مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟
کمیسیون معافیت کفالت یکی از مهم ترین مراحل برای اخذ دریافت معافیت کفالت می باشد . به همین دلیل مشمولین باید کمیسیون معافیت کفالت را جدی بگیرند . قبل از توضیحات درباره مراحل و ضوابط کمیسیون معافیت کفالت ، مشمولین باید با شرایط این معافیت کفالت آشنا شوند . برای آشنایی با شرایط معافیت کفالیت و … میتوانید به مشاوره نظام وظیفه مراجعه فرمائید . زیرا معافیت سربازی کفالت انواع بسیاری دارد که برای هرکدام جداگانه کمیسیون معافیت کفالت خاصی برگزار می شود . همانطور که می دانید جوانان برای رسیدن به سن مشمولیت و گذراندن مراحل سخت سربازی دغدغه ی بسیاری دارند . زیرا ۲۱ ماه دوره ی خدمت ضرورت و دور بودن از محیط خانه و خانواده بعد از ۱۸ سال برای هر کسی سخت خواهد بود .
انواع معافیت های کفالت
معافیت کفالت پدر مسن
معافیت کفالت مادر بدون همسر
معافیت کفالت مادر طلاق گرفته
معافیت کفالت پدر بیمار
معافیت کفالت برادر صغیر
معافیت کفالت خواهر
معافیت کفالت جد یا پدربزرگ
معافیت کفالت جده یا مادربزرگ
معافیت کفالت فرزند
معافیت کفالت تک پسری
معافیت کفالت همسر
معافیت کفالت برادر کبیر بیمار
برای استفاده از معافیت های کفالت و شرکت در کمیسیون معافیت کفالت ، مشمولین باید قبل از هر چیز از سه شرط اصلی برخوردار باشند . با داشتن این شرایط و شرایط اختصاصی هر نوع معافیت کفالت ، آن ها می توانند از معافیت سربازی کفالت بهره مند شوند .
فرد متقاضی معافیت سربازی کفالت باید برای ثبت درخواست خود به سن مشمولیت رسیده باشد . زودتر از سن قانونی پسران قادر نخواهند بود برای این نوع معافیت اقدام کنند .
مشمول باید تنها پسری باشد که در خانواده ی خود بالای ۱۸ سال سن دارد . تا درخواست او در سازمان نظام وظیفه مورد بررسی قرار بگیرد .
فرد باید سریعا پس از ورود به سن مشمولیت برای معافیت کفالت اقدام کند . زیرا پس از ورود به غیبت غیر موجه ، امکان گرفتن معافیت کفالت را نخواهد داشت .
بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟
سوالات کمیسیون معافیت کفالت
سوالات کمیسیون معافیت کفالت از بخش های مهم این معافیت می باشد . زیرا شرایط مشمول و فردی که می خواهد کفالتش را به عهده بگیرد برای سازمان نظام وظیفه حائز اهمیت خواهد بود . سوالات کمیسیون معافیت کفالت به سوالات متداولی گفته می شود که مشمولین باید به پاسخ های آن واقف باشند . این سوالات مجموعه سوالاتی است که بر اساس نوع معافیت کفالت متغیر خواهد بود . برخی سوالات کمیسیون معافیت کفالت سربازی را می توانید در ادامه بخوانید و پاسخ های آن ها را به خاطر بسپارید .
شناخته شده ترین سوالات کمیسیون معافیت کفالت
_آیا داشتن برادری که زیر سن ۱۸ سال است می تواند برای مشمول خواستار معافیت کفالت مشکلی ایجاد کند ؟
خیر . برادر زیر سن ۱۸ سالگی هیچ مانعی برای معافیت سربازی کفالت نخواهد بود .
_آیا منظور از تنها مراقب و نگهداره این است که مشمول هیچ خواهر و برادری نداشته باشد ؟
خیر . نیاز است که مشمول تنها پسر بالای ۱۸ سال خانواده ی خود باشد . داشتن خواهر بزرگ تر مانعی برای این موضوع نخواهد بود .
_مشمول غایب می تواند از انواع معافیت کفالت بهره مند شود ؟
خیر . مشمول متقاضی معافیت کفالت باید به موقع و پس از ورود به سن ۱۹ سالگی برای معافیت اقدام کند .
سوالات کمیسیون معافیت کفالت مادر
سوالات کمیسیون معافیت کفالت مادر مخصوص این نوع معافیت می باشد . همانطور که می دانید برای استفاده از معافیت سربازی کفالت مادر ، مشمول باید شرایط زیر را در نظر بگیرد . طبق آخرین سوالات کمیسیون معافیت کفالت مادر ، مادر مشمول باید دارای یکی از شرایط زیر باشد .
مادر مشمول باید از همسرش طلاق گرفته باشد . ازدواج مجدد نیز برای مادر مشمول غیر مجاز خواهد بود . پس از طلاق باید ۳۰ ماه از آن گذشته باشد تا به مشمول معافیت دائم داده شود . یعنی قبل از ۳۰ ماه مشمول می تواند معافیت موقت بگیرد .
مادر مشمول بر اثر فوت همسر تنها شده و نیازمند مراقبت و نگهداری باشد . مشمولینی که مادر جوان داشته و حتی کارمند بودن مادرشان هیچ تاثیری در روند رسیدگی به معافیت کفالت آن ها نخواهد داشت .
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت مادر برای سربازی
سوالات کمیسیون معافیت کفالت پدر
سوالات کمیسیون معافیت کفالت پدر مانند دیگر معافیت ها نیازمند جواب های دقیق و صحیح است . مشمولین باید بدانند برای معافیت سربازی کفالت پدر باید شرایط زیر را در نظر بگیرند . هم چنین پاسخ سوالات مهم زیر را به خاطر بسپارند .
_آیا تنها سن پدر ملاک و معیار استفاده ی مشمولین از معافیت کفالت پدر می باشد ؟
خیر . برای استفاده از معافیت کفالت پدر بیماری و ناتوانی پدر مشمول نیز می تواند مورد بررسی قرار گرفته و معافیت کفالت به فرد تعلق خواهد گرفت
_سن پدر مشمول باید چقدر باشد تا فرزند پسر بتواند از کفالت سن پدر استفاده کرده و معاف شود ؟
در سال های گذشته پدر با سن ۶ سال می توانست برای فرزند خود معافیت کفالت بگیرد . اما در سال های اخیر این قانون تغییراتی داشته و سن پدر از ۶۵ سال به سن ۷۰ سال تغییر کرد .
زیرا مشمول در دو صورت می تواند از معافیت کفالت سن پدر استفاده کند :
به خاطر سن ۷۰ سال پدر .
به خاطر بیماری و ناتوانی پدر .
بیشتر بخوانید:  شرایط معافیت سربازی کفالت پدر چگونه است؟
سوالات کمیسیون معافیت کفالت پدر بیمار
سوالات کمیسیون معافیت کفالت پدر بیمار که یکی از شناخته شده ترین معافیت ها است . زیرا در این کمیسیون مدارک پزشکی پدر می تواند نقش اصلی را ایفا کند . در این کمیسیون علاوه بر مشمولین ، پدر ناتوان نیز می تواند حضور پیدا کنند . رای اصلی این شورا در هیئت رسیدگی می تواند قطعی باشد . بر اساس نوع بیماری و شرایط جسمی و روحی پدر مشمول می تواند از معافیت کفالت پدر بیمار خود بهره مند شود .
بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر و مادر
کسری خدمت
جوانان پس از ورود به سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت وظیفه سربازی شده و باید برای اعزام به خدمت مراحل مشخصی را طی کنند . اما درصد زیادی از مشمولین این کار را نخواهند کرد . شاید بپرسید چرا ؟ ما در جواب این سوال دلایل زیادی خواهیم داشت . در سال های اخیر سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شرایط مناسبی را برای مشمولین محیا کرده است . تا بتوانند از تسهیلات ویژه ای استفاده کرده و خدمت مقدس سربازی برایشان آسان شود . راه های زیادی وجود دارد که جوانان ما بتوانند رفتن به خدمت سربازی را به تعویق بیندازند . یا اینکه به کلی از خدمت سربازی معاف شوند . همه ی مشمولین می دانند که معافیت سربازی بهترین و مطمئن ترین راهی است که آن ها می توانند  از خدمت کردن پرهیز کرده و سختی دوره ی خدمت ضرورت را نگذرانند و به راحتی کارت یایان خدمت بگیرند .
برای استفاده از معافیت سربازی ، مشمولین نیازمند شرایط ویژه ای هستند . شاید درصد زیادی از مشمولین این شرایط را نداشته باشند . این افراد چه کاری می توانند انجام دهند تا بار سنگین خدمت سربازی بر دوششان سبک تر شود ؟ آیا راهی به ذهنتان می رسد ؟ برای پاسخ به این سوال باید به مشمولین عزیز بگوییم خوشبختانه راه هایی وجود دارند که بیشتر جوانان می توانند از آن ها به طریقی بهره بگیرند . فقط کافی است شناخت خود را نسبت به مسائل نظام وظیفه بیشتر کرده و سطح اطلاعات خود را بالا ببرند . این راه های موثر و مفید شامل کسری خدمت سربازی ، معافیت تحصیلی ، امریه سربازی ، سازمان های امریه بگیر ، شرایط کسر خدمت و بسیاری راه های دیگر می باشند .
بیشتر بخوانید: مراحل معافیت کفالت سربازی نظام وظیفه
انواع دیگر معافیت ها
برای استفاده از معافیت های خدمت سربازی باید انواع آن ها را بشناسیم . زیرا در سال های جاری معافیت های جدیدی معرفی شده اند که برخی مشمولین از آن ها بی اطلاع هستند . ما در اینجا معافیت های مختلف را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد . شما می توانید برای راهنمایی های بیشتر با مرکز مشاوره آویژه و شماره تماس های موجود در این صفحه تماس بگیرید .
معافیت های کفالت
انواع معافیت پزشکی 
معافیت های تحصیلی
معافیت ایثارگری و جانبازی
معافیت مددجویی
معافیت سنی
معافیت بنیاد نخبگان
و سایر معافیت های دیگر
خوانندگان عزیز می توانند سوالات بیشتر خود را با مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه مطرح کنند .
بیشتر بخوانید:معافیت کفالت سربازی شامل چه کسانی می شود
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  برای مشاوره در زمینه سوالات کمیسیون معافیت کفالت ۹۸ چیست؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۸:۳۹ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)