مرکز مشاوره آویژه مرکز مشاوره آویژه .

مرکز مشاوره آویژه

دفترچه انتخاب رشته انسانی ۹۸

به نقل از مرکز مشاوره آویژه:|
دفترچه انتخاب رشته انسانی ۹۸ نقش مهمی در راهنمایی داوطلبانی که قصد انجام انتخاب رشته انسانی دارند داشته و مطالعه آن برای داوطلبان امری ضروری است . در دفترچه انتخاب رشته انسانی ۹۸ اطلاعات لازم برای انتخاب رشته انسانی ذکر شده است . از جمله آن ها می‌توان به سهمیه های مختلف اعم از ایثارگران ، جانبازان ، رزمندگان ، سهمیه های بومی و … نیز ظرفیت پذیرش و شرایط آن ها مانند جنسیت ، با آزمون بودن ، حضوری یا نیمه حضوری بودن و… اشاره کرد . عزیزان لازم است پس از دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته انسانی ۹۸ در صورت هرگونه ابهام در آن و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره آویژه در تماس بوده و از مشاوره انتخاب رشته بهره مند شوند  . انتخاب رشته امر بسیار مهمی بوده و به طور مستقیم در آینده شما مؤثر است .
دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته انسانی در انتهای پست
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری
نقش مشاور در انتخاب رشته سازمان سنجش
پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند با توجه به رتبه و تراز خود اقدام به انتخاب رشته می‌کنند . برای این کار لازم است درباره رشته ها و دانشگاه های مختلف و شرایط آن ها اطلاعات کامل داشته باشید . بخش زیادی از این ها در دفترچه انتخاب رشته انسانی ۹۸ موجود است اما علاوه بر این ها به یک فرد کار بلد نیز برای اولویت بندی انتخاب ها نیاز است . یک مشاور باید بتواند با توجه به شرایط شما و دانش و تجربه خود شانس قبولی شما را در کد رشته محل های مختلف پیش بینی کرده و سپس به اولویت بندی آن ها بپردازد . همچنین او باید به خوبی به دفترچه انتخاب رشته انسانی ۹۸ مسلط باشد که مشاوران این مرکز شرایط مذکور را دارند .
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۹۸
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۹۸ را می‌توانید از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org دریافت کنید . زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۹۸ هفدهم خرداد ماه اعلام شده است . هر رشته و دانشگاهی که قصد انتخاب آن را دارید دارای یک کد رشته محل می‌باشد که لازم است آن را یادداشت نموده تا هنگام انتخاب رشته کار شما آسان شود . رشته انسانی نیز همانند سایر رشته ها چندین زیرگروه دارد که در آن ها ضرایب دروس متفاوت بوده و در نتیجه تراز داوطلب در آن ها متفاوت است . هر زیرگروه شامل یک دسته از رشته ها شده و بر اساس تراز داوطلب در آن ها انتخاب رشته انجام می‌شود . در ادامه این زیرگروه ها توضیح داده خواهند شد ، همچنین در دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۹۸ این توضیحات ذکر شده است .
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته ریاضی کنکور سراسری
مواردی که در دفترچه ذکر نشده اند !
برای یک انتخاب رشته صحیح و درست لازم است که عزیزان علاوه بر مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۹۸ به شرایط دیگری نیز توجه داشته باشند . از جمله این موارد می‌توان به امکانات دانشگاه مورد نظر ، شهریه و هزینه های مختلف آن ، رتبه بندی و سطح علمی دانشگاه و… اشاره نمود . این قبیل اطلاعات را می‌توانید از مشاوران این مرکز که در این خصوص اطلاعات و تجربه فراوانی دارند جویا شوید . همچنین لازم است عزیزان در خصوص بازار کار رشته های مختلف نیز اطلاعات کافی را داشته باشند و این امر را نیز مورد توجه قرار دهند تا در آینده سرخورده نشوند . انتخاب رشته مدتی پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته انسانی ۹۸ بوده و عزیزان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند .
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته زبان کنکور سراسری
دفترچه انتخاب رشته انسانی کنکور ۹۸
دفترچه انتخاب رشته انسانی کنکور ۹۸ حاوی اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته است . نقش رشته تحصیلی و تأثیر آن در آینده فرد بر کسی پوشیده نیست . گرچه اکثر اطلاعات مورد نیاز در دفترچه انتخاب رشته انسانی کنکور ۹۸ ذکر شده است اما از آنجا که رشته تحصیلی شما در آینده زمینه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری را فراهم می‌کند پس انتخاب رشته کنکور سراسری حتی از انتخاب رشته ارشد و دکتری نیز مهم تر بوده و لازم است عزیزان حتماً دقت لازم را داشته باشند . کوتاهی در این امر می‌تواند مسیر شما را منحرف کرده و مانع از رسیدن شما به جایگاه علمی مورد نظرتان شود . به همین دلیل توصیه می‌کنیم که ابداً نقش یک مشاور را دست کم نگرفته و حتماً از راهنمای انتخاب رشته استفاده کنید .
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته تجربی کنکور سراسری
رشته های گروه انسانی
به طور کلی رشته علوم انسانی ۵ زیر گروه دارد که اولی شامل معارف اسلامی و ارشاد ، علوم دینی ، فقه و حقوق و گرایش‌های مختلف آن ، علوم قضایی ، فلسفه ، ادبیات فارسی ، علوم سیاسی ، حقوق ، دبیری الهیات ، علوم قرآنی و… است . زیر گروه دوم شامل خبرنگاری ، علوم اجتماعی ، علوم ارتباطات ، مدد کاری و… بوده و زیر گروه سوم شامل مدیریت امور بانکی ، علوم اقتصادی ، بانکداری ، امور گمرکی ، حسابداری ، مدیریت جهانگردی ، اقتصاد صنعتی ، خدمات امور اداری و… می‌باشد . رشته های زیر گروه چهارم شامل ضد اطلاعات ، روابط سیاسی ، باستان شناسی ، علوم انتظامی ، جغرافیا و… بوده و پنجمین نیز شامل روانشناسی ، علوم تربیتی ، کتابداری ، علوم ورزشی و… می‌شود . جزییات این رشته ها در دفترچه انتخاب رشته انسانی کنکور ۹۸  ذکر شده است .
بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته انسانی کنکور سراسری
دفترچه انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد ۹۸
دفترچه انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد ۹۸ نیز طبق روال سال های گذشته حدود یک هفته پس از دفترچه انتخاب رشته سراسری منتشر می‌شود . این دفترچه در سایت این سازمان به نشانی azmoon.iau.ac.ir منتشر شده و عزیزان می‌توانند نسبت به دریافت و مطالعه آن اقدام نمایند . در دفترچه انتخاب رشته انسانی دانشگاه آزاد ۹۸ نیز همانند سایر دفترچه های انتخاب رشته کنکور اطلاعاتی درباره انتخاب رشته از جمله سهمیه های مختلف ، رشته ها و دانشگاه های مختلف ، رشته های با آزمون و بدون آزمون و… داده شده است . پذیرش در دانشگاه آزاد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون است که مرحله با آزمون آن از طریق کنکور سراسری انجام شده و پذیرش بدون آزمون آن بر اساس سوابق تحصیلی می‌باشد .
بیشتر بخوانید: چگونگی چینش رشته محل ها در انتخاب رشته کنکور سراسری
برای انتخاب رشته کنکور انسانی سراسری با آویژه تماس بگیرید
دفترچه انتخاب رشته تجربی
دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی
دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری
دفترچه انتخاب رشته ریاضی
دفترچه انتخاب رشته ارشد
دفترچه انتخاب رشته هنر
دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
دفترچه انتخاب رشته انسانی
دفترچه کنکور سراسری
پیوست های دفترچه انتخاب رشته
نتایج کنکور ارشد
دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور
دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد
دفترچه کارشناسی ارشد
دفترچه انتخاب رشته ارشد
دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد
آزمون کارشناسی ارشد
نتایج انتخاب رشته ارشد
بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
نکات تکمیلی انتخاب رشته دانشگاه آزاد
در دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه ها ، هر رشته و هر دانشگاه کد مخصوص خود را دارد و عزیزان لازم است در موعد انتخاب رشته کد های مورد نظر خود را وارد نمایند و از این نظر با انتخاب رشته کنکور سراسری متفاوت است . اما به طور کلی معمولاً شرایطی که دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو دارند و یا شرایطی که دانشجو برای تحصیل در یک رشته لازم است داشته باشد در همه جا تقریباً یکسان بوده و تفاوت چندانی ندارد . نکته بندی رتبه بندی دانشگاه ها است . مخصوصاً در رابطه با دانشگاه های آزاد اطلاع از سطح علمی دانشگاه بسیار مهم است زیرا سطح علمی این مراکز با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و تأثیر مهمی در آینده شما دارند .
بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته ریاضی
دفترچه انتخاب رشته انسانی دانشگاه سراسری ۹۸   
دفترچه انتخاب رشته انسانی دانشگاه سراسری۹۸ را می‌توانید از سایت سازمان سنجش دریافت کنید . همان‌طور که پیش از این توضیح داده شد یک سری از اطلاعات در دفترچه ذکر نشده اند . برای مثال حتی در صورت قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظرتان باز هم ممکن است یک سری از واحد ها در محل دیگری ارائه شوند . قطعاً شما عزیزان در این فرصت محدود قادر به جمع آوری اطلاعات در تمامی این امور نیستید و چنانچه به آینده خود اهمیت می‌دهید لازم است حتماً با یک فرد کار بلد مشورت کنید و از تجارب و راهنمایی های ایشان در انتخاب رشته خود بهره ببرید . در دفترچه انتخاب رشته انسانی دانشگاه سراسری۹۸ اطلاعاتی از قبیل شرایط کلی و سهمیه های مختلف ، رشته های تحصیلی زیرگروه ها و ظرفیت پذیرش آن ها ، شرایط تحصیل در رشته های مختلف و پذیرش دانشگاه فرهنگیان و… ذکر شده است .
خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره تحصیلی آویژه
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید
در این راستا مرکز مشاوره تحصیلی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .
<<دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی>>
<<دفترچه رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی>>
<<اصلاحیه دفترچه رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی>>
  برای مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته انسانی ۹۸
از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت
در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید
همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 
حتی ایام تعطیلمنبع: سایت مشاوره تلفنی روانشناسی و تحصیلی آویژه

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۹:۵۳ توسط:آویژه موضوع: نظرات (0)