مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
۴٫۶
۲۸
مشاوره نظام وظیفه (Duty Counseling) امروزه با توجه به شرایط متغیر خدمت سربازی شامل مسائل متعددی میشود. یکی از مهم ترین موضوعات، معافیت سربازی میباشد. معافیت سربازی دارای شرایطی است که ما سعی میکنیم به صورت مختصر به آنها بپردازیم. برخی از این معافیت ها به شرح زیر میباشد:
معافیت کفالت
معافیت پزشکی
معافیت جانبازی
معافیت خانواده شهدا
معافیت و کسری خدمت ایثارگری
خرید سربازی
و …
بیشتر بخوانید: چگونه معافیت سربازی بگیریم
مشاوره نظام وظیفه
در مشاوره نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه سعی کرده ایم شرایط انواع کسری خدمت سربازی (Military service deficit) مانند کسری خدمت بسیج، پروژه هایی که میتوان با آنها کسری خدمت سربازی را دریافت کرد، همچنین کسری خدمت خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را شرح دهیم. همچنین شما میتوانید اطلاعات جامعی مانند چگونگی گرفتن امریه سربازی، مثل سرباز معلمی و مشاوره پذیرش در ارگان ها و ادارات مختلف دولتی  شبه دولتی را از مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه دریافت نمایید. در ادامه برخی از ارگان هایی که شما عزیزان میتوانید امریه نظام وظیفه خود را از آنها دریافت کنید ذکر میشوند.
سپاه
ارتش
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
آموزش و پرورش (سرباز معلم)
صدا و سیما
شرکت نفت
و تمامی ارگان های دولتی و سازمان های مرتبط
یکی از مسائل مهمی که در مشاوره نظام وظیفه تقاضای بالایی دارد، معافیت سربازی (Military exemption) و انواع آن است. بسیاری از جوانان عزیز سرزمین ما که مشمول خدمت مقدس سربازی میشوند از قوانین و اخبار نظام وظیفه اطلاع دقیقی نداشته اند. و مسائل و مشکلات خود را از طریق مقامات محلی که اطلاعات جامعی نیز نداشته اند، پیگیری میکرده اند که این باعث میشود نتوانند از شرایطی که مطلوب با موقعیت آنهاست بهره گیری کنند. این مسائل همانند معافیت پزشکی، نحوه پذیرش امریه، شرایط معافیت از خدمت سربازی و روی هم رفته انواع معافیت خدمت سربازی است.
بیشتر بخوانید: مشاوره پروژه کسری خدمت سربازی
سازمان نظام وظیفه
سازمان نظام وظیفه متولی اصلی ساماندهی و اعزام افراد مشمول خدمت سربازی به این دوره است. تاریخچه این سازمان به تشکیل ارتش برمیگردد. در سال ۱۳۰۱ شمسی مقررات و قوانینی برای سربازگیری تعیین شد و در مجلس شورای ملی به تصویب رسید. تا این قانون اولین قانون کامل در مورد خدمت سربازی یا اجباری باشد. البته قوانین آن دوره متناسب با شرایط همان سال ها تنظیم شده بود. در سال ۱۳۳۵ امور مربوط به خدمت سربازی و سربازگیری از سازمان ارتش جمهوری اسلامی جدا شد و به وزارت کشور تفویض شد. اما وزارت کشور در آن دوره زمانی آمادگی لازم را برای تقبل این مسئولیت را نداشت. و تا مهرماه سال ۱۳۴۱ به تعویق افتاد.
عاقبت امور سربازگیری در سال ۱۳۴۳ به ژاندارمری کل کشور سپرده شد و این سازمان متولی امور نظام وظیفه گردید. در سال ۱۳۴۵ لایحه قانونی افسران، درجه داران و انواع نظام وظیفه به صورت کامل به ژاندارمری که زیرمجموعه وزارت کشور بود سپرده شد. از این تاریخ به بعد این اداره به نام اداره وظیفه عمومی نام گرفت. در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اداره نظام وظیفه زیر نظر ژاندارمری کماکان به فعالیت خود ادامه داد. در سال ۱۳۶۹ سرانجام مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کرد که شامل ادغام نیروهای انتظامی که دربرگیرنده شهربانی، ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی و پلیس قضایی میشد.
در سال ۱۳۶۹ این قانون به صورت کامل تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز رسید. پس از طی ۶ ماه از ادغام نیروهای انتظامی سابق، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. در پی تایید فرماندهی کل قوا و به وجودآمدن نیروی انتظامی جهوری اسلامی ایران، این سازمان به منصه ظهور رسید و به اختصار ناجا نامیده شد. هم اکنون سازمان نظام وظیفه و یا اداره وظیفه عمومی زیر نظر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه میدهد.  قابل ذکر است که اداره کل وظیفه عمومی در سال ۱۳۷۰ به معاونت تبدیل شد و تا دهه ۸۰ از معاونت وظیفه عمومی به سازمان وظیفه عمومی ارتقا یافت.
بیشتر بخوانید: خرید خدمت سربازی
مشاوره نظام وظیفه تلفنی
مشاوره نظام وظیفه تلفنی با توجه به افزایش متقاضیان اخذ اطلاعات خدمت سربازی بسیار افزایش پیدا کرده است. به خاطر روند اداری پیچیده و کمبود پرسنل سازمان نظام وظیفه، اقدام به راه اندازی مشاوره نظام وظیفه تلفنی کرده است. ما در مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی، موارد بسیاری را مشاهده کرده ایم که افراد شرایط کامل بهره مندی از معافیت های مختلف را داشته اند. اما صرفا به دلیل عدم اطلاعات کافی از وضعیت خود و همچنین قوانین و مقررات خدمت سربازی خود را آنگونه را شرایط شان ایجاب میکرد، پشت سر نگذاشته اند. بدین منظور سامانه مشاوره نظام وظیفه تلفنی راه اندازی شد و در این سامانه متخصصان آماده پاسخگویی به سوالات مربوط به وضعیت نظام وظیفه شما میباشند. ارائه خدمات مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین میباشد تا در وقت مردم عزیز صرفه جویی شود.
متخصصان در مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی شما را در جریان آخرین و دقیق ترین اطلاعات بروز در زمینه اخبار و قوانین نظام وظیفه که منبع آن از مراجع معتبر و قانونی سازمان نظام وظیفه است، میگذارند. یکی از مسائل و سوالات متداولی که در مشاوره نظام وظیفه پرسیده میشود راه های خرید خدمت است. اطلاعات جامعی که در زمینه خرید خدمت، که شما عزیزان به آن نیاز دارید شامل موارد زیر است:
شرایط خرید خدمت سربازی
سن خدمت سربازی
قیمت خرید خدمت سربازی
مدارک مورد نیاز برای خرید خدمت سربازی
مراحل خرید خدمت سربازی
ضوابط و مقررات خرید خدمت سربازی
روند رسیدگی به خرید خدمت سربازی
و …
بیشتر بخوانید: لیست بیماری های معافیت پزشکی
سوالات مشاوره نظام وظیفه
در مشاوره نظام وظیفه، سوالات و پرسش های متداولی وجود دارد که اکثر افراد شاید درک درستی از آنها نداشته باشند. در ذیل به چند نمونه از پرسش های متداول مشاوره نظام وظیفه اشاره خواهیم کرد. یکی از بیشترین سوالات مشاوره نظام وظیفه که مشمولان دارند این است که به صورت کلی چه کسی مشمول خدمت سربازی قلمداد میشود؟ جواب این سوال این است فردی مشمول قلمداد میشود که در ذیل قانون خدمت نظام وظیفه عمومی قرار گرفته است. برابر با قانون نظام وظیفه (The law of the duty system) افرادی که بین سنین ۱۸ سالگی و ۵۰ سالگی قرار دارند قانوان نظام وظیفه عمومی شامل حال آنها میشود. البته باید توجه کرد که سن ۱۸ سالگی و ۵۰ سالگی آنها تمام باشد.
سوال بعدی که ذهن مشمولان خدمت سربازی را به خود مشغول کرده است این است که با توجه به قانون در حال حاضر در چه سنی فرد مشمول رفتن به خدمت سربازی میشوند. برابر با ماده ۲ قانون خدمت وظیفه عمومی هر فرد ایرانی که جنسیت آن، مرد باشد در طی همان ماهی که به سن ۱۸ سالگی تمام میرسد قانون وظیفه عمومی برای خدمت سربازی در مورد او صدق میکند. یکی دیگر از سوالات مشاوره نظام وظیفه این است که افرادی که سن خود را تغییر داده اند، تکلیف آنها چه میشود.
این افراد برابر قانون وظیفه عمومی یا معافیت هایی که شامل آنها میشود تابع اطلاعات اولیه نخستین شناسنامه خود میباشند. تغییراتی که در شناسنامه افراد، بعدا حاصل میشود به لحاظ قانونی وجاهتی ندارد و از لحاظ قوانین نظام وظیفه عمومی، معتبر تلقی نمیگردند. مگر اینکه سن این افراد بر مبنای قوانین حفظ اعتبار اسناد تصویب شده در سال ۱۳۶۷ صورت پذیرفته باشد.
بیشتر بخوانید: شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی
مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی به ارائه اطلاعات موثق و معتبر به مراجعان مشاوره نظام وظیفه مانند معافیت سربازی، کسری خدمت و امریه میپردازد. مرکز مشاوره نظام وظیفه، اطلاعاتی شامل معافیت های سربازی و شرایط آن را ارائه میدهد.
معافیت پزشکی: در مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی یکی از متداول ترین راه های معافیت سربازی، معافیت پزشکی سربازی میباشد. در تجربیاتی که در مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی آویژه بدان دست پیدا کرده ایم به این نتیجه رسیده ایم که اغلب مشمولان خدمت سربازی در مورد بیماری هایی که مشمول معافیت پزشکی (medical Exemption) میشوند اطلاعات کافی و موثقی ندارند. این امر از آن جهت مهم میباشد که در صورتی که فرد شمول خدمت سربازی از بیماری های خود اطلاع کافی نداشته باشد. در طول خدمت سربازی ممکن است دچار صدمات جبران ناپذیری شود و به تبع آن فرصت های شغلی خود را از دست بدهد.
در مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی اطلاعاتی ارائه میشود که مشمولان از بیماری ها و علائم خودشان اطلاع کسب کنند و میتوانند این چنین از وقوع اطلاعات تاسف برانگیزی جلوگیری کنند. بنابراین در مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی مشاوره معافیت سربازی یکی از اولویت های مهم است.
بیشتر بخوانید: قوانین معافیت موارد خاص خدمت سربازی
مشاوره معافیت ایثارگری
مشاوره معافیت ایثارگری یکی از راه هایی است که افراد میتوانند اگر شرایط آن را داشته باشند معاف یا حداقل کسری خدمت سربازی را دریافت کنند. اکثر افراد مشمول معافیت ایثارگری (Exemption of sacrifice) میشوند از چگونگی و مراحل اقدام معافیت ایثارگری، اطلاعات کافی ندارند. شاید عدم دسترسی به همین اطلاعات است که باعث میشود بسیاری از افرادی که مشمول قانون معافیت ایثارگری میشوند بدون استفاده از مزایای کسری ایثارگران از قبیل معافیت کسری خدمت دوران سربازی خود را به طور کامل در پادگان ها سپری کنند!!! در مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی سعی بر این است که اطلاعات کافی و مورد نیاز داوطلبان و مراجعان به صورت کامل در اختیار آنها قرار گیرد.
بیشتر بخوانید: جزئیات معافیت کفالت سربازی
مشاوره نظام وظیفه معافیت موارد خاص
مشاوره نظام وظیفه معافیت موارد خاص یکی دیگر از راه های معافیت خدمت سربازی است. معافیت موارد خاص از جمله معافیت هایی است که کمتر کسی از نحوه دریافت آن آگاهی لازم را دارند. همانگونه که از نام آن پیداست معافیت موارد خاص در مورد همه افراد صدق نمیکند و جزء متداول ترین سوالات مشاوره نظام وظیفه (Frequently Asked Questions) تلقی نمیشود. این معافیت ویژه افراد خاصی است که شرایط و موقعیت های استثنایی را دارند. مانند معافیت از طریق کفالت مادر.
ما در این زمینه سعی کرده ایم اطلاعات کاملی را در اختیار خوانندگان قرار دهیم تا بدین طریق بتوانند مشکلات خود را در این مسیر مرتفع نمایند.
بیشتر بخوانید: معافیت ایثارگری خدمت نظام وظیفه
مشاوره معافیت تحصیلی
مشاوره معافیت تحصیلی یکی از متداول ترین معافیت ها در مشاوره نظام وظیفه است. معافیت تحصیلی (education pardon) البته یکی از راه های به تاخیر انداختن خدمت سربازی نیز محسوب میشود. همه ساله ما با خیل عظیمی از مشمولان سربازی مواجه هستیم که با ورود به دانشگاه یا سایر مقاطع تحصیلات عالیه خدمت خود را به تاخیر می اندازند. مشکلی که در اینجا وجود دارد و در مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی بسیار دیده میشود. افرادی که در پی استفاده و بهره گیری از این نوع معافیت سربازی هستند در مورد زمان و نحوه استفاده از این نوع معافیت اطلاعات ناکافی دارند یا اطلاعات آنها بسیار کلی است. به همین ترتیب ممکن است آنها روندی که بسیار ساده و راحت ممکن است پیش برود به مشقتی سنگین برای خود تبدیل نمایند و خود را درگیر کاغذبازی های اداری کنند.
در این زمینه اطلاع از شرایط معافیت تحصیلی، سنوات مجاز معافیت تحصیلی در مقاطع مختلف، قوانین معافیت تحصیلی و … بسیار مهم و حیاتی میباشد. یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد مراجع معتبر و مورد اعتمادی که بتوانند اطلاعات صحیح و دقیقی در زمینه معافیت تحصیلی ارائه دهند بسیار محدود هستند. به این ترتیب شما میتوانید با مطالعه مطالب مرکز مشاوره نظام وظیفه تلفنی آویژه اطلاعات کافی را بدست آورید. یا در صورت نیاز میتوانید با متخصصان مشاوره نظام وظیفه تماس حاصل نمایید و از خدمات تلفنی و آنلاین این مرکز بهره ببرید.
بیشتر بخوانید:  امریه آموزش و پرورش
مشاوره و راهنمایی برای دریافت امریه
راهنمایی درست و طی کردن سریع مسیر اخذ امریه سربازی بسیار مهم است. زیرا امریه سربازی (Imariyah) که توسط ارگان های مختلف ارائه میشود نیازمند شرایط خاصی میباشد. امریه سربازی یکی از راه هایی است که مشمولین با کمک آن میتوانند دوران خدمت سربازی خود را هم آسان تر و هم از جهتی کوتاه تر سپری کنند. اطلاعیه ها و رهنمودهای لازم برای اخذ امریه سربازی میتواند راه های دشوار دستیابی به گرفتن امریه را از سازمان های مختلف کاهش دهد. یکی از مناسب ترین راه های دریافت امریه سربازی کمک گرفتن از تجربیات افرادی است که قبلا موفق به دریافت امریه از سازمان مورد نظر خود شده اند. در این زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی میتواند اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد و از میزان نگرانی های شما بکاهد.
از جمله مسائلی که در این مسیر مطرح خواهد شد میتوان به موضوعات زیر اشاره کرد:
ارگان ها و سازمان های متقاضی امریه
مدارک مورد نیاز برای سربازی و امریه خدمت
مدت زمان پروژه کسری خدمت سربازی
قوانین امریه سربازی سازمان های مختلف مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارگان های مربوطه
بدیهی است که با بهره گیری از اطلاعات کافی در مورد قوانین و مقررات و نحوه پذیرش امریه سربازی این راه کوتاه تر خواهد شد.
بیشتر بخوانید: لیست شرکت های امریه سربازی
راهنمای دریافت پروژه کسری خدمت
کارشناسان مرکز مشاوره نظام وظیفه در امر پروژه های کسری خدمت تجربه زیادی دارند. آنها میتوانند با بررسی شرایط فردی و تحصیلی مشمولان خدمت سربازی مناسب ترین موقعیت ها را برای اخذ پروژه های کسری خدمت به شما معرفی کنند. جالب است بدانید که پروژه کسری خدمت بیشترین میزان کسری خدمت را برای مشمولین خدمت سربازی دربردارد. از طرفی دیگر برای رشته های تحصیلی مختلف، ارگان های زیادی وجود دارد و همچنین مشمولان خدمت سربازی با موضوعات گوناگونی برای پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی روبرو هستند. مشاوره نظام وظیفه تلفنی آویژه میتواند شما را در زمینه انتخاب موضوع و ارگان های پذیرنده به نحو احسنت راهنمایی کنند. مسائلی که معمولا در جریان پروسه سوالات مشاوره نظام وظیفه با موضوع پروژه کسری خدمت بررسی میشوند به شرح زیر است:
آخرین تغییرات پروژه کسری خدمت سربازی
مدارک مورد نیاز پروژه کسری خدمت سربازی
مدت زمان پروژه کسری خدمت
تعداد پروژه کسری خدمت
پروژه کسری خدمت سپاه
اخبار پروژه کسری خدمت
شرایط پروژه کسری خدمت سربازی
مشمولین پروژه کسری خدمت سربازی
پروژه کسری خدمت ترجمه
لیست سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت
فراخوان امریه و پروژه کسری خدمت
و …
البته باید توجه داشت که مشاوره نظام وظیفه تلفنی و خدمات مربوط به آن در زمینه پروژه کسری خدمت سربازی تنها به این موضوعات ختم نمیشود. در صورتی که موضوعات شما خارج از این سرفصل هاست نیازمند گفتگو و مشاوره با متخصصینی هستید که در این زمینه کار کرده باشند.
بیشتر بخوانید: پروژه کسری خدمت سربازی شامل چه کسانی میشود
نیازهای افراد مشمول خدمت سربازی:
مشاوره معافیت پزشکی
مشاوره خرید خدمت
مشاوره معافیت کفالت
مشاوره معافیت ایثارگری
مشاوره معافیت تحصیلی
مشاوره کسری خدمت
مشاوره امریه
مشاوره سرباز نخبگی (سرباز نخبه وظیفه)
مشاوره اعزام به خدمت
مشاوره غیبت و جریمه خدمت سربازی
مشاوره تعجیل و تمدید خدمت سربازی
مشاوره خروج از کشور برای مشمولان نظام وظیفه خدمت سربازی
اخبار نظام وظیفه
اخبار معافیت تحصیلی
اخبار معافیت موارد خاص سربازی
مدت زمان پروژه کسری خدمت سربازی
مشاوره شرایط معافیت خدمت سربازی
مشاوره شرایط معافیت کفالت خدمت سربازی
مشاوره شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی
مشاوره شرایط معافیت ایثارگران خدمت سربازی
مشاوره شرایط خرید خدمت سربازی
معرفی سازمان های پذیرنده امریه خدمت سربازی
مشاوره شرایط پذیرش امریه از سازمان ها و ارگان های دولتی
مشاوره شرایط کسری خدمت سربازی
مشاوره شرایط نظام وظیفه برای پذیرش در قرارگاه خاتم الانبیاء
مشاوره چگونگی اعزام مشمولان به خدمت سربازی
مشاوره زمان اعزام مشمولان خدمت سربازی
مشاوره شرایط خدمت سربازی برای ادامه تحصیل خارج از کشور
مشاوره شرایط نظام وظیفه برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها
زمان اعزام به خدمت سربازی
همه ساله مشمولین سربازی نظام وظیفه پس از درخواست اعزام به خدمت سربازی در تاریخ های مشخصی به خدمت اعزام میشوند. زمان اعزام مشمولان دارای مدرک زیر دیپلم ، دیپلم و فوق دیپلم ، تاریخ ۱۹ ام هر ماه است . در حالی که مشمولان دارای مدارک کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری و بالاتر در تاریخ ۱ ام ماه های زوج به خدمت سربازی اعزام می شوند. دقت در این موضوع می تواند به برنامه ریزی بهتر مشمولان در خصوص اقدام برای اعزام به خدمت سربازی کمک کند .
بیشتر بخوانید: مشاوره اعزام به خدمت مشمولان نظام وظیفه
دفترچه نظام وظیفه
مشمولان خدمت سربازی وقتی به سن مشمولیت میرسند باید ابتدا دفترچه نظام وظیفه را تهیه نمایند. این دفترچه شامل کلیه موارد و راهنمایی های لازم برای شروع خدمت سربازی است. امروزه دفترچه نظام وظیفه را میتوانید از طریق نرم افزارهای قابل نصب روی گوشی خود دانلود کنید. البته این نسخه فقط در نسخه اندروید موجود میباشد. ولی دسترسی به آن ساده است، طبقه بندی خوبی دارد و اطلاعات مورد نیاز شما در آن به خوبی تشریح شده است. بخش های این نرم افزار شامل:
تهیه و خرید سریال دفترچه وظیفه عمومی
ثبت درخواست ارسال مجدد کارت هایی که از طریق پست برگشت خورده اند
استعلام وضعیت تمدید یا تعجیل در خدمت سربازی
پیگیری کارت پایان خدمت با کد ملی
بیشتر بخوانید: ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی سربازی
مشاوره آنلاین نظام وظیفه
در مشاوره آنلاین نظام وظیفه برای صرفه جویی در زمان، شما میتوانید در اسرع وقت با گرفتن شماره مشاوره نظام وظیفه تلفنی آویژه به اطلاعاتی که نیازمند آن هستید، دست پیدا کنید. اما در صورتی که مسائل شما در مراحل اداری سازمان نظام وظیفه به مشکل خورده است، شما میتوانید با آدرس نظام وظیفه واقع در میدان سپاه تهران مراجعه نمایید. مشاوره نظام وظیفه تلفنی آویژه اطلاعات بروز مربوط به خدمت سربازی را در کانال نظام وظیفه خود منتشر میکند. شما عزیزان میتوانید با مراجعه به کانال نظام وظیفه مرکز مشاوره نظام وظیفه از این اطلاعات بهره گیرید.
استعلام وضعیت نظام وظیفه
استعلام وضعیت نظام وظیفه امروزه از طریق سازمان وظیفه عمومی ناجا انجام میشود. مشمولان خدمت سربازی با استفاده از فعالسازی سامانه پیامکی به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ میتوانند در مورد وضعیت نظام وظیفه خود اطلاع کسب نمایند. استعلام وضعیت نظام وظیفه شامل:
تاریخ بررسی پرونده
تایید پرونده
ارسال پرونده به شورای تصمیم گیری
دعوت به شورای تصمیم گیری
درخواست برای استعلام
عودت
صدور کارت
تحویل پست
و …
استعلام مشمولان از آخرین وضعیت درخواست خود با ارسال کد ملی و رمز کد سخا امکان پذیر است.
بیشتر بخوانید: معافیت از خدمت سربازی نظام وظیفه
کد سخا
سامانه کد سخا برای سهولت دسترسی مشمولان خدمت سربازی به آخرین وضعیت نظام وظیفه خود تعبیه شده است. مشمولانی که قصد رفتن به خدمت سربازی را دارند میبایست پس از خرید دفترچه خدمت سربازی مشخصات خود را در آن ثبت نمایند. تا به پلیس +۱۰ تحویل دهند. سپس مسئولین پلیس + ۱۰ برگه سبز فرد داوطلب خدمت سربازی را به او میدهند. که در آن تاریخ اعزام به خدمت فرد تعیین شده است. البته یک کد ۵ رقمی نیز به افراد داوطلب رفتن به خدمت سربازی نیز داده میشود تا به وسیله آن کد، از وضعیت نظام وظیفه خود اطلاع کسب کنند. این کد که مشمولان دریافت مینمایند کد سخا نامیده میشود.
شما با شناسه کد سخا به همراه شماره ملی خود میتوانید به سایت نظام وظیفه مراجعه کنید و در مورد مسائلی چون شرایط اعزام، امریه، معافیت و … اطلاعات کافی را کسب نمایید. مشمولان میتوانند با مراجعه به سایت Evazifeh.epolice.ir با شماره ملی و کد سخای مربوط به خود درخواست خود را ثبت نمایند. توجه داشته باشید که کد سخا برای هر فرد اختصاصی است پس آن را در اختیار دیگران قرار ندهید. شما میتوانید برای پیگیری کارت پایان خدمت و اطلاع از محل خدمت سربازی خود به سایت نظام وظیفه مراجعه کنید. سامانه سخای سربازی در این زمینه میتواند به شما بسیار کمک نماید.
بیشتر بخوانید: کد سخا نظام وظیفه
شرایط نظام وظیفه خارج از کشور
شرایط نظام وظیفه خارج از کشور دارای مراحل خاصی است که مشمولان خدمت سربازی باید از آنها اطلاعات کافی را داشته باشند تا در مراحل بعدی این فرایند به مشکل برنخورند. مشاوره نظام وظیفه تلفنی آویژه در زمینه خروج از کشور میتواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.
اولین مرحله در این زمینه اخذ کد سخا است. شما باید به نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک نظامی مراجعه نمایید.
دومین مرحله ورود به درگاه خدمات الکترونیک ناجا به نشانی ای که در سطور بالا ذکر شد است.
سومین مرحله ثبت اطلاعات شخصی است که شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس محل زندگی خود و کد پستی است.
چهارمین مرحله این است که داده ها و اطلاعات مربوط به کشوری که قصد رفتن به آن را دارید ثبت کنید. این اطلاعات شامل کشور مقصد شماست همچنین تاریخی که شما قصد خروج از کشور را دارید و به همین ترتیب تاریخی که شما به کشور بازمیگردید.
نکته قابل توجه این است که شما باید نوع سفر خود مشخص نمایید:
تفریحی
تحصیلی
و یا زیارتی
نکته خیلی مهم این است که تاریخ درخواست خروج از کشور شما معیار تعیین کننده شما به ورود و خروج از کشور میباشد. در نتیجه هنگامی که تاریخ ورود و خروج خود را ثبت میکنید بسیار دقت نمایید.
۵- مرحله بعدی بین یکی از این دو گزینه یکی را انتخاب کنید. ۱- دانشجویی ۲ – دارای برگه آماده اعزام به خدمت
۶- مرحله بعدی هزینه ۳۵۰۰ تومان را میبایست در سایت نظام وظیفه پرداخت نمایید. توجه کنید که زمانی که شما گزینه دانشجویی را انتخاب میکنید درخواست شما به صورت سیستمی به سامانه دانشگاه شما ارسال میشود. در این صورت وضعیت معافیت تحصیلی شما بررسی میشود. در صورتی که دانشگاه درخواست معافیت تحصیلی شما را تایید نماید شما مجاز به خروج از کشور میشوید. در صورتی که تایید نشود رد درخواست شما از طرف دانشگاه دیده میشود.
بیشتر بخوانید: خرید خدمت سربازی برای مشمولان خارج از کشور
معافیت کفالت
معافیت کفالت (Custody Exemption) شرایطی دارد که حتما کسانی که میخواهند از این نوع معافیت بهره مند شوند باید بطور کامل از قوانین آن اطلاع کسب کنند.
مفاد قانونی معافیت کفالت:
معافیت کفالت پدر ۷۰ سال تمام که نیازمند مراقبت و نگهداری است.
معافیت کفالت نگهداری و مراقبت از مادر فاقد همسر
معافیت کفالت سرپرستی خواهر فاقد پدر، همسر و فرزند پسر
معافیت کفالت سرپرستی برادر بزرگتر که نیازمند مراقبت و نگهداری است. همچنین فاقد پدر، مادر و همسر و یا فرزند پسر فاقد شغل است
معافیت کفالت فرزند در صورتی که همسر فرد فوت کرده باشد، در صورتی که هنوز ازدواج مجددی در کار نباشد.
معافیت کفالت سرپرستی همسری که دارای معلولیت جسمانی یا ذهنی است.
معافیت کفالت یکی از فرزندان پسر سربازی که در حین خدمت سربازی فوت کند
بیشتر بخوانید: مزایا و معایب معافیت کفالت سربازی
تغییر سن در مورد خدمت سربازی
مطابق با قانون حفظ اسناد تصویب شده در سال ۱۳۶۷ بطور کلی تغییر تاریخ تولد اشخاص مبنا میباشد. در متن این قانون ذکر شده است که صاحب شناسنامه تنها یکبار در طول عمر و در صورتیکه اختلاف سنی واقعی با سن درج شده در اسناد بیش از ۵ سال باشد و به تشخیص کمیسیون های تشخیصی مربوطه باشد افراد میتوانند سن خود را تغییر دهند. یکی از نکات مهمی که در مشاوره نظام وظیفه آویژه بر آن تاکید میشود این است که تغییر سن برای افرادی که میخواهند معافیت کفالت بگیرند حال چه پدر چه مادر، قابل قبول نیست.
یکی از سوالات مشاوره نظام وظیفه در مورد سن بستگان و افراد تحت سرپرستی مشمولان خدمت سربازی است که آیا میتوانند معافیت آنها را بگیرند یا خیر. از لحاظ معافیت باید گفت که این قانون تابع اطلاعات اولین شناسنامه افراد است. هر گونه تغییری که بعدا حاصل میشود در اسناد هویتی آنها به هیچوجه از لحاظ وظیفه عمومی معتبر نیست. در جواب این سوال متداول مشاوره نظام وظیفه باید گفت تنها استثنایی که در این زمینه وجود دارد این است که با حکم قضایی شناسنامه و اسناد هویتی اولیه این افراد ابدال شود.  در این صورت است که اسناد هویتی جدید معیار اصلی قرار خواهد گرفت.
بیشتر بخوانید: جزئیات موارد خاص خدمت نظام وظیفه
مدت خدمت سربازی
مدت خدمت سربازی (The term of military service) یکی از سوالات مشاوره نظام وظیفه است. البته این سوال بسیار ساده است ولی در مشاوره نظام وظیفه تلفنی آویژه به وفور با آن مواجه شده ایم. جواب این سوال این است قانون مربوط به مدت خدمت سربازی مصوبه سال ۱۳۹۱ است که به شرح زیر توضیح داده شده است:
افرادی که مدت خدمت سربازی را در ارگان های مربوطه به صورت امریه میگذرانند ۲۴ ماه است.
مشمولان خدمت سربازی که در نیروهای مسلح و یگان های حفاظت در مناطق معمولی و عادی سپری میکنند مدت خدمت سربازی ۲۱ ماه است.
افرادی که خدمت سربازی را در مناطقی که از لحاظ امنیتی جزء مناطق غیر درگیر یا مناطق محروم و یا بد آب و هوا محسوب میشوند مدت خدمت سربازی ۱۹ ماه است.
خدمت سربازی مشمولانی که در مناطق جنگی یا امنیتی که درگیر محسوب میشوند به ۱۸ ماه کاهش پیدا میکند.
بیشتر بخوانید: آخرین خبرهای خدمت نظام وظیفه
اگر خدمت سربازی نرویم چه میشود؟
یکی از سوالات مشاوره نظام وظیفه برای افراد شاید این باشد که اگر به خدمت سربازی نرویم چه محرومیت هایی شامل حال ما میشود؟ اکثر افرادی که به مشاوره نظام وظیفه تلفنی آویژه مراجعه میکنند سوال اصلی شان محدودیت هایی است که در صورت نرفتن به خدمت سربازی مشمول آنها میشود. محرومیت ها شامل موارد زیر میباشد:
عدم دریافت هرگونه وام
محدودیت برای کاندید شدن در مجلس و سایر شوراها
عدم تغییر اصل گواهی نامه یا پایان نامه های دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارت خانه های مربوطه
عدم صدور پروانه کسب و عضویت در شرکت های تعاونی
عدم استخدام به هر صورت در موسسات دولتی
عدم خرید خدمت
موارد ذکر شده متداول ترین سوالات مشاوره نظام وظیفه بودند که اکثر مشمولان خدمت سربازی با آنها مواجه هستند. ما سعی کردیم در مشاوره نظام وظیفه تلفنی آویژه آنها را مطرح نماییم.
سوالات متداول
انواع معافیت سربازی چیست؟
معافیت کفالت، معافیت پزشکی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص و معافیت تحصیلی.
چگونه میتوان معافیت سربازی گرفت؟
.در صورت داشتن شرایط معافیت سربازی می توانید با در دست داشتن مدارک به پلیس +۱۰ مراجعه کنید و پس از طی مراحل اداری معاف شوید
چگونه پروژه کسری خدمت بگیریم؟
برای رشته های تحصیلی مختلف، ارگان های زیادی وجود دارد و که مشمولان خدمت سربازی با موضوعات گوناگونی برای پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی به آنها مراجعه کنند.
امریه سربازی چیست؟
امریه سربازی (Imariyah) که توسط ارگان های مختلف ارائه میشود نیازمند شرایط خاصی میباشد. امریه سربازی یکی از راه هایی است که مشمولین با کمک آن میتوانند دوران خدمت سربازی خود را هم آسان تر و هم از جهتی کوتاه تر سپری کنند.
آیا معافیت ایثارگری، دوره آموزشی دارد؟
بله.
  برای مشاوره در زمینه مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژهمشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۱۲:۰۴ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)