارائه میشود ثبت نام نمایند و شانس خود را برای قبولی در هر یک از این رشته ها ، بسنجند . همانطور که گفته شد منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شامل دروس : روانشناسی بالینی ، نظریه های شخصیت و روان درمانی ، روانشناسی عمومی و رشد ، آمار وروش تحقیق و زبان عمومی میباشد .
توصیه ی ما به شما عزیزان این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته ی روانشناسی بالینی در دوره ی ارشد با مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید . در این تماس ها ، مشاوران با به کارگیری تجربیات خود در حوزه ی پذیرش دانشجو در دوره های ارشد وزارت بهداشت  ، بهترین پاسخ ها را برای سوالات و ابهامات شما عزیزان ارائه میدهند . همچنین شما میتوانید در وبگاه اینترنتی مرکز مشاوره آویژه اطلاعات مفید و جامعی از مراحل و شرایط پذیرش در رشته ی روانشناسی بالینی وزارت بهداشت و حتی وزارت علوم کسب کنید .
سوالات متداول
گرایش های ارشد روانشناسی وزارت بهداشت ؟
گرایش های ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت و درمان شامل روانشناسی بالینی ، بهداشت روان ، روانشناسی سلامت ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان میباشد . که تحت عنوان مجموعه روانشناسی ارائه میگردند .
گرایش های ارشد روانشناسی ؟
گرایش های ارشد روانشناسی وزارت علوم شامل رشته های روانشناسی عمومی ، روانشناسی بالینی ، روانشناسی صنعتی و سازمانی ، روانشناسی اسلامی ، روانشناسی تربیتی و … میباشد اما در وزارت بهداشت گرایشهای روانشناسی بالینی ، بهداشت روان و … وجود دارند .
گرایش های ارشد مشاوره ؟
گرایشهای ارشد رشته ی مشاوره شامل مشاوره شغل ، مشاوره خانواده ، مشاوره مدرسه و مشاوره توانبخشی میباشد .
  برای مشاوره در زمینه منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۶:۳۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)