مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

سرباز فراری کیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
سرباز فراری کیست؟
سرباز فراری به چه کسی گفته می شود ؟ آیا کسانی که از خدمت سربازی فرار می کنند سرباز فراری محسوب می شوند ؟ چه مجازاتی همراه سرباز فراری خواهد بود ؟ آیا با فرار از خدمت دوره ی ضرورت سرباز فراری به حساب می آییم یا مشمولین غایب نیز سرباز فراری محسوب می شوند ؟ فرار از خدمت یکی از مباحث پیچیده و در عین حال جذاب نظام وظیفه به حساب می آید . از سالیان گذشته مشمولین زیادی به عنوان سرباز های فراری در پادگان های خود حضور نیافته و مشکلات زیادی برایشان به وجود آمده است . اما آشنایی با سرباز فراری و مسائل مرتبط با سربازان غایب برای بسیاری از مشمولین بسیار مهم و خواندنی است . پاسخ به این سوالات احتیاج به مشاوره نظام وظیفه دارد.
برای تعریفی دقیق تر از این موضوعات مربوط به سربازان فراری باید اول از هر چیز راجع به مشمولیت و زمان اعزام به خدمت صحبت کنیم . همانطور که می دانید جوانان پسر در کشور ما پس از سن ۱۸ سالگی به سن مشمولیت رسیده و باید برای اعزام به خدمت خود اقدامات لازم را انجام دهند . برخی افراد شرایط انواع معافیت ها را داشته و با کسب اطلاعات لازم می توانند برای گرفتن معافیت سربازی اقدام کنند . این افراد باید در مدت زمان معافیت ، مدارک مورد نیاز معافیت خدمت سربازی خود را آماده کرده تا وارد غیبت نشوند . برخی مشمولین نیز راه های دیگری مانند گرفتن امریه سربازی در ارگان ها و سازمان های مختلف را انتخاب می کنند .
بیشتر بخوانید: چه افرادی شامل غیبت سربازی می شوند؟
سرباز فراری خود معرف
سرباز فراری خود معرف کسی است که از سربازی فرار کرده است . اما پس از مدتی از کار خود پشیمان می شود و به پادگان بازخواهد گشت . یعنی سرباز فراری خود معرف پس از پشیمانی خود به خدمت سربازی برمی گرد و احساس ندامت و پشیمانی می کند از کاری که انجام داده است . اما سرنوشت سرباز فراری خود معرف چه می شود ؟ آیا سرباز فراری خود معرف مانند سایر سربازان فراری باید مجازات شود ؟ فرار از خدمت سربازی گاهی دلیل موجه دارد .
دلایل فرار مشمولین در دادگاه های سازمان نظام وظیفه مورد بررسی قرار می گیرد . در واقع مجازات افرادی که از سربازی به دلایل مختلف فرار کرده اند و بر اساس میزان مدت فرار آن ها متفاوت خواهد بود . برای برخی از این افراد فراری حبس یا زندانی بریده می شود . هم چنین افراد فراری باید به میزان اضافه خدمت مشخص شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ، اضافه خدمت خود را انجام دهند .
بیشتر بخوانید: مشاوره خرید خدمت سربازی نظام وظیفه
قوانین سرباز فراری
قوانین سرباز فراری در شرایط مختلف ، متفاوت خواهد بود . قوانین سرباز فراری بر اساس ماده ۶۰ از قوانین جرایم سازمان نظام وظیفه به صورت زیر خواهد بود :
ماده قانون ۶۰ جرایم نظامی قوانین سرباز فراری :
در این قانون آماده است که مشمولینی که از خدمت سربازی فرار می کنند . اگر فرار آن ها برای اولین بار باشد . هم چنین این افراد پس از فرار خود را معرفی کنند . این سربازان وظیفه حدود سه ماه اضافه خدمت خواهند داشت .
این در حالی است که فرد سابقه ی فرار از خدمت سربازی را نداشته باشد . اما متاسفانه سربازان زیادی هستند که به طور مکرر از خدمت سربازی فرار می کنند . برای این افراد در شرایط خاص بین ۳ تا ۶ ماه زندانی نیز بریده می شود . در برخی موارد این سربازان فراری مجبور به پرداخت جریمه های نقدی نیز خواهند شد .
بیشتر بخوانید: چه کسانی می توانند سربازی را بخرند
سرباز فراری کیست
سرباز فراری کیست ؟  این سوالی است که برای جوانان پیش می آید . یا اینکه مشمولین پس از چند روز غیبت می توانند به عنوان سربازان فراری تحت تعقیب باشند ؟ باید بگوییم که مشمولینی که کارهای اعزام به خدمت را انجام داده و به پادگان های خود معرفی شده اند سرباز وظیفه به حساب می آیند . این سربازان پس از حضور در پادگان باید برای هرگونه تاخیر یا غیبت ،، با مسئولان پادگان خود هماهنگی های لازم را انجام دهند . این افراد در تاریخ های مشخص شده می توانند به مرخصی بروند . اگر مرخصی آن ها طولانی شود . این افراد سرباز غایب خواهند بود .
اما برخی سربازان پس از رفتن به مرخصی به خدمت باز نمیگردند . این افراد پس از طولانی شدن غیبتشان به عنوان سربازان فراری از سوی نظام وظیفه تلقی می شوند . در واقع غیبت پانزده روزه ی سربازان منجر به فرار آن ها شده است . این افراد در صورت دستگیر شدن اضافه خدمت خواهند خورد یا به حبس محکوم می شوند و جریمه ی نقدی باید بپردازند .
بیشتر بخوانید: شرایط خرید دوره خدمت سربازی / حین خدمت و فراری ها
قوانین مربوط به سرباز فراری
قوانین مربوط به سرباز فراری آن دسته از قانون هایی است که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای سربازان فراری در نظر گرفقفته است . زیرا مشمولین پس از اعزام به خدمت موظف هستند دوره ی ۲۱ ماه ی خدمت خود را دقیق گذرانده و در موعد مشخص  به پادگان بروند .
بر اساس ماده قانون های موجود و تصویب شده از سوی سازمان نظام وظیفه برای سربازان غایب و فراری در شرایط مختلف ، محکومیت های مختلفی در نظر گرفته می شود .
ماده قانون ۵۹ از قوانین مجازات سربازان فراری با غیبت طولانی
اگر سرباز وظیفه دارای غیبت طولانی باشد و بیش از ۱۵ روز غیبت کند . سازمان نظام وظیفه و آگاهی در صورتی که این فرد فراری را دستگیر کنند . این فرد به مدت ۳ ماه تا یک سال حبس مجازات می شود . یا اینکه سازمان نظام وظیفه می تواند برای این افراد مدت ۳ ماه تا یک سال اضافه خدمت در نظر بگیرد . البته در نظر داشته باشید که مشمولینی که احساس ندامت و پشیمانی کنند می توانند از بخشودگی نیز برخوردار شوند .
ماده قانون ۶۰ از قوانین جرایم کارکنان نظام وظیفه 
همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم  هرگاه فرد فراری ، پس از فرار خود را به پادگان مربوطه معرفی کند . اگر برای بار اول فرار کرده باشد . به ازای هر روز غیبت دو روز به میزان خدمت ضرورت او افزوده می شود . از طرف دیگر افراد با سابقه به حبس و جریمه ی نقدی نیز محکوم می شوند .
بیشتر بخوانید: آخرین خبرهای خرید خدمت سربازی
سربازان فراری و غایب
اما برخی افراد به دلایل مختلف قادر نخواهند بود در این زمان مشخص مدارک خود را تکمیل کرده و اقدامات لازم برای اعزام به خدمت خود را انجام دهند . این افراد وارد غیبت می شوند . یا از طرف دیگر مشمولین مراحل اقدام به خدمت را انجام داده و به اردوگاه های خود اعزام می شوند . اما در حین خدمت سربازی پشیمان شده و غیبت می کنند . این افراد سربازان غایبی به حساب می آیند که اگر غیبت آن ها طولانی شود سربازان فراری محسوب می شوند .
مشمولین می توانند برای اطلاع از مدارک معافیت خدمت و مشاوره قوانین معافیت با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشند . این مرکز مشاوره نظام وظیفه یک مرکز مشاوره معافیت سربازی است که به مشمولین در موارد معافیت های مختلف اطلاعات و راهنمایی می دهد . این مرکز مشاوره نظام وظیفه مشمولین را با انواع کسری های خدمت آشنا می کند . در واقع کسری خدمت سربازی نیز یکی دیگر از موقعیت هایی است که سازمان نظام وظیفه در اختیار مشمولین قرار می دهد .
از این طریق مشمولین می توانند مدت ۶ ماه تا ۱ سال از خدمت ۲۱ ماه ی دوره ی ضرورت خود را کاهش دهند . این افراد مدت کمتری به انجام خدمت سربازی خواهند پرداخت . اما ما می خواهیم در این مقاله درمورد افرادی صحبت کنیم که شرایط معافیت ، امریه سربازی و یا گرفتن کسر خدمت را ندارند . این افراد باید پس از ورود به سن مشمولیت مدارک خود را آماده کرده و برای رفتن به خدمت سربازی آماده شوند . یا از طریق مشاوره معافیت تحصیلی ، اطلاعات لازم در زمینه قوانین معافیت تحصیلی را بدست آورند و از معافیت تحصیلی استفاده کنند . پس با ما در تماس باشید . مشاورین ما همه روزه پاسخگوی شما خواهند بود .
بیشتر بخوانید: جزئیات خرید خدمت سربازی سال ۹۸
  برای مشاوره در زمینه سرباز فراری کیست؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۲:۲۴ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)