مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

اخذ وام برای تاسیس مهد کودک چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
اخذ وام برای تاسیس مهد کودک
اخذ وام برای تاسیس مهد کودک یکی از راه های کمک کننده برای تامین بودجه و هزینه ی لازم برای تاسیس مهد کودک میباشد . برای راه اندازی هر کاری اولین و مهم ترین مسئله منابع مالی و برآورد هزینه ها میباشد . گاهی ممکن است متقاضی تمام مراحل مربوط به اخذ موافقت نامه را پشت سر بگذارد اما نتواند از پس هزینه ها ی لازم برای تجهیز مهد کودک برآید . در این مرحله وام ها ی اشتغال زایی به منظور افزایش فرصت ها ی شغلی و کمک به چرخ اقتصاد کشور در اختیار متقاضیان قرار میگیرد . از جمله سازمان هایی که تسهیلاتی تحت عنوان وام اشتغال زایی را برای متقاضیان ارائه میدهند میتوان به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و برخی از بانک ها اشاره کرد . که علاقه مندان میتوانند به منظور اخذ وام برای تاسیس مهد کودک از این تسهیلات کمک بگیرند .
اخذ وام برای تاسیس مهد کودک از هر سازمان و ارگانی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد . با توجه به اینکه ساماندهی و مدیریت مهد کودک ها زیر نظر سازمان بهزیستی میباشد لذا موقعیت لازم اخذ وام برای تاسیس مهد کودک از این سازمان برای مدد جویانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و همچنین موسسین مهد های کودک فراهم شده است . درباره ی اخذ وام برای تاسیس مهد کودک سوالات بسیار زیادی از جمله میزان و درصد سود این وام ها ، سقف هر وام و شرایط و قوانین مربوط به دریافت وام مطرح میشود . به منظور دست یافتن به پاسخ سوالاتتان درباره ی اخذ وام برای تاسیس مهد کودک و همچنین اطلاع از مراحل و شرایط دریافت وام شما را به مطالعه ی ادامه ی این مطلب دعوت میکنیم .
شرایط اخذ وام برای تاسیس مهد کودک
شرایط اخذ وام برای تاسیس مهد کودک همانند شرایط سایر وام های اشتغالزایی میباشد . به طور کلی داشتن شرایط عمومی اخذ وام ، برای دریافت وام تاسیس مهد کودک الزامی میباشد . به عنوان مثال  یکی از مهم ترین شرایط اخذ وام برای تاسیس مهد کودک میتوان به نداشتن هیچگونه چک برگشتی و همچنین نداشتن وام های معوق قبلی اشاره کرد . چنانچه متقاضی دریافت وام از طریق یکی از ارگان های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی برای دریافت وام اشتغالزایی اقدام کند ، لذا یکی از شرایط اخذ وام داشتن معرفی نامه از سوی این سازمان ها میباشد . از دیگر شرایط اخذ وام برای تاسیس مهد کودک ارائه ی مجوز تاسیس مهد کودک به بانک ها میباشد درواقع متقاضی تاسیس مهد کودک بعد از دریافت مجوز های لازم برای فعالیت ، باید به بانک ها مراجعه کند .
از دیگر شرایط اخذ وام برای تاسیس مهد کودک میتوان به این نکته اشاره کرد که موسس مهد کودک باید سرپرست خانوار باشد و یا ثابت شود که هزینه های زندگی را برعهده دارد . در غیر این صورت وام تاسیس مهد کودک به فرد تعلق نمیگیرد . اما یکی از مهترین شرایط برای اخذ هر وامی معرفی فرد یا افرادی به عنوان ضامن به بانک میباشد که وام تاسیس مهد کودک نیز از این امر مستثنی نمیباشد و معرفی ضامن معتبر امر لازم و ضروری برای دریافت وام تاسیس مهد کودک میباشد .
مراحل اخذ وام برای تاسیس مهد کودک
مراحل اخذ وام برای تاسیس مهد کودک شامل مواردی میباشد که متقاضی باید تمام این مراحل را طی کند . با توجه به اینکه متقاضی از سوی سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد به بانک معرفی شود مدارک موردنیاز برای دریافت وام اندکی متفاوت میباشد . با توجه به اینکه سازمان بهزیستی برای مددجویان خود وام اشتغالزایی در نظر میگیرد ، آن دسته از مددجویان که قصد تاسیس مهد کودک دارند میتوانند با در دست داشتن معرفی نامه ی سازمان بهزیستی برای اخذ وام تاسیس مهد کودک به بانک ها مراجعه نمایند . اگر متقاضی جز مددجویان سازمان بهزیستی نباشد برای اخذ وام باید مستقیما به بانک ها مراجعه نماید . یکی دیگر از مراحل اخذ وام برای تاسیس مهد کودک ارائه ی مجوز و پروانه ی فعالیت به بانک میباشد . بانک بعد از بررسی مجوز و پروانه ی فعالیت ، درخواست وام داوطلبان را ثبت مینماید .
البته باید تاکید کرد که از دیگر مراحل اخذ وام برای تاسیس مهد کودک تعیین سقف وام مورد نیاز از سوی متقاضی میباشد . که در این مرحله با توجه به نیاز مالی و میزان هزینه ها یاید اقدام به تعیین سقف وام کرد . همچنین مانند تمام وام های دیگر متقاضی باید فرد یا افرادی را به عنوان ضامن به بانک معرفی کند .  سپس با انجام بررسی های نهایی موافقت و یا عدم موافقت با وام تاسیس مهد کودک به متقاضیان اعلام میگردد .
چگونگی اخذ وام برای تاسیس مهد کودک
چگونگی اخذ وام برای تاسیس مهد کودک یکی از سوالاتی میباشد که برای علاقه مندان به تاسیس مهد کودک ایجاد میشود . همانطور که میدانید بانک ها و موسسات مختلف تسهیلات و وام های ویژه ای برای اشتغالزایی و کمک به چرخه ی تولید و اقتصاد کشور دارند .  حال فردی که قصد تاسیس مهد کودک و اخذ وام برای این کار را دارد باید براساس آیین نامه ها و قوانینی که از سوی بانک ها اعلام میشود گام بردارد . با توجه به نکاتی که در مورد مراحل اخذ وام گفته شد میتوان به این نکته پی برد که پیش از هر کاری داشتن شرایط لازم برای اخذ مجوز فعالیت مهد کودک امر لازم و ضروری میباشد . چرا که یکی از اصلی ترین مراحل ارائه ی مجوز به بانک ها میباشد .
همچنین از دیگر مواردی که درباره ی چگونگی اخذ وام برای تاسیس مهد کودک اهمیت دارد ، توجه به میزان سود سالانه و شرایط بازپرداخت وام میباشد . و متقاضی دریافت وام باید با توجه به توان مالی و احتساب میزان سوددهی مهد کودک سقف وام را تعیین کند تا در آینده برای باز پرداخت وام به مشکل بر نخورد .
نکات مهم اخذ وام برای تاسیس مهد کودک
نکات مهم اخذ وام برای تاسیس مهد کودک مواردی را شامل میشود که هر یک از متقاضیان اخذ وام برای تاسیس مهد کودک باید درنظر بگیرد . اولین کاری که فرد متقاضی وام باید انجام دهد احتساب هزینه های لازم برای تهیه ی امکانات و تجهیزات مهد کودک نمیباشد . تا براساس این برآورد سقف وام دریافتی خود را تعیین کند . از جمله دیگر نکات مهم اخذ وام برای تاسیس مهد کودک میتوان به میزان سود پایین این وام ها اشاره کرد ، چرا که وام تاسیس مهد کودک در زمره ی وام های اشتغال زایی قرار میگیرد و به طور کلی سود کمتری برای این وام ها در نظر گرفته شده است . متقاضیان باید در نظر داشته باشند که بسیاری بانک ها ، تسهیلات لازم برای تاسیس مجوز مهد کودک را تنها به سرپرستان خانوار اختصاص میدهند ، لذا موسس مهد کودک باید سرپرست خانواده باشد .
سوالات متداول
هزینه ی اولیه برای تاسیس مهد کودک چقدر است ؟
با توجه به مکانی که مهد کودک در آنجا تاسیس میشود و همچنین نوع و تنوع وسایل بازی و یادگیری هزینه لازم متفاورت است اما به طور کلی حداقل سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است .
سود تاسیس مهد کودک چقدر است ؟
معمولا با افزایش تبلیغات و معرفی بیشتر مهد کودک سوددهی نیز بیشتر میشود . به طور معمول هر مهد کودک با کسر هزینه های جاری ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه سود دارد .
شرایط تاسیس مهد کودک خصوصی چیست ؟
موسس و مدیر مهد کودک باید خانم باشد ، در زمان مقرر باید مهد کودک تجهیز شود ، سن مربیان و مدیر مهد کودک نباید بیشتر از ۶۰ سال باشد . و داشتن سابقه از شرایط تاسیس مهد کودک میباشد .
  برای مشاوره در زمینه اخذ وام برای تاسیس مهد کودک چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۷:۵۷ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)