مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۸

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد برای دودسته رشته انجام میشود . این رشته ها تحت عنوان رشته ها با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد تعریف میشوند . پس از گذشت زمان کوتاهی از اعلام کارنامه ها اولیه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد آغاز میشود . انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مدتی پس از انتخاب رشته دانشگاه ها سراسری آغاز میشود .  به منظور انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان میبایستی دفترچه انتخاب رشته مربوطه را دریافت نمایند . این دفترچه از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری ، جدا میباشد . داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد باید از مندرجات دفترچه اطلاع دقیق داشته باشند . همچنین برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد باید اطلاعاتی در خصوص واحدها دانشگاهی داشته باشند . این اطلاعات میتواند مربوط به شرایط و قوانین پذیرش دانشجو ، شهریه و … باشد .
بیشتر بخوانید: با رشته های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد آشنا شوید
زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد
زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد هرسال توسط سازمان سنجش و آموزش آزاد و طی اطلاعیه از سوی این سازمان برای متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی  منتشر میشود . داوطلبان میتوانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و یا از طریق رسانه ها از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطلع شوند . در طی سنوات گذشته زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا اواخر مرداد ماه بوده است . امسال نیز انتظار میرود زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد کمی بعد از زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری و در اواخر مرداد ماه اعلام شود . این تاخیر به این دلیل است که داوطلبان زیادی متقاضی ورود به هر دو دانشگاه سراسری و آزاد هستند . برای جلوگیری از اشتباه و استرس ، زمان انتخاب رشته این دو دانشگاه با هم متفاوت است . با اعلام زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان میتوانند برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی اقدام کنند .
بیشتر بخوانید: نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد
مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد بازه زمانی است که از جانب سازمان سنجش و آموزش کشور برای داوطلبان تعیین میشود . در طی مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد متقاضیان ورود به دانشگاه ها آزاد ایلامی میتوانند نسبت به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اقدام کنند . مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تنها زمانی است که داوطلبان میتوانند نسبت رشته ها و واحدها دانشگاهی مورد نظر خودرا اعلام کنند . مهلت زمانی که از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته میشود به طور معمول یک هفته میباشد .
معمولا زمانی که برای انتخاب رشته در نظر گرفته میشود تمدید میشود تا داوطلبانی که در زمان اصلی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نتوانسته اند انتخاب رشته کنند نیز بتوانند انتخاب رشته خود را انجام دهند . همچنین چنانچه فردی بخواهد اطلاعات وارد شده خود را ویزایش کند میتواند در زمان تمدید شده از طرف سازمان سنجش اقدام کند .
جهت اطلاع از کلیات ثبت نام در دانشگاه آزاد با ما تماس بگیرید
زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور
اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد
انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
سازمان سنجش کارت اعتباری
انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد
زمان انتخاب رشته کنکور
دفترچه انتخاب رشته کنکور
لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد
زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد تهران
مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
شهرهای دارای پرستاری بدون کنکور
ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ترم بهمن
زمان ثبت نام کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد
مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد
بیشتر بخوانید: نشانی سایت، تلفن و آدرس دانشگاه های سراسری و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان دانشگاه آزاد منتشر میشود . باوجود ادغام شدن آزمون سراسری و آزمون ورود به دانشگاه ها آزاد در طی سالها گذشته دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری به طور جداگانه و مجزا در دسترس داوطلبان گرامی قرار میگیرد . دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تمامی اطلاعات ضروری برای لنتخاب رشته دانشگاه آزاد را در اختیار داوطلبان قرار میدهد . داوطلبان با مطالعه دفترچه و آنچه که به عنوان ضوابط پذیرش دانشجو در دفترچه قید شده برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اماده خواهند شد . در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد جداولی وجود دارد که در این جداول نام هر واحد دانشگاهی هر شهر و رشته هایی که در این دوره پذیرش دارد قید گردیده است . هر کدام از واحد ها دانشگاهی و رشته ها کد مربوط به خود را دارند که داوطلب بر اساس آنها انتخاب رشته میکند .
بیشتر بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد به جزییات شهرها
دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش و آموزش آزاد امکان پذیر است ، این درحالی است که دفترچه کنکور سراسری از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر میشود . پس از آنکه داوطلب کارنامه خود را دریافت کرد چنانچه متقاضی ورود به دانشگاه آزاد باشد ، میتواند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام نماید . برای این کار داوطلبان میبایست به قسمت انتخاب رشته سایت مراجعه نمایند ودفترچه را از طریق لینک دانلود دریافت کنند . دانلود دفترچه کار بسیار ساده ای میباشد زیرا پس از آنکه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گیرد ، تمام مراکز مشاوره تحصیلی و سایت ها مربوط به انتخاب رشته لینک مستقیم دانلود دفترچه انتخاب رشته را بر روی سامانه ها الکترونیکی خود قرار میدهند . به این ترتیب داوطلبان با حداقل مشکلات برای دریافت دفترچه مواجه خواهند بود .
<< دانلود دفترچه انتخاب رشته آزاد صرفا بر اساس سوابق تحصیلی >>
<< دفترچه انتخاب رشته دوره کارشناسی پیوسته ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) >>
<< دفترچه انتخاب رشته دوره کارشناسی ناپیوسته ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) >>
<< دفترچه انتخاب رشته دوره کاردانی پیوسته (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) >>
<< دفترچه انتخاب رشته دوره کاردانی ناپیوسته (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) >>
بیشتر بخوانید: مشاوره آخرین رتبه های قبولی دانشگاه آزاد
راهنمای انتخاب رشته
راهنمای انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد در دوگروه رشته منتشر میشود . رشته ها با کنکور که لازمه آن شرکت در آزمون سراسری میباشد و رشته ها بدون کنکور منتشر میشود که شامل بخشها و توضیحات متفاوتی میباشد . این بخشها توضیحاتی را شامل میشود که داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد نیازمند آگاهی از آنها هستند . ازجمله این توضیحات میتوان مقدمه و تعاریف و جداول را ذکر کرد . هر رشته و دانشگاه یک کد خاص دارد که داوطلب با یافتن کد رشته محل مورد نظر خود میتواند آن را در فرم نهایی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد وارد نماید . علاوه بر اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد هر داوطلب نیازمند اطلاعات دقیق تری نیز میباشد . داوطلبان باید از رتبه علمی هر دانشگاه ، آینده هر رشته و محل دقیق دانشگاه ها انتخابی خود مطلع شوند تا بتوانند یک انتخاب رشته بهتر و موثر داشته باشند .
بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی
انتخاب رشته سازمان سنجش
انتخاب رشته سازمان سنجش یکی از آخرین مرحله ها فرآیند کنکور سراسری در طی یک سال میباشد . داوطلبانی که بعد از یک سال تلاش کارنامه ها خود را دریافت میکنند حال باید انتخاب رشته کنند . سازمان سنجش برای داوطلبان کنکور سراسری به صورت آنلاین شرایط انتخاب رشته را فراهم میکند . داوطلبانی که در زمان ثبت نام برای شرکت در رشته ها با آزمون دانشگاه آزاد نیز علاقه خود را بیان کرده اند با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در قالب کارنامه میتوانند به سایت سازمان سنجش و آموزش آزاد مراجعه کنند و انتخاب رشته خود را برای رشته ها با آزمون تکمیل نمایند . برای انتخاب رشته در رشته ها دانشگاه سراسری داوطلبان میتوانند تا حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل را انتخاب نمایند . در حالیکه داوطلبان دانشگاه آزاد تا حداکثر ۱۰۰ انتخاب میتوانند داشته باشند .
بیشتر بخوانید: رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد
مشاوره انتخاب رشته
همه ساله داوطلبان کنکور سراسری و آزاد برای قبولی در دانشگاه ها با هم رقابت میکنند . تعداد کثیری از داوطلبان در مراحل ابتدایی کنکور سراسری همراه با مشاورین تحصیلی پیش میروند . در این مسیر روشها صحیح مطالعه و غلبه به استرس را یاد میگیرند . اما در انتهای مسیر مرحله حساس و مهمتری وجود دارد که نباید با سهل انگاری و نداشتن دانش کافی انجام شود . چه بسا که گاهی دو داوطلب با حدود رتبه و درصد یکسان در دو رشته و دانشگاه با سطح متفاوت قبول میشوند این امر اهمیت انتخاب رشته درست را روشن میکند . برای به درستی طی شدن انتخاب رشته نیز میتوان از مشاوران تحصیلی کمک گرفت . مشاوره انتخاب رشته برای داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی برای شناخت درست از رشته ها و دانشگاه ها آزاد اسلامی و در کل موفقیت در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اهمیت زیادی داشته باشد .
برای اطلاع از موارد زیر کافیست با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید
دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد
سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد
نتایج دانشگاه آزاد
کارنامه دانشگاه آزاد
نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
زمان ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور
اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد
دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
دانشگاه آزاد مشهد
انتخاب رشته کنکور
نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد
سیستم اعلام نتایج آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی
کارنامه نهایی دانشگاه ازاد
کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد
انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
اعلام نتایج دانشگاه آزاد بدون کنکور
مرکز مشاوره آویژه
مرکز مشاوره آویژه یکی از مراکز مشاوره تحصیلی برتر کشور است که در امر انتخاب رشته کارشناسان و متخصصان خبره و با تجربه ای دارد . شما داوطلبان عزیز میتوانید با مراجعه به سایت این سازمان از خدمات آنلاین بهره مند شوید . همچنین مشاورین ما با مشاوره تلفنی در هر ساعتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در تمام زمینه ها تحصیلی میباشند .
  برای مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۸
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۶:۳۵ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)