مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

شرایط تاسیس مهد کودک چگونه است؟

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۵٫۰
۰۱
تاسیس مهد کودک
تاسیس مهد کودک برای علاقه مندان به آموزش کودکان ، علاوه بر اینکه میتواند راهی برای رسیدن به هدف تعلیم و تربیت درست کودکان باشد ، میتواند راهی برای کسب درآمد نیز باشد . البته با توجه به اهمیتی که مهد کودک ها در پرورش و تعلیم کودکان دارند اخذ مجوز مهد کودک از چندین مرحله تشکیل شده که متقاضیان باید از تمام این مراحل عبور کنند . و ممکن است در مسیر تاسیس مهد کودکها مشکلاتی نیز ممکن است وجود داشته باشد ، اما زمانیکه متقاضی با علاقه وارد این عرصه شود میتواند بر تمام این مشکلات فائق آید . اولین نکته ای که هر متقاضی باید به آن توجه کند اینست که چه نوع مهد کودکی را برای فعالیت در نظر دارد و در راستای برطرف کردن نیاز ها و امکانات مرتبط با همان نوع مهد کودک گام بردارد .
از جمله دغدغه های دیگر برای تاسیس مهد قطعا هزینه های لازم برای این کار میباشد که باید برآورد کامل و درست از تمام هزینه ها را به دست آورد تا بتوان بودجه ی مورد نیاز را نیز تامین کرد . همچنین فردی که برای تاسیس مهد کودک گام بر میدارد میبایست در کنار خود کادر فعالی داشته باشد که تمام شرایط لازم اعلام شده از سوی سازمان های مربوطه را داشته باشند . با توجه به این مطالب متقاضی تاسیس مهد کودک باید به اطلاعاتی جامع و کامل برای طی کردن مراحل مختلف دست یابد . در ادامه ی این متن ما هر آنچه که لازمه ی تاسیس مهد کودکها باشد را به تفضیل مطرح میکنیم .
شرایط تاسیس مهد کودک
شرایط تاسیس مهد کودک در دو دسته ی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تعریف میشود . از جمله شرایط تاسیس مهد کودکها که تحت عنوان شرایط عمومی تعریف میشوند میتوان به مواردی همچون : اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی کشور ، عدم اعتیاد به مواد مخدر ، عدم سابقه ی کیفری ، داشتن سلامت جسمی و روانی و تایید این موضوع توسط روانپزشک معتمد ، تابعیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین داشتن معافیت و یا کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان اشاره کرد . یکی دیگر از شرایط تاسیس مهد کودک داشتن مدرک کارشناسی و یا بالاتر میباشد . از مدارک مورد تایید برای مسئول فنی مدرک کارشناسی علوم تربیتی ، روانشناسی ، کودکیاری ، مدد کاری اجتماعی را میتوان نام برد . همچنین داشتن سابقه کاری در این زمینه برای مسئول فنی الزامی میباشد .
باید این نکته را متذکر شد که افرادی که دارای تحصیلات پایین تر از کارشناسی هستند ، میتوانند نسبت به اخذ مجوز برای تاسیس روستا مهد اقدام نمایند ، این نوع مهد در مناطق دور افتاده تر مانند روستاها تاسیس میشود . یکی دیگر از شرایط تاسیس مهد مربوط به شرایط سنی موسس و مسئول فنی و مربی میباشد که باید در محدوده ی سنی بیست تا شصت سالگی باشند و بعد از شصت سالگی اجازه فعالیت به آنها داده نمیشود و باید فردی به عنوان جایگزین معرفی شود .
مراحل تاسیس مهد کودک
مراحل تاسیس مهد کودک برای متقاضیان را میتوان در چند گام تشریح کرد . ابتدایی ترین مرحله برای تاسیس مهد کودکها تعیین نوع فعالیت مهد کودک میباشد . برای انواع مهد کودک ها بر اساس نوع فعالیت و آموزش ها تعاریف مختلفی وجود دارد . مهد کودک آدینه ، مهد کودک دو زبانه ، مهد کودک قرآنی و روستا مهد از جمله انواع مهد کودک ها میباشند . هر یک از این مهد کودک ها نیاز به امکانات و تجهیزات مختص به خود را دارند که باید در مراحل بعدی تهیه شوند . از دیگر مراحل تاسیس مهد کودک گذراندن دوره های آموزشی مرتبط میباشد که مربیان و موسس و همچنین مسئول فنی مهد کودک باید در این دوره ها شرکت کنند و تجربیات لازم را اخذ نمایند . در این دوره ها فرد به آگاهی لازم برای توانایی و یا عدم توانایی برای فعالیت در این حوزه دست پیدا میکند .
در مرحله ی بعدی متقاضی باید برای دریافت موافقت نامه ی اصولی اقدام نماید . این موافقت نامه در واقع حاوی تمام مراحلی است که متقاضی برای تاسیس مهد باید طی کند . متقاضی تنها به مدت یکسال برای به انجام رساندن مفاد موافقت نامه مهلت دارد . البته بعد از اتمام مهلت یکساله امکان یکبار تمدید و به مدت شش ماه برای موسس وجود دارد . بعد از دریافت این موافقت نامه فرد باید درصدد انجام موارد مطرح شده بر آید . از آن جمله میتوان به تعیین مکان مهد کودک و تایید آن توسط کارشناسان مربوطه و همچنین تهیه ی لوازم بازی و امکانات لازم اشاره کرد . آخرین مرحله از مراحل تاسیس مهد کودکها دریافت پروانه ی فعالیت میباشد . این پروانه به مدت سه سال اعتبار دارد و پس از ان باید نسبت به تمدید آن اقدام شود .
چگونگی اخذ مجوز تاسیس مهد کودک
چگونگی اخذ مجوز تاسیس مهد کودک یکی از مواردی میباشد که برای علاقه مندان به تاسیس مهد سوال برانگیز میباشد . میدانیم که سازمان ناظر بر تاسیس مهدها سازمان بهزیستی کشور میباشد . متقاضیان اخذ مجوز مهد کودک باید برای ثبت درخواست خود به این سازمان مراجعه نمایند . پس از دریافت موافقت نامه ی این سازمان برای تاسیس مهد باید به دنبای تهیه ی مکان مناسب و استاندارد برای راه اندازی مهد کودک بود . پس از آنکه مکان تهیه شد و به تایید کارشناسان سازمان بهزیستی رسید باید برای تجهیز مهد کودک اقدام کرد . برای تجهیز مهد کودک نیز باید وسایل بازی و آموزشی منطبق با استاندارد های اعلام شده باشند . با توجه به تنوع بالای وسایل سرگرمی و بازی هر چه تجهیزات تهیه شده به روزتر و استانداردتر باشند ، رغبت والدین برای سپردن کودکانشان به چنین مهد کودکی بالاتر میرود .
لذا متقاضیان باید سعی در جلب توجه و اعتماد والدین کودکان داشته باشند . تا میزان سوددهس بالاتری داشته باشند . اگرشما متقاضیان عزیز سوالاتی درباره ی چگونگی اخذ مجوز تاسیس مهد کودکها داشته باشید میتوانید از مشاوران مرکز مشاوره آویژه برای دستیابی به پاسخ سوالاتتان کمک بگیرد .
نکات مهم برای تاسیس مهد کودک
نکات مهم برای تاسیس مهد کودک شامل تبصره ها و قوانینی میباشد که از سوی سازمان بهزیستی اعلام میشود . یکی از این موارد این است که چنانچه موسس مهد کودک آقا باشد باید مدیر فنی مهد کودک لزوما خانم باشند . همچنین داشتن سابقه و اخذ آموزش های لازم و داشتن گواهی گذاراندن این دوره ها  برای همه ی اعضای کادر اصلی مهد کودک الزامی میباشد . از دیگر نکات مهم برای تاسیس مهد کودکها اطلاع از ترتیب و ترکیب دقیق پرسنل میباشد . به طور مثال به ازای هر ده نفر کودک شیرخوار و یا هر پانزده نفر کودک نوپا حضور یک مربی الزامی میباشد . همچنین به ازای هر پنجاه کودک یک نفر خدمتگذار باید استخدام شود . از دیگر نکاتی که موسس مهد کودک باید در نظر بگیرد شرایط سنی پرسنل میباشد ، که باید در محدوده ی سنی بین بیست تا شصت سال باشد .
سوالات متداول
مشکلات تاسیس مهد کودک چیست ؟
اصلی ترین مشکل برای تاسیس مهد کودک احتمالا تامین منابع مالی میباشد . همچنین از دیگر مشکلات میتوان بهطولانی بودن مراحل اخذ مجوز تاسیس مهد کودک اشاره کرد .
سرمایه ی لازم برای تاسیس مهد کودک چقدر است ؟
سرمایه لازم به نسبت نوع و تعداد تجهیزاتی که خریداری میشود متغیر است اما برای تاسیس مهد کودک حداقل سرمایه بین ۵۰ تا هفتاد میلیون تومان میباشد .
گام های ضروری تاسیس مهد کودک چیست ؟
اخذ مهارت ها و سابقه لازم برای دریافت موافقت نامه ی اصولی ، به انجام رساندن موارد ذکر شده در موافقت نامه در طی یک سال و درنهایت اخذ مجوز فعالیت مهد کودک گام های ضروری تاسیس مهد کودک میباشد .
  برای مشاوره در زمینه شرایط تاسیس مهد کودک چگونه است؟
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۲۸:۱۷ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)