مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟
 مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست و پس از تکمبل کردن ، آن ها باید به چه سازمانی ارسال شوند ؟ باید قبل از هرچیز بگوییم که معافیت کفالت انواع مختلفی دارد که مشمولین می توانند با داشتن شرایط معافیت کفالت از آن ها استفاده کنند . معافیت کفالت مادر ، معافیت کفالت پدر و معافیت کفالت سایر بستگان از انواع معافیت های کفالت به حساب می آیند . اما مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست ؟ چه کسانی می توانند از معافیت سربازی کفالت بهره مند شوند ؟ برای گرفتن کارت معافیت سربازی کفالت مشمولین باید اطلاعات لازم درمورد مدارک لازم برای معافیت کفالت را داشته باشند . برای اطلاعات بیشتر در زمینه خدمت سربازیئ انواع معافیت ها به مشاوره نظام وظیفه مراجعه فرمائید .
جوانان باید بدانند پس از تمام شدن سن ۱۸ سالگی به سن مشمولیت خواهند رسید و باید تکلیف سربازی خود را روشن کنند . اینکه آن ها می خواهند مراحل اعزام به خدمت خود را انجام دهند یا اینکه می خواهند در مورد انواع معافیت ها اطلاعات کسب کرده و به دنبال گرفتن معافیت سربازی بروند .  افرادی که می خواهند برای اعزام به خدمت اقدام کنند باید پس از وارد شدن به سن ۱۹ سالگی از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ درخواست خود را ثبت کرده و مدارک لازم برای اعزام به خدمت را آماده کنند .
این افراد پس از مشخص شدن محل اعزام حود و گذراندن ۲ ماه آموزشی به خدمت سربازی می روند . این افراد به مدت ۲۱ ماه باید خدمت کنند . اما این مدت اگرچه به ظاهر طولانی نمی رسد اما تفکر برخی از مشمولین این است که این ۲۱ ماه دوره ی خدمت ضرورت بسیار طولانی است و به هر طریق ممکن تلاش خواهند کرد تا بتوانند از معافیت های مختلف استفاده کرده و کارت معافیت خود را بگیرند .
مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر
مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر در مرحله ی اول همان مدارکی اس که در بالا اشاره کردیم . اما برای گرفتن معافیت کفالت مادر مشمولین باید شرایط زیر را دارا باشند .
شرط اول این است که مشمول باید تنها فرزند پسر مادری باشد که می خواهد از آن نگهداری و مراقبت بکند . اگر مشمول برادر بزرگتر از خود داشته باشد نمی تواند از این نوع معافیت کفالت استفاده  کند .
شرط دوم این است که مشمول باید به سن ۱۹ سالگی برسد تا بتواند درخواست خود را در سامانه ی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ثبت کند .
شرط سوم این است که مادر مشمول باید بدون همسر باشد . یا همسرش در قید حیات نباشد . یا اینکه از همسر خود جدا شده باشد . مشمول در صورتتی می تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر را به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تحویل دهد و درخواست معافیت کفالت مادر را داشته باشد که مادرش ازدواج مجدد نکرده باشد و مجرد باشد .
شرط چهارم این است که مشمول برای گرفتن معافیت کفالت نباید وارد غیبت غیر مجاز شده باشد . مشمولین باید در نظر داشته باشند که باید پس از وزود به سن مشمولیت نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت نظام وظیفه ی خود باید اقدام کنند تا از غیبت کردن جلوگیری شود .
مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته
مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته در مرحله اول مدارکی است که در بالا نیز اشاره کردیم . اما این مدارک در مرجله اول فقط برای ثبت درخواست معافیت کفالت بوده است . در مرحله ی دوم نیز مشمولین باید مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته را آاده کنند . چون این مدارک برای گرفتن معافیت کفالت مورد نیاز است .
مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته در مرجله دوم :
اصل شناسناهه مشمول به همراه کپی از تمام صفحات آن ( توجه داشته باشید که شناسنامه مشمول باید عکس دار باشد .)
اصل شناسنامه پدر و مادر و کپی از تمام صفحات آن ها .
کپی از صفحه اول شناسنامه برادران و خخواهران مشمول  .
اصل گواهی فوت پدر مشمول در صورت فوت یا اصل و کپی از طلاق نامه ی مادر .
کپی از شناسنامه سا خلاصه فوت همسران دیگر مادر ( در صورتی که مادر ازدواج مجدد کرده باشد .)
دو قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی با پس زمینه ی سفید از مادر مشمول .
یک قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی با پشت زمینه ی سفید از خود مشمول .
اصل و کپی گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول .
تکمیل برگه شماره یک یا فرم آخرین وضعیت مشمولین .
تکمیل ببرگه شماره ۸ یا تاییدیه وضعیت مشمولین .
تهیه فیش بانکی .
معافیت کفالت مادر طلاق گرفته به صورت موقت خواهد بود . یعنی تا ۳۰ ماه معافیت موقت به مشمول داده خواهد شد . اگر ۳۰ ماه پس از تاریخ ثبت طلاق یا فوت همسر ، مادر مشمول ازدواج مجدد نکرده باشد . هم چنین برادر دیگر مشمول به سن ۱۸ سالگی نرسیده باشد مشمول می تواند معافیت موقت خود را به معافیت دائم تبدیل کند .
مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر مطلقه
مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر مطلقه در بالا به طور مفصل آورده شده است . مشمولین باید به این نکته توجه داشته باشند که در حین استفاده از معافیت تحصیلی نیز می توانند از معافیت کفالت بهره مند شوند . هم چنین داشتن برادر دیگر بالای ۱۸ سال مانع رسیدگی به معافیت کفالت مادر خواهد شد . حتی اگر برادر ازدواج کرده باشد یا به کشوری دیگر مهاجرت کند نیطز نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا باشد . مشمولین هم چنین پس از آماده سازی مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر مطلقه و تقاضای معافیت کفالت باید ظرف یک ماه برای رسیدگی به درخواست خود اقدام کنند . در غیر این صورت درخواست آن ها ملقی خواهد شد . باید پس از آن مراحل اعزام به خدمت خود را انجام داده و به خدمت سربازی بروند .
مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم
مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم به این صورت است که فرزند اول بر اساس تشخیص شورای پزشکی نتواند مراقب و نگهدارنده ی مادر بوده باشد . یا اینکه فرزند اول پس از گرفتن معافیت کفالت فوت شده باشد . در غیر این صورت مادر نمی تواند معافیت کفالت را برای فرزند دوم خود بگیرد مگر در موارد خاصی که ذکر خواهیم کرد .
مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم این است که فرزند اول در حال استفاده از معافیت تحصیلی باشد . بنابراین  این قضیه مانع از معافیت موقت برادر دیگر نخواهد بود . مشمول می تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم خود را آماده کرده و از معافیت موقت استفاده کند .اما این معافیت فقط در طول تحصیل برادر دیگر معتبر خواهد بود . یععنی پس از اتمام تحصیل برادر دیگر ، مشمول باید برای رفتن به خدمت ضرورت مراحل اعزام خود را انجام دهد .  هم چنین اگر برادر یا برادران مشمول به دلیل بیماری با معلولیت نتوانند کفالت مادر را به عهده بگیرند بر اساس تشخیص شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مشمول می تواند به عنوان فزند دوم کفالت مادر خود را به عهده بگیرد .
خوانندگان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معافیت پزشکی ، معافیت تحصیلی ، معافیت ایثارگری و  انواع کسری خدمت سربازی ، کسر خدمت جانبازی و کسر خدمت نحبگان با مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس بگیرند . مشاورین متخصص ما همه روزه پاسخگوی شما خواهند بود .
مدارک مورد نیاز معافیت
برای گذراندن مراحل معافیت مشمولین به مدارک مشخصی نیاز دارند . مدارک لازم برای معافیت کفالت در مرحله ی اول به شرح زیر ممی باشد :
تکمیل فرم وضعیت مشمولان .
تکیمل فرم معاینه اولیه مشمولان .
تکیمل فرم واکسیناسیون .
تکمیل فرم آخرین وضعیت مشمولان .
عکس پرسنلی ۳*۴ رنگی از مشمولین با پس زمینه سفید .
کارت ملی مشمول و کپی از آن .
شناسنامه ی مشمول و کپی از تمام صفحات آن .
کپی شناسنامه پدر و مادر مشمول و خواهر و برادر .
گواهی مدرک تحصیلی و کپی از آن .
گواهی اشتغال به خدمت ( برای افرادی که در دوران خدمت سربازی می باشند و قصد دارند برای معافیت حین خدمت اقدام کنند ) .
این مدارک در مرحله اول مورد نیاز خواهد بود . مشمولین باید برای اقدام و آماده سازی مدارک لازم برای معافیت کفالت اول درخواست معافیت خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ ثبت کرده و مدارک لازم را به سازمان نظام وظیفه بفرستند . مشمولین برای تشکیل کمیسیون دعوت شده و در هیئت رسیدگی برای معافیت کفالت تصمیم نهایی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گرفته خواهد شد . یعنی مشمولین بر اساس رای نهایی شورای رسیدگی می توانند کارت معافیت خود ر ا دریافت کنند .
خدمات کلان مرکز مشاوره آویژه در زمینه نظام وظیفه
معافیت سربازی
معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
معافیت ایثارگری
معافیت موارد خاص
اخبار خدمت سربازی
خدمت سربازی
خروج از کشور
خرید خدمت سربازی
امریه سربازی
سربازی پزشکان
سرباز معلم
تحصیل همزمان با خدمت سربازی
ملاقات مردمی نظام وظیفه
  برای مشاوره در زمینه مدارک لازم برای معافیت کفالت ۹۸ چیست؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۳:۵۸ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)