مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مدارک لازم برای مجوز مهد کودک چیست؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۲
مدارک لازم برای مجوز مهد کودک
مدارک لازم برای مجوز مهد کودک توسط سازمان های مربوطه اعلام میگردد . متقاضیانی که تمایل به اخذ مجوز مهد کودک دارند باید تمام این مدارک را زمان تعیین شده ، آماده نمایند . همانطور که میدانید دریافت مجوز مهد کودک از چندین مرحله ی مختلف تشکیل شده است . در اولین مرحله باید نسبت به دریافت موافقت نامه اصولی تا سیس مهد کودک اقدام شود . از جمله ی  مدارک لازم برای مجوز مهد کودک در این مرحله شامل تکمیل فرم درخواست برای اخذ موافقت نامه اصولی میباشد . اما از دیگر مدارک لازم برای مجوز مهد کودک ، اخذ گواهی نامه ی مبنی بر تکمیل دوره ی آموزش موسس را میتوان نام برد . متقاضیان دریافت مجوز مهد کودک با اطلاع از داشتن تمام شرایط عمومی و اختصاصی و با در دست داشتن مدارک لازم برای مجوز مهد کودک باید برای دریافت مجوز ، گام های لازم را بردارند .
از جمله مدارک لازم برای مجوز مهد کودک که برای اشخاص حقوقی ذکر شده است میتوان مواردی همچون مدرک تحصیلی موسس و مسئول فنی مهد کودک ، پروانه ی تاسیس از سازمان بهزیستی ، پروانه ی فعالیت ، فرم درخواست پروانه ی فعالیت ، تاییدیه کارشناس اماکن در خصوص مناسب بودن محل تاسیس مهد کودک و تاییدیه کارشناس بهداشت ، شماره ی ثبت از اداره ثبت شرکت ها وگواهی گذراندن دوره های آموزشی  را نام برد . برخی مدارک لازم برای مجوز مهد کودک که برای افردا حقیقی تعریف شده است شامل : کپی کارت ملی ، چند قطعه عکس پرسنلی ، تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت سربازی برای آقایان ، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر ، گواهی سلامت جسمی و روانی و … میباشد ، که در ادامه ی این متن به هر کدام از آنها خواهیم پرداخت .
بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس خانه کودک چگونه است؟
مرجع مدارک لازم برای مجوز مهد کودک
مرجع مدارک لازم برای مجوز مهد کودک ممکن است یکی از سوالات پیش آمده برای متقاضیان اخذ مجوز مهد کودک باشد . در پاسخ به این سوال باید گفت که مرجع مدارک لازم برای مجوز مهد کودک  سازمان بهزیستی کشور میباشد و متقاضیان تاسیس مهد کودک برای اطلاع کامل از مدارک لازم برای مجوز مهد کودک باید تنها به اطلاعات انتشار یافته از این سازمان اعتماد کنند . چرا که نظارت بر صدور مجوز مهد کودک و تاسیس آن بر عهده ی این سازمان میباشد . لذا بدیهی است که مرجع مدارک لازم برای مجوز مهد کودک نیز همین سازمان باشد . لازم به ذکر است که این مدارک و شرایط لازم برای اخذ مجوز مهد کودک به تفضیل در سایت سازمان بهزیستی و در قسمت سامانه ی مهد های کودک در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است .
البته بسیاری از سایت های دیگر نیز این اطلاعات را منتشر میکنند ، که برای اطمینان خاطر از صحت این اطلاعات بهترین کار مراجعه به سایت سازمان  بهزیستی میباشد . همچنین متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی چگونگی دریافت مجوز مهد کودک باید به مرجع مدارک لازم برای مجوز مهد کودک  یا همان سازمان بهزیستی استان و یا شهر خود مراجعه نمایند .
بیشتر بخوانید: اخذ وام برای تاسیس مهد کودک چگونه است؟
مهمترین مدارک لازم برای مجوز مهد کودک
مهمترین مدارک لازم برای مجوز مهد کودک از سوی سازمان های مربوطه از جمله سازمان بهزیستی کشور اعلام میگردد . همانطور که در ابتدای متن گفته شد یکی از مهمترین مدارک لازم برای مجوز مهد کودک ، داشتن موافقت نامه ی اصولی تاسیس مهد کودک میباشد . که با تکمیل درخواست برای دریافت این موافقت نامه و پس از دریافت آن ، باید سایر مدارک برای اخذ مجوز مهد کودک فراهم شود . از جمله مهم ترین مدارک لازم برای مجوز مهد کودک که میتوان به آن اشاره کرد ؛ اصل تاییدیه کارشناس بهداشت ، تاییدیه اماکن ، اصل تاییدیه انتظامی که مشخص کند مهد کودک در محل پرتردد نمیباشد ، مدارک تحصیلی مسئول فنی مهد کودک ، نمونه ی مهر مهد کودک ، دوقطعه عکس ، تاییدیه حراست سازمان ، ارائه فرم مشخصات هر یک از پرسنل شامل عدم سو پیشینه ، عدم اعتیاد ، عدم فساد اخلاقی و … میباشند .
بیشتر بخوانید: اجاره مجوز مهد کودک چگونه است؟
بررسی مدارک لازم برای مجوز مهد کودک
بررسی مدارک لازم برای مجوز مهد کودک نیز همانند اعلام مدارک مورد نیاز بر عهده سازمان بهزیستی میباشد . همانطور که میدانید متقاضیان دریافت مجوز مهد کودک باید برای طی مراحل مختلف به سازمان بهزیستی استان خود مراجعه نمایند . در سازمان بهزیستی برای انجام هر یک از مراحل تاسیس ، انحلال ، اداره و … کمیته ها ی مختلفی شکل گرفته است . وظیفه ی بررسی مدارک لازم برای مجوز مهد کودک نیز بر عهده ی یکی از همین کمیته ها ی سازمان بهزیستی کشور میباشد . این کمیته تحت عنوان کمیته ی نظارت تخصصی و به اختصار ؛ کمیته ؛ معرفی میشود . که در واقع این کمیته در زمان اعلام درخواست های مبنی بر اخذ مجوز و تاسیس مهد کودک ، و یا ارائه ی مدارک مورد نیاز ، وظیفه ی بررسی مدارک و همچنین نظارت بر فرآیند تاسیس مهد های کودک را بر عهده دارد .
بیشتر بخوانید: اخذ مجوز مهد کودک چگونه است؟
نکات مدارک لازم برای مجوز مهد کودک
نکات مدارک لازم برای مجوز مهد کودک شامل مواردی میشود که متقاضی باید در طول انجام پروسه ی دریافت مجوز در نظر بگیرد . مواردی همچون اطلاع از مرجع واقعی مدارک لازم برای مجوز مهد کودک ، اطلاع از لیست دقیق مدارک لازم برای دریافت مجوز مهد کودک و … جز نکاتی میباشد که باید مورد توجه قرار گیرند . لیست این مدارک شامل گواهی نامه ی مر بوط به آموزش پرسنل مهد کودک ، دو قطعه عکس موسس ، مدرک تحصیل مرتبط مسئول فنی ، تاییدیه دفتر فنی و مهندسی درباره ساختمان مهد کودک ، تکمیل فرم درخواست پروانه ی فعالیت ، داشتن موافقت نامه ی اصولی ، داشتن شماره ثبت از ادازه ثبت شرکت ها و … میباشد . همچنین یکی از مهم ترین نکات مدارک لازم برای مجوز مهد کودک در دست داشتن کپی و اصل هر یک از این مدارک در زمان مراجعه به سازمان میباشد .
بیشتر بخوانید: نحوه گرفتن کارت مربیگری مهد کودک چگونه است؟
مدارک لازم برای دریافت موافقت نامه ی اصولی
موافقت نامه ی اصولی در واقع مدرکی دال بر موافقت سازمان بهزیستی برای تاسیس مهد کودک میباشد . طبق این موافقت نامه به متقاضی تاسیس مهد کودک ، یک سال مهلت داده میشود تا مفاد این موافقت نامه را عملی کند . البته بعد از منقضی شدن این موافقت نامه متقاضیان میتوانند آن را به مدت شش ماه تمدید کنند . پس از اجرایی کردن این موارد پروانه فعالیت مهد کودک را که اجازه سه سال فعالیت را به متقاضیان میدهد دریافت میکند .
بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس مهد کودک چگونه است؟
 مدارک لازم برای دریافت موافقت نامه ی اصولی شامل مواردی همچون : تکمیل فرم درخواست موافقت نامه ی اصولی ، کپی تمام صفحات شناسنامه ی موسس ، کپی کارت شناسایی ملی ، چند قطعه عکس ، داشتن گواهی عدم سوء پیشینه ، داشتن گواهی سلامت جسمی و روانی ، داشتن گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر ، تاییدیه صلاحیت فردی ، داشتن مدرک معافیت از خدمت سربازی و یا کارت پایان خدمت سربازی برای متقاضیان مرد ، ارائه ی مدرک تحصیلی دوره کارشناسی و یا مدرک کاردانی برای تاسیس روستا مهد ها و … میباشد .
سوالات متداول
برای تاسیس مهد کودک چه مدارکی لازم است ؟
داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ، گواهی گذراندن دوره ها آموزشی ، گواهی عدم سابقه کیفری ، گواهی سلامت جسمی و روحی ، تاییدیه کارشناس اماکن از محل تاسیس مهد کودک و … مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک میباشند .
مرجع تایید و بررسی مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک کدام ارگان است ؟
سازمان بهزیستی مرجع تایید و بررسی مدارک ارائه شده برای تاسیس مهد کودک میباشد .
بررسی مدارک لازم برای تاسیس مهد کودک چقدر زمان میبرد ؟
زمان بررسی مدارک با توجه به سرعت مراحل اداری متفاوت میباشد اما معمولا یک تا یک ماه تا چند ماه طول میکشد .
  برای مشاوره در زمینه مدارک لازم برای مجوز مهد کودک چیست؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۱۵:۳۶ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)