مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط تاسیس خانه کودک چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
شرایط تاسیس خانه کودک
شرایط تاسیس خانه کودک شامل مواردی میباشد که از سوی سازمان های زیربط منتشر میشود . تمام داوطلبان و علاقه مندان به تاسیس خانه کودک یا مهد کودک باید ضمن رعایت این شرایط ، برای تاسیس خانه کودک اقدام نمایند . باید به این نکته اشاره کرد که شرایط تاسیس خانه کودک برای هر یک از کارکنان و پرسنل خانه کودک تعریف میشود . که مهم ترین آنها شرایط مربوط به محل مهد کودک و همچنین شرایط موسس خانه کودک میباشد . اما شرایط تاسیس خانه کودک شامل چه مواردی میباشد ؟ و چه کسانی میتوانند برای تاسیس خانه کودک اقدام نمایند ؟ از جمله ی این شرایط میتوان به شرایط عمومی برای موسس و مسئول فنی مهد کودک اشاره کرد . که این موارد شامل اعتقاد داشتن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی ، همچنین داشتن گواهی عدم سابقه ی کیفری و بسیاری موارد دیگر میباشد .
از جمله سوالاتی که درباره ی شرایط تاسیس خانه کودک  مطرح میباشد ، درباره ی نوع شرایط سنی کارکنان مهد کودک و همچنین مدارک تحصیلی مورد نیاز برای فعالیت در هر کدام از رده های شغلی مهد کودک و … میباشد . در ادامه توضیحات کاملی درباره ی شرایط تاسیس خانه کودک آورده شده است .
بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای مجوز مهد کودک چیست؟
مهمترین شرایط تاسیس خانه کودک
مهمترین شرایط تاسیس خانه کودک همان شرایط عمومی و شرایط اختصاصی اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه میباشد . که این شرایط برای موسس خانه کودک شامل مواردی همچون ؛ گذراندن دوره های آموزشی ، اخذ تاییدیه صلاحیت فردی ، تابعیت جمهوری اسلامی ایران ، تاییدیه روانپزشک معتمد مبنی بر سلامت روانی ، اعتیاد نداشتن به مواد مخدر ، نداشته سابقه و داشتن گواهی معافیت و یا پایان خدمت سربازی برای آقایان و داشتن مدرک کارشناسی و یا بالاتر میباشد . البته باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که دارای مدرک کاردانی میباشند ، میتوانند برای تاسیس روستا مهد ها در مناطق کم برخوردار و روستایی اقدام کنند . یکی دیگر از مهمترین شرایط تاسیس خانه کودک مربوط به شرایط سنی متقاضیان میباشد که حتما باید بین محدوده ی سنی بیست تا شصت سال باشد و پس از شصت سالگی باید فرد جایگزین ، معرفی شود .
همانطور که برای موسس خانه کودک شرایطی وجود دارد برای سایر کارکنان مهد کودک ازجمله مربیان نیز شرایط و ضوابط خاصی تعیین شده است . از مهمترین شرایط تاسیس خانه کودک ، که برای مربیان تعریف شده است : داشتن مدرک تحصیلی ؛ حداقل دیپلم ؛ و یا مدارک کاردانی و کارشناسی با اولویت رشته های کودکیاری ، مربی مهد کودک و … میباشد . علاوه بر این موارد از دیگر مهمترین شرایط تاسیس خانه کودک باید به این مورد اشاره کرد که ؛ در صورتیکه موسس آقا باشد ، باید مسئول فنی حتما خانم باشند و همچنین داشتن مدرک تحصیلی مرتبط نیز از شرایط مربوط به مسئول فنی خانه کودک میباشد .
بیشتر بخوانید: اجاره مجوز مهد کودک چگونه است؟
مدارک لازم برای شرایط تاسیس خانه کودک
مدارک لازم برای شرایط تاسیس خانه کودک از طریق سازمان بهزیستی کشور به اطلاع متقاضیان تاسیس خانه کودک میرسد . هر متقاضی باید در زمان تعیین شده نسبت به جمع آوری و ارائه این مدارک اقدام نماید . همانطور که میدانید متقاضیان اخذ مجوز برای تاسیس خانه کودک ابتدا باید موافقت نامه ی اصولی را دریافت کنند . که برای دریافت این موافقت نامه نیز ارائه ی مدارکی الزامی میباشد . در این مرحله مدارک لازم برای شرایط تاسیس خانه کودک  شامل ارائه ی فرم درخواست دریافت موافقت نامه ی اصولی ، گواهی نامه ی پایان دوره ی آموزشی ، ارائه ی مدرک تحصیلی و … میباشد .
بعد از دریافت موافقت نامه ی اصولی ، متقاضی میبایست تمام مفاد موجود در این موافقت نامه را عملی کند و مجوز ها مدارک لازم را فراهم آورد . مدارکی همچون فرم درخواست پروانه ی فعالیت ، تاییدیه کارشناس اماکن درباره ساختمان خانه کودک ، تاییدیه ی اداره بهداشت ، شماره ثبت مهد کودک از سازمان ثبت شرکت ها ، مدرک تحصیلی ، کارت ملی ، شناسنامه ، چند قطعه عکس پرسنلی و کارت پایان خدمت سربازی و یا کارت معافیت از سربازی از دیگر مدارک لازم برای شرایط تاسیس خانه کودک جز مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز تاسیس خانه کودک میباشند .
بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس مهد کودک چگونه است؟
مرجع تعیین شرایط تاسیس خانه کودک
مرجع تعیین شرایط تاسیس خانه کودک سازمان بهزیستی کشور میباشد و علاقه مندان به تاسیس خانه کودک برای اطلاع از این شرایط تنها باید به اطلاعیه ها و مصوبات این سازمان توجه نمایند . چرا که نظارت بر اداره ، تاسیس و همچنین انحلال مهد های کودک تحت نظر این سازمان میباشد . متقاضیان تاسیس خانه کودک میبایست برای اطلاع از این شرایط به سامانه ی اینترنتی سازمان بهزیستی استان یا شهر خود مراجعه نمایند . البته بسیاری سایت های دیگر نیز در دسترس میباشند که اطلاعات مربوطه را دراختیار متقاضیان قرار میدهند و این کار را برای متقاضیان راحت تر میکند . اما قابل اعتماد ترین مرجع اینترنتی ، سایت سازمان بهزیستی میباشد . در نهایت متقاضیان میتوانند برای اخذ اطلاعات دقیق تر و جزئیات از طریق مراجعه حضوری به سازمان بهزیستی ابهامات خود را برطرف کنند . پس قابل اعتماد ترین مرجع تعیین شرایط تاسیس خانه کودک ، همان سازمان بهزیستی میباشد .
بیشتر بخوانید: اخذ مجوز مهد کودک چگونه است؟
نکات شرایط تاسیس خانه کودک
نکات شرایط تاسیس خانه کودک شامل تهیه ی تمام مدارک مورد نیاز برای تاسیس خانه کودک و همچنین رعایت کلیه ی شرایط اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه میباشد . اگر بخواهیم برخی از این نکات شرایط تاسیس خانه کودک را برشمریم علاوه بر شرایط عمومی اعلام شده ، باید مواردی مانند الزامی بودن داشتن مدرک کارشناسی مرتبط برای مسئول فنی ، خانم بودم موسس و یا مسئول فنی ، خانم بودن کلیه مربیان ، داشتن سابقه کار مرتبط و یا دریافت گواهی نامه مربوط به گذراندن دوره های آموزشی را ذکر کنیم . از دیگر مواردی که باید به آن توجه کرد ترتیب و ترکیب پرسنل میباشد . که تعداد هر یک از کارکنان باید مطابق با استاندار ها باشد . به طور مثال به ازای هر ده نفر کودک شیرخوار و یا هر ۱۵ کودک نوپا حضور یک مربی الزامی میباشد .
نکته دیگر این است که زمانی که موافقت نامه ی اصولی برای متقاضی صادر میشود به معنای اجازه فعالیت خانه کودک نمیباشد . بلکه این موافقت نامه شامل بند ها و مواردی میباشد که متقاضی باید آنها را عملی کند . لازم به ذکر است که برای این کار تنها یک سال به موسس مهلت داده خواهد شد و باید تا پایان مهلت یکساله تمام موارد را عملی کند . اگر متقاضی تا پایان این مهلت یکساله نتواند بند های موافقت نامه را اجرایی کند میتواند تنها برای یک بار و به مدت شش ماه آن را تمدید کند . پس از به انجام رساندن مفاد موافقت نامه و دریافت تاییدیه های لازم پروانه فعالیت به نام موسس صادر خواهد شد . باید توجه شود که این پروانه فعالیت نیز تنها سه سال دارای اغتبار میباشد و پس از آن باید نسبت به تمدید آن اقدام شود .
بیشتر بخوانید: اخذ وام برای تاسیس مهد کودک چگونه است؟
سوالات متداول
مرجع تعیین شرایط تاسیس خانه کودک کیست ؟
شرایط تاسیس خانه کودک از سوی سازمان بهزیستی کشور اعلام میشود و تنها منبع معتبر تعیین شرایط همین سازمان میباشد .
نحوه ی صدور مجوز تاسیس خانه کودک چگونه است ؟
متقاضی تاسیس خانه کودک در ابتدا باید نسبت به دریافت موافقت نامه اصولی اقدام کند پس از دریافت این موافقت نامه باید بندهای آن را اجرایی کند و در نهایت مجوز تاسیس خانه کودک صادر میشود .
مدارک لازم برای تاسیس خانه کودک چیست ؟
گواهی عدم اعتیاد ، گواهی عدم سابقه کیفری ، گواهی سلامت روانی و جسمی ، کارت ملی ف شناسنامه ، مدرک تحصیلی کارشناسی و گواهی گذراندن دوره های آموزشی مربوطه مدارک لازم برای تاسیس خانه کودک میباشد .
  برای مشاوره در زمینه شرایط تاسیس خانه کودک چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۰:۴۴ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)